Het Roode Hert

5,9
7,2
Niels R.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Afgelopen donderdag hier wezen eten met een vriend van me. We hebben voor een 4 gangen diner gekozen.

De gerechten zijn als kleine kunstwerkjes. Mooi opgemaakt, goed van smaak. Ook de amuse welke we van het huis kregen geserveerd was erg smaakvol.

Het tweede tussengerecht, griet in de boter gebakken was de absolute topper! De wijnen uit het wijn arrangement waren ook goed uitgekozen!

Het Roode Hert heeft in de regio al jaren een goede naam. Waar vind je nog een restaurant met tafel linnen? Waar de gastheer/ober ook echt de tijd voor je neemt en wat kan vertellen over de gerechten/wijn. Dit is een absolute aanrader!
Jolpet .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Gisteravond hier gegeten via social deal
Heerlijk gegeten ,lekker buiten , heerlijke wijn erbij en prima bediening !
Ik snap de negatieve reacties niet ...
Wij komen zeker terug !
Marian V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
We maakten gebruik van social deal. We kwamen binnen en toen gedraagde de kelner zich niet vriendelijk, hij bootste mijn vriendin na, maar ik vond het genant en zij ook. Direct moesten de bonnen worden afgegeven.

We wilden geen wijn, maar spa rood. Het diner bestond uit makreel, aspergesoep, kabeljauw en een karamel dessert. Ik vond de kabeljauw niet vers smaken, brandde op de tong. Ik gaf dit discreet en netjes aan, maar de kok en kelner reageerde daar niet professioneel op. Het kon niet, nog nooit meegemaakt, kortom heel vervelend. Ik kreeg wel een stukje tarbot, die overigens heel smakelijk was.

Na het dessert bestelde we koffie. Hier zaten friandises bij. Wij dachten, goh wat leuk. Op de rekening waren ze terug te zien, terwijl we ze niet hadden besteld.

Het gevoel bekruipt mij dat de eigenaar(kelner) niet op gasten zit te wachten met bonnen. Ik denk dan verkoop ze dan niet en serveer geen dingen die niet zijn besteld.

