Het Roode Koper

9,4
9,1
Im H.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Op een prachtige plek, verscholen in de bossen ligt dit goede restaurant. Op 20 oktober hier genoten van een uitstekend 4 gangen diner. Niets aan te merken op de kwaliteit van de gerechten en de bijpassende wijnen. Ook de vriendelijkheid van het personeel liet niets te wensen over. Informeel op een plezierige manier zonder te overdrijven. Toch een paar goed bedoelde kanttekeningen. Communicatie tussen het personeel verliep niet vlekkeloos. We hadden aangegeven dat een van ons een bob wijnarrangement wilde en vervolgens schonk een andere medewerker toch een vol glas in. Toen we er een opmerking over maakten werd gezegd oh, dat was niet bij mij doorgekomen. Verder duurde het zo nu en dan wat lang alvorens het water werd bijgeschonken. Zou in een sterrenrestaurant niet moeten gebeuren. Ook werden de bij het gerecht passende wijnen m.i. iets te lang van geboren geschonken voordat het gerecht werd uitgeserveerd. Het zijn de puntjes op de i waar nog wat op gelet zou kunnen worden als je sterwaardig wilt zijn. Maar ach, hoe belangrijk is een Michelin ster? Wij hebben alles bij elkaar opgeteld een fijne avond gehad en bevelen dit restaurant van harte aan bij een ieder.
Finnn .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Heerlijke, wonderschone plek. Verscholen in de bossen een oase van rust. Fijne bediening, goede mix tussen professioneel en toegankelijk/informeel. Eten is perfect; puur en ongekunsteld. Verwacht geen heel experimentele smaakcombinaties maar dat is juist wat ons zeer goed bevalt. Bijpassende wijnen vrijwel altijd fantastisch. Als het even uitkomt zeker combineren met hotel overnachting(en). Maakt de bijzonder prettige totaal beleving compleet. Ontbijt is uitstekend, geen heel overdadige keuze maar zeker nog royaal te noemen en van hoge kwaliteit.
Marjolein L.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Vanwege verjaardag eten bij het Roode Koper,als opbouwende kritiek hier een vermelding over de wachttijd.Om 19.00 uur aanwezig,vrij snel een glas wijn,tegen achten eindelijk een amuse en de kaart gekregen, voor en hoofd gerecht uitgezocht,om negen uur eerste gang en kwart voor tien hoofdgerecht.
We hadden geen puf meer voor dessert of koffie,moesten volgende dag toch weer werken...jammer verder perfect.
Peterb .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Onverwachts vanuit uddel naar harderwijk links af geslagen.. Wat een feest.
De brigade zijn gang laten gaan qua gerechten en wijn.. Werkelijk een feestje en gaan zeker terug met onze culinaire vrienden
WimTaanman T.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Verblijven op het Roode Koper is letterlijk: VAKANTIE vieren, ontspannen. We zijn (man, vrouw, paard) hier geweest vanaf 1 mei t.m. 5 mei 2016 en we zijn ondergedompeld in een fijne sfeer, gecreëerd door de uitermate professionele staf.
De maaltijden (ontbijt, high tea, diner) zijn uiterst verfijnd samengesteld en kennen een zeer hoge kwaliteit. Alleen bij het diner: Graag een ietsje meer groente graag!
Het verblijf is uitmuntend: Een perfect overnachtingsverblijf, een uitstekende kamer en in het restaurant annex terras met geweldig uitzicht op de mooi onderhouden tuin kun je bestellen wat je wilt.
Er zijn veel vaste gasten, we raden aan om er zo een te zijn!
EdenSus .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Een parel op de Veluwe. Alles in perfectie - omgeving, ambiance, bediening, zitcomfort en - niet onbelangrijk - de smaken en composities van de gerechten. Genoten van het zeer goed samengestelde lunchmenu, terwijl mijn echtgenote koos voor de eveneens uiterst smaakvolle a la carte gerechten. Aangenaam verrast door de (voor dit niveau) zeer redelijke prijzen ook wat betreft de wijnen. Deze verwen-middag was voor ons aanleiding onmiddellijk een volgende reservering vast te leggen voor over 3 weken. Een autorit van 2 x 1,5 uur meer dan waard. Opgenomen in mijn persoonlijke top 3 restaurants. Een middag in het Roode Koper geef je nadien het gevoel een week op vakantie te zijn geweest. Dit is pas echt genieten.
Berend Jan D.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
We hebben afgelopen vrijdag in dit prachtige hotel landgoed gegeten. Het ontvangst was goed, het eten was heerlijk en de bijpassende wijnen waren voortreffelijk.
De sfeer in het Roode Koper is warm en authentiek en laat je terug gaan naar welleer.
Bernard D.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
We waren al vaker voor lunch en diner. Dit keer (weer) een culinair arrangement. Verrukkelijk eten, service prima. Uitstekende sommelier, al wil ik nog eens met hem in discussie over de vorm van de Grüner Veltliner fles....)
Toch 1 puntje; op ons bezoek 16 januari kan de keuken het niet bijbenen; alle tafels bezet; tijd tussen de gangen is m.i. te lang. Slachtoffer van succes?
Maar ga graag weer
Job V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Kerstlunch geregeld voor het hele team. Na wat heen en weer mailen werd alles naar wens geregeld binnen gevraagd budget. Leuke verrassing was beoordeling met een michelinster nadat we hadden gereserveerd.
Vooraf werden we welkom geheten in de zitkamer en na een korte wandeling in de omgeving zijn we aan tafel gegaan.
Ondanks dat niet iedereen gewend was om in een gourmet restaurant te eten wagen alle teamleden achteraf enthousiast over het eten, de service en de ambiance. Een grote plus wanneer je een gemengd publiek enthousiast kunt krijgen. Jammer dat het zo ver weg is. Anders kwamen we vaker.
Hans G.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
De sfeer in het Hotel ( een villa midden in de bossen) is heerlijk. Ongedwongen, keurig verzorgd.....klasse....perfecte en prettige medewerkers.....
Zeer onlangs kreeg men een Michelin ster.....ons verrassingsmenu van 5 gangen was heerlijk, maar wij misten bijzondere.....spannende..combinaties.....
Er wordt op safe gekookt. Prima...niets verkeerds aan, maar het wauw gevoel kwam niet.....verder alleen maar lof voor iedereen die daar werkt.
D V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Het Roode Koper is al lang een geliefd adres voor een heerlijk weekend op de Veluwe. Afgelopen oktober hadden we een goede gelegenheid om na jaren weer eens te gaan.

