Meer informatie over restaurant Het Strand

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Herman K.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Meer restaurant dan strandpaviljoen maar daardoor niet verkeerd. Genoten van maar liefst vier sliptongen de man, hetgeen voor ons als senior wel erg veel was. Bleek achteraf dat ook halve porties besteld hadden kunnen worden, maar dat was vergeten te vermelden. Uitstekende verse vis met garnituur en heerlijk glas wijn. Ook de koffie van prima kwaliteit. Hier gaan we zeker terugkomen.
E. R.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
wij kwamen op een zondagmiddag rond 15uur .
voor koffie en een tosti.
tosti kon niet meer, omdat de lunch voorbij was. jammer, meestal kan dat de hele dag door.
Ik vond het verder heel naar om die arme kreeften met dicht geplakte scharen steeds te moeten zien. Is niet meer van deze tijd, zouden ze niet meer moeten doen.
het was er erg warm.
de appeltaart en koffie waren prima.
Joris C.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Voortreffelijk--precies zoals wij ons familie-etentje hadden voorgesteld! Het plekje dat voor ons was gereserveerd was helemaal zoals we het hadden besproken, de bediening was vlot en vriendelijk, kleine afwijkingen van de kaart--vis gepocheerd in plaats van gebakken--waren geen probleem, en het eten was heerlijk. Geen poespas, en royale porties. Warm aanbevolen!
Segazzo .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Met de familie afgelopen zaterdag er op het terras gegeten.
Prachtige zonsondergang kregen we er gratis bij.
Bediening: uiterst behulpzaam, vriendelijk en proffesioneel.
Eten uitstekend. Prijs/kwaliteit: prima.
En een uitgebreide wijnkaart. Ambiance: sfeervol/trendy. Kortom: aanrader!
Hartelijk dank voor uw recensie, Team Het Strand.
Rudolf R.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
vanwege 70e verjaardag van mijn vrouw hier geluncht. Tot in de puntjes verzorgd, zeer verrassende kaart mooie verse gerechten goede wijnen. veel aandacht door personeel.
goede kwaliteit prijsverhouding. een aanrader wij komen hier zeker terug.
en nog een puntje : in Katwijk kun je prima parkeren vlak bij de locatie er is altijd plaats en op zondag gratis!
Hartelijk dank voor deze fantastische recensie!
Sonja J.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Allereerst wil ik mijn complimenten uiten over de bediening, helemaal goed. Je voelt je als gast zeer welkom, de brigade heeft veel aandacht voor je, komen regelmatig langs om te vragen of alles naar wens is. Daarom vond ik het moeilijk mijn mening te uiten over de kwaliteit van het eten. Immers, daar kunnen zij niet veel aan doen.
Ook de wijnkaart was mooi samengesteld, complimenten - Vinites volgens mij.
Het is de kok en de inkoper die verantwoordelijk zijn voor de bereidingen en die een veeg uit de pan verdient. In Katwijk verwacht je verse vis, althans zo willen ze dat uitstralen.
We bestelden een Katwijkse vissoep en een vis van de dag: zeebaars. Jammie was onze eerste reactie. Uit de beschrijving van de vissoep kreeg ik een beetje de verwachting van een Katwijkse bouillabaisse. Wat ik kreeg was een soepkommetje laffe aftreksel van een visbouillonblokje van het goedkoopste soort met stukjes zompige witvis en brokjes kledder rivierkreeftjes. Bah, wat was dat vies in de mond. De soep had kraak nog smaak. Alleen het geserveerde broodje met een likje saus gaf de meeste smaak. En dat voor 10 euro. De zogenaamde verse vis van de dag: zag er mooi uit, zo op de huid gebakken, bij het kijken naar de cuisson kreeg je al wat verkeerde vermoedens en helaas dat werd bevestigd na de eerste hap. De saus vadouvan viel ook tegen, een roux uit een pak en schepje vadouvan er in. En klaar dachten ze blijkbaar. 't was wel een gerecht van 23 euro en dan mag je tegenwoordig wel wat meer verwachten. En dan een lelijk schaaltje friet om je maag te vullen en een obligaat bakje met gemengde sla, ook al zo waterig. Ontzettend jammer van zo'n ambiance aan het strand met zulke geweldige en attente bediening.
Advies: kom op het heerlijke terras borrelen en bestel gewoon de bitterballen en wat brood met een smeerseltje.
