Het Ruiterhuys

Duur
Lang
Joke W.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
We hadden hier een familie-etentje. Het restaurant zat helemaal vol en het was er erg rumoerig.
De bediening was wisselend. Er werd soms wat kortaf gereageerd en wat plomp bediend. Bij het hoofdgerecht werd wel heel weinig groente geserveerd: een worteltje en een tomaatje. I.p.v. een schaaltje sla werd er bij elk gerecht standaard rabarber geserveerd. Niet echt een goede combi met vis.
Wij zullen hier niet meer terugkomen.
Ijsvogels .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Wij zijn dinsdag 4 oktober 2016 met 5 personen wezen lunchen.
Wij namen voor 3 personen de lunchproeverij. de andere lunches waren Gerookte zalm met ui, kappertjes en limoenmayonaise en Ruiterhuijs 12 uurtje. De laatste 2 waren goed. De lunchproeverij echter was voor 2 deelnemers vegetarisch en 1 niet. De uienbroodjes waren verbrand en droog. Er was heel veel kaas aanwezig. Al met al waren we niet tevreden.
Er werd ons gevraagd hoe het gesmaakt had en bij de opmerking over de uienbroodjes was de opmerking "ik zal het doorgeven" een terugkoppeling was er niet.
Wat ook opviel was dat er heel veel vliegen in het restaurant aanwezig zijn. Er is geen bestrijdingsapparatuur aanwezig.
Penningmeestersunned .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Goedenavond, Wij komen niet uit de buurt maar gaan regelmatig in de buurt langs bij familie. Deze geweldige plek was dan ook nieuw voor ons. Wat een super leuke ervaring. Heerlijke plekken met uitzicht over de weilanden. Het was er erg druk maar nog steeds duurde niks lang. Hele vriendelijke bediening en niks is ze teveel. Het eten was heerlijk en we mochten nog van het huis extra groente of frietje bij bestellen! Wij komen zeker terug!
Rose12345 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Als bezoeker en klant verwacht je een leuke middag. Dit bleek echter niet het geval. Het personeel is jong en onervaren. Dit blijkt wel uit hun manier van communiceren en slechte vaardigheid in het overzien van tafelbezetting. Wie laat een hoogzwangere vrouw nou staand wachten op een tafeltje, terwijl er totaal geen aandacht aan werd geschonken of haar alvast een stoel werd aangeboden.
Daarnaast vond ik het contrast tussen een chagrijnig gezicht aan je tafel en daarna heel vrolijk aan andersmans tafel "Happy Birthday' zingen wel groot.

Op het eten heb ik lang moeten wachten, de warme gerechten werden zelfs zonder pardon na 15 minuten gereserveerd terwijl dit bij de proeverij hoorde. Serveer het dan nog niet uit! Bij de laatste slok vragen naar drankjes werd je na 6 keer ook een beetje moe van trouwens.

Oh en als je geen fooi geeft om bovenstaande reden, wensen ze je ook geen fijne dag toe bij vertrek. Prima, want daarom schrijf ik deze recensie dus terecht en met plezier!
Iris G.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Heerlijk eten en prachtige locatie maar we hebben heel erg lang op ons eten moeten wachten en de bediening kwam erg ongemotiveerd op ons over. Het had best wat gastvrijer gemogen. We hebben onze lunch besteld toen we onze eerste drankjes geserveerd kregen en 3 kwartier later kwam ons eten pas en werd ons gevraagd of we nogmaals iets wilde drinken. Probeer twee peuters van 2 jaar oud maar eens zo lang te vermaken.
Annelies W.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Ik wil even wat kwijt , wij met zijn 3 iets besteld voor 3 personen . Wij kregen de etage met onze lunchen. Waarop alles voor 2 personen werd geserveerd . Wij aan de serveerster gevraagd te hebben . Dat wij het weinig voor 3 personen vonden .wij kregen als antwoord alles woord afgewogen .De soepjes waar je mee begint waren ze vergeten , een drie kwartier later kregen wij die na te vragen of wij dat nog kregen ,jammer van onze middag
Meesje6 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Met tien meiden gegeten in een hele gezellige setting. Het restaurant was vol maar niet gehorig, we konden goed met elkaar praten. De bediening was jong, maar erg vriendelijk.
