Het Ros van Twente

Erg voordelig
Erg rustig
Toon B.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
We hebben een weekend in dit hotel gezeten. Zeer vriendelijke bediening die voedsel verstrekken van hoge kwaliteit voor een wel heel gunstige prijs/kwaliteit verhouding. Gerechten zien er niet alleen top uit, maar smaken ook TOP!! We hebben ons beide dagen laten verrassen waar we absoluut geen spijt van hebben gehad. We komen hier zeker nog een keer.
Homleo V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Een aantal dagen gelogeerd in dit prachtig gelegen hotel/restaurant.
De jonge bedieningsbrigade was heel attent en charmant.
Diverse gerechten genuttigd van uitstekende kwaliteit, met enkele uitschieters zoals de krachtige reebouillon, de biefstuk van het black agnus rund en de reebiefstukjes.
De diverse gedronken wijnen, zowel wit als rood, hadden de juiste temperatuur en waren van prima kwaliteit.
Een locatie en een keuken die zeer aan te bevelen is.
Jacques V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Sfeervol decor. Zeer vriendelijke bediening met attitude 'de klant heeft altijd gelijk', wat natuurlijk meestal niet het geval is. Viergangen menu van de dag als onderdeel van een hotelarrangement. Vooraf runderlende met asperges. Uitstekend. Vervolgens varkenswang en varkenssucade. Ook smakelijk. Daarna kwam het dessert, aardbeien bavarois, maar dat betekende wel dat er een gang was overgeslagen. Werd opgelost met royaal voorzien kaasplankje en koffie. Goed gedaan. Overall tevreden gasten en daar gaat het om.
Top12 .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Mooi voorgerecht van buikspek met daarna een prachtig rosé gebakken reerug. Daarbij werd een passende wijn geadviseerd van prima kwakiteit. Enige commentaar zou kunnen zijn dat de porties net iets forser mogen zijn.
Revel .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Fijne ontvangst in deze omgebouwde boerderij. Was hier voor het eerst. eerste indruk steriel, "modern" in zo'n mooie boerderij. Alles zag er netjes en schoon uit. Erg aardige bediening.
Niets is voor deze brigade te veel goede service. Rode wijn, weet niet of het de huiswijn was maar was erg vlak, geen topper bij wild. Het eten, voorgerecht pate met appeltaartje, ham rolletje en radijsplakje. Voor de foto erg leuk maar om te eten vindt ik dit soort combinaties niet geweldig.
hoofdgerecht wildpeper, zwijn en hert? ondefinieerbaar, sterk gebonden saus geen herkenbaar vlees. Tip! maak een mooie wildragout van de twee soorten vlees maar laat het vlees heel en leg het later in een mooie saus voordat het opgediend wordt. Dessert, zag er leuk uit, mousse was nat had een discussie of het karamel of chocolade was? brownie gortdroog. rest was lekker
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
De ontvangst in dit prachtig gelegen, sfeervolle restaurant is warm. Het was die avond nagenoeg vol, maar wij mochten even bij de haard plaatsnemen voor een aperitief. Ondanks de drukte verliep alles heel ontspannen. Opvallend is de uiterst vriendelijke en vakkundige bediening, die bij het opnemen van onze wensen meldde dat er die avond zelf geschoten ree kon worden besteld! Waar kom je dat tegen in de lente? De reerug was heerlijk mals en een samen met een saus van eigen jus met truffel, om je vingers bij op te eten! Mijn tafelgenote genoot hoorbaar van de zeebaars (ook twee mooie filets) met een gedurfde tomaat-basilicumsaus (wat een mooie combinatie!). De huiswijnen (een pinot gris en een tempranillo/merlot) zijn van een onwaarschijnlijk goede kwaliteit, zeker voor die prijs. De verhouding prijs-kwaliteit is ook voor het overige helemaal in orde. En waar vind je nog de service dat er gevraagd wordt of je een fles (gratis) kraanwater op tafel wil? Wij komen hier zeker terug.
Michel65 S.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2015
Restaurant bij het hotel Ros van Twente, ambiance nostalgisch, moet je van houden, maar open haard wel weer leuk
Eten oke, zat bij het arrangement, dus een standaard menu, waar wel gevraagd werd of er zaken bij zaten die we niet lusten (prima service).
