Het Spijshuys

Westerbuorren 2 9212 PL Boornbergum Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Het Spijshuys

• Kom je met de auto?
    Op de A7: Afslag 28, Beetsterzwaag/Nijbeets. Richting Nijbeets, 1e rechts, einde weer rechts. Afslag 29 De Haven, volg borden Boornbergum.

Dinsdag t/m Zondag vanaf 15:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Lekkeriters H.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
een drietal koos het voortreffelijke wildmenu; de vierde maakte een keuze uit het overige aanbod, en ook dat pakte heel goed uit. Een aanrader! En dat geldt ook voor de wijnen waaruit we konden kiezen.
De tafel van A V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Heerlijk gegeten met vrienden bij Het Spijshuys. Twee personen hadden het Wild menu, een persoon het 4 gangen Flairtje Bib Gourmand en een persoon de Schartong. Hij vertelde later niet eerder zo'n heerlijke schartong te hebben gehad. Zowel het Flairtje met o.a. wijting als het Wild menu was heerlijk. Het is niet alleen het eten en de streekproducten, maar ook de sfeer, de vriendelijke bediening en het goede wijnarrangement die een avondje uit helemaal compleet maken. M.a.w. een echter aanrader.
Herman T.
Enthousiaste, vrolijke bediening, keurige ambiance en voortreffelijk eten. Een echte aanrader. Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat!
Jose.jalink .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Heerlijk genieten van gerechten met Friese invloeden, bij elk gerecht wordt verteld wat het is. Bediening heeft veel kennis van de kaart en de wijnen die erop staan. Echt een avondje uit, voldoende tijd tussen de verschillende gangen.
Ron T.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Het hoge waarderingscijfer op Iens heeft ons hier naartoe gebracht. En naar eigen ervaring nu is daar geen woord van gelogen. Fantastische no nonsens bediening, verstand van gastvrijheid en van kerriekruim tot snicker home made. Een echte aanrader waar wij zeker nog eens terug komen. Was geweldig, grote blij en veel dank hiervoor!
WiebeB .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Zaterdagavond, met z'n tweeën heerlijk gegeten in het Spijshuis. Deze luxe ambiance zijn we niet gewend. En voelden ons eerst ook wat onwennig. Eigenaar zag dit en hielp ons een keuze maken uit het menu. Asperges met beenham op traditionele manier gemaakt, heerlijk. Ook het kaasplankje viel heel goed in de smaak. Biedining: Super
Komen zeker weer.
Mieke T.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Zeer gastvrije bediening geven je een welkom gevoel. Eten en wijn waren heerlijk. Gebruik van streekproducten echt een aanrader.
Judith D.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Heel plezierig restaurant, uitstekende bediening, erg lekker eten, originele recepten die heel verzorgd op tafel kwamen. Het 4 gangen menu was uitstekend en vooral de zeebaars was erg lekker. veel streekproducten en de link naar Zwitserland vinden wij erg leuk aangezien we er jaren gewoond hebben. We komen zeker terug.
H H.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Gekozen voor het Bib Gourmand menu. Voortreffelijk. Dit restaurant is zeer origineel in het bedenken en het ontwerpen van gerechten. Wij hebben genoten van de (over het algemeen) Zwitserse wijnen in combinatie met de Fries/Zwitserse gerechten. Chapeau voor de eigenaren en de vakkundige en vriendelijke bediening en natuurlijk de chef. Tot snel!
Roodkapje1 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Heerlijk 3 gangen menu met pastrami van hert vooraf, wijtingfilet en een heerlijk dessert van zelfgemaakte appeltaart en roomijs. Vriendelijke bediening, die ook goed in de gaten houdt of er van alles voldoende is. Reserveren noodzakelijk in het weekend.
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Na een copieus diner de avond ervoor gingen we voor een lekker visje vergezeld van een glas (witte) wijn. We werden in het Spijhuys op onze wenken bediend met een prachtige gebraden IJselmeerbaars en uitstekend gepocheerde heilbot. De heilboot o.a. begeleid door een wortelpuree. De baars onder meer met twee zeer goede kleine garnalenkroketjes, plus spaetzli. De spaetzli dankzij de invloed van de Zwitserse echtgenote van de eigenaar. Alles mooi opgediend. Een klein schaaltje met meer dan uitstekende gebakken aardappeltjes en een gemengde sla voltooiden het geheel (€ 24,50 per hoofdgerecht). De bijbehorende Chileense Chardonnay en de witte moezelwijn waren prima (€ 7,-). Uitstekende en vriendelijke bediening. Glas munt thee met friandises. Het is zeker redelijk duur, maar wel van zeer goede kwaliteit. Gezellig, ietwat modern ingericht restaurant.
Marjan N.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Heerlijk gegeten, prachtig viergangen menu voor hele mooie prijs. Zowel qua uiterlijk als qua smaak zeer van genoten. Sfeervolle ambiance, zeer vriendelijke en bekwame eigenaren.
