Het Stuivertje

Hazenstraat 58 1016 SR Amsterdam Nederland Kaart
31-206231349

Over het restaurant Het Stuivertje

Franse perfectie

Geniet van verfijnde, herkenbare gerechten in dit knusse restaurant aan de Hazenstraat. Je proeft klassiekers uit de Franse keukens. Kraakverse vis, mals vlees, de mooiste groenten; alles wordt omgetoverd tot sublieme gerechten. De wijnkaart biedt een keur aan betaalbare pareltjes die perfect aansluiten op het eten. Een plek die je het liefst voor jezelf wil houden, zo goed!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Het Stuivertje

tram 10.16, bussen op busstation Marnixstraat

Maandag 17:30 - 22:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:30 - 22:00

Eric O.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Met zijn tweeën bij het Stuivertje in de Jordaan terecht gekomen. In de keuken was ruim voldoende personeel te zien, maar de bediening van alle tafels vond plaats door slechts één persoon (de eigenaar?). Dat gebeurde echter uiterst efficiënt en zeer vriendelijk. Hij nam zelfs de tijd om een groepje Japanners op hun verzoek op de foto te zetten.
Vooraf een spinazieflan die volgens mijn partner prima was. Zelf had ik een huisgemaakte paté met pikante piccalilly. Uitstekend en van die piccalilly had ik wel een potje willen meenemen!
Beiden hadden we het staartstuk. Prima gebakken, maar een wat vlakke smaak. Als toetje kozen we beiden weer eensgezind voor het kaasplateau. Jammer dat die zonder uitleg/toelichting werd geserveerd, maar zeker 3 van de 4 kaasjes waren tongstrelend lekker.
En nog een speciaal woordje voor de Irish Coffee na afloop. Die was werkelijk perfect. Prijs en kwaliteit zijn prima in verhouding en het Stuivertje is dan ook zeker de moeite waard om na een dagje Amsterdam te bezoeken.
clairelive .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Wij hebben gebruik gemaakt van het AH menu. Het restaurant had daarvoor een speciale menukaart. Het voorgerecht, een kreeftensoep met garnaaltjes was erg smaakvol. Het hoofdgerecht bestond uit vis en was ook goed. Het nagerecht viel erg tegen. Dit was een koffie met enkele bijlagen. De bijlagen bestond uit 2 kleine bonbons en 2 zeer kleine droge minigebakjes en waren ook taai en niet vers. De wijn was uitstekend en voor 4,00 euro niet duur.
De bediening was erg aardig en vlot. Vanwege de korting met de AH kaart was de prijs/kwaliteit verhouding goed.
vera K.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
We werden hartelijk ontvangen, hele leuke inrichting, en fantastisch gegeten!
Snelle en heel goede bediening, in het geheel een echte aanrader!
Emma V.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Vriendelijke ontvangst, 'aparte' gerechten, knusse sfeer, zeer geschikt voor zowel zakelijke bijeenkomsten als
'etentjes onder elkaar'.
cosmea .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2017
Altijd prima! ( ik vind 'prima' beter dan precies goed, maar heb in bovenstaand schema jullie volgorde aangehouden ).
Waarom moet ik zoveel tekens gebruiken, als ik het met twee woorden afkan?
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
We (2 personen) waren al drie keer eerder, tot volle tevredenheid, bij Het Stuivertje. Vandaag dus de vierde keer, maar nu viel het grotendeels tegen.
Toen we binnen kwamen zaten er al wat mensen en er was een lange tafel gereserveerd, dus er beloofde een groot gezelschap te komen. Dat werd ook door de bediening al aangekondigd. Het grote gezelschap, (waarschijnlijk) een vrijgezellenfeest van een groep vrouwen, kwam al vrij vlot na ons binnen. Een en ander maakte het behoorlijk rumoerig in het restaurant, dus dat was pech hebben.

Als eerste bestelden we een flesje witte wijn. We hadden geen haast dus deden we rustig aan.
We namen allebei als voorgerecht een artisjok, die goed was.

Als hoofdgerecht nam de een de asperges met ham en de ander de asperges met in plaats van ham een kaasspinazieflan. Beiden met bearnaisesaus, een gepocheerd ei en aardappeltjes.
De asperges bleken te bestaan uit 5 witte én 1 groene.
De groene asperge bleek stug te zijn en daardoor grotendeels niet eetbaar. De witte asperges, waarvan een aantal dunner dan een pink, waren te lang gekookt en dus slap geworden.
De bearnaisesaus bleek een minimaal hoeveelheid te zijn want je moest er naar zoeken. De ham en kaasspinazieflan tenslotte waren wel lekker.