Ten eerste de locatie en atmosfeer: midden in de bossen ligt een prachtig landgoed, met een haast sprookjesachtig hotel. Op de begane grond branden de haardvuren gezellig in de verschillende ruimtes.

Na een welkomsdrankje was het eten uitstekend, een goede selectie van gerechten met ingrediënten van het seizoen en uit de streek, met interessante smaakcombinaties. Gezien de enkele weken later toegekende Michelinster liggen de verwachtingen inmiddels wellicht hoger.

Ten slotte de service: voor Nederlandse begrippen van ongekend niveau. Het Roode Koper kan zich wat dit betreft meten aan goede hotels in de service gerichte Verenigde Staten. Men is subtiel aanwezig, attend en er is persoonlijke aandacht. Vanaf het inchecken hebben we geen naam of kamernummer meer hoeven doorgeven.

Al met al een prettige ervaring en zeker een aanrader.
Edmond V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
We hebben hier een aantal dagen gelogeerd en eigenlijk zou ik er (uit eigen belang) beter aan doen om helemaal geen recensie te schrijven over het Roode Koper. Dit is niet negatief bedoeld, in tegendeel! Het liefst (heel egoïstisch) zou ik deze plek alleen voor mijzelf willen behouden en zou ik er dus geen reclame voor moeten maken. Desondanks wil ik er toch wel iets over kwijt: Dit hotel/restaurant is in elk opzicht tot in de puntjes verzorgd, zowel qua eten, wijnkaart, bediening, ambiance en uiterst gastvrij. Over het eten ga ik verder niet uitweiden, dat laat ik liever over aan een Johannes van Dam (RIP). De prijzen zijn wat aan de hoge kant en dat is maar goed ook, anders komen er te veel en/of verkeerde mensen op deze voortreffelijke locatie af.
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
wat een mazzel.....we waren met de familie deze zaterdag op uitnodiging te gast bij het Roode Koper......eigenlijk zou het moeten heten " Roode GOUD " !!!!
bijzonder vriendelijke bediening, ongekend correcte bejegening, een scala aan gerechten die er mocht wezen, en een omgeving die je eigenlijk niet meer kunt vinden in Nederland.