Helaas geen voorgerecht geproefd. Als hoofdgerecht de Spies van Diamanthaas met portsaus. Vlees was zeer mals en de portsaus smaakten er erg lekker bij. Het viel mij op dat de hoeveelheden nogal verschilden tussen de gerechten. Bij de een viel het vlees van de ribs af en bij de ander niet. De friet was erg weinig voor 10 personen en moesten we meerdere keren erbij vragen. De verschillende desserts zagen er heerlijk uit en gingen schoon op.
Het was een zeer geslaagde avond, een aanrader en ik kom de volgende keer met mijn gezin terug.
Adriania .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Met een gezelschap van 6 gereserveerd, waarbij duidelijk aangegeven dat ik een glutenvrij dieet moet volgen (i.v.m. coeliakie) . Bij het serveren van het broodplankje gevraagd of er ook glutenvrij brood was. Serveerster kijkt ons vragend aan en haspelt wat in de trant van : ik zal kijken of dit mogelijk is (?). Iedereen smikkelt van het brood, maar mijn brood laat op zich wachten.. Nogmaals en: nogmaals de bediening gevraagd waar het gv brood blijft. Ja dit moet in de oven en dit kost tijd (het gewone brood niet?). Inmiddels wordt mijn soep geserveerd met een broodstengel, waarop ik vraag: is deze glutenvrij? Weer een verbaasd gezicht (huh, glutenvrij?), waarop ik zeg: ik ben nu onderhand ruim een uur bezig om mijn gv brood te krijgen, is dit nu zo moeilijk? Hoe gastvrij voel je je dan nog, zeker als het bij reservering is doorgegeven .. Voor mij : eens maar niet weer, er zijn zat restaurants waar ik mij wél welkom voel!
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Wij zijn er met 4 geweest. Wat een leuke zaak een echt verbouwde manege en stal. Als je binnenkomt staat er binnen bij de voordeur gewoon nog een paard in een box. Bediening is prima en gerechten eerlijk en goed. Wij hadden een hondje bij ons wat geen enkel probleem was. Het is een ongedwongen sfeer wat het erg relaxt maakt. Het dessert maakte indruk; vers fruit wat je in stiksof en afwisselend in chocolade of room kunt dopen waardoor je een soort lollie krijgt. Wij hebben erg genoten en komen hier zeker terug. Echt een aanrader.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Gegeten met stel vrienden. Over de entourage en de bediening niets dan lof. Ook over het voorgerecht van geen van de disgenoten negatieve geluiden. Voor wat betreft het hoofdgerecht van mijzelf en één van de andere gasten ben ik nog niet van verbazing bekomen. Wie bedenkt bij ossenhaaspuntjes met oosterse saus als bijgerecht aardappelpuree, stoofpeer en cherrytomaatjes. Persoonlijk vind ik dit een belachelijke combinatie. Na een opmerking daarover wordt door de uitbater gemeld dat momenteel de stoofperen zo lekker zijn. Natuurlijk kun je zeggen dat je Oosterse gerechten bij een Aziatisch restaurant moet eten. Als een restaurant echter een oosters ogend gerecht laat begeleiden door o.a. stoofpeer dan ben je m.i. als kok de weg kwijt. En ook de lauwe reactie dienaangaande maakt het niet positiever. Heb sterk de indruk dat het overschot aan stoofperen de "winkel" moet verlaten. Kortom over de smaak geen negatieve geluiden, maar qua receptuur valt er nog wat te winnen
Esther D.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Wij zijn hier met vrienden gaan eten en moet zeggen dat ik een beetje teleurgesteld was over de scholfilet uit de oven ,.. Het zat muurvast aan het bakpapier en ik als vrouw ging met honger naar huis( ik ben absoluut geen grote eter) mijn man had een ribeye was smakelijk maar aan de taaie kant en had echt het idee dat het geen 225 gram was. Verder was de bediening super vriendelijk ,.. Het was gezellig maar absoluut het geld niet waard.