Ik voelde me er totaal niet op mijn gemak. Dit heb ik nog nooit meegemaakt dat ik me zo niet comfortabel voelde. Ik ga er never nooit meer heen. Dat komt ook goed uit, want de heren zitten ook niet op gasten als ik te wachten.
Reen P.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Via social deal hier een 4-gangen menu gegeten. Een wildpate, linzensoep met gekonfijte eend, parelhoen met zuurkool en een soort chocolademousse na. Volgens het kaartje op tafel werkt de keuken met 'seizoengerichte' producten- maar het wildseizoen is eind maart toch echt over. Eenzijdig menu (wild, wild en wild) eenvoudige traditionele bereiding. Tot mijn grote verbazing worden er geen karaffen water geschonken 'we hebben geen karaf maar wel een fles water'. Waar maak je dat nog mee, tegenwoordig. De kelner is ongeïnteresseerd op het horkerige af. De inrichting oogt versleten en is oubollig. Als dit menu normaal gesproken € 47,50 pp kost zou ik me bekocht voelen. Dit was eens en nooit meer.
AsKock .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Hier gegeten via social deal. Al bij de uitleg van het diner raakten wij in een enorme discussie gewikkeld met de gastheer over al dan niet van tevoren doorgegeven dieetwensen. Mijn man weet zeker dat als daar bij de reservering om gevraagd is, hij dit ook als zodanig heeft doorgegeven. Belangrijkste punt is, dat ik geen wild eet en nu juist net deze avond het diner een hoog wild-gehalte had. Uiteindelijk bleek de gastheer alleen bereid tot een kleine aanpassing voor wat betreft het voorgerecht. Op mijn suggestie om als hoofgerecht een stukje vis, rund- of varkensvlees te serveren, kreeg ik als antwoord dat het restaurant geen varkensvlees serveert en dat vis niet paste binnen de prijs van de voucher. Het was dus slikken of stikken. Daar het hoofdgerecht bestond uit parelhoen waarvan de suggestie gewekt werd dat deze niet was geschoten, deze geaccepteerd. Vervelend dat met zo’n ervaring de toon gelijk is gezet terwijl de avond eigenlijk nog moet beginnen. Verder was er een lekkage in het damestoilet. Zowel aan de kant van de entree als aan de andere kant, dus zeker hinderlijk. Dit heb ik doorgegeven aan de gastheer en dit bleek bekend, er was actie ondernomen om dit op te lossen. Uiteindelijk hebben wij ons over de ergernissen heen gezet en hebben we genoten van een prima diner in dit overigens gezellig ingerichte en pittoresk gelegen restaurantje.
Caslands .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Vanavond in dit restaurant gegeten via social deal. Wij stonden om 17.55 uur voor een gesloten deur, in de regen. Toen we voor de 2e keer aan de buitendeur voelden of die misschien klemde kwam de "gastheer" op hoge poten opendoen en mopperde: kalm maar hoor, ik was al onderweg....en meldde vervolgens dat het restaurant om 18.00 uur openging. Ok. Wij dachten keurig op tijd te zijn. De vouchers werden, terwijl wij nog met de jassen aanstonden, opge-eist. Ok. Aan tafel bestelde de dame een zoete witte wijn met ijs. "Die wordt in dit huis niet geschonken". Ok. Dan de minst droge maar. Chardonnay ( €6.50) werd aanbevolen. Hoeveel klontjes ijs wilt U er in? 1, 2 of 3? Uuuh, doe maar 2. Nog nooit zo'n vraag moeten beantwoorden. Het menu werd netjes uitgelegd, daar was ook niets op aan te merken, het smaakte heerlijk allemaal. Het dessert was op en de ober ruimde de bordjes op en vroeg gelijk of we nog koffie of iets anders wilden. Het ijs zat nog achter in de keel. Wij wilden echter geen minuut langer in dit door hooghartigheid gerunde restaurant blijven. Blijkbaar voelde de ober dit ook want zonder er om te hoeven vragen smeet! hij de rekening op onze tafel en griste de glazen weg. De dame wilde haar jas pakken maar werd door de ober tegengehouden. De heer wilde zijn portemonnee uit zijn jas pakken maar ook hem werd de doorgang geweigerd. Alsof wij weg wilden gaan zonder de drankjes af te rekenen. Na de kok bedankt te hebben voor het eten hebben wij de ober aangeraden een cursus sociale omgang te volgen voor zijn onbeschoftheid. Hij antwoorde dat dat niet nodig was omdat hij deze tent al 17 jaar zo draaide. Nog NOOIT zijn wij zo onbeschoft behandeld.
bosviool .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Met een social deal naar dit leuke restaurantje gegaan voor een hernieuwde kennismaking. Het was al een tijd terug dat we hier waren geweest dus vandaar. Direct na binnenkomst werd naar onze vouchers gevraagd alsof men bang was dit te vergeten. Er was een vast 4-gangenmenu (geen keuze in vlees of vis) en daar viel niet aan te tornen, tenzij je 5 eu extra betaalde. Het menu pate van ree, linzensoep, parelhoender en chocolademousse was goed maar niet bijzonder. We bestelden een fles (prijzige) huiswijn en vroegen hier een karafje water bij. De ober reageerde geirriteerd dat er geen kraanwater wordt geschonken. Blijkbaar had hij het artikel op de website van het PWN ("Meer wijnconsumpties dankzij serveren van water") nog niet gelezen.
Ondanks dit alles hebben wij een gezellige avond gehad maar wij zullen hier niet meer terugkeren, mede omdat wij m.n. de prijs voor de drankjes (€ 4,-- voor een flesje bier) veel te hoog vinden.
Nicole T.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Gisteravond met vriendinnen hier gegeten via een Social Deal. Zeer aangenaam verrast door de ontvangst en de aankleding van dit restaurant. Het menu stond vast en bestond uit 4 gangen voorafgaand door een amuse. We hebben genoten van het wild, de soep en het mooi opgemaakte hoofdgerecht en als afsluiter een heerlijke dessert. Echt een "diner" in plaats van een "etentje".