Jammer dat u dit zo ervaren heeft, daar u aangeeft dat de medewerker van de bediening regelmatig langs kwam om te vragen of alles naar wens was. Wij hadden graag gezien dat u iets gezegd had over de soep “die volgens u niet lekker was” dan hadden wij dit gelijk kunnen oplossen. Nu schrijft u iets over een visbouillonblokje; ik kan u garanderen dat de vissoep bij ons geheel vers gemaakt wordt van de bouillon tot de rouille “lik saus” die op het stukje brood gaat. De soep is gebonden door gepureerde vis: er komt geen bindmiddel aan te pas. Het kan natuurlijk altijd fout bij ons gegaan zijn en dan als dat zo was dan hadden we dat op kunnen lossen.
Wat betreft het visgerecht, u schrijft iets over cuisson. Ik wil het wel uitleggen maar ik doe het maar niet. Dan over een roux (ter info, een roux is boter met bloem) met een schepje vadouvan, onze sauzen zijn glutenvrij; zit geen bloem in en de vissaus is gemaakt van verse visbouillon, room, crème fraîche, wijn en gemonteerd met roomboter. Dan begint u over een lelijk schaaltje: dit is servies van Dudson en wij vinden het prachtig. En waterige salade, ik begrijp er steeds minder van.
Natuurlijk kan er altijd wat mis gaan, zeker omdat alles huisgemaakt is maar als u de andere recensies bekijkt ziet u dat wij hoog scoren en daar zijn we trots op.
Ons advies: zeg gewoon als er iets niet goed is en wij lossen het op in plaats van een stukje te schrijven à la Johannes van Dam, maar dan op een manier waar niet zoveel van klopt, nogmaals u kunt iets niet lekker vinden, meldt dit dan gewoon!
Ps. de wijnen komen niet alleen van Vinites maar ook van Residence, Noordman en vele andere.
Fientje47 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Gisteren met 5 personen gegeten, Al lang niet meer zulke verse vis en zo goed toebereid gegeten.
dat was genieten, prettige ongedwongen bediening in een plezierige omgeving.
Zicht op zee is altijd mooi.
Ton M.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Ik heb hier een lunch gehad met 45 personen als teamuitje. Perfect geregeld. De broodjes en sandwich waren perfect klaargemaakt. Super vers. Het was de afgesproken prijs dubbel en dik waard en alleen maar lof. Hier kan je zeker met een grote een lunch nuttigen.
Antoinette B.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Zonder reservering gegeten op prachtige zaterdagavond met een ondergaande zon als uitzicht. Ondanks de drukte prima bediening en prima plekje tegen de gevel. Als voorgerecht buikspek en coquilles en twee keer steak tartare. Buikspek lekker, coquilles zoals goed gebakken. Steak tartare niet zoals het hoort, te grof gesneden, flauw van smaak en met een gekookt ei. Jammer. Hoofgerecht prima vis, maar niet verrassend bereid en met slechte doorgekookte garnituur. Lekkere witte Spatburgunder, uit ruime wijnkaart. Conclusie: geen goede prijs-kwaliteitverhouding. Het was voor dat geld niet verfijnd genoeg.
Loes J.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Zonnige dag, terras met uitzicht op zee en dan genieten met een lunch en goed glas wijn.
Bij het strand in Katwijk kan dat.
We bestelde een broodje hamburger met friet en de witte huiswijn, en boerenbruin brood met 2 dobbe kroketten vergezeld van een biologische Springfield Life from Stone Sauvignon Blanc 2015. Prima lunch. De huiswijn was lekker en makkelijk te drinken. De bovengenoemde biologische wijn werd het gesprek van de middag, toen we de chef van het terras meldde dat deze wijn smaakte naar rauwe paprika. Na een uitvoerige beschrijving van het wijnhuis en wat ze daar allemaal maken(hulde), sprak de chef zijn verbazing uit over onze bevinding.
Gelukkig bleek na enig speurwerk dat ook beoordelingssite Wine matters de paprika in deze wijn heeft ontdekt.
Frans D.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Gevarieerde gerechten op de kaart. We kozen de kreeft uit de oven en de Tournesdos. Allebei lekker om te eten. Als je alleen een hoofdgerecht eet is er wat weinig garnituur. De frites was lekker droog. De bediening is vriendelijk en uitzicht op nu een leeg strand en zee is geweldig. Van binnen is het ook aantrekkelijk ingericht.
silvia W.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Super flexibel! Geen (gewone) tosti op de kaart, wél een tosti kunnen bestellen. Geen salade op de lunchkaart, wél een salade mogelijk van de 'avondkaart'. Ook prima van kwaliteit!
