Het Savarijn

Van der Brugghenstraat 14 6511 SL Nijmegen Nederland Kaart

Over restaurant Het Savarijn

Ambachtelijke, seizoensgerichte keuken

Bij restaurant Het Savarijn kun je terecht voor uitgebalanceerde Franse en internationale gerechten. De allerbeste producten, met grote zorg bereid, prachtig gepresenteerd en heerlijk van smaak. Alles wat op je bord ligt klopt. Het kundige personeel is van alles op de hoogte en adviseert je graag in de perfecte wijn-spijscombinatie.

Meer informatie over restaurant Het Savarijn

Rick H.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Joost B.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Verrukkelijk. Een nieuwe definitie van bijpassende wijn. We hebben bijzonder genoten! Pas in het donker wel op voor de boom op ooghoogte bij de uitgang,..
Ineke K.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Prima eten. Personeel vriendelijk. Wachtijd tussengerecht naar hoofdgerecht was te
lang. Wijnarrangement met surprise menu genomen maar werd niet tussentijds
geschonken omdat we lang moest wachten op hoofdgerecht; erg flauw van de eigenaresse.
Graag of niet klantenbinding!!! Wij zullen voorlopig niet meer terugkomen
Linda S.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Zeer vriendelijke en capabele bediening. We hebben verrukkelijk gegeten (we hadden het verrassingsmenu) met daarbij goed passende wijnen en uitleg van de bediening. Echt genoten!
T R.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Voor mij onbegrijpenlijk dat dit restaurant zo goed aangeschreven staat.
Bediening erg onbeschoft . Bij de vraag van mij of ze iets van zalm hebben als voorgerecht werd ik afgesnauwd dat ik de kaart goed moest lezen dan had ik gezien dat zalm er niet bij stond en dat ze dat dus ook niet hadden.
Bij de tournedos had ik om een pepersausje gevraagd. Ook dit was niet mogelijk .
Het enigste wat gepeperd was was de rekening .
Schandalige bediening en totaal geen waar voor je geld.
Jacques K.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Een uitstekende lunch bij Het Savarijn. Aangename sfeer, vakkundige en vriendelijke bediening. Prima wijnen. Absuluut een aanrader.
Henriette H.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Wederom heerlijk gegeten en hartelijk ontvangen. De disgenoten kenden het restaurant van lang geleden of van horen zeggen en waren zeer aangenaam verrast. Schot in de roos!
Barbara V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Het was weer heerlijk! Prettige sfeer, goede wijn, lekkere coquilles, zalige tournedos. Fijn overleg over de mogelijke gerechten voor degene met suiker allergie en kleine aanpassingen op gerechten daartoe.
Mme_pompadour .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Top service. Heel leuk personeel. Prijs - kwaliteit verhouding klopt. Heerlijke wijnen gehad bij ons vier gangen verrassingsmenu.
CSoes .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Wij gaan altijd naar het Savarijn als we iets bijzonders te vieren hebben. Het eten is altijd uitstekend, en de sfeer een fijne combinatie van chique en informeel. De bediening is vrolijk, oprecht en oplettend.
Jacco B.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Het gaat om het eten en dat is erg goed. Geen hele grote culinaire verrassingen, maar gewoon goed eten. Hele fijne bijpassende wijnen. Vriendelijke en onopvallende bediening.
Duppeljoe .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Het Savarijn blijft op hoog niveau zijn gasten verwennen met mooie wijn en uitstekend eten. Gerechten niet alleen mooi om te zien, maar ook met de mooiste ingrediënten klaargemaakt. Complimenten voor de buitengewoon attente en correcte bediening. Dit maak je niet veel mee in deze prijsklasse. De tafelheer biedt aan om eerst buiten een glaasje te drinken en reserveert een mooie tafel binnen. Team is flexibel om mijn Chinese tafelgenoot een ander gerecht te bieden dan in het driegangenmenu opgenomen. Kortom: Top!
Maaike V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Wij hebben een heerlijke avond gehad bij Het Savarijn. We lieten ons verrassen.
Alle gerechten waren mooi opgemaakt, goed uitgebalanceerd qua smaken en de wijnen pasten er prachtig bij.
De dungesneden coquilles met haringkuit en kabeljauw smolt gewoon op je tong, met een mooie bourgogne erbij was dit met stip het nummer 1 gerecht. Maar alles was heerlijk.
De eigenaren waren uitermate gastvrij op een prettige open manier. En ook het overige personeel maakten dit een goede avond.