Heidi R.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Ik als verzorgende van ouderen ging mee met het uitje voor onze ouderen naar het ruiterhuys. Geweldig wat hebben onze bewoners genoten. Ouderen er zaten cliënten dik boven de negentig bij en cliënten die dementerend zijn meestal worden we in restaurants weg gekeken cliënten die knoeien of luidruchtig zijn ja dat hoort bij onze cliënten. Maar hier in het ruiterhuys konden onze mensen zichzelf zijn. Het personeel deed gewoon mee met onze mensen en hielpen gewoon mee als iemand van ons naar het toilet moest.echt ik vond het geweldig, onze mensen hebben heerlijk gegeten, konden zichzelf zijn zonder aangekeken te worden zelfs een gast van een andere tafel kwam even een praatje maken met een van onze mensen.Echt top onze mensen hebben genoten en heerlijk gegeten niets was te gek voor het personeel. Voor onze bewoners een prachtige en niet te vergeten dag. Top ????
Jenny V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Zaterdagavond 5 september gegeten met mijn lieve vriendin en haar man...we hebben genoten. .De gerechten zagen er zeer ver zorgd uit..en smaakten ook nog prima..Ik Had vooraf een carpaccio. .als hoofdgerecht een zeer smakelijke peper rollade???? en als dessert een crème brullee...alles is aan te raden..de entourage van het restaurant is fantastisch. .sfeervol ingericht. .een mooie lichtval..en je voelt je gelijk thuis...bediening is vlot..heel aardig en attent!!
Jim B.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
Het is een super lekker restaurant, vooral de tosti's zijn om te smullen, een hele aardige bediening, en een mooi locatie in de duinen!
Een aanrader!
Petra H.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Vanavond fantastisch gegeten bij het Ruiterhuys! Genoten van de heerlijke mango ravioli, écht een aanrader. Ondanks dat het super druk was, hebben we er heerlijk gezeten. De bediening was zeer vlot en vriendelijk, kortom : voor herhaling vatbaar!
Bedankt voor de mooie recensie en graag tot de volgende keer!
Bianca E.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
vanavond heerlijk gegeten, bediening weer super, leuke vriendelijke meiden. ondanks dat het heel druk was kreeg je het eten snel. het eten zelf was heerlijk, weer genoten van het proeverijtje. komen beslist nog een keer terug
Bedankt voor de mooie recensie, graag tot de volgende keer!
Marcel G.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Super leuke locatie, eerst een drankje op het terras, daarna binnen gegeten. voorgerechten waren goed!! ( salade tonijn, steak tartare) hoofdgerechten waren redelijk tot goed, eendeborst smaakte erg lekker. had zelf de Surf & Turf: Tournedos goed gebakken en mals, helaas waren de gamba's veel te gaar en zowel met de langoustine als de gamba's was niks gedaan. dessert was TOP!. wat de kids betreft die hebben genoten van de fruitspies en de kinder gerechten. Al met al een leuke zaak je gaat ons vaker zien!
Dank u voor de mooie recensie, graag tot de volgende keer.
Sander Z.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
We hebben echt heerlijk gegeten. Samen met onze twee kinderen. De menu kaart biedt voldoende lekkere gerechten om hier zeker nog een paar keer terug te komen. Ook voor de kleintjes is er voldoende keus.
De bediening was prima. Altijd in de buurt en niet opdringerig.
De lokatie is super. Leuk om via de stallen het restaurant te betreden. Erg gezellig inrericht met een openhaard centraal waar de kinderen marsmallows kunnen roosteren.

Jammer dat de ijsfondue op was. Wel een mooi excuus om nog een keer terug te komen :)
Jan Willem B.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Afgelopen zondag met een grote groep geluncht bij Het Ruiterhuys. Het was een prachtige, zonnige dag en (dus) erg druk. We kregen een lunch-proeverij voorgeschoteld, bestaand uit warme hapjes met een keur aan beleg en brood. Vooraf een (heerlijk!) Thais soepje. Grootste minpunt aan de lunch-proeverij was dat het overduidelijk al even stond te wachten. Bewijs: afgekoelde warme hapjes, zweterige kaas en een bruin laagje over de tonijnsalade. Qua smaak en volledigheid evenwel goed in orde. Ook in de bediening een paar kleine missers, die ruimschoots goed gemaakt werden met het enthousiasme van de bedienende dames. De grootste aantrekkingskracht van dit restaurant lijkt me de inspirerende omgeving; heerlijk landelijk, je waant je op een boerderij. Zeker in gedachten houden voor een volgende keer.
WNTG .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Met 4 volwassen en 4 kinderen heerlijk de zaterdagavond doorgebracht. Lekker eten, goede prijs, ijsfondue als dessert erg leuk, bediening prima!
Zeker voor herhaling vatbaar