Het Rijk van de Keizer

31-204977506

Meer informatie over restaurant Het Rijk van de Keizer

Elliane .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Een erg leuk opgezet geheel in een mooie omgeving. Een buitenplaats met leuke tafeltjes waar je heerlijk kunt genieten van een drankje. Helaas was het eten een stuk minder. Het vlees was of te droog of erg vet. Doordat we met een grote groep waren werden de schalen op tafel omgeruild.. Zo kregen we dus de "left overs" van de andere tafel. De bediening was wel erg vriendelijk en deed ook hun best. We hebben een leuke avond gehad, je moet alleen geen culinair hoogstandje verwachten.
Joon B.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Vooral op mooie zomerse dagen is het maandelijkse diner natuurlijk enorm genieten. Helaas was er op onze dag regen, maar ook binnen is het mooi en gezellig.
Het eten is uitgebreid, met amuses en een welkomstdrankje, en vele lekkere gangen op grote schalen. Eten wat de pot schaft en je waant je in een heuse Franse herberg...

Als er 1 klein aandachtspunten was dan was het de verdeling van de schalen over tafel; ons gezelschap was met 7 & moest zelfde grootte schaal delen als de 4 man naast ons... Dat is jammer, maar hebben desondanks ons buikje heerlijk rond gegeten

Service is overigens vriendelijk en attent, verder niets op aan te merken.

ZEKER EEN ZOMERSE AANRADER!!!
Joan G.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Op donderdag 25 juni hebben mijn man en ik elkaar het jawoord gegeven bij het Rijk van de Keizer. Een mooiere dag had niet gekunt. Alles was georganiseerd en geregeld tot in de puntjes. Het eten, drinken en de hapjes waren heerlijk. De sfeer en het personeel bij het Rijk is relaxed en gezellig. Alles kon en niks hoefde! Wij adviseren om hier je verjaardag, bruiloft of ander feest hier te vieren. Bedankt voor deze heerlijke dag. Groetjes, Joan en Kerim
Johanna B.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Op 21 juni heb ik met familie en vrienden mijn 80ste verjaardag gevierd. Het was een onvergetelijke gebeurtenis. het was in alle opzichten: Top!!! De entourage, de bediening en het eten, het kon niet beter.De sfeer was heel warm en gezellig mede door de vriendelijke bediening, het eten was bijzonder smakelijk. Kortom een mooie locatie om een feest te vieren.
Saartje K.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Vorig weekeind een lunch genoten bij Het Rijk van de Keizer. De omgeving was super mooi en relaxed. Je kan er uren rond hangen en ontspannen. De bediening was vriendelijk, maar wel ontzettend onprofessioneel. Het menu kon de dame in kwestie niet toelichten, sterker nog ze was niet eens zeker over het menu. Ingrediënten waren haar onbekend en ze vond het heel grappig allemaal. Ik vond de koffie prima! De pittige tomatensoep was erg lekker. De bietensalade was uitzonderlijk mager kwa inhoud. Het was niet meer dan een handje sla met daar over heen een aantal dobbelsteentjes bieten. De prijzen lagen niet dermate laag, dat je denkt 'ach wat maakt het uit'. Het meest teleurstellende was de prijs van de flessen kraanwater. Maar liefst 4.50 per fles moesten wij afrekenen voor het door ons gevraagde water bij de koffie. We waren eigenlijk wel tevreden, maar vooral dat laatste was een enorme afknapper.
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2014
Eens per maand (laatste zondagavond) kun je eten bij het Rijk van de Keizer in de tuinen van West. Het is een prachtige locatie die veel wordt gebruikt voor bruiloften. Maar tijdens het aanschuifdiner mag iedereen meedoen.
Het begint om 5 uur met een borrel. Bij mooi weer zit je buiten in een soort serre met een drankje, en af en toe wordt er een hapje gebracht. Om een uur of 7 ga je aan tafel. Het zijn twee lange tafels in de tot eetzaal omgetoverde schuur, waar iedereen naast elkaar plaatsneemt. Vervolgens komen de meest verrukkelijke schalen met eten op tafel. Heerlijke aardappels (oppedoezers, truffelaardappels en puree) met (groene, witte en wilde) asperges. Voor de vleeseters gelakte biggen. Daarna een enorme gang met allerlei gegrilde groenten, tabouleh, kabeljouw en kreeft en toe een enorme schaal bavarois met meloen, aardbeien en frambozen. Ik heb zelden zo lekker gegeten. Geen specifieke vegetarische vervanging, maar de groenten zijn heerlijk en zeer gevarieerd. Ik kreeg wel steeds een apart bordje met daarop hetzelfde eten als op de schaal. Mogelijk omdat ze denken dat ik niets eet wat tegen vlees heeft aangelegen? Het zou handiger zijn om dit bij de reservering te overleggen, ik vond het raar.
Ondanks dat het restaurant een eigen moestuin heeft en een erg duurzame uitstraling, is het eten niet lokaal, biologisch of duurzaam. Het rare was dat bij de reservering gesuggereerd werd dat bv alle vis van de goede vissers kwam, maar die verkopen helemaal geen kreeft. Ook de meloen, aarbeien en frambozen kwamen niet uit Nederland. Ik zou een rabarber toetje meer voor de hand liggend vinden.
Het grote nadeel aan het aanschuifdiner vond ik de overvloed. Er was veel te veel eten. Elke schaal stond tussen 4 mensen, maar had genoeg eten voor 6 personen. En dan kreeg ik nog een apart bordje. De eerste gang was al voldoende en ging niet op, maar daarna kwam er nog een hele gang. Daar werd iedereen door verrast, want er was niets aangekondigd. Vreselijk om te zien dat zoveel vlees en vis gewoon weer retour keuken gaat. Om zoveel mogelijk op te maken eet je teveel en dat is zonde van de mooie smaken. Als dat probleem wordt opgelost kom ik graag nog eens terug!
Proever2020 .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2014
Vandaag de paasbrunch genoten bij Het Rijk van de Keizer. We hebben van te voren aangegeven glutenvrij of met speltbloem bereid eten te moeten gebruiken. Dit was bij navraag een aantal dagen voor de brunch geen probleem. De maître d' gaf bij het uitserveren van het brood aan dat er geen speltbrood was omdat: "zij dat niet zo lekker vonden". Minimaal vreemd, want we hadden onze dieetwensen van te voren aangegeven en de relevantie van de smaak van de serveerster ontging ons. Daarnaast is het ontbreken van brood bij een brunch toch wel erg karig. Gelukkig kwam de kok het goedmaken met een aantal maiskoekjes; met excuus voor het vergeten speltbrood te bestellen. Aha de aap uit de mouw: recht praten wat krom is en jokkenbrokken als desert. Ook zonder speltbrood was de brunch overigens zeer matig. Of teveel kruiden, of zo flauw als wat. Restte ons een gepeperde rekening. Jammer van het Rijk van de Keizer (zonder kleren).