Zeer aan te raden dus
Wetterwille .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
We hebben echt genoten van het 5 gangen verrassingsmenu.
Lekkere amuses en ook over alle 5 gangen waren we heel tevreden, afwisselend en smaakvol en leuke uitleg over herkomst van de producten.
Voldoende tijd tussen de gangen.
Een fijne avond uit!
Anne L.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Met goede vrienden doen we niet meer aan verjaardagcadeautjes maar gaan met elkaar uit eten en delen de kosten. We proberen meestal een restaurant uit te zoeken waar we nog niet eerder waren, maar deze keer viel de keus op het Spijshuys, vanwege het verrassingsdiner, 3 gangen met 3 glazen wijn en koffie voor 40 euro.
Het hapje bij het eerste glas wijn is een koekje van olijf met een mousse van olijf en een dressing van rucola.
De amuse is ham met een mousse en een klein eitje, het was wel smakelijk maar ik ben niet zo'n voorstander van iets vettigs vooraf.
Het voorgerecht bestond o.a.uit copa de Boornbergum met een crème en een rolletje tomaten crème.
Het hoofdgerecht was een variatie van vis, o.a. stukje snoekbaars en een scholrolletje met een gamba, geserveerd op een puree van doperwten met gort, een zeer smakelijke combinatie. Daarbij gebakken aardappeltjes en een bakje salade, gevolgd door een zoet nagerecht. Dit alles geserveerd met passende wijn.
Het eten is altijd heel goed hier, alleen vinden mijn man en ik het er niet erg gezellig zitten, een beetje een kille inrichting.
Pinksteren .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Fantastisch lekker gegeten! Originele smaakvolle gerechten. Wij hadden een menuutje voor 30 euro . Dit bestond uit 2 amuses, brood, voor-,hoofd en nagerecht.
Allemaal even verfijnd van smaak. Nog nooit zulke verrukkelijke huisgerookte zalm gegeten (op Elzenhout ) met heerlijke ham van slager uit Drachten. Wij komen zelf uit Leiden maar hier kom je echt naar terug. Vriendelijke eigenaar en aardige meisjes in de bediening. En wat een verademing toch die gratis kannen water met schijfjes limoen op tafel , waar vind je dat nog ?
Kortom : Absolute aanrader !
G.J. V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
De nieuwe eigenaren doen net alsof er niets veranderd is ten opzichte van de vorige eigenaren, maar toch moet ik na mijn laatste bezoek concluderen dat het niveau gedaald is. In het algemeen is de sfeer minder exclusief. De bediening was overduidelijk nog onervaren en de gerant, hoewel vriendelijk, toch wat te populair.
In het algemeen is de wijn vrij duur. De BIO rosé werd op kamertemperatuur geserveerd en had een grondsmaak, voor 5 euro per glas is dat wel jammer. Dan het eten. Amuses zijn altijd leuk en verrassend, maar deze waren wel héél erg klein.
De voorgerechten zijn mooi gemaakt en origineel. De hoeveelheid klopt, want je krijgt echt zin in het hoofdgerecht. Die waren lekker en zeker verfijnd, maar de hoeveelheden waren te klein en daardoor echt te duur voor het gebodene. Het garnituur bestond uit een salade en gebakken aardappeltjes. Erg lekker, maar zulke kleine schaaltjes zijn net voldoende voor één persoon en geen twee. Bijbestellen was echter geen enkel probleem. Het dessert ten slotte was weer een dikke meevaller. Erg lekker!
Al met al heb ik wat gemengde gevoelens bij dit restaurant. Het is zeker niet slecht, de ambiance kan echter wel een oppepper gebruiken en ook de houding van het personeel kan wat gastvrijer en oprechter. Je wilt voor dit geld toch verwend worden en royaal eten?
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
Een geweldige avond met een heerlijk asperge menu, ontzettend aardige en attente bediening en een prettige sfeer in het restaurant. Geweldig eten voor een prachtige prijs, Ik heb heel wat sterren geproefd en dit gaat ook in die richting!
JPSMedia .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2015
Tja, ook onder de vorige eigenaar al wisselend van niveau.
De eerste amuse, een taai koekje met een mespuntje onduidelijkheid maar deels laten staan.
De tweede verrassing bleek een stukje makreel in/uit het zuur.
Goeie genade, wat een penetrante smaak. Over de datum?
Stukje brood bracht even verlossing.
Het voorgerecht, zalmtartaar(tje) ging ten onder door overvloedig daslook crème fraiche.
Het hoofdgerecht, kabeljauw op een bedje van rissotto, boontjes, een streepje raap en opgeschuimde gerookte knoflook? De vis was gelukkig zichzelf gebleven, de rissotto een flauw kleefrijst, de boontjes onherkenbaar. De salade lekker vet aangemaakt, type Van der Valk...
Huiswijn uit de Languedoc, goed in een zonnig klimaat wellicht, maar zolang het nog kil is in Friesland...
De eigenaar vraagt of het smaakt...naar mijn idee een doodzonde in de regels van de culinaire etiquette...
Op naar een volgend culinair avontuur...

