Het Ruiterhuys

6,3

Jouw recensie over het restaurant Het Ruiterhuys

Im H.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Met grote verbazing lees ik veel slechte recensies over het Ruiterhuys. Ik heb hele andere ervaringen en laat daarom een positief geluid te laten horen. Over dineren kan ik niets zeggen omdat ik dat nog niet heb gedaan. Echter heb ik wel al meerdere malen hier geluncht, koffie gedronken (met de lekkerste appeltaart in de wijde omgeving) en regelmatig een glas wijn of biertje gedronken. Wat mij altijd opvalt is het zeer vriendelijke personeel. Ongeacht de drukte heeft men altijd een vriendelijk woord voor de gast en voor zover ik het kan bekijken werkt het team als een geoliede machine. Dus hierbij een compliment aan alle medewerkers van het Ruiterhuys en hun werkgevers die dit steeds voor elkaar krijgen. Na het lezen van al die negativiteit moest dit mij even van het hart. En voor de muggenzifters onder ons: ik ben geen familie of vriend van de eigenaars en heb ook geen aandelen in het bedrijf. Ik ben gewoon een tevreden klant die dat graag even wil laten weten en hier terug zal blijven komen.
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2018
Ach, en dan zijn er van die mensen die deze zaak uitzoeken en mekkeren over van alles en nog wat.
Vaal ten onrechte. Ik zou hier niet gaan eten maar op het terras is het prettig zitten met wat te drinken.
Puur Hollandse kneuterigheid. Binnen is het wat bedompt. De menukaart zoals duizenden in een dozijn.
Op uitnodiging aangezeten met 25 personen. De gastvrouw koos voor a la carte. Nou dan weet je het wel
in Nederland. Je durft niet eens een voorgerecht te nemen. De een, een uitsmijter, de ander een tosti en zelfs een twaalf uurtje. Thee, wijn, bier, sap, melk. Wonderwel kwam alles redelijk tegelijk op tafel. mijn complimenten. Dat ze er in die keuken niet gek van worden.
Ik at een tournedo met pepersaus. De pepersaus had een onaangename smaak.
Beetje sla, beetje Patates Frites. Scroppino als nagerecht was lekker maar veel wodka zat er niet in.
Vooraf was ik erg negatief maar het viel mij uiteindelijk wat mee.
Voor de familie Doorsnee op eetgebied.
Josan A.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
Gisteren hier met een vriendin een lunch proeverij besteld; sorry maar van 3 plakjes kaas,1 schijfje worst en nog wat middelmatige salades,soep en bladerdeeghapje wordt je niet vrolijk.
Zeer fantasieloos,daarbij omgeven door de wespen en vliegen,ja ik weet het,is de natuur en plakkerige tafel en personeel wat denkelijk vanaf maandag weer in de schoolbanken zit...
Ik zou zeggen: voorbij rijden ipv ervoor omrijden!
Mike B.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2018
Vanmiddag weer wezen lunchen. Heerlijk gegeten en de bediening was vriendelijk en vlot. Vorige keer de carpaccio geprobeerd die overigens heerlijk was maar nu voor de lunchproeverij gegaan. Was voortreffelijk. Komen deze vakantie zeker nog een keer langs.
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Reserveringstermijn 2 weken, met tafel beneden ivm mobiliteit. Bij ontvangst was dit niet bekend en diende wij boven te eten via steile trap. Na reclameren werd ondanks nog andere vrije gereserveerde tafels een tafel direct naast de keuken bijgezet. Bediening contant achterlangs voor materialen te pakken. Veel herrie vanuit keuken. Eten redelijk, patat was taai en koud. Opmerking; Loslopende hond van de eigenaar in restaurant is niet door iedereen gewenst.
Eline K.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2018
Zelf eet ik veganistisch en er werd mij een gerecht aangeraden wat ook veganistisch was. Ik twijfelde over de saus en vroeg of ze het zeker wisten, waarop het antwoord van de chef kok ja was. Helaas moest ik er later achter komen dat ze tegen mij gelogen hebben. Ze hebben de saus van ei gemaakt.... Dit vind ik echt niet netjes, ik had anders prima een salade oid kunnen nemen.
Natalie S.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
De carpaccio als voorgerecht was heerlijk. Kreeg er glutenvrije broodjes bij, ook fijn. Hertenbiefstuk viel helaas wat tegen (taai). Patat en appelmoes prima. Scroppino is altijd goed ;-).persoonlijk ben ik geen fan van rondwandelende honden, maar het past wel bij de sfeer.