Wijn keuze (rood) wel wat beperkt en iets aan de dure kant
Omnivoor .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2015
In het groene buitengebied en bijna op de grens met Duitsland gelegen, voorzien van een rustieke inrichting is het fijn zitten in het ruim opgezette restaurant. We hadden een vier gangen menu dat begin met een mooie variatie op vitello tonato. Fijn gerecht en prima entree, dat een mooie combinatie vormde met de pinot gris uit de Elzas. Sommelier Paul van Gils verstaat zijn vak en schenkt een prettig geprijsd arrangement; echt een aanrader in het Ros. De tweede gang was een wildbouillon met paddenstoeltjes. Hartig en toch vers smakend. Het hoofdgerecht waren varkensmedaillons in een volle rode wijnsaus; vol van smaak en ook hier was de wijn spijs combinatie een feestje. Het nagerecht was een plaatje om te zien, maar ook een genot om te proeven. Prachtige combinatie van yoghurtbavarois met citrus sorbet en een ananascake. Het is dat we totaal niet in de buurt wonen, maar anders zouden we vaker aanschuiven bij het Ros. Buitengewoon "gewoon goed" eten.
Avner D.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2015
Heerlijk gegeten in dit hotel/restaurant 4 gangen met heerlijke kalfswangetjes als voorgerecht mosterdsoep als tussen en diamanthaas in eigen jus als hoofd. Ik ben niet zo van de toetjes maar zelfs het toetje was heerlijk vooral een leuke touch vond ik speculaaskruiden onder het ijs wat voor een leuke verassing zorgde. Ambiance is heerlijk. 's middags lekker voor de open haard met een cappuccino en een lekker bordje lokale ham met gerookte champignons en kroepoek van noten. Al met al top ook zeer vriendelijk en kundig personeel
Maaike H.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2015
Heerlijk gegeten bij Het Ros van Twente. Het voorgerecht (huisgerookte zalm) was bijna te mooi om op te eten, maar veel te lekker om te laten staan. De hertenbiefstuk met jus van zwarte knoflook was subliem. Je krijgt wel vaker in spek gerolde zuurkool bij een dergelijk gerecht, maar zo goed als deze had ik het nooit eerder gegeten. Ook een fantastisch nagerecht. Voor echt goed eten in een gezellige rustige ambiance in het prachtige Twentse land moet u zeker naar het Ros van Twente!
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Wij echtpaar, in verband met de verjaardag van mijn vrouw, geboekt in dit gezellige hotel, met een super restaurant. voor de duur van 4 dagen.
We hebben genoten van de "menu kaart" deze bestond vaak uit een opsomming van een diversiteit aan mooie gerechten. ( absoluut ster waardig ) lettend op de wijze van serveren op de plates. ( we hebben hier 3 avonden van mogen genieten )
Persoonlijk zou ik de pasta gerechten met boter weglaten, past niet !! Meer doen met gratin en mooi ander garnituur! maar zeer goede kwaliteit kwantiteit verhouding, kan wellicht wat spannender, maar dat is persoonlijk.
Verder een vriendelijk en kundig personeel, prettige sfeer in dit hotel, warme uitstraling.

Vooral zo door gaan, we komen zeker terug.

Theo M.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Heerlijk gegeten bij het Ros. Tafels ruim uit elkaar. Bediening attent en deskundig. Knabbels vooraf, amuse en 4 gangen werden in 3 uur geserveerd. Prima voorgerechten -salade met pate en zeebaars met gamba's + bitterbal van risotto. Hoofdgerecht - hertenbiefstukje op stoofvlees - was uitstekend. Huiswijnen waren ok. Voor herhaling vatbaar.
Omnivoor .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
We waren uit met een Groupon, maar daar was wat de service betreft niets van te merken. De gastheer/sommelier had duidelijk plezier in zijn werk en schonk een betaalbaar en zeker niet saai arrangement. De inrichting van het restaurant is niet helemaal mijn smaak, maar de gerechten waren prima. Er wordt op een behoorlijk niveau gekookt en de prijs/kwaliteitsverhouding was uitstekend. Mooi opgemaakte borden en een goed opgebouwd driegangenmenu. Ik ben nooit zo'n enorme liefhebber van nagerechten, maar de compositie van Het Ros was echt heel goed. Kortom we zochten heel tevreden onze fijne hotelkamer op.
Thijs200 .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2014
Hier hebben wij gegeten tijdens het Tubantia lezersmenu!
Het was niet echt druk, maar wel gezellig vol! Het voorgerecht de terrine van varkenswang en makreel was wel lekker, maar niet spannend. Het hoofdgerecht was heerlijk dungesneden kalfslende met truffeljus (helaas naar mijn mening met iets te weinig truffel) het dessert was een yoghurtbavarois met ijs van wilde perzik. We hebben er heerlijk gegeten en het was zeker goed voor de prijs, maar ik had er meer van verwacht!