oftewel...wil je echt een culinair hoogstandje beleven, wil je ongelooflijk verwend worden en zoek je een plek waar de klant dus oprecht de koning is, ga dan even naar Leuvenum, het is het omrijden meer dan waard, zelfs ook als je in Groningen, Amsterdam of Nijmegen woont

3 x een "10" is eigenlijk ietsje te mager, mag ik ook 3 x een 11 geven ?
Lien V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
De lunch was zeer uitgebreid met diverse verfijnde salades en nog veel meer lekkere dingen.
Het diner was heel uitgebreid en met verrassende smaken.
Het ontbijt was veelzijdig en overvloedig.
Het bedienend personeel was erg vriendelijk en heel attent.
Robert O.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
26 april 2015 gedineerd bij Het Roode Koper ter gelegenheid van de verjaardag van mijn vrouw. Wij kennen Het Roode Koper al, omdat we er in het verleden een keer hebben gelogeerd en ook eerder hebben gedineerd. Maurice Griep en zijn team zijn de distinctie gastvrijheid. De aankleding was nog meer uitnodigend dan in het verleden en de combinatie van de gerechten met bijpassende wijnen perfect. Ik kan iedereen, die van rust, een goed glas wijn en prachtige gerechten houdt Het Roode Koper van harte aanbevelen. Robert Oosthout.
Walter L.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Hier van de Thé Complete genoten (!!). Overheerlijke sandwiches, scones, "clotted cream", zoetigheden: verrukkelijk! En dan van dit alles genieten op een geweldige locatie midden in het bos. Het decor is simpelweg brilliant: een kleine kamer met een drietal zitplaatsen voorzien van bankjes en stoelen die met de ruggen naar elkaar toe staan maar wel uitzicht op het prachtige exterieur geven. Hierdoor wordt iedere zitplaats toch intiem. Geweldige, attente en vriendelijke bediening!
John G.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
Oud en Nieuw vieren we al voor het vijfde jaar in Het Roode Koper. Een landgoed verscholen in de bossen, idyllisch en romantisch.
De ambiance is gezellig, Engels. Open haard, parketvloeren, grote makkelijke fauteuils uitgevoerd in mooie stoffen. Hier heerst een huiselijke stijl met klasse. Evenals de kamers , uitgerust met Hästens bedden.
Maar ik wil iets over het eten vertellen.
We hebben er drie avonden gegeten en zal er één uitlichten. Chef-kok Dennis van den Beld en zijn brigade koken hier de sterren van de hemel.
We starten ons menu met een amuse: soepje van pompoen met een krokant koekje en een rouleau van bospaddenstoelen, truffel en hazelnoot. Sommelier Björn Calkhoven heeft vanavond carte blanche om de wijnen te verzorgen. We beginnen met een glas Grüner Veltliner van Petra Unger. een bijzonder mooie wijn, fruitig en vol met een fris zuurtje, goed in balans en een prima begeleider bij het eerste gerecht: Tartaar van kalfshaas met verse truffel, rettich, jus van truffel en krokantje van zuurdesem. De tartaar niet te fijn of te grof, een heerlijk mondgevoel. De truffel en de jus geven die heerlijke aardse smaak en de rettich zorgt voor het frisse. De toon is gezet.
Vervolgens: Mabre van wildzwijn en eendenlever en pastinaak. De krachtige smaak van wildzwijn samen met de eendenlever is tongstrelend. Hierbij drinken we een Weissburgunder van het huis Düppel. Een lichte wijn, vol van smaak, niet te fruitig en een zacht zuurtje. een mooie combinatie van wijn en spijs.
We gaan verder met een bisque van langoustine. Op het bord een mooie langoustine en een flinterdun geroosterd stukje brood. De bisque wordt aan tafel in het bord geschonken. Hoog op smaak wederom en een krakend verse langoustine. De bisque is mooi romig zonder te zwaar te zijn. Chef-kok Dennis laat weer zien wat hij kan, top.
We zijn toe aan ons hoofdgerecht: Gebraiseerde runderwang met zuurkool, compote van appel, aardappelmousseline, gekarameliseerde appel en eigen jus. Hiervoor gaan we rechtop zitten, wat een smaak en cuisson, samen met de zuurkool weer een mooie smaakbalans. En in het glas een Zuid Afrikaan, Pinotage Spice Route. Zachte wijn, vol fruit en aangename tannines met een lange afdronk. Deze combinatie geeft toch wel een wow gevoel.
Als afsluiting het dessert: Crumble van chocolade, fudge van witte en bruine chocolade, blauwe bes, roomijs en meringue van basilicum. Alles aanwezig in dit dessert, krokant, romig fruitig, pit en hemels.
We hebben fantastisch gegeten. een lichte keuken, modern met klassieke invloeden.
Van deze chef en zijn brigade gaan we zeker meer horen.
Het was onze laatste avond. De twee voorgaande avonden waren eveneens fantastisch. Om maar eens te noemen: Gerookte boerderijkip met een tartaar van kreeft, aardpeer, gezouten citroen, hazelnoot rauwe champignon en truffel of zacht gegaarde zeeduivel in pata negra, meiknol, pesto van groene kruiden, groene asperges, bouillon van gerookt buikspek, zoetzuur en krokant zuurdesem. Zacht gegaarde kreeft, crème van bloemkool, pompoen, gebakken kwarteleitje gepofte couscous en Vadouvan Hollandaise. We zijn verwend deze dagen.
En dan niet te vergeten de hele zwarte brigade van Het Roode Koper, mensen die een extra pluim verdienen. Zij maakten van elke avond en ons hele verblijf iets speciaals.
Om kort te zijn wie hier eenmaal komt zal zeker terug komen.

