Meer informatie over restaurant Het Strand

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Jouw recensie over het restaurant Het Strand

Inspecteur78 H.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Voortreffelijk vis gegeten, 4 slibtong maar dan van super kwaliteit. Als ervaren vis eter kan ik dat zeker bepalen.
Snelle service en zeer goede voorzieningen.
Gertjan D.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
1 van de weinige restaurants op het strand met een degelijke wijnkaart. Menu heeft voor ieder wat Wils. Vooral de Vis-trio & de dagmenu's zijn aanrader! Super!
Recoba A.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Zaterdag 22 juli 2017, gegeten met een groep van 4 mensen. Trage bediening, eten was ok maar erg prijzig. Een grote afknapper was het dessert. Doodgewoon ijs, waar een enorme prijs voor wordt gevraagd. Een overrated restaurant. Eens maar niet meer.
Irma T.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Een nette en vriendelijke bediening met heerlijke gerechten op de kaart! We hebben smaakvol gegeten voor de eerste keer en zeker niet de laatste keer!
Jaap R.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Vanavond voor de tweede keer bij het strand gegeten. Zalm met tagliatelle smaakte prima. Ook de spare ribs, sliptongetjes en de kreeft waren prima van smaak. Snelle en efficiënte bediening.
R M.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Fijn restaurant qua indeling. Je zit niet dicht op elkaar.
Heerlijk eten, goede prijs kwaliteit verhouding. Goede kaart met eten in verschillende prijsklasses en ook wat meer bijzondere gerechten.
Personeel vriendelijk.
Ik kom hier al jaren regelmatig met veel plezier!
Jaap R.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Met een Grote groep voor het eerst bij het strand wezen eten. Snelle gehaaste bediening. Eten was ok, sliptongetjes ingelogd porties, spare ribs goed van smaak. Helaas werd en bleke flauwe frites bij geserveerd. Het gehaaste in de bediening bleef. Toetjes ok, de zoete proeverij bestond uit chocolaatjes van de jamin. Zo smaakte het iig. We hadden beter en sfeervoller verwacht. Wijn was ok. We hebben voor kerst gereserveerd en hopen dathet dan sfeervoller is
Herman K.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Meer restaurant dan strandpaviljoen maar daardoor niet verkeerd. Genoten van maar liefst vier sliptongen de man, hetgeen voor ons als senior wel erg veel was. Bleek achteraf dat ook halve porties besteld hadden kunnen worden, maar dat was vergeten te vermelden. Uitstekende verse vis met garnituur en heerlijk glas wijn. Ook de koffie van prima kwaliteit. Hier gaan we zeker terugkomen.
e. R.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
wij kwamen op een zondagmiddag rond 15uur .
voor koffie en een tosti.
tosti kon niet meer, omdat de lunch voorbij was. jammer, meestal kan dat de hele dag door.
Ik vond het verder heel naar om die arme kreeften met dicht geplakte scharen steeds te moeten zien. Is niet meer van deze tijd, zouden ze niet meer moeten doen.
het was er erg warm.
de appeltaart en koffie waren prima.
Joris C.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Voortreffelijk--precies zoals wij ons familie-etentje hadden voorgesteld! Het plekje dat voor ons was gereserveerd was helemaal zoals we het hadden besproken, de bediening was vlot en vriendelijk, kleine afwijkingen van de kaart--vis gepocheerd in plaats van gebakken--waren geen probleem, en het eten was heerlijk. Geen poespas, en royale porties. Warm aanbevolen!
Roeland S.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Met de familie afgelopen zaterdag er op het terras gegeten.
Prachtige zonsondergang kregen we er gratis bij.
Bediening: uiterst behulpzaam, vriendelijk en proffesioneel.
Eten uitstekend. Prijs/kwaliteit: prima.
En een uitgebreide wijnkaart. Ambiance: sfeervol/trendy. Kortom: aanrader!
Hartelijk dank voor uw recensie, Team Het Strand.
