Het Tapasstraatje

• Af te huren
7,2
Gjmt .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Afgelopen jaren meerdere keren lekker gegeten, maar na vanavond was het de laatste keer. Schoonmakers hebben ze waarschijnlijk al maanden geleden ontslagen ( plakkerige vloer, niet schoongemaakte wc's ect.) waarschijnlijk ook recentelijk een nieuwe kok. Zette ons meerdere keren rauw vlees voor met als mededeling dat het de kleur van de kruiden was. Gelukkig weten wij hoe rauw vlees eruit ziet, en waren dit echt niet de specerijen. Meerdere tapas niet gekregen wel besteld en de normaal gesproken heerlijke ossenhaas puntjes en champignons in knoflook saus ( die meer leek op een goedkope champignonen soep) vonden wij de kwaliteit van het eten dat wij daar gewend zijn heel erg onder de maat. Helaas moeten wij afschijt nemen van het normaal gesproken lekkere eten, maar ons zie je daar niet meer terug.
Anouk D.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Na jaren lang langs de gezellig uitziende entree van het tapasstraatje te hebben gelopen, ben ik vorige week dan eindelijk eens naar binnen gegaan met een paar vriendinnen. Tapas doen het altijd goed, vooral als je gezellig met een grotere groep gaat eten, dus we waren er dan ook van overtuigd dat dit geen uitzondering zou zijn. Maar wat zaten we verkeerd. Het aanbod van tapas was hier wat minder uitgebreid dan bij andere tapasrestaurants, maar daar kan een mens natuurlijk mee leven, ware het niet dat een heleboel dingen gewoon niet te eten waren. De champignons is roomsaus leken meer op een waterig champignonsoepje, de gevulde tomaat met garnalen was een klein tomaatje verstopt tussen een enorme berg sla en het stokbrood met tappenade was toch wel het hoogtepunt. Het stokbrood was hard, taai en leek wel twee dagen oud. Nou, als je een simpel stokbroodje met tappenade kunt verpesten, dan is het wel zeer slecht gesteld. De bediening was erg vriendelijk, maar niet georganiseerd. Drankjes en gerechten werden vergeten of er werden verkeerde dingen gebracht. Als je hier dan een opmerking over maakte, moest er speciaal een andere ober bij worden gehaald, want kennelijk begreep niet iedereen wat ermee gebeuren moest. Daarnaast zaten wij boven met nog twee andere grote groepen mensen en normaal gesproken vind ik het altijd heel gezellig als het lekker druk is. Maar een groep mannen was zodanig veel aan het drinken en lawaai aan het maken dat je elkaar niet meer kon verstaan. Dit werd oo een gegeven moment zo erg dat de andere groep enorm kwaad werd op de groep rumoerige mannen, dat het een beetje een geschreeuw van over en weer werd. Hier doet het personeel verder niks aan. Daarnaast worden alle drankjes gewoon nog in de fles met een rietje erin op tafel gezet. Met frisdrank is dit oké, maar in een restaurant vind ik het persoonlijk niet meer dan normaal dat er bij een biertje een glas wordt geserveerd en dat ik daar achteraf niet zelf om hoef te vragen. De sangria was gewoon rode wijn met sinaasappelsap. Na twee teleurstellende rondes zijn we er maar vandoor gegaan, ontzettend teleurgesteld en nog steeds hongerig. Al met al een dikke nee.
Feiko J.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Afgelopen donderdag hier gegeten met 8 volleybalvrienden, bovenin bij de raamzijde. Het was er erg gezellig met een uitstekende, actieve, vlotte en vriendelijke bediening. Er werd steeds goede uitleg over de gerechten gegeven. De sfeer van het restaurant zelf is plezierig en de gerechten smaken heerlijk. De bediening noemt als tip de spareribs en de ossenhaas, gezien mijn voorkeur voor met name de lekkere visgerechten was ik hieraan niet toegekomen. En de rekening? Nog geen 30 euro inclusief drinken, ook dat is lekker. Binnenkort nog maar eens met de kinderen op herhaling. Zeer aanbevolen voor wie van Tapas houdt.
Jw7466 .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Een aantal gerechten vielen erg tegen, het voelde alsof er weinig werk in was gestoken. Bijvoorbeeld "zalmtartaar" bestond uit gerookte zalm uit een pakje leuk opgerold, chorizo met een dadel was een plakje aangebrande chorizo uit de supermarkt met een dadeltje er in. 4 euro voor 1 tomaat in 8 stukjes op een blaadje sla?! Er waren lekkere gerechten zoals ossenhaaspuntjes, pitte kip en gamba's, maar in elke gang hadden we een behoorlijk tegenvallend gerecht.

Het werd wel snel geserveerd, soms wat dubbel en soms ontbrak er wat maar OK. De bediening was vriendelijk maar toen we vroegen "welk gerecht is dit" hadden we iets meer antwoord verwacht dan "iets met vlees".

