Speciale deals

-20% op de Rekening

Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

Over het restaurant Het Spijshuys

Welkom bij restaurant Het Spijshuys!
Het restaurant is gevestigd in het prachtige Friese Boornbergum.

De menukaart biedt een variatie van culinaire gerechten met bijpassende wijnen.
Daarnaast aangevuld met een Bib Gourmand Special menu en een verrassingsmenu.

De locatie is ook uitstekend geschikt voor groepen en gezelschappen.

Reserveer een tafel en kom snel eens langs!

Meer informatie over restaurant Het Spijshuys

Bushalte voor de deur
  • Kom je met de auto?
    Op de A7: Afslag 28, Beetsterzwaag/Nijbeets. Richting Nijbeets, 1e rechts, einde weer rechts. Afslag 29 De Haven, volg borden Boornbergum.
  • : Gratis parkeren tegenover het restaurant

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 15:00
Buiten onze openingstijden zijn we op aanvraag geopend.

Vakantiesluiting: 22 juli t/m 14 augustus 2018

Uitmuntend
9,4
9,2

Jouw recensie over het restaurant Het Spijshuys

Tiety V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2018
een gezellig restaurant. waar je heerlijk kunt zitten op een bank. afstand van bank tafel is prima.
Hendrik R.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2018
Gezellige en zeer dienstbare bediening. Fijne omgeving. Perfecte menukaart en heel goede kwaliteit
Herman V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2018
Zeer goede sfeer , uitmuntend goed eten en de kwaliteit van de bediening is uitstekend.
Coerr P.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Goed gemaakt eten met soms verrassende combinaties. Ambachtelijke kwaliteit op hoog niveau. We gaven dit keer een etentje als verjaardagscadeau aan goede vrienden. Het viel bijzonder in de smaak
Marijke.mulder M.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2018
we hebben uitstekend gegeten. leuk ontvangst en bij elk gerecht uitleg
Menno T.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2018
Heerlijk gegeten en gedronken, vriendelijke, enthousiaste en kundige bediening. Bedankt voor de fijne ervaring!
Petra W.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2018
Top avond gehad,erg vriendelijk personeel,gerechten zeer goed op smaak..zeker vaker naar toe..!
Bedankt voor deze super mooie recensie! Fijn dat u zo genoten heeft! Graag tot een andere keer!
Dennis F.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2018
Heerlijk gegeten in een ontspannen sfeer. Echt veel luxer eten dan een normaal restaurant, maar de mensen en gasten zijn lekker normaal. Ook de prijs is helemaal prima voor wat je krijgt.
De gastheer geeft een welkom gevoel en het is leuk als hij even aan tafel komt staan om wat dingen uit te leggen.
Wij gaan er vanuit Drachten zeker vaker naar toe fietsen.
Paul T.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2018
Uitstekend samengesteld menu zowel in volume als in kwaliteit. redelijk geprijsde wijnen, goed voor een prima diner
Jaap S.
heerlijk eten
Daan V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Vriendelijke bediening (bijna wat overdreven omstandige uitleg over het eten), Alles gerechten waren uitstekend bereid. Keuze v.w.b. de Bib menu's viel ons deze keer iets tegen.
Goedendag, bedankt voor uw feedback! U gaf al op een andere site aan dat u de kip te duur vond. Vandaar even deze uitleg: Het kipfilet dat wij op dit moment serveren in het bib Menu is Kromhoekster kip. De boer gebruikt geen toevoegingen, antibiotica of dergelijke. Een kip hoe het vroeger smaakte. Vandaar ook de hogere prijs voor deze goede kwaliteit. Hij is verder ook met parmaham gevuld. Met vriendelijke groet, Isabelle Lamsma
A. B.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
Prettig restaurant met mooie gerechten. Vriendelijke bediening in een rustige sfeer.

Wij namen het Bib Gourmand menu.
2x Carpaccio: lekker (iets te veel op het bord),
4x Soep van Boarnburgumer raapstelen: heerlijk,
2x Diamanthaas: nogal vlak van smaak, groenten van het seizoen natuurlijk lekker
2x visgerecht van de chef met Friese kruidnagelkaas en courgette: goddelijk lekker
4x Chocolade en vanille "geluk": lekkere en originele afsluiter

De Moldavische rode wijn die werd geschonken is geen hoogvlieger - onduidelijke afdronk (kurk?). De droge witte wijn ( sauvignon blanc ?) was daarentegen heerlijk.

Al me al leuke culinaire ervaring. Absolute aanrader!
Bedankt voor dit uitgebreide feedback! Daar houden we van! Graag tot een andere keer! Groeten, Het Spijshuys team
Tiety V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
dit restaurant is een aanrader!! heerlijke gerechten en fantastische opmaak op de borden.
Bedankt voor deze recensie! Mooi om te lezen dat u genoten heeft!
Jan Z.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
We hebben heerlijk genoten!
Bedankt voor deze recensie! Mooi om te lezen dat u genoten heeft!
Re M.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2018
Heerlijk gegeten als afsluiting van een korte vakantie op Vlieland.
Prima BIB menu met verrassende combinaties. Bediening erg attent en betrokken met goede uitleg over de ingrediënten. Goede wijnen.
Kortom, een aanrader !
Leona V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
Heerlijk gegeten in een zeer prettige omgeving. Verrassende gerechten en goede wijn. Fijne bediening.
Bauke M.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2018
Heerlijk gegeten: viergangenmenu van streekproducten. Verrassende gerechten, zeer smaakvol. Daarnaast erg gezellig en prettige bediening. Een absolute aanrader!
Heel hartelijk dank voor deze mooie recensie! We zijn blij dat u zo genoten heeft! Graag tot een andere keer.
Andreas N.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Mooie culinaire ervaringen in Het Friese Boornbergum waar wij bij toeval verzeild raakten. De chef kok die hier inviel voor de door Michelin gelauwerde baas Simon Lamsma bleek in zijn verrassingsmenu van 4 gangen zoveel meesterschap te hebben gestopt dat onze verwende smaakpapillen zo beroerd werden dat zich hier onbekende proefprikkels aandienden, een ware sensatie. Koppel dit topniveau aan de charmante eenvoud van gastvrouw Isabel en haar steun en toeverlaat Ilona en duidelijk wordt je het Spijshuysniet mag missen, Andreas Naber, Den Haag
Heel hartelijk dank voor deze top recensie! Fijn dat u genoten heeft!
Anne L.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Na het aantreden van de nieuwe kok hier weer eens gegeten. Niet iedere verandering is een verbetering. Opvallend vind ik de wel zeer summiere kaart. Kaas als dessert van de kaart verdwenen, voor mensen die niet van zoete toeten houden is dit toch wel een punt van kritiek.

Gekozen voor het BIB gourmand menu. De amuses konden mij niet bekoren, twee uitersten in smaak: het gekarameliseerde taartje te zoet en de gefrituurde bloemkool te scherp,
Aan de smaak van het voor- en hoofdgerecht (een voorjaarssalade en lamsnek) mankeerde niets maar de porties zijn wel erg minimaal, trouwens de maat van de geschonken wijn ook.
Alles overziend sta ik niet te trappelen om binnenkort hier nog eens te gaan eten.
Jeroen T.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Heerlijk eten met lokale producten (spek is aanrader) en vriendelijke bediening. Prijs kwaliteit verhouding is goed en genoeg keuze