Het Stuivertje

Hazenstraat 58 1016 SR Amsterdam Nederland Kaart
31-206231349

Over restaurant Het Stuivertje

Franse perfectie

Geniet van verfijnde, herkenbare gerechten in dit knusse restaurant aan de Hazenstraat. Je proeft klassiekers uit de Franse keukens. Kraakverse vis, mals vlees, de mooiste groenten; alles wordt omgetoverd tot sublieme gerechten. De wijnkaart biedt een keur aan betaalbare pareltjes die perfect aansluiten op het eten. Een plek die je het liefst voor jezelf wil houden, zo goed!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Het Stuivertje

tram 10.16, bussen op busstation Marnixstraat

Maandag 17:30 - 22:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:30 - 22:00

Ernst N.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Wij troffen een avond zonder verdere gasten. Jammer voor al die anderen, want het eten was uitstekend, evenals de wijn.
Sylvia R.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Het eten was voortreffelijk en vooral hele goede prijs/kwaliteit verhouding. De sucade was echt om van te smullen. En dat de limoncello ook nog van eigen fabrikaat was, een kadootjes! Echt een aanrader!
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Een vaste waarde qua restaurant. Je kunt hier goed eten en de bediening is altijd goed. Deze keer hadden we als voorgerecht de jamben en soep, terwijl wij voor het hoofdgerecht gestoofd vlees en longhaas hadden gekozen. Alles was goed bereid en zeer smaakvol. En de daarbij gekozen wijn, een rode uit de Pays D'Oc, paste er uitstekend bij.
Vcoppejans .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Hoge verwachtingen zijn lastig te voldoen. (Vanwege de 8.3 op Iens) Verwacht een prima diner, goed uitgevoerd met vriendelijke bediening.
Christiaan V.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Het was lekker en de eigenaar maakte er een mooie avond van. Jammer genoeg was het niet zo druk waardoor je een beetje verloren zat. Maar absoluut een aanrader (tekst van mijn Franse collega die er at met zijn vrouw)
JvC .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
We hebben heerlijk gegeten! Een heerlijke cheviche met sappige tempura-calamares en heerlijke zalm met gerookte makreelmousse. Gevolgd door sappige longhaas (lijkt op biefstuk) en lamsbout met lekkere groenten, patat en eigengemaakte mayonaise erbij.
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
De eerste kennismaking met ’t Stuivertje was enige tijd geleden tijdens de
AH-restaurantactie. Toen was het eten zeker goed en nu waren we (2 personen) benieuwd of het restaurant nog steeds goed is.
Hier op 8 juni weer geweest.

Als eerste kwamen er wat olijfjes en amandelen op tafel, niet heel bijzonder.
Na de bestelling kwam er goed brood en boter.
Het voorgerecht voor de een was een artisjok met een sausje, wat heel goed smaakte.
De ander had de salade met rode biet, geitenkaas, ruccola, spinazie etc.
Die salade zag er al heel mooi uit en smaakte ook heerlijk.

Als hoofdgerecht namen we asperges met gepocheerd ei, hollandaise saus en spinazie/kaas knödel. De vraag werd gesteld of we er ham bij wilden, wat ons enigszins verbaasde omdat we dachten dat het alleen om een vegetarische versie ging. Maar de ene persoon nam wel ham en de ander hield het bij de vegetarische uitvoering. Bij het afrekenen bleek trouwens dat de ham niet eens als meerprijs op de rekening was vermeld, netjes !
De asperges waren goed gekookt, nog stevig genoeg en (dus) niet van die slap gekookte dingen. Ook de saus en de knödel waren lekker.
De ham bleek ook van goede kwaliteit.

Als nagerecht werd gekozen voor de huisgemaakte tiramisu. Het bleek een iets andere dan de traditionele, maar zeker heerlijke, uitvoering.
De ander nam de aardbeien en rabarber crumble met parfait van yoghurt en vlierbessenbloesem. De aardbeien/rabarber crumble was in het begin nog wel aardig heet, maar dat is een kwestie van even laten afkoelen.
Ook dit nagerecht was heel lekker.