Genoten en komen zeker nog eens terug in de zomer want het locatie middenin OudVelsen is prachtig!
Ak1962 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Mijn vriendin had een tafel voor 6 geboekt via Croupon voor een 4 gangen menu. Dat was van te voren betaald dus alleen de drank werd nog in rekening gebracht. Mijn vriendin drinkt geen alcohol dus het lijkt mij vrij normaal dat ze iets van fris hebben. Er was weinig tot geen keus aan frisdrank, geen fanta, ginger ale of sprite, het enig was tonic, cola of bitter lemon. Op zich bijzonder, ik heb het niet eerder zo karig meegemaakt in ieder geval. De ene helft ging aan de rode en de andere aan de witte. We kozen in de eerste instantie voor een Riesling. "Daar is nog maar 1 fles van" .... nou misschien een advies om de voorraadbeheer wat aan te passen voor zowel de wijn alsook de frisdrank. Tevens werd er gevraagd of er water bij het menu geserveerd moest worden, ik heb daarop gemeld dat het een karaf kraanwater mocht zijn. Wij hebben het meest heerlijke leidingwater van NL en dus vind ik het onzin dat er water uit een fles geserveerd wordt. Daar werd niet op in gegaan en we kregen gewoon een fles spa blauw en daar word ik kribbig van, dan is bij mij de toon al gezet.
De bediening straalde weinig tot geen interesse uit. Ik zou als ik hem was een andere baan kiezen want zin had hij er niet in en deed alles zeer plichtmatig en op de automatische piloot. Je voelt je verre van welkom. Het eten was goed, niet bijzonder. Het gezelschap was gezellig dus we hebben een prima avond gehad maar het had beter ergens anders kunnen zijn. Ik kom hier in ieder geval niet meer terug.
Arjen B.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Eigenlijk zijn we met een soort toeval bij het Roode Hert terecht gekomen, met de Diningcity asperegeweken. Velsen is voor ons gevoel een soort sombere industriestad en mede daardoor niet de eerste locatie om te gaan eten.
Maar wat een verassing als je op zoek gaat naar het restaurant!!! Het ligt in Oud-Velsen, een leuk oud buurtje met oud hollandse huisjes. Het restaurant zelf is leuk, intiem en met mooi wit tafellinnen. Goed begin bij binnenkomst!
Begonnen met een witte huiswijn en een eenvoudige maar lekkere amuse van geitenkaas.
Het aspergediner was gewoon lekker. Eerst goede gerookte zal met flinterdunne asperge, passende dressing en nog wat kleine smaakmakers.
Daarna het hoofdgerecht, een lekkere dikke kalfsbiefstuk met roergebakken asperges, lamsoor en een goede jus. De rode wijn die er bij werd geadviseerd paste ook goed, vol maar niet te zwaar voor het kalf.
Voor ons was de roergebakken asperges een verassing, normaal eet je ze eigenlijk altijd gekookt maar dit was erg lekker.
Het toetje was een simpele klassieker, erg lekker uitgevoerd. Rabarber met banketbakkersroom, aardbeien en een meringue staafje. Een lekker afmaker van een goed diner.
De bediening kan een avond maken of kraken, hier hebben ze het gemaakt. Attent, kennis van zaken, vriendelijk, maar niet op je lip.
Hier komen we zeker nog terug voor een etentje, ook zonder aanbieding!
Joeslush .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2015
Nep-restaurant. Ik vermoed een hoop halfproducten. Geen lachje van de kok in de semi-open keuken. Bediening erg hoekig en alleen geïnteresseerd in de tafel met vaste clientèle. Drie gangen lunchmenu met griet bij de zakentafel naast ons: 'de heren hebben zeker wel trek in een lekker stuk griet...!' Oefff...
Verder storend zoemen van de koeling in het restaurant.
Gina V.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
We (mijn eega en ik) werden welkom geheten in een sfeervol en huiselijk ogend restaurant in Velsen.
Het Roode Hert. Een keer eerder aten we hier, en bewaarden een goede herinnering.
We werden naar een tafeltje geleid dat prachtig gedekt was met mooi wit tafellinnen. Op elke tafel waren kaarsen gezet. Het licht gedempt, maakte het echt warm en gezellig. We hadden geboekt vanwege restaurantweek. Er was een 3-gangen menu gepland maar je kon ook gaan voor 4 -gangen menu. Dat laatste deden we. We hadden daar zeker geen spijt van. Als voorgerecht starten we met rauwe ham van Dorset lam, met gemarineerde tomaat. Gevolgd door gebakken tarbotfilet met een beurre blanc saus, en tomatencompote. Vervolgens serveerde men runder entrecote, met groene asperges en pommes carré. Alles mooi op elkaar afgestemd. We sloten af met een appeltaartje met in honing gegaarde appel, en nougat.
De bediening was goed op elkaar afgestemd. Men hield alles prima maar onopvallend in de gaten. Je glas werd tijdig gevuld. Men is er zeer geroutineerd en vriendelijk. Hier komen we zeker weer eens terug. Er is één advies: de tijd tussen de gerechten was wat ruim genomen (gemiddeld 35 minuten). Persoonlijk vind ik 20 minuten beter
Mady Z.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Na 39 jaar weer herontdekt door Social Deal. Nog steeds op een romantische locatie in een verrassend stukje Velsen. Heerlijk gegeten in een goede sfeer. Vriendelijke bediening. De 4 gangen waren elk een smaaksensatie op zich. De witlofsoep was positief verrassend. Kortom een uitstekende keuken! Aanrader voor speciaal avondje uit.