Rudolf R.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
vanwege 70e verjaardag van mijn vrouw hier geluncht. Tot in de puntjes verzorgd, zeer verrassende kaart mooie verse gerechten goede wijnen. veel aandacht door personeel.
goede kwaliteit prijsverhouding. een aanrader wij komen hier zeker terug.
en nog een puntje : in Katwijk kun je prima parkeren vlak bij de locatie er is altijd plaats en op zondag gratis!
Hartelijk dank voor deze fantastische recensie!
Sonja J.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Allereerst wil ik mijn complimenten uiten over de bediening, helemaal goed. Je voelt je als gast zeer welkom, de brigade heeft veel aandacht voor je, komen regelmatig langs om te vragen of alles naar wens is. Daarom vond ik het moeilijk mijn mening te uiten over de kwaliteit van het eten. Immers, daar kunnen zij niet veel aan doen.
Ook de wijnkaart was mooi samengesteld, complimenten - Vinites volgens mij.
Het is de kok en de inkoper die verantwoordelijk zijn voor de bereidingen en die een veeg uit de pan verdient. In Katwijk verwacht je verse vis, althans zo willen ze dat uitstralen.
We bestelden een Katwijkse vissoep en een vis van de dag: zeebaars. Jammie was onze eerste reactie. Uit de beschrijving van de vissoep kreeg ik een beetje de verwachting van een Katwijkse bouillabaisse. Wat ik kreeg was een soepkommetje laffe aftreksel van een visbouillonblokje van het goedkoopste soort met stukjes zompige witvis en brokjes kledder rivierkreeftjes. Bah, wat was dat vies in de mond. De soep had kraak nog smaak. Alleen het geserveerde broodje met een likje saus gaf de meeste smaak. En dat voor 10 euro. De zogenaamde verse vis van de dag: zag er mooi uit, zo op de huid gebakken, bij het kijken naar de cuisson kreeg je al wat verkeerde vermoedens en helaas dat werd bevestigd na de eerste hap. De saus vadouvan viel ook tegen, een roux uit een pak en schepje vadouvan er in. En klaar dachten ze blijkbaar. 't was wel een gerecht van 23 euro en dan mag je tegenwoordig wel wat meer verwachten. En dan een lelijk schaaltje friet om je maag te vullen en een obligaat bakje met gemengde sla, ook al zo waterig. Ontzettend jammer van zo'n ambiance aan het strand met zulke geweldige en attente bediening.
Advies: kom op het heerlijke terras borrelen en bestel gewoon de bitterballen en wat brood met een smeerseltje.
Jammer dat u dit zo ervaren heeft, daar u aangeeft dat de medewerker van de bediening regelmatig langs kwam om te vragen of alles naar wens was. Wij hadden graag gezien dat u iets gezegd had over de soep “die volgens u niet lekker was” dan hadden wij dit gelijk kunnen oplossen. Nu schrijft u iets over een visbouillonblokje; ik kan u garanderen dat de vissoep bij ons geheel vers gemaakt wordt van de bouillon tot de rouille “lik saus” die op het stukje brood gaat. De soep is gebonden door gepureerde vis: er komt geen bindmiddel aan te pas. Het kan natuurlijk altijd fout bij ons gegaan zijn en dan als dat zo was dan hadden we dat op kunnen lossen.
Wat betreft het visgerecht, u schrijft iets over cuisson. Ik wil het wel uitleggen maar ik doe het maar niet. Dan over een roux (ter info, een roux is boter met bloem) met een schepje vadouvan, onze sauzen zijn glutenvrij; zit geen bloem in en de vissaus is gemaakt van verse visbouillon, room, crème fraîche, wijn en gemonteerd met roomboter. Dan begint u over een lelijk schaaltje: dit is servies van Dudson en wij vinden het prachtig. En waterige salade, ik begrijp er steeds minder van.
Natuurlijk kan er altijd wat mis gaan, zeker omdat alles huisgemaakt is maar als u de andere recensies bekijkt ziet u dat wij hoog scoren en daar zijn we trots op.
