Speciale deals

-20% op de Rekening

Beschikbaar op het gekozen tijdstip

Over het restaurant Het Spijshuys

Welkom bij restaurant Het Spijshuys!
Het restaurant is gevestigd in het prachtige Friese Boornbergum.

De menukaart biedt een variatie van culinaire gerechten met bijpassende wijnen.
Daarnaast aangevuld met een Bib Gourmand Special menu en een verrassingsmenu.

De locatie is ook uitstekend geschikt voor groepen en gezelschappen.

Reserveer een tafel en kom snel eens langs!

Meer informatie over restaurant Het Spijshuys

Bushalte voor de deur
  • Kom je met de auto?
    Op de A7: Afslag 28, Beetsterzwaag/Nijbeets. Richting Nijbeets, 1e rechts, einde weer rechts. Afslag 29 De Haven, volg borden Boornbergum.
  • : Gratis parkeren tegenover het restaurant

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 15:00
Buiten onze openingstijden zijn we op aanvraag geopend.

Vakantiesluiting: 22 juli t/m 14 augustus 2018

9,1

Jouw recensie over het restaurant Het Spijshuys

Daan V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Vriendelijke bediening (bijna wat overdreven omstandige uitleg over het eten), Alles gerechten waren uitstekend bereid. Keuze v.w.b. de Bib menu's viel ons deze keer iets tegen.
Goedendag, bedankt voor uw feedback! U gaf al op een andere site aan dat u de kip te duur vond. Vandaar even deze uitleg: Het kipfilet dat wij op dit moment serveren in het bib Menu is Kromhoekster kip. De boer gebruikt geen toevoegingen, antibiotica of dergelijke. Een kip hoe het vroeger smaakte. Vandaar ook de hogere prijs voor deze goede kwaliteit. Hij is verder ook met parmaham gevuld. Met vriendelijke groet, Isabelle Lamsma
A. B.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
Prettig restaurant met mooie gerechten. Vriendelijke bediening in een rustige sfeer.

Wij namen het Bib Gourmand menu.
2x Carpaccio: lekker (iets te veel op het bord),
4x Soep van Boarnburgumer raapstelen: heerlijk,
2x Diamanthaas: nogal vlak van smaak, groenten van het seizoen natuurlijk lekker
2x visgerecht van de chef met Friese kruidnagelkaas en courgette: goddelijk lekker
4x Chocolade en vanille "geluk": lekkere en originele afsluiter

De Moldavische rode wijn die werd geschonken is geen hoogvlieger - onduidelijke afdronk (kurk?). De droge witte wijn ( sauvignon blanc ?) was daarentegen heerlijk.

Al me al leuke culinaire ervaring. Absolute aanrader!
Bedankt voor dit uitgebreide feedback! Daar houden we van! Graag tot een andere keer! Groeten, Het Spijshuys team
Tiety V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
dit restaurant is een aanrader!! heerlijke gerechten en fantastische opmaak op de borden.
Bedankt voor deze recensie! Mooi om te lezen dat u genoten heeft!
Jan Z.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
We hebben heerlijk genoten!
Bedankt voor deze recensie! Mooi om te lezen dat u genoten heeft!
Re M.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2018
Heerlijk gegeten als afsluiting van een korte vakantie op Vlieland.
Prima BIB menu met verrassende combinaties. Bediening erg attent en betrokken met goede uitleg over de ingrediënten. Goede wijnen.
Kortom, een aanrader !
Leona V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
Heerlijk gegeten in een zeer prettige omgeving. Verrassende gerechten en goede wijn. Fijne bediening.
Bauke M.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2018
Heerlijk gegeten: viergangenmenu van streekproducten. Verrassende gerechten, zeer smaakvol. Daarnaast erg gezellig en prettige bediening. Een absolute aanrader!
Heel hartelijk dank voor deze mooie recensie! We zijn blij dat u zo genoten heeft! Graag tot een andere keer.
Andreas N.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Mooie culinaire ervaringen in Het Friese Boornbergum waar wij bij toeval verzeild raakten. De chef kok die hier inviel voor de door Michelin gelauwerde baas Simon Lamsma bleek in zijn verrassingsmenu van 4 gangen zoveel meesterschap te hebben gestopt dat onze verwende smaakpapillen zo beroerd werden dat zich hier onbekende proefprikkels aandienden, een ware sensatie. Koppel dit topniveau aan de charmante eenvoud van gastvrouw Isabel en haar steun en toeverlaat Ilona en duidelijk wordt je het Spijshuysniet mag missen, Andreas Naber, Den Haag
Heel hartelijk dank voor deze top recensie! Fijn dat u genoten heeft!
Anne L.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Na het aantreden van de nieuwe kok hier weer eens gegeten. Niet iedere verandering is een verbetering. Opvallend vind ik de wel zeer summiere kaart. Kaas als dessert van de kaart verdwenen, voor mensen die niet van zoete toeten houden is dit toch wel een punt van kritiek.