Annelies E.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Vandaag hebben we na een wandeling hier gedineerd. Het weer was uitzonderlijk warm voor de tijd van het jaar, dus vermoedelijk zijn er veel mensen naar het strand vertrokken en was het daarom tamelijk druk in het Ruiterhuys. Het was ook vakantie voor sommige delen van Nederland, dat heeft vast ook meegespeeld in de drukte. In ieder geval was het voor het personeel iets te druk. Ze werkten keihard, waren ook vriendelijk, maar toch moesten we erg lang wachten voor we de bestelling kregen (een uur nadat we er waren, kregen we pas de nachos die bij de tapas hoorden). Eén van ons had tapas, de ander Aquitaine biefstuk. De hoeveelheid was ruim voldoende. De tapas waren lekker, maar veel te zout. De biefstuk was lekker, maar niets bijzonders. De bij de biefstuk bijgevoegde appel garnituur was erg lekker, de patat helaas ook erg zout. De entourage is erg leuk en smaakvol, maar de akoestiek minder. Een dj speelde muziek, wat van ons niet echt had gehoeven, maar ons daarentegen ook niet echt stoorde. De hondjes die door het restaurant lopen, zijn leuk. Dat hoort ook bij de entourage. In de zomer lopen de zwijntjes en kipjes buiten ook langs je tafels. Dat maakt het bijzonder.
Kortom, leuk om af en toe eens te eten, maar niet voor een speciaal avondje uit.
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Wij komen regelmatig eten en lunchen.
Vorige week weer met 4 vriendinnen,we kozen voor de lunch proeverij omdat die altijd zo lekker was.
Het viel dit keer zo tegen,weinig bijzondere dingen,plakjes grillworst wat niet echt bijzonder is,kleine porties,slaatjes niet lekker,erg zurig.Het leek wel of er op bezuinigd werd,voorheen allemaal wat uitgebereider en lekkerdere dingen.
Jammer,wat juist de proeverij is zo gezellig!
Bobeldijk G.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Deze week met familie geluncht bij deze mooie locatie. Ook ik wederom verrast wat er eigenlijk in de omgeving te vinden is qua eetgelegenheden. Een apart entree via de stallen, maar een maal binnen een knusse uitstraling van een mooi opgeknapt gebouw. Een ruime keuze in de lunchkaart. Het eten was prima en de service was vriendelijk en attent. Kom hier zeker weer een keer lunchen.
Els D.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Na een mooie wandeling door de duinen hier heen om een hapje te eten. We gingen buiten zitten zodat de kinderen lekker konden spelen. Al vrij snel konden we wat drinken bestellen en kregen we de kaart. Al snel was de keuze gemaakt, we hadden zin in een uitgebreid lunchmenu en frietjes voor de kinderen. Bediening liep de hele tuin door, bediende tafeltjes vlak naast ons, maar negeerde onze tafel compleet. Hand opsteken had geen zin, leek alsof ze dwars door je heen keken. Na bijna 45 minuten kwam er weer een ander meisje langs om te vragen of we een keus hadden kunnen maken. Toen maar om de rekening gevraagd, erg jammer, gemiste kans.
Arina V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
5 aug 2017. Met mijn moeder gaan eten. Na een hartelijke ontvangst werden we de avond bediend door 5 personen. Niet attent, we moesten regelmatig om aandacht vragen. Kaart ziet er leuk uit maar de gerechten vond ik zeer tereurstellend. Oosterse spies op noedels komt met frietjes. als mijn moeder vraagt of ze daarvoor in de plaats aardappeltjes mag dan kan dat niet, de friet krijgen we niet, de aardappeltjes wel maar daar voor moet je dan betalen. De tongschar met een enorm stuk boter komt met rabarber en zonder salade. Ook daarvoor extra betalen. Minimale hoeveelheid groenten. Als we ernaar vragen wordt er onprofessioneel gereageerd. "De friet is van het huis". "De tafels zijn wel 4 x bezet vanavond het is druk".
Slagroom op de Irisch Coffee uit een spuitbus en enorm volle beker.
Ik zal hier niet snel meer naar toe gaan. Lunch lijkt me wel oké maar voor een avondje uit eten niet meer.
Mick B.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Zeer matig. Van te voren gebeld om af te stemmen voor een zwangere vrouw, zou geen probleem zijn. Bediening onvriendelijk en op het onbeschofte af. Wanneer mijn zwangere vrouw vroeg of ze een broodje brie kon krijgen was dit niet mogelijk, nee alleen wat op de kaart staat, dit terwijl op de etagiere wel gewoon brie lag. De kaart is veel te beperkt voor een zwangere vrouw, en de staf is totaal niet flexibel. Als klap op de vuurpijl zou het desert aangepast worden, maar er werd klakeloos creme brulee op gezet, wat dus absoluut niet mag. De rest van het eten was ok, maar niet speciaal.
Shellepel .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Afgelopen weekend voor de 2e keer wezen eten. De eerste keer met zn tweeën gegeten en zeer tevreden, hebben we nu vrienden mee genomen. En weer werden we niet teleurgesteld. We waren met elf man en zaten boven. Het was was van begin tot eind geweldig. Hele fijne bediening, die heel veel met ons mee dacht. Mijn gezelschap heeft genoten van al het lekkers en de entourage. Dubbel en dwars een 10 waard. Heerlijk. we komen gauw terug.
Daisy T.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Hier een high tea gehad op 14-01-16. Deze high tea was goed verzorgd. Daarnaast werden we prettig bediend. De bediening was oplettend en snel.