Anne-Roos .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
We gaan, sinds we het Spijshuys ontdekt hebben, nergens anders meer naartoe wanneer we heerlijk willen genieten. Supervriendelijke, nette mensen, keurige tafels, mooie ruimte en natuurlijk geweldig mooi en smakelijk opgemaakte borden.....
De rust van het dorp zie je terug in het restaurant, de eigenaren en het personeel zijn goed op elkaar ingespeeld en weten goed wat de gasten nodig hebben.

Het eten zelf: verrukkelijk! Zeer smaakvol, creatief, echt genieten. De afwisselende menu's zijn ook erg leuk, de eigenaren weten hun beider afkomst mooi te combineren met als resultaat: verrassende recepten. De zwitserse soep met witte druif bijvoorbeeld, heel bijzonder!

Daarnaast gebruiken zij veel streekproducten, iets wat wij bijzonder waarderen.
Nog een pluspunt: de kaart is overzichtelijk, een keus maken lukt zo prima.
Prijs/kwaliteitverhouding: keurig, niet aan veranderen :-)

We komen graag weer eens eten en kijken er al naar uit!
Heine .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Bij binnenkomst zat er iemand te werken achter een laptop en knikte ons vriendelijk toe.
Vervolgens kwam een jonge dame ons ontdoen van de jassen en wees ons naar onze tafel.
Wat opviel was dat er een lichte chloorlucht in de ruimte hing wat op verschillende dingen kon duiden maar wat ik niet echt prettig vond. Toen ik er wat langer in zat vervaagde deze geur of ik wende er aan.
Een glas met prima Franse rode huiswijn werd vakkundig geserveerd en een kleine amuse volgende spoedig.
Mijn voorgerecht, rundercarpaccio met truffelmayonaise, kaas en eiersalade, zag er mooi uit en smaakt goed. Ook niet meer dan dat want echt spannend was de smaak niet.
Als hoofdgerecht gebakken Fryske ossenhaas met sukade, en ravioli met paddestoelen.
Klinkt geweldig, smaakte goed maar wederom niet meer dan dat.
Bij het hoofdgerecht een bakje met gebakken aardappeltjes en een potje met wat aangemaakte sla. Ook hier weer de opmerking dat het verre van spannend was.
Prima koffie met een likeurtje toe maakte de avond rond.
Het personeel was vriendelijk en kundig maar maakte niet echt contact.
De rekening van €116,00 voor twee personen vond ik al met al, voor hetgeen geboden, ietwat aan de hoge kant.
Natuurlijk tzt wel een herkansing want er zit genoeg potentie in deze net aangeklede zaak.
LHoorn .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2015
Heerlijk gegeten, uitstekende bediening. Bib gourmand meer dan verdiend! Heel erg prettige ambiance, sfeervol en relaxt! Zeker ook nog een kopje koffie na nemen, heerlijk huisgemaakte friandise! Aanrader!