Fijn ook hoe er mee gedacht werd over het wijnarrangement en dat er steeds karafjes water bijgevuld werden.
Mirjam228 .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Heerlijk gelunched met voortreffelijk eten en geweldige wijnen! Fijne bediening: correct maar niet stijf. We zaten lekker buiten, waar het informeler is dan binnen. En, heel belangrijk in deze tijd: attent bijschenken van kraanwater. Voorbeeld voor andere restaurants!
Broek.b .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Heerlijk buiten gegeten afgelopen zaterdag bij Het Savarijn. Mooie gerechten met bijpassende wijnen. De bediening is erg vriendelijk. Echt de moeite waard!
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Gisteren hier gegeten met zijn vieren en wat een geweldige avond hebben wij gehad. Onze mannen hadden dit restaurant uitgezocht op basis van recensies en dan ben je toch blij dat mensen dit doen. Als je buiten bij het restaurant staat dan denk je eenvoudig. Het heeft een beetje een retrostijl, eigenlijk best leuk dat het wat eenvoudiger lijkt. Maar als je dan eenmaal binnen bent krijg je de beste avond.
Wij gingen ons laten verrassen door het 5-gangen Savarijn menu. Toen kwam de vraag lusten jullie alles. Een van ons gaf aan geen orgaan te willen. De rest lust alles. De een zou 2-gangen mee eten en de rest anders. Toen kregen we de eerste gang. Carpaccio van st. jacobsschelpen met een limoendressing, haringkuit, krokantje van zeewier en mousse van kabeljauw. Dus mijn echtgenoot vraagt hoe ze de st. jacobsschelpen zo dun gesneden hebben en dat was het begin van een geweldige avond. 2e gang: asperges met zalm met een krokantje van peterselie, slak en olijven met een Noilly Pratsaus met kervel. 3e gang: risotto in een marsalasaus met krokant gebakken zwezerik. Mijn echtgenoot kreeg yellowfin tonijn, polenta met ratatouille. 4e gang: lamskotelleten met lopende polenta, ratatouille en een saus met als basis een kalfsfond. Mijn echtgenoot kreeg andere groente omdat hij de ratatouille al had gehad. Als 5e gang hadden we de keus uit zoet of hartig. De eigenaar gaf aan dat de kaasplank met witte wijn geserveerd zou worden. Spannend daar ga ik voor. Mijn echtgenoot ging toch voor het vertrouwende de wat hardere kazen met een stevige rode wijn en port. Onze vrienden kozen voor zoet en kregen een proeverij vol met passie. Ter afsluiting nog heerlijke espresso met friandises. Tussendoor zoveel heerlijke verhalen, proeverijen van wijn en kaas wat ons doet besluiten een volgende keer wanneer we in Nijmegen zijn toch ook weer hier te gaan eten. Het is niet alleen lekker eten, maar in ons geval gewoon een heerlijke avond uit. Wij waren bij het restaurant om 18:30 uur en verlieten het rond de klok van 00:00 uur. De eigenaar vertelt met zo ontzettend veel passie over de bijzondere wijn-spijs combinaties; heeft ook veel wijnen die niet overal verkrijgbaar zijn. Dus al met al een echte aanrader.
Gerard.heer-de .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Voor de eerste keer hier met zijn vieren gegeten. Gekozen voor het 5-gangen verrassingsmenu.
We vinden dit restaurant een aanrader en als we in de buurt zijn komen we zeker nog een keer terug. Eten, wijn en bediening verdienen een dikke pluim.
M. D.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Eten was prima! Tijdens het schenken van de wijn werd ik gedurende de avond tot drie keer toe in mijn rug gelopen door een ober, zonder dat er iets werd gezegd. De wachttijd tussen de gerechten (5 gangen) bedroeg tot twee keer toe ongeveer 45-60 min. dat vind ik toch echt te lang.
Irene S.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Gisteren echt ontzettend lekker gegeten bij Het Savarijn; een enorme aanrader. Mijn (duurzame) tonijn was geweldig klaargemaakt, de eendenborst die mijn vriend bestelde ook, zeer goede wijnen bij ieder menu-onderdeel en zowel een ontspannen en informele als nette, formele bediening. Leuke afwisseling van ervaren personeel en personeel in opleiding. Zowel in de heerlijke tuin als erg fijn binnen gezeten. Eten op dit niveau doen we niet heel vaak, maar we overwegen de 'kleinere' etentjes maar eens te gaan vervangen door de 'betere etentjes' (en dan wat minder vaak) zoals deze.
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Vriendelijke ontvangst.
Apparatief op het zonovergoten terras.
Subliem 4 gangen surprise menu.
Elke gang werd deskundig toegelicht.
Uitstekend en verrassend bereide ingredienten.
Met daarbij een perfect wijnarrangement.
Wij komen zeker terug.