Gekozen voor het BIB gourmand menu. De amuses konden mij niet bekoren, twee uitersten in smaak: het gekarameliseerde taartje te zoet en de gefrituurde bloemkool te scherp,
Aan de smaak van het voor- en hoofdgerecht (een voorjaarssalade en lamsnek) mankeerde niets maar de porties zijn wel erg minimaal, trouwens de maat van de geschonken wijn ook.
Alles overziend sta ik niet te trappelen om binnenkort hier nog eens te gaan eten.
Jeroen T.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Heerlijk eten met lokale producten (spek is aanrader) en vriendelijke bediening. Prijs kwaliteit verhouding is goed en genoeg keuze
jean W.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Prima ontvangst, begeleiding bediening aan tafel, versheid en eigenheid van de gerechten.
Alleen vaak wat fletse smaken, juist waar je meer zou verwachten.
Mooi opgemaakte gerechten dus, maar er zou iets diepere smaak in alles mogen zitten. En porties mogen ietsje groter.
Verder fijne eetgelegenheid.
Koert S.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
We hadden een heerlijke avond met zijn viertjes. Gekozen voor het wildmenu. Vijf gangen, één groot feest. Het wilde zwijn, de uitleg bij elk gerecht, de wijnen... het klopte. Simon Lamsma weet hoe het moet en het restaurant is gezegend met zo’n chefkok als Tjeerd Elzinga. Hulde
Evert D.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
het big gourmand menu was overheerlijk. Al met al een zeer geslaagde avond gehad.
Willem D.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
We hadden het 10 gangen menu , en hebben vd eerste hap tot de allerlaatste hap genoten . De ene na de andere fantastische smaakbeleving steeds geserveerd met een voortreffelijke passende wijn erbij.
Zowel elke gang als wijn werd voortreffelijk uitgelegd door het geweldig goede personeel.
De gastvrouw die het meer en deel vd avond ons de gerechten bracht en ons van drinken voorzag , legde het zo enthousiast en voortreffelijk uit . Dat maakte de avond tot een onvergetelijke avond .
Je merkt aan alles dat ze hier vanaf het moment v inkoop tot aan dat het op je tafel staat met heel veel liefde en passie hebben uitgekozen en bereid.
Wij komen zeker terug
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Omdat je sinds kort hier kunt lunchen hebben we de lunch uitgeprobeerd! Heel erg lekker en niet duur! Op het terras kun je lekker in of uit de zin zitten. De kruiden voor in de keuken groeien rondom het gerras.
Ineke Z.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Heerlijk, verfijnd eten. Goede porties en prachtig opgemaakt. Eigenaren en personeel zijn attent en hebben passie voor hun vak, bediening door hen is uitstekend.
Hans L.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
mooi en lekker eten, fijne locatie en prettige ontspannen contacten met gastheer en gastvrouw. Zwitserse invloed van gastvrouw voor leuke accenten!
Japio999 .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Gisteren het tapas menu gehad. Super. Geen dissonant in welk hapje dan ook. Ook het wijn arrangement was geweldig en de bediening meer dan voortreffelijk. Opmerkzaam, alert en vriendelijk. Maw een bezoekje meer dan waard.
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Eten top, voor de keuken een, 9. Jonge bediening slecht. Je betaald voor een titel genaamd bib gourmand. Nu houd ik daar persoonlijk al niet zo van, maar de verwachting is dan hoog qua personeel. Viel tegen.
Geachte meneer B., bedankt voor uw recensie. Fijn om te horen dat het heel goed gesmaakt heeft. Wij vinden het heel jammer om te horen dat u deze ervaring heeft gemaakt bij ons. Uw cijfer voor de bediening is dusdanig slecht dat wij heel graag meer willen weten wat er gebeurt is op deze avond. Uw contactopname wordt daarom zeer gewaardeerd. Met vriendelijke groet, Isabelle en Simon Lamsma/Restaurant Het Spijshuys
jelle H.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
een drietal koos het voortreffelijke wildmenu; de vierde maakte een keuze uit het overige aanbod, en ook dat pakte heel goed uit. Een aanrader! En dat geldt ook voor de wijnen waaruit we konden kiezen.