Ons advies: zeg gewoon als er iets niet goed is en wij lossen het op in plaats van een stukje te schrijven à la Johannes van Dam, maar dan op een manier waar niet zoveel van klopt, nogmaals u kunt iets niet lekker vinden, meldt dit dan gewoon!
Ps. de wijnen komen niet alleen van Vinites maar ook van Residence, Noordman en vele andere.
fientje47 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Gisteren met 5 personen gegeten, Al lang niet meer zulke verse vis en zo goed toebereid gegeten.
dat was genieten, prettige ongedwongen bediening in een plezierige omgeving.
Zicht op zee is altijd mooi.
Ton M.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Ik heb hier een lunch gehad met 45 personen als teamuitje. Perfect geregeld. De broodjes en sandwich waren perfect klaargemaakt. Super vers. Het was de afgesproken prijs dubbel en dik waard en alleen maar lof. Hier kan je zeker met een grote een lunch nuttigen.
Antoinette B.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Zonder reservering gegeten op prachtige zaterdagavond met een ondergaande zon als uitzicht. Ondanks de drukte prima bediening en prima plekje tegen de gevel. Als voorgerecht buikspek en coquilles en twee keer steak tartare. Buikspek lekker, coquilles zoals goed gebakken. Steak tartare niet zoals het hoort, te grof gesneden, flauw van smaak en met een gekookt ei. Jammer. Hoofgerecht prima vis, maar niet verrassend bereid en met slechte doorgekookte garnituur. Lekkere witte Spatburgunder, uit ruime wijnkaart. Conclusie: geen goede prijs-kwaliteitverhouding. Het was voor dat geld niet verfijnd genoeg.
Loes J.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Zonnige dag, terras met uitzicht op zee en dan genieten met een lunch en goed glas wijn.
Bij het strand in Katwijk kan dat.
We bestelde een broodje hamburger met friet en de witte huiswijn, en boerenbruin brood met 2 dobbe kroketten vergezeld van een biologische Springfield Life from Stone Sauvignon Blanc 2015. Prima lunch. De huiswijn was lekker en makkelijk te drinken. De bovengenoemde biologische wijn werd het gesprek van de middag, toen we de chef van het terras meldde dat deze wijn smaakte naar rauwe paprika. Na een uitvoerige beschrijving van het wijnhuis en wat ze daar allemaal maken(hulde), sprak de chef zijn verbazing uit over onze bevinding.
Gelukkig bleek na enig speurwerk dat ook beoordelingssite Wine matters de paprika in deze wijn heeft ontdekt.
Frans D.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Gevarieerde gerechten op de kaart. We kozen de kreeft uit de oven en de Tournesdos. Allebei lekker om te eten. Als je alleen een hoofdgerecht eet is er wat weinig garnituur. De frites was lekker droog. De bediening is vriendelijk en uitzicht op nu een leeg strand en zee is geweldig. Van binnen is het ook aantrekkelijk ingericht.
silvia W.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Super flexibel! Geen (gewone) tosti op de kaart, wél een tosti kunnen bestellen. Geen salade op de lunchkaart, wél een salade mogelijk van de 'avondkaart'. Ook prima van kwaliteit!
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Het Strand een uitstekende diner ervaring !!! Op het mooie terras bij zonnig weer met meerdere personen een positief diner ervaring bij het Strand. Goede sfeer, vriendelijke bediening , mooie kaart. De keuken goed uitgetest . Bijvoorbeeld met de romige Katwijkse vissoep . Verwacht geen bouillabaisse achtig gebeuren maar een smaakvolle royaal gevulde vissoep. Alle 3 op de kaart vermelde salades zijn smaakvol, royale portie en uitstekend van smaak. Dat geldt ook voor de verschillende visgerechten. De combinatie van gebakken vissoorten niet goedkoop maar perfect vers gebakken vis. Geen tierlantijnen, maar pure vis zoals het hoort. De bijlagen verse sla en gooede frites completeren een geslaagde maaltijd. Gezien de royale porties geen ruimte voor een dessert. Wel ruimte voor een goed kop koffie. Mooie wijnkaart !Kortom een zeer geslaagde ervaring in Katwijk aan Zee.