Te noemen valt dat ik hier regelmatig terugkeer. Dit door de fijne sfeer die hangt in dit restaurant. Het is altijd gezellig druk. Daarnaast is het restaurant knus ingericht. Ook vind ik de binnenkomst door de stallen altijd erg leuk! Dit restaurant vind ik zeker een aanrader.
schel1234 .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Met (eet)vriendin gegeten.Ontvangst was hartelijk en de sfeer voelde warm aan. Ik heb voor de inrichting en sfeer geen "zeer goed"gegeven omdat de lage stoelen bij de tafels niet prettig zijn.
Ik ben 1 meter 79 maar zat erg laag voor de tafel.
Wij hadden een 1 persoonsproeverij voor ons samen en de jongedame die dat op tafel zette gaf er wel 2 bordjes bij en merkte op dat 1 bekertje (overigens voortreffelijke) tomatensoep niet paste voor twee en haalde er een bekertje bij. Voor zo'n bediening kom je terug.
Bij de zeer smakelijk huiswijn kregen we overigens op ons verzoek gelijk een grote karaf kraanwater.
Als hoofdgerecht hadden we beiden Kabeljauw.
Voortreffelijk gebakken met een zeer goede garing en knapperig gebakken huid. Mooi opgemaakt geserveerd met frites en rabarber erbij. Eén aanmerking; Het bolletje puree dat op het bord lag was smakeloos en erg droog. Jammer.
Het eten afgesloten met erg goede koffie. Kom ik hier terug? ja, maar dan wel een andere stoel!
Joke W.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
We hadden hier een familie-etentje. Het restaurant zat helemaal vol en het was er erg rumoerig.
De bediening was wisselend. Er werd soms wat kortaf gereageerd en wat plomp bediend. Bij het hoofdgerecht werd wel heel weinig groente geserveerd: een worteltje en een tomaatje. I.p.v. een schaaltje sla werd er bij elk gerecht standaard rabarber geserveerd. Niet echt een goede combi met vis.
Wij zullen hier niet meer terugkomen.
Ijsvogels .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Wij zijn dinsdag 4 oktober 2016 met 5 personen wezen lunchen.
Wij namen voor 3 personen de lunchproeverij. de andere lunches waren Gerookte zalm met ui, kappertjes en limoenmayonaise en Ruiterhuijs 12 uurtje. De laatste 2 waren goed. De lunchproeverij echter was voor 2 deelnemers vegetarisch en 1 niet. De uienbroodjes waren verbrand en droog. Er was heel veel kaas aanwezig. Al met al waren we niet tevreden.
Er werd ons gevraagd hoe het gesmaakt had en bij de opmerking over de uienbroodjes was de opmerking "ik zal het doorgeven" een terugkoppeling was er niet.
Wat ook opviel was dat er heel veel vliegen in het restaurant aanwezig zijn. Er is geen bestrijdingsapparatuur aanwezig.
penningmeestersunned T.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Goedenavond, Wij komen niet uit de buurt maar gaan regelmatig in de buurt langs bij familie. Deze geweldige plek was dan ook nieuw voor ons. Wat een super leuke ervaring. Heerlijke plekken met uitzicht over de weilanden. Het was er erg druk maar nog steeds duurde niks lang. Hele vriendelijke bediening en niks is ze teveel. Het eten was heerlijk en we mochten nog van het huis extra groente of frietje bij bestellen! Wij komen zeker terug!
Rose12345 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Als bezoeker en klant verwacht je een leuke middag. Dit bleek echter niet het geval. Het personeel is jong en onervaren. Dit blijkt wel uit hun manier van communiceren en slechte vaardigheid in het overzien van tafelbezetting. Wie laat een hoogzwangere vrouw nou staand wachten op een tafeltje, terwijl er totaal geen aandacht aan werd geschonken of haar alvast een stoel werd aangeboden.
Daarnaast vond ik het contrast tussen een chagrijnig gezicht aan je tafel en daarna heel vrolijk aan andersmans tafel "Happy Birthday' zingen wel groot.

Op het eten heb ik lang moeten wachten, de warme gerechten werden zelfs zonder pardon na 15 minuten gereserveerd terwijl dit bij de proeverij hoorde. Serveer het dan nog niet uit! Bij de laatste slok vragen naar drankjes werd je na 6 keer ook een beetje moe van trouwens.

Oh en als je geen fooi geeft om bovenstaande reden, wensen ze je ook geen fijne dag toe bij vertrek. Prima, want daarom schrijf ik deze recensie dus terecht en met plezier!