Het Sentiment

Woensdag t/m Zondag 17:30 - 21:30

Voordelig
Manon V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Gereserveerd voor het restaurantweek-menu. Dagelijks komen we langs Het Sentiment, maar toegegeven; ik vind het er van buiten niet erg uitnodigend uitzien om te gaan eten. Maar.... eenmaal binnen krijg je een warm welkom, het is een klein, knus restaurant, met keurig gedekte tafels waar voldoende ruimte tussen zit. We kregen als aperitief een guerra vermouth met ginger ale en sinaasappel. Ik vond het een frisse, luxe versie van de glühwein. Lekker.
Als amuse een vijgencarpaccio met crème van geitenkaas. Leuke presentatie en lekker. Voorgerecht; trio van huisgerookte zalm, met bieten en groene kruiden gemarineerde zalm, ceviche van zalmforel met diverse garnituren. Prachtig opgemaakt! Het smaakte prima, al vonden wij het een beetje flauw, in ieder geval de ceviche.... Het hoofdgerecht daarentegen was echt fantastisch!! Een combinatie van hertenhaas, hertensukade en hertenbakworst, met jus van rode wijn en cranberries met diverse groenten geserveerd. (yes! witlof). Ik was een beetje huiverig toen ik het las, want sukade.. (vet?) en bakworst (soort van bloedworst?) maar nee, wat heb ik lekker gegeten zeg! Echt de complimenten aan de kok!! De sukade was superlekker en de gebakken worst ontzettend smaakvol. De hertenhaas was perfect gebakken. Het dessert was een creatie van sinaasappel panna cotta, trifle van kweepeer en mascarpone crème, gepocheerde peer, crème van witte chocolade, bavarois van appeltaart en appel-champagne sorbetijs. Het zag er heel mooi en lekker uit. Het lekkerste uit deze serie van heerlijkheden vond ik toch het appel-champagne sorbetijs.
De gerechten werden met goeie wijnen geserveerd. En we hoefden geen Bob-arrangement te nemen... want we konden lopend naar huis.. ook wel es fijn!! Ik heb een heerlijke culinaire verwen avond gehad en we gaan zeker vaker! De service was goed, vriendelijke en keurige bediening. Bedankt voor de fijne avond.
Jelle_N .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
We hebben hier met 10 personen heerlijk gegeten, gezellig aan eem grote ronde tafel. De bediening was vriendelijk en correct. De opgediende gangen waren stuk voor stuk heerlijke, en soms verrassende, combinaties van smaken. Het Sentiment blijft ons favoriete restaurant in HD !
Marika V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Een aantal pogingen gedaan om hier te reserveren en nu dan eindelijk gelukt. Als amuse tonijn met passievrucht. Erg lekker! Vooraf heerlijke huisgemaakte gerookte zalm, met verrassende smaken in de garnituur er omheen. Bord was ook mooi opgemaakt. Als hoofdgerecht halve kreeft met aioli. Deze was lekker maar minder bijzonder dan de smaken in het voorgerecht en amuse. Het dessert van de dag was daarentegen weer erg lekker en in het kader van Valentijnsdag opgemaakt met heerlijke, naar rozen smakende hartjes. Ook bij de koffie werd heerlijke zoetigheid geserveerd. Bediening was ook bijzonder vriendelijk en attent. Hier gaan we zeker nog eens naar terug.
Hans O.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Toevallig hier terecht gekomen via de website. Hartelijke ontvangst en royale tafel. Een bijzonder aperitief werd aangeboden met lekkere knabbeltjes en een zeer origineel menu op rijm, het zogenaamde pakjes menu. 4 gangen gegeten die allemaal even overheerlijk waren en erg leuk op het bord gepresenteerd werden. De bediening bleef attent en er werd een prettig tempo aangehouden. We waren alle drie zeer aangenaam verast! Dit wordt een restaurant waar we zeker vaker naar terug gaan. Ook de gehanteerde prijzen waren prima prijs kwaliteit verhouding. Geen wonder dat de zaak helemaal vol zat. Een aanrader!!
Henny V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Wat hebben we weer heerlijk gegeten vanavond!! Alles was TOP !! Een extra compliment voor Robbert die zoals we hoorden het fantastische dessert had samen gesteld. Chapeau!!!!
Dree S.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Wat werden we weer in de (culinaire) watten gelegd .
Ik kan er een paar A-viertjes vol mee schrijven maar eigenlijk komt het erop neer dat
dit restaurant het hoogst scoort in kwaliteit/prijs-verhouding.
Mooie wijnen bij fraai geserveerde gerechten en vriendelijke en persoonlijke bediening.
Voor mij hebben ze daar in Heeswijk-Dinther een dikke ster verdiend.
Alexanderve .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Na een fantastische avond met een viergangen-verrassingsmenu had ik niet alleen genoten van het heerlijke eten maar was ik diep onder de indruk van de oprechte vriendelijkheid van alle medewerkers. Zelden heb ik mij zo thuis gevoeld in een restaurant waar je gewoon jezelf kunt blijven. Waarom heeft dit restaurant nog geen Michelin-ster?
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Wij hebben voor de eerste keer gegeten bij het Sentiment en weten ook zeker dat wij daar weer een keer gaan eten. Het menu zat boordevol verrassende smaken, mooi opgemaakte borden & goede bijbehorende wijnen. Ondanks dat het restaurant qua inrichting wat gedateerd overkomt, hangt er een goede, gemoedelijke warme sfeer. Dit komt ook door de vriendelijke bediening. Kortom prima avond met heerlijk eten in een fijne ambiance.
Ronvanlokven .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2014
Met een gezelschap van 7 personen zijn we gaan eten bij Het Sentiment. Vooraf het menu uitgekozen en besproken. Het was werkelijk perfect! De sfeer, de gerechten, de bediening en wat je ook maar kan bedenken. Gasten waren zeer enthousiast (zij waren er voor de eerste keer) en hebben genoten en konden niet bedenken wat er anders had moeten zijn. Complimenten!
Pdw1234 .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2014
Pareltje van Heeswijk Dinther. Verrassend wisselend menu. Met passie bereid. Seizoen gerechten zijn perfect op smaak en erg leuk geserveerd. Zit in een iets hogere prijsklasse echter prijs meer dan waard!!
Sandravg .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2013
Diverse malen heerlijk gegeten. Heerlijke keuken en vooral dat zelfgebakken brood met die olijfolie! Om je vingers bij op te eten! Bediening is bijzonder vriendelijk. Een aanrader om naar toe te gaan!
Benjamin V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2013
Tijdens de restaurantweek hier gegeten. Het menu wat was samengesteld was erg lekker! Goede keus van ingredienten die allemaal bijelkaar pasten. Wij hadden nog voor de extra gang gekozen, en ook deze was heel erg lekker.
Ook de bediening is erg aardig. Absoluut een aanrader om nog een keer terug te komen, ook buiten de restaurantweek is wat mij betreft de prijskwaliteit verhouding ruim voldoende!