Kortom ook nu zijn we tot de conclusie gekomen dat ’t Stuivertje nog steeds een bezoek meer dan waard is.
Wilmaverbunt .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
het voorgerecht vond ik het lekkerst, de zalm met de makreel rillette.
Wijn, huischardonnay viel ietsje tegen, niet vol genoeg.
Aad.lohman .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Op zaterdag 16/4/2016 met vriendin bezocht. Locatie is een grote huiskamer met 3 parallelle rijen mahoniehouten tafeltjes, zonder kleed. Het buitenraam is onbedekt dus je kan ongehinderd de dinerende mensen zien zitten. Dat werkte bij ons trekverhogend. In het midden voor 2 personen, langs de wanden voor 4 personen. Aan de wand hangen met smaak geselecteerde posters, schilderijen en gravures. Vooraf aspergesoep. Lekker lobbige textuur met overduidelijke aspergesmaak en stukken precies goed gegaarde asperges. In het midden een gepocheerd ei, dat goed bij de aspergesmaak paste. Hoofdgerecht was medium gebakken rundersteak. Mals en mooi rose van binnen. Champignonsaus was niet te dominant en verhoogde de sappige presentatie. Garnituur bestond uit patat en gefrituurde groente met een bakje mayonaise. Iets meer normaal gekookte groente erbij was welkom geweest. Warme appeltaart met plakjes kaneelijs als toetje smaakte prima. Mijn vriendin had vooraf de toast met o.a. eendenlever. Daarna de lamsbout. over die twee was ze zeer te spreken. Alleen haar favoriete toetje crème brûlée viel wat tegen. De korst was te weinig knapperig en de textuur van de crème te dun. De huiswijn in een karaf van een 1/2 liter was vol en aromatisch. Het welkom en de bediening waren hartelijk en vriendelijk. De wachttijden tussen de gerechten precies goed. En de rekening van €79,- viel enorm mee. Absolute aanrader.
TweeGasten .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Heerlijk gegeten bij Het Stuivertje. Een 100% aanrader. Het eten is super, klassiek op een manier die in 2016 past. De bediening zeer vriendelijk. Het decor een 8 om aan te geven dat het geld niet in het interieur zit, maar is geinvesteerd in de keuken. Wat verder ook heerlijk was, toen we binnen kwamen was onze gereserveerde tafel nog bezet. Het geserveerde drankje was van het huis. Hoeft niet per se. Maar wel zo netjes. We komen zeker terug.
R.d.nobel .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Gisteravond met zijn drieen het driegangenmenu gekozen. Het voorgerecht werd zeer aantrekkelijk omschreven [gevulde inktvis, rivierkreeftjes, et cetera] maar was zo miniem van omvang dat men zich hiervoor moet schamen. Het hoofdgerecht was goed. Bij het dessert werd ons gevraagd of we een dessertwijn wensten. Dat wilden we wel, maar een glas bleek achteraf op de rekening 8,50 euro te kosten. Veel te veel. Aan het eind van de avond hadden we het gevoel bekocht te zijn. Hier komen we niet meer.
Beste Heer of mevrouw Nobel,
Dank voor u commentaar, maar toch enkele opmerkingen.
U geeft een vier voor het eten, toch heeft u geen enkele klacht anders dan over een klein voorgerecht, wat u aan tafel niet kenbaar heeft gemaakt, nee alles was helemaal naar wens.
Dan is het niet erg nobel om achteraf het Stuivertje af te branden.
Een glas dessert wijn voor € 8.50 is niet goedkoop, maar dan heeft ook wel een vreselijk lekkere wijn, en geen aangezoet drankje.
Graag zien we u terug en ik wens voor u een fijn weekend,
Bart van Loon, Het Stuivertje

Reactie van proever:

