Het Stuivertje

Hazenstraat 58 1016 SR Amsterdam Nederland Kaart
31-206231349

Over het restaurant Het Stuivertje

Franse perfectie

Geniet van verfijnde, herkenbare gerechten in dit knusse restaurant aan de Hazenstraat. Je proeft klassiekers uit de Franse keukens. Kraakverse vis, mals vlees, de mooiste groenten; alles wordt omgetoverd tot sublieme gerechten. De wijnkaart biedt een keur aan betaalbare pareltjes die perfect aansluiten op het eten. Een plek die je het liefst voor jezelf wil houden, zo goed!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Het Stuivertje

tram 10.16, bussen op busstation Marnixstraat

Maandag 17:30 - 22:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:30 - 22:00

janencarla .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
leuke ontvangst en sfeer, verrassende gerechten goede bereiding , prijs kwalitijd is redelijk niet supergoedkoop maar ook weer niet schreeuwend duur! kortom zeer waarschijnlijk voor herhaling vatbaar!!
bar V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
leuke zaak met zeer vriendelijk personeel, eten was erg lekker, prettige zaak om heerlijk te eten , rusige zaak midden in de jordaan,
een aanrader
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Relaxte sfeer en bediening. Kaart goed met voldoende keuzemogelijkheid met de AH actie. Aanbevolen voor een leuke avond zonder haast. Ook met OV goed te bereiken( Elandsgracht)
cosmea .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2017
Gisteren weer eens bij 'het Stuivertje' gegeten, zoals altijd prima!
Ik moet een KORTE, eerlijke recencie geven, en als ik dat dan doe moet ik minimaal 120 tekens gebruiken!
Els1999 V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Gegeten met de AH Actie, de bediening was zeer onder de maat. Het meisje deed nog haar best de man was afwezig, ongeïnteresseerd, onnodig gehaast en onpersoonlijk tegen het onbeschofte aan.

Er is een speciale kaart voor de AH gasten met afwijkende prijzen. Met 4 personen voor, hoofd, na moet je rekening houden met een rekening van ca. € 200,- je hoeft gelukkig maar de helft af te rekenen maar dan nog komt het niet overeen met de geleverde kwaliteit.

De prijs staat niet in verhouding tot de locatie, kwaliteit en service.

• Koude voorgerechten.
• Zand op de padenstoelen in de risotto (knarsend tussen je tanden).
• Armoedige bijgerechtjes (koude aardappels).
• Lange tijd moeten wachten op service.
• Toetje en koffie over geslagen.
• Teleugesteld naar huis gegaan.