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Het Strand een uitstekende diner ervaring !!! Op het mooie terras bij zonnig weer met meerdere personen een positief diner ervaring bij het Strand. Goede sfeer, vriendelijke bediening , mooie kaart. De keuken goed uitgetest . Bijvoorbeeld met de romige Katwijkse vissoep . Verwacht geen bouillabaisse achtig gebeuren maar een smaakvolle royaal gevulde vissoep. Alle 3 op de kaart vermelde salades zijn smaakvol, royale portie en uitstekend van smaak. Dat geldt ook voor de verschillende visgerechten. De combinatie van gebakken vissoorten niet goedkoop maar perfect vers gebakken vis. Geen tierlantijnen, maar pure vis zoals het hoort. De bijlagen verse sla en gooede frites completeren een geslaagde maaltijd. Gezien de royale porties geen ruimte voor een dessert. Wel ruimte voor een goed kop koffie. Mooie wijnkaart !Kortom een zeer geslaagde ervaring in Katwijk aan Zee.
jatcmaatjes .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Op een drukke zomerse zaterdagmiddag onverwachts op het terras beland, wat geheel gereserveerd was. De (jonge) ober wilde zonder problemen een klein bijzettafeltje van binnen bij 2 losse stoelen buiten zetten zodat we daar toch konden genieten van een heerlijk glaasje rosé met een lekker stokbroodje erbij. Helemaal top! Binnen ziet het er overigens ook heel gezellig uit en de menukaart is prima; we komen vast nog eens terug!
Pierredelamontagne V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Eten is verrassend goed. Had zelf een tournedos die heel goed gebakken was en zeer mals. De zaak ziet er verzorgd uit met natuurlijk fantastisch uitzicht op zee. De bediening vlot en service gericht. Een van de toppers van restaurants aan de kust
Ilse G.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Een verrassende strandtent! Ik heb al veel, eerlijk gezegd zelfs heel veel strandtenten bezocht, maar niet eerder maakte ik mee dat het handig is er een tafeltje te reserveren. Bij Het Strand kun je dat het beste wel doen! Wij kwamen op de bonnefooi en hadden gelukkig nog een tafeltje op het terras. Niet meer gelijk aan zee, maar tegen de gevel aan. Ook een prima plek. Mensen die na ons kwamen, hadden minder geluk: alles zat vol, of zou dat elk ogenblik gaan zijn. De bediening brengt je naar je tafel, wat verklaart waarom je het terras maar vanaf één kant mag betreden. Brood met smeersels vooraf: erg vers en lekker. Wij aten vlees (spareribs en varkenshaassaté, heerlijk), maar de visgerechten die we langs zagen komen zagen er nog veel beter uit. Dat proberen we de volgende keer. De bediening heeft het begrepen: ze zijn netjes, attent en snel, maar niet opdringend. Het terras voelde ongedwongener dan de ontvangst deed vermoeden. De sfeer is anders dan bij de gemiddelde strandtent, ik zou het omschrijven als net iets minder laagdrempelig. Maar dat is zeker niet negatief!
Salp .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2014
Vorige week weer eens gedineerd bij Het Strand. Heerlijk was het!
Mooi opgemaakte borden, mooie producten, attent personeel. Prijzen wat aan de hoge kant.
Marijn E.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Misschien wel de beste keuken aan het Nederlandse strand. Wat hebben we hier heerlijk gegeten.
En ook over de service zijn we erg enthousiast. Het personeel werkt hard en is vriendelijk en snel. Eigenlijk jammer dat ze nu voor een half jaar dichtgaan. Wij komen hier zeker nog eens terug.
Alex S.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2014
We hadden tournedos en sucade gegeten. Het bord was ook mooi opgemaakt. Het smaakte beter dan je bij een strandtent verwacht.De prijzen waren ook zoals je bij een gewoon restaurant verwacht verwacht. Onze dochter had een kindermenu dat ik ook aan de dure kant vond. We zaten heel goed uit de wind doordat er aan 2 kanten een scherm zat (gaf ook privacy ten opzichte van de buren). Uitzicht op zee is altijd mooi. De bediening was goed. Heel vriendelijk en snel. 1 Keer vergaten ze een glas wijn te brengen maar dat werd gecompenseerd doordat de rest van de bediening zo goed was. De WC was gratis (niet altijd bij een strandtent), netjes en vooral heel luxe.
Lemmens .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2014
Lekker gegeten met de lunch. Op terras gezeten, helaas niet zo'n mooi weer, toch beschut gezeten. Focaccia met mozzarella (goed gevuld, zongedroogde tomaatjes en pijnboompitten). Prijs alleszins redelijk, vlotte en vriendelijke bediening. Mooi uitzicht op de Noordzee.