Als nagerecht namen we (buiten de kaart om) het dessert van de week. Dit was tarte tatin met vanille ijs. We vonden het nagerecht niet echt een succes, het zag er ook een beetje treurig uit.

Omdat we de slappe asperges bij de bediening hadden genoemd kregen we een kopje koffie van het huis. Op weg naar huis vroegen we ons af of het nu kwam door de drukte in het restaurant, of het feit dat we AH-zegels hadden ingeleverd dat het deze keer allemaal niet was meegevallen.
We zullen er nog maar een aantal nachtjes over slapen of we dit restaurant nog eens gaan bezoeken.
Rita V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Heerlijk gegeten, niet te lang hoeven wachten ondanks dat er een persoon bediende, af en toe sprong de kok bij, de Heek is ten zeerste aan te raden, Mijn partner had Rumpsteak die ook erg goed was gebakken. Had doorgegeven dat ik koolhydraatarm eet maar daar is niet heel veel rekening mee gehouden. Maar toch, zeker voor herhaling vatbaar.
K S.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Een aanrader!
We hebben heerlijk gegeten, zeker voor herhaling vatbaar. Wij vonden het zeer prettig om in overleg met de bediening te bepalen hoe voortvarend we het 3-gangen diner geserveerd wilden krijgen.
h.berkien .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Wij maakten gebruik van de AH-bonnen en werden zeer vriendelijk ontvangen. We hadden ruime keuze en we hebben lekker gegeten. Een leuk familiebedrijf waar iedereen erg zijn best doet om het de klanten naar de zin te maken. Kortom een aanrader.
Gerdien V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Gezellig tentje, lieve bediening en bovenal verrukkelijk eten: paté en croute, vegetarische kaas-spinazieflan, asperges met gepocheerd ei, doradefilet, en heerlijke citroentaart toe. Wij komen terug!
Henk R.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Buitengewoon prettige ontvangst en bediening. Voortreffelijke maaltijd tegen alleszins redelijke prijs. Zeer aan te bevelen!
Marion D.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Waren hier voor de tweede keer. Klein, gezellig, 'frans' restaurant. Goed eten en idem wijnen - veel keus. Zeer aardige bediening.
Chris P.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Zeer lekker eten, en vriendelijk personeel. De prijzen zijn misschien een beetje hoog.
Joris E.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
De tweede keer bij Het Stuivertje was ook weer een schot in de roos. Verrassend lekker eten, leuk menu en lekkere wijn voor een goede prijs. Ik snap niet waarom het niet iedere avond vol zit.
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Sympathiek restaurant, waar met liefde wordt gekookt. Alles home made. Bediening heel attent.
nel A.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Heerlijke, mooie opgediende gerechten, verrassend van smaak, duidelijke uitleg van de ingrediënten. Vriendelijke bediening.
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Het was alweer een poosje terug dat we hier voor het laatst waren en dus wilden we hier weer eens eten.
Niet heel druk, maar de aanloop was redelijk, dus er kwamen gedurende de avond toch de nodige eters binnen.

De ‘borrelhapjes’ vooraf stelden nog steeds niet veel voor, olijven en wat nootjes. We kozen een flesje wijn uit en kregen er een karafje kraanwater bij.
Ook kregen we brood en boter.

Als voorgerecht nam de een de Serranoham en Rosette de Lyon, ham met een worstsoort dus. De ander nam de Flan van spinazie met Bleu de Gex en rode uien confit. Beiden waren erg lekker.

Beiden namen als hoofdgerecht de vegetarische ravioli met ricotta, bloemkool, snijbiet en salieboter. Daarbij was de keus een grote of kleine portie. Aangezien we dit als hoofdgerecht wilden vroegen we dus een grote, maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat we het niet echt groot vonden, maar smakelijk was het zeker wel.

Ook het nagerecht was voor beiden hetzelfde, het Rumtaartje met banketbakkersroom en tutti frutti gemarineerd in rode wijn, ook weer prima in orde.
Een Dom koffie (met Dom Benedictine dus) moest het geheel afmaken, deze smaakte goed maar we hebben hem elders wel eens beter gehad.

Ook nu weer de conclusie getrokken dat het Stuivertje nog steeds de moeite van een bezoek waard is.
Frits D.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Uitstekende en smaakvolle gerechten. Beschaafde en vakkundige bediening.
Niek V.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
Wij hebben zelf - tot de Kerst - een Kantine op Zuidas. Als je daarna ergens anders wilt eten en op zoek bent naar Ellen's eerlijke, verrassende gerechten, dan moet je bij het Stuivertje gaan eten.
Ernst N.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Wij troffen een avond zonder verdere gasten. Jammer voor al die anderen, want het eten was uitstekend, evenals de wijn.