Het Rechthuis

Googweg 1 1399 EP Muiderberg Nederland Kaart

Over restaurant Het Rechthuis

Dineren in een voormalige stationshal

In het rustige doch centraal gelegen Muiderberg vind je Restaurant Het Rechthuis. Dat dit een heel bijzonder monumentaal pand is, blijkt wel uit het feit dat het in de 17e eeuw dienst deed als station. Waan je in vervlogen tijden en geniet van een culinair verblijf in een warme ambiance. De keukenbrigade schotelt je fantastische gerechten voor en de enthousiaste bediening zal zorgen dat het glas nooit leeg is!

Meer informatie over restaurant Het Rechthuis

• : Gratis parkeerplaats en parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag
- Ontbijt 07:00 - 10:00

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Via de AH-actie eens kennis gemaakt met dit mooi gelegen restaurant.
Voor ons was het menu niet verrassend, de kwaliteit van de gerechten sprong er niet uit maar was ook niet slecht of beneden de maat. Wij hadden grotere verwachtingen van het menu.
De ontvangst, bediening en personeel was allerhartelijkst.
M.M. B.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
H. V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Een heerlijke avond gehad, gezellig ontvangst en prettige bediening, allemaal heel gemoedelijk. Ikzelf heb gekozen voor de vitello tonato en de Wagyu biefstuk, allebei uitzonderlijk goed! Mijn tafelgenoot had de carpaccio en zei dat hij in jaren niet zo'n goede capraccio had gegeten. Wijnadvies was goed en verrassend. En leuk hoe de creme brulee werd geserveerd. Een fijne avond en we gaan dit binnenkort herhalen!
Bert K.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Bert,
Ben donderdag 29 september hier geweest, werd gastvrij ontvangen door de gastvrouw, werd een heerlijke maaltijd opgediend op een verwarmd en mooi opgemaakt bord het eten was heerlijk. Ook een complement voor het overige personeel, behulpzaam en zeer attent.
Marianne K.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Met een gezelschap van 16 personen op 1 september 2016 bij dit restaurant gegeten. We hadden een vast menu, waarbij de bospaddenstoelensoep erg goed was. Daarna werd parelhoenfilet (mals) met groenten en aardappeltjes geserveerd. Als dessert was er heerlijk ijs met vruchten en slagroom. De bediening was erg behulpzaam. Een van de gasten had problemen met eten en daar werd rekening mee gehouden. De inrichting past de stijl van het gebouw.
Db412a .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Het eten was weer een tractatie, een chef waardig!
De bediening was goed maar wat eigenzinnig, stagiaire?
Buitenzitten met dit weer is heerlijk maar niet met dit verkeer zo dicht bij je tafel , uitlaatgassen verhogen het eetgenoegen niet.
Claudia.helder .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Gisteren heerlijk gegeten bij het Rechthuis. Lekker buiten gezeten in een rustige en gezellige ambiance. Bediening vlot en vriendelijk en eten top! Dus zeker een aanrader!
Dineren15 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Ik was weekwinnaar van AH restaurantactie, heerlijk gegeten, vijfgangenmenu, alles was lekker. Het hoofdgerecht, biefstuk was super. En de champagne geweldig! Vriendelijk enthousiast personeel en een sfeervolle locatie.
Sfmplayer .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Samen met mijn vriendin uiteten geweest bij restaurant het Rechthuis. Bij aankomst keurig ontvangen door de bediende. We kregen een mooie tafel aangewezen bij het raam met uitzicht op het terras en de brink.

Het menu is zeer compleet met vegetarische, vlees en vis gerechten. Wij hebben hier drie gangen gedineerd met een soepje vooraf.
De opmaak van de borden was buitengewoon mooi. Je kunt duidelijk zien dat de keuken veel aandacht in de opmaak van de borden stopt.
Eten was goed op temperatuur.

Wij hebben hier heerlijk gegeten en komen zeker nog eens langs!
Ejes00 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Afrader met het huidige management.
Restaurant was leeg op wat luide en grove, vloekende mensen aan de bar na. Maar goed dat heb je niet altijd in de hand.
Eten was prima. De inrichting op zich ook prima, alhoewel gamma gordijntjes en ledlampjes in de 'kaars' op tafel wat afbreuk deden.
De dame die ons bediende was zonder meer vriendelijk en attent, maar het was dan ook vrijwel leeg.

Het ging aan het eind echter mis met de man achter de bar. Bij onze vriendelijk geuite klacht over de latte met wel heel minimaal koffie ging hij in discussie dat we dan maar wat anders hadden moeten bestellen. En helaas de koffiemachine was nu aan het spoelen. Niets aan te doen was zijn conclusie.

Zo klantonvriendelijk heb ik het echt nog nooit meegemaakt. Eerste en laatste keer daar. Ik ga uit eten voor mijn plezier.. Geen wonder dat er verder niemand in het restaurant zat.
Diana F.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Leuk restaurantje, mooi uitzicht. Eten was prima, we zijn hier terecht gekomen via de Bongo-bon. We mochten kiezen uit vlees, vis of vegetarisch, dat is al meer keus dan bij de meeste restaurants waar bongo bij aangesloten zit. De gastvrouw en gastheer waren heel vriendelijk.
Jan P. B.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
We hadden een Bongo-bon voor twee gerechten. Er was