Decor doet wat goedkoop aan, minder leuk dan bij het zusterrestaurant. Niet elk restaurant heeft een open keuken, dus daar kun je niet altijd wat van zeggen. Maar in dit geval, vloer en werkbladen zagen er vies uit, jammer.
Lies L.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Leuke tent, wij hebben hier gegeten toen we een weekendje Groningen deden. Super lekkere tapas, vlotte bediening en een goeie sfeer. Dessert was ook top. Jammer da jullie niet in Alkmaar zitten.
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Had al veel mensen gehoord over het Tapasstraatje. Daarom zeer nieuwsgierig ook maar een tafel gereserveerd gister. Het eten was subliem, sfeer goed en de bediening zeer vlot en attent. Het was er extreem druk, ondanks dat kregen we ons eten vrij snel.
John S.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Twee weken geleden bij Het Tapasstraatje gegeten. Zeer goed bevallen, wij vonden bijna alle tapas lekker leuk personeel, veel uiteenlopende types maar stuk voor stuk heel behulpzaam en vriendelijk. Absoluut niet duur, zeker wanneer je de prijs/kwaliteit verhouding bekijkt. Wij vonden de lekkerste tapas het kipspiesje omwikkeld met Seranoham.

Jony D.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Paar keer geweest nu, altijd goed. Gister waren we er met ons volleybalteam. Ruime keuze uit vis, vlees en vega. Met name de ossenhaas en spareribjes vonden wij super!
VanHeuven .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Afgelopen zaterdag weer bij het tapasstraatje gegeten.
We hadden niet gereserveerd maar gelukkig hadden ze nog een tafel vrij en daar waren we gezien de drukte erg blij mee.
Het eten was weer erg lekker (vooral de spareribs en ossenhaas waren erg smakelijk) en al moesten we soms iets langer wachten, wat ook niet zo onlogisch is met zo'n drukte, als we iets niet hadden gekregen dan bestelden we het gewoon weer. We konden immers onbeperkt bestellen!
Na 4 rondes hielden we het voor het gezien en zijn we de stad in gegaan.

Al met al een geslaagde avond!
Esther K.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Voor ons was het de eerste en de laatste keer dat we hier hebben gegeten. We werden naar boven gestuurd toen we binnenkwamen en niemand liep mee. Uiteindelijk wel 3 kwartier moeten wachten op onze eerste tapas! En de volgende bestelling weer lang of er kwamen 3 van de 4 tapas niet. De tapas waren nou ook niet dat je zegt heel erg smakelijk. Als je dan naar de toilet gaat wat zeer onhygiënisch is (vies handdoekje etc.) en langs de te kleine keuken loopt heb je al helemaal geen honger meer. Het leek wel alsof er een bom in de keuken was ontploft en dan stonden ze daar ook nog met zijn tweeën in. Verder ziet het restaurant er ook uit alsof er al heel wat jaar geen aandacht besteed aan het decor en verfwerk!
Xansie .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Goed en lekker eten en een gezellig restaurant voor een leuke avond uit. Je wordt vriendelijk ontvangen en ook de koks groeten je vriendelijk toe. Ruime keuze aan tappas en je kunt proeven dat alles vers is. Kort om wil je een avond plezier in je leven, ga dan eens bij tappasstraatje eten.
Ara25 .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Omdat ik voor m'n werk vaak in Amsterdam zit was het alweer een tijdje geleden dat ik hier tapas ben gaan eten. En dat is jammer, want het was weer heerlijk! Helemaal voor die prijs...! De sfeer is nog steeds lekker huiselijk en ongedwongen, de bediening aardig en attent en de biestukpuntjes en spareribs super mals en heerlijk op smaak!
Moet in Amsterdam nog steeds een tapas restaurant vinden die ze zo lekker maakt!
Maurits C.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Gisteren heerlijk gegeten bij het tapasstraatje. De sfeer in het restaurant is authentiek en heel gezellig. De bediening was zeer goed verzorgd en de tapa's om je vingers bij af te likken. Wij gaan absoluut terugkomen. Een echte aanrader!
Eva-L .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
Ik heb hier gisteren voor het eerst gegeten! Woon al een tijdje in Groningen en heb spijt van dat ik er gisteren pas voor het eerst was! De sfeer is huiselijk en ongedwongen. Bediening vult dit goed aan door vriendelijk en behulpzaam te zijn. Qua eten is er veel keus in vlees / vis of vegetarisch, dus voor ieder wat wils. Lievelingsgerecht kan ik niet bedenken omdat ik zo veel verschillende lekkere gerechten heb gehad. Daarbij komt dat je maar 19,50 betaald en je dan gewoon onbeperkt tapas kunt eten. Helemaal super en ga zeker terugkomen!
Otjeh .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Het eten is goed, vers en wordt snel geserveerd! decor is gezellig (helemaal bij raamzijde)
Zin in Tapas? Dan ben je bij Het Tapasstraatje aan het goede adres...
Nadine G.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
In mijn studentenjaren vaak bij het Tapasstraatje in Groningen gegeten, altijd vol lof over de heerlijke gerechten en vriendelijk personeel. Onlangs (na een jaar niet geweest te zijn) weer gegeten, maar helaas viel het eten erg tegen...het eten was niet lekker, waarschijnlijk kon het personeel de drukte ook niet aan waardoor de service tekortschoot. Ik hoop op betere tijden in de toekomst!