Dat wij niet onmiddellijlk gereageerd hebben na het zeer minieme voorgerecht is niet zo vreemd. We hebben alleen tegen elkaar onze verbazing hierover geuit, omdat we niet voor het hoofdgerecht de sfeer wilden bederven. Ik schreef al dat het hoofdgerecht goed was. Bij het dessert had ons gevraagd kunnen worden of we de kaart met dessertwijnen wilden zien. De rode huiswijn was 20 euro [een redelijk goede wijn], en dan verwacht je een dessertwijn van hoogstens 5 euro per glas [zo niet dan hoort dit vermeld te worden, bijvoorbeeld via de kaart]. We zijn nu op het verkeerde been gezet, en dan krijg je toch het gevoel erin getuind te zijn. Dat verklaart ook mijn cijfer 4, hoewel op het dessert op zich niets aan te merken viel. Zonder het akkefietje met de dessertwijn had ik een (2+8+8)/3=6 gegeven. Een docent laat zich wel eens door zijn emotie meeslepen! Ik hoop dat ik nu een evenwichtiger oordeel gegeven heb. Geef minstens drie inktvisjes die je vult met kreeftjes et cetera. Dat zou een flinke vooruitgang zijn. Dan kan de 2 ook een 8 worden!

anf 2e reactie van restaurant:

Beste Heer of mevrouw Nobel,

Dank voor uw reactie, uw suggestie om de dessertwijnen op de kaart bij desserts te vermelden ga ik zo snel mogelijk realiseren. Ik ben blij dat u zelf vind dat het eten allemaal prima was en uw reactie emotioneel, dus graag tot ziens bij Het Stuivertje,

Bart van Loon, Het Stuivertje
Suzanne K.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Wij namen allebei het 3-gangenmenu, ruime keuze, heel vriendelijk personeel, en het eten oversteeg mijn verwachtingen. Heerlijke moderne franse keuken.
Bartverkruyssen .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Voor mij de eerste keer dat ik hier was en het is zeker niet voor het laatst.
een sfeervol restaurant, goede en prettige bediening, vooraf de huisgemaakte pate en als hoofdgerecht een heerlijke skrei gegeten.
Restaurant het Stuivertje is een echte aanrader
Birgit C.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Heerlijk gegeten! Vooraf de huisgemaakte paté en daarna overheerlijke eend. Was gezellig druk, vriendelijk personeel waardoor wij uitstekend geadviseerd werden. Absolute aanrader, ik kom zeker terug.
Frosja B.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
gezellige avond, we hebben een 3 gangen menu gekozen, het was ruim voldoende. had geluk, niet vol geboekt, dus konden rustig van het eten genieten.
Gogi501 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
De sfeer was wel goed alleen een beetje luidrustige klanten
Maar het eten had veel goed gemaakt
We komen zeker nog een keer langs
Marion D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
We waren hier met de AH-restaurantactie. Vonden het heel chic dat we alle gerechten van de normale menukaart konden kiezen. (Veel restaurants hadden voor de AH-actie een apart menukaartje gemaakt.) Het eten was heerlijk, de bediening hartstikke leuk en je waande je in een typisch Frans restaurantje. Ik wens ze ook nu de actie is afgelopen nog heel veel gasten toe!
Wij komen iig graag nog een keertje terug!
T_K .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
Het eten was heerlijk. De bediening erg vriendelijk. Het enige minpunt was dat de tafels iets te dicht op elkaar staan. Verder een topavond gehad. Ik kom hier zeker terug!
Besseling .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
heerlijk gegeten! Alle gerechten waren smaakvol en zagen er verzorgd uit. Als hoofdgerecht de eendenborst, die was zeer goed. Niet droog of taai, maar juist mals er precies goed gaar. De vlierbessensaus erbij maakte het helemaal af. Bediening was erg vriendelijk.
Davy P.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Was ons eerste bezoek aan Het Stuivertje met de Appie restaurant actieweek en zeker niet de laatste. Hele mooie wijn spijs combinaties. Vooraf een Encornet de loligo farci, sauce au vin rouge en Escargots Bourguignonne. Als hoofdgerecht een a point gebakken longhaas, rundvlees van het Palmesteyn rund en een gebakken eendenborst met vlierbessensaus, beide gingen mooi samen met de Quinta de Ramozeiros tinto, 2009. Mooie houtgerijpte wijn met veel concentraat, mooie lengte en mooie aroma's en tannines en een uitstekende balans. Daarna genoten van de heerlijke desserts. Kortom het was een heerlijke culinair avondje en komen graag weer terug!