Bernadette K.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Even koffie drinken bij het Roode Koper. We hoopten lekker in het zonnetje te kunnen zitten, maar die tafel bleek gereserveerd. Verder weinig zitplaatsen op het terras buiten (in zijn totaliteit maar een paar tafeltjes). Koffie met gebak besteld. Na circa 10 minuten kwam de koffie met de mededeling dat het gebak eraan kwam. Toen de koffie lang en breed op was kwam het gebak eindelijk. Chocoladetaartje bleek echter geen chocoladetaartje te zijn, maar dat maar zo gelaten. Vervolgens een tweede koffie besteld. Na 20 minuten om de rekening gevraagd en gezegd dat we al die tijd op de koffie hadden zitten wachten. Wel excuus gehad maar erg ontevreden huiswaarts gekeerd.
Ronald B.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
Dit was echt een avondje genieten! We hadden voor het 4 -gangen menu gekozen met bijpassend wijnarrangement. Gezeten in de serre van het prachtig gelegen landgoed op de Veluwe. Een gepersonaliseerde menukaart lag op tafel, het zijn die kleine attenties, die je laat merken dat je een gewaardeerde gast bent. Prachtig opgemaakte gerechten, die een perfect tempo werden geserveerd. Het eerste gerecht was een heerlijke huisgerookte zalm met creme van avocado, yoghurt, zoutzuur van komkommer, rettich en fijne slasoorten en bloemetjes. Daarbij werd een perfecte passende Pinot Gris uit de Elzas geserveerd. Daarna waterzooi met zeebaars, paling en scheermesjes. Geserveerd met asperges, gekonfijte aardappel en een jus van schelpdieren. Hier werd een bijzondere Chardonnay bijgeschonken. Hoofdgerecht was een ribstuk van speenvarken met buikspek, bospeen en schuimige saus van Raz el Hanout ( Noord-Afrikaanse kruidenmix). begeleidt door een bijzondere Pinot Noir ( " Mister P. knows it" ) uit Zuid-Afrika. Het dessert met Framboos was een perfecte afsluiting: cheesecake, hangop, kletskoppen en dragonijs(!). Hierbij werd een Spaanse dessertwijn geserveerd, fris en niet al te zoet. Een van de beste eetervaring van de laatste tijd. Prima service, speciale vermelding verdient de sommelier, die bij elke wijn een leuke toelichting gaf. (We zijn vergeten om alle heerlijke wijnen op te schrijven). Hier willen we graag nog een keer terugkomen om culinair verwend te worden en daarna te blijven slapen in het landgoed met de stilte om je heen.
Linda D.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Wij hebben een heerlijke high tea gehad,het werd steeds aangevuld met lekkernijen,en zoveel koffie of thee als je maar wou ,met een geweldig uitzicht over het landgoed.De prijs(17,50 p.p) vonden we heel erg meevallen!!!