Ben S.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2014
Het Ros van Twente is gelegen op een zeer mooie lokatie. We werden op een vriendelijke manier welkom geheten. Leuke Bourgondische inrichting met een grote open haard waar wij onze aperitief nuttigden. Aan tafel vlak bij de open haard was zeer sfeervol. We hadden een 4 gangen verrassingsmenu. Het was lekker, alleen jammer dat de eigenaar na ons hoofdgerecht vroeg of wij koffie wilde. Hij was ons toetje vergeten. Toch nog goed gekomen. Omdat ik mij zeer positief had uitgelaten over de inrichting, werd de eigenaar wel wat opdringerig door aan te geven dat hij wel wilde kijken of hij de volgende dag ook nog een tafel vrij had, wat voor mij geenszins de bedoeling was. Al met al was het eten lekker, de wijn goed en zeer zeker een plek , gezien de omgeving, naar terug te gaan.
Neeltje V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Drie overnachtingen voor 2 personen geboekt vanwege een aanbieding bij Weekendjeweg. We hadden geen idee hoe het restaurant zou zijn.
Omdat we vrijdag pas in de avond zouden arriveren, hadden we alvast een tafel besproken. Ontvangst was zeer hartelijk en de tafel was gereserveerd. We kozen het drie gangen Valentijns menu. Dit beviel ons erg goed. Uitstekende bediening met veel kennis van de gerechten en de wijn. Een lekkere amuse vooraf.
Omdat het ons goed beviel hebben we hier ook zaterdag- en zondagavond gegeten. Steeds het 3 gangen menu, heel erg lekker.
Vooral vermeld moet worden de knabbels bij het aperitief, o.a. gedroogde Parmaham en gerookte champignons.
Wij hebben genoten van het eten en de wijn!
Edmond V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Het Ros van Twente is een erg mooi gelegen en smaakvol ingerichte Twentse hoeve, nu een hotel-restaurant. We hadden een tafel gereserveerd voor een familiediner maar kregen een hele zaal voor onszelf. Daarbinnen behalve de grote en mooi gedekte tafel met echt linnen en veel glaswerk, ook een haard met voldoende zitgelegenheid voor onze grote groep. Na een amuse bij de haard aan tafel genoten van een smaakvol en ook erg mooi opgemaakt diner. Er was keuze tussen vis en vlees, en gekozen voor de biefstuk van Angus. Beetje modevlees maar het resultaat was erg lekker, zo hoor je een biefstuk te bakken, krokant van buiten, botermals van binnen. Daarbij voldoende groente en aardappelen op verschillende manieren bereid, wanneer het onvoldoende mocht zijn konden we om aanvulling vragen, zo werd attent vermeld. Samen met een peer lekkere biertjes bij de haard en heerlijke wijn bij het eten, een zeer geslaagde avond gehad. Helaas hadden we de ochtend erna al vroeg verplichtingen thuis anders hadden we er zeker een nachtje aan vastgeknoopt om bij daglicht de prachtige omgeving te zien wakker worden en een ongetwijfeld heerlijk ontbijt te genieten.
John V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2013
We hebben twee avonden gegeten in 'Het Ros van Twente". We werden tijdens het inchecken van het hotel zeer netjes te woord gestaan, en een erg vriendelijke verwelkoming. We genoten hier ook van de hoofdmaaltijd. Het gastheerschap voert hier de toon op een zeer prettige en aangename manier. Men voelt zich hier echt een gast. De gerechten zaten goed in elkaar, smaken van het seizoen, mooie decoratie. Ook de wijnen die onze reisgenoot had uitgezocht paste uitstekend bij de gerechten. Complimenten voor de twee voortreffelijke avonden. Zo hoort het...
Leon M.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
Goede ontvangst (zeer persoonlijk) en prettige bediening. Wij zaten lekker ruim aan een brede tafel voor twee.De diner formule is leuk: je bepaalt het aantal gangen en overlegt vooraf welke gerechten van die dag je krijgt. Wij vonden alles heerlijk, alleen was de lamsrug van het hoofdgerecht helaas iets te taai. Na het eten lekker blijven slapen. Van de mooie fles Chateauneuf du Papa bij diner mocht het restje mee naar de kamer + 2 glazen. Gastvrij!
Frank R.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2013
4gangenmenu van een arrangement. Vaste gangen. Huisgebakken brood boter en olijfolie vooraf. Gang 1 "Carpaccio" van kalfswang. Lekker. Gang 2 soep van paddenstoelen (kleine champignons). Okay. Gang 3 salade van asperges met 2 stukken rode poon. Aardig hoewel rode poon niet mijn lievelingsvis is. Als dessert: Cassis creme, amandelparfait. Lekker. Rode huiswijn lekker.
Restaurant Twentse boerderij. Mooie tuin en terrassen.Vallen in het niet vanwege het slechte weer!
Bediening door meerdere personen. Ietwat slordig.
Al met al 7,5. Kan ik hierboven niet aangeven. Redelijk tevreden over het diner.