Kortom zeker geen aanrader, ik vind de overige recenties moeilijk te begrijpen.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Heerlijk gegeten zoals voorgaande keren, het eten was zeer smaakvol.de gastheer is erg persoonlijk
We gaan zeker terugkomen
Mickies .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Heerlijk gegeten op een maandagavond. Er waren verschillende tafels bezet waardoor er een gezellige sfeer was. Ook mensen uit China komen helemaal speciaal naar Het Stuivertje omdat de site een chinese vertaling heeft en men weet het te vinden. Verrassend hoor zo'n goed restaurant om de hoek 'verstopt' van de Elandsgracht.
Het eten is met veel liefde gemaakt en de kok komt deze keer aan de tafel uitleggen wat we allemaal kunnen eten en welke wijn erbij past. Hij vertelde over een rode wijn die hij op de veiling heeft gekocht die bij ons eten past.
Ik had smaakvolle groene erwten/broccoli soep vooraf. Daarna patatjes van aardappel-schijfjes met schil wat extra smaak geeft. Heerlijke vis van de dag met verschillende groenten. De rode wijn paste ook bij de vis!
Daarna kaasplankje met port. Goede portie kleine kaasjes als heerlijk einde. Met afsluiter met goeie smaakvolle koffie.
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
Er was een speciaal AH-menu samengesteld, dus geheel vrije keuze zoals niet-AH-gasten hadden was er niet, maar het aanbod was voldoende. We hebben heerlijk gegeten en de eigenaar gaf ons het gevoel blij te zijn met ons bezoek. Een aanrader! We gaan er nog een keer naar toe, ook zonder AH-arrangement.
jooplefebre .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Wij waren voor het eerst in dit restaurant, eten was zeer goed, prima bediening.
Kaart was divers, zodat je goed kon kiezen.
Komen zeker nog een keer terug
Loes L.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Met AH bon geweest. Jammer dat er een apart AH menu was. Voorgaande keren was dat niet zo. Voorgerecht met zalm en makreel was erg zout. Flan niet spectaculair. Staartstuk was van matige kwaliteit. Erg veel zenen. Als het een apart AH menu blijft niet voor herhaling vatbaar. Hoeveelheid was voldoende.
Marjoleinvrw .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Wat een fijn, sfeervol restaurantje. Heerlijk gegeten (spinazieflan, asperges met zalm, koffie met 4 lekkernijen). ik vond de eigenaar bijzonder aardig en attent. Zo werden we onmiddellijk gebeld over een vergeten zonnebril. Ik kom zeker terug.
HenriSeegers .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
zeer adequate en vriendelijke bediening; het eten was zeer smakelijk, zeker een restaurant om vaker te bezoeken.
in ons geval op loopafstand, het driegangen menu was uitgebalanceerd, een plek om rustig na het werk af te spreken en op gemak te eten.
Annabertha V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Wij waren met een AH bon dus het menu was (begrijpelijk) beperkt.
Helaas was de uitvoering van de gerechten wel heel minimaal.
Flan was te simpel voor woorden, vis was niet meer dan ok.
Het is een zeer sympathiek restaurant en wij kwamen er eerder. Toen waren we veel enthousiaster
over het eten. Dus misschien dit keer een misser.
Slimmehenkie .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Rene E.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
gemoedelijke sfeer met enthousiaste bediening ! Het eten wordt mooi opgediend en is van uitstekende kwaliteit.

Een aanrader in Amsterdam
Marjan H.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Prijs kwaliteit verhouding uitstekend. Hele goede bediening en gevarieerde kaart met heerlijk eten!! Erg aan te bevelen.
sanniedv .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Gisteravond heerlijk gegeten bij het Stuivertje met AH-bon, maar ook zeer voor herhaling vatbaar zonder AH-bon; smaakvolle gerechten, ruime porties, vriendelijk spontane bediening, heerlijk in het centrum van ons geweldig Amsterdam!
Jurn K.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Zeer aangename bediening met een adequaat snelle keuken van hoogstaande kwaliteit. Uitmuntende wijnen op de kaart. Chapeau!
Eric O.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Met zijn tweeën bij het Stuivertje in de Jordaan terecht gekomen. In de keuken was ruim voldoende personeel te zien, maar de bediening van alle tafels vond plaats door slechts één persoon (de eigenaar?). Dat gebeurde echter uiterst efficiënt en zeer vriendelijk. Hij nam zelfs de tijd om een groepje Japanners op hun verzoek op de foto te zetten.
Vooraf een spinazieflan die volgens mijn partner prima was. Zelf had ik een huisgemaakte paté met pikante piccalilly. Uitstekend en van die piccalilly had ik wel een potje willen meenemen!
Beiden hadden we het staartstuk. Prima gebakken, maar een wat vlakke smaak. Als toetje kozen we beiden weer eensgezind voor het kaasplateau. Jammer dat die zonder uitleg/toelichting werd geserveerd, maar zeker 3 van de 4 kaasjes waren tongstrelend lekker.
En nog een speciaal woordje voor de Irish Coffee na afloop. Die was werkelijk perfect. Prijs en kwaliteit zijn prima in verhouding en het Stuivertje is dan ook zeker de moeite waard om na een dagje Amsterdam te bezoeken.
clairelive .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Wij hebben gebruik gemaakt van het AH menu. Het restaurant had daarvoor een speciale menukaart. Het voorgerecht, een kreeftensoep met garnaaltjes was erg smaakvol. Het hoofdgerecht bestond uit vis en was ook goed. Het nagerecht viel erg tegen. Dit was een koffie met enkele bijlagen. De bijlagen bestond uit 2 kleine bonbons en 2 zeer kleine droge minigebakjes en waren ook taai en niet vers. De wijn was uitstekend en voor 4,00 euro niet duur.
De bediening was erg aardig en vlot. Vanwege de korting met de AH kaart was de prijs/kwaliteit verhouding goed.