Mevr. Donselaar
Arno R.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2014
Gisteren wilde we iets speciaals vieren en het moest ook een echt feest worden. We hebben besloten om te gaan eten bij Het Roode Hert. Dit was echt midden in de roos.
We werden bijzonder leuk ontvangen door de Gastheer Jeroen en de Kok Edwin kwam ook even goededag zeggen. Het eten was echt super, heerlijk en goed op smaak. Ben zelf een amateur kok maar dit was gewoon een genot om hier te eten. Van het begin tot het eind was het smaakvol eten en een zeer prettige sfeer. Wij gaan zeker nog een paar keer hier eten. Voor ons is het geen probleem om een stukje te rijden om hier te kunnen genieten.
SUPER en nog een keer SUPER.
Jgos1985 .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2014
Hier al veel vaker gegeten en dat zal in de toekomst zo blijven. Er wordt altijd rekening gehouden met voorkeuren. Ook duidelijke toelichting aangaande de wijnen en gerechten. Leuk dat er vanaf tafel in de keuken gekeken kan worden. Dat versterkt het idee dat alles goed vers en zelf gemaakt is.

11 november hier gegeten ter ere van een verjaardag. Het menu was volledig afgepast op de wensen van de jubilaris, waar kom je dat nog tegen.

Onder andere sliptong en ganzenlever werden geserveerd maar de ossobuco sprong er bovenuit.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2014
We hadden nog een Social Deal-bon liggen voor een 4-gangenmenu bij dit restaurant. Daar gebruik van gemaakt.

Het restaurant is prachtig gelegen in een oud stukje Velsen. Voorheen een herberg, daterend uit 1591.
Sinds 16 jaar eigendom van- en gerund door Jeroen van den Bogaerde (gastheer/sommelier) en Edwin Roest (chefkok).
De inrichting is semi-chique en werkelijk elk hoekje en gaatje van het restaurant is benut om te gebruiken en te decoreren.
Mooi tafellinnen, goed servies en bestek.
De ontvangst door de gastheer is formeel en afstandelijk en dat zal gedurende de avond niet veranderen. Gastheer heeft een wat kille uitstraling en maakt niet echt de indruk persoonlijk contact met de gasten te willen opbouwen.

Op de site van het restaurant en op de kaartjes op tafel staat te lezen dat er een aantal meerdere gangen verrassingsmenu's zijn en dat men werkt met dagverse ingrediënten. Ook verneemt men graag vooraf de voorkeur voor vis- of vleesgerechten en eventuele allergieën.
Dat werd ons dus bij het opsommen van de 4 gangen niet gevraagd en daardoor konden we niet aangeven liever geen zalm of zuurkool te nuttigen en dat ik vanwege z'n lactose-intolerantie liever geen geraspte kaas op de carpaccio zou willen. (gelukkig had ie vooraf wel z'n lactasepillen ingenomen).

We begonnen met als aperitief een lekker glas Souvingnon blanc en daarna, bij de maaltijd, bestelden we een fles bubbeltjeswater en een fles Chileense Chardonnay, Pukina uit de Casablanca Valley.

Amuse:
Als amuse werd er een stukje opgerolde eendenborst met eendenrilette gereserveerd. Lekker hapje.

Daarna volgde een lekker broodje met gezouten boter en gingen we door naar het voorgerecht:
Carpaccio van Welsh beef met pesto, kappertjes, mini-tomaatjes en geraspte Alpenkaas.
Prima van smaak, alleen voor mij jammer van die kaas.

Als tussengerecht volgde een stukje gebakken zalm op een bedje van zuurkool (als atjar bereid) en met wat ketjap eromheen.
Zalm wel goed gebakken, maar zouden we zelf nooit bestellen en zuurkool is al helemaal griezelen voor mij. Gelukkig kon ik mijn portie kwijt bij mijn vrouw.

Daarna het hoofdgerecht:
Gegrilde kalfsribeye met cantharellen en shiitakes, gebakken aardappeltjes met rozemarijn, een ratatouille en een jus met port.
Mooi hoog op smaak allemaal. Lekker.

Tenslotte het dessert: een lemonpie met merengue, rode bessen en bessensap.

Allemaal enigszins traditionele gerechten waar je je als kok geen buil aan kunt vallen.
Beetje rustiek, klassiek repertoire. (de kalfsribeye stond ook al in augustus 2008 op het menu zagen we bij een recensie van een kennis van ons).
Het zou wat ons betreft allemaal wat moderner en losser kunnen. De normale prijzen (zonder Social Deal) maken het ook niet echt uitnodigend.

Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2014
Hier gegeten met een bon van 'Social deal'. Deze avond waren er maar twee tafels bezet. Dat komt de sfeer niet ten goede. het 4-gangenmunu bestond uit: carpacho met mooi zacht vlees, zalm uit de oven op een bedje van zuurkool, ribeye met paddestoelen en jus met port. Als dessert merengue. Alles goed klaargemaakt maar weinig verrassend. Dingen die ik thuis ook klaarmaak. Het hoofdgerecht was te hoog op smaak. Ik doe liever naar behoefte wat zout of peper bij het eten. Er af kan helaas niet.
Joyce D.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
Gister in het kader van de restaurantweek gegeten, eerst een aperitief met amuse op het prachtige terras (wat een leuk dorp!)en daarna een perfect 4-gangen diner. Voor mij persoonlijk was het wat veel maar dat is natuurlijk alleen maar een goed teken. Door de vriendelijke gastheer werden wij heerlijk in de watten gelegd!
Samen_Genieten .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
PAS OP. Dit restaurant kent uitsluitend verrassingsmenu's!! Er wordt gevraagd naar je voorkeur voor vlees of vis en of je allergieën hebt. Op vragen waar je eventueel op kunt rekenen wordt niet ingegaan. De hele bediening was koel en op de automatische piloot. De kwaliteit van ingrediënten en bereiding is prima maar alleen het voorgerecht viel bij ons in de smaak. Een teleurstellende avond dus mede door de zielloze bediening en geen enkele reactie op het onaangeroerde nagerecht. Het was betalen en wegwezen voor de 'gastheer'.
Thea T.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
* Eten niets op aan te merken
* Onbeschofte bediening helaas, Klant is Koning toch?
* Geen kaasplankje, de chef was al weg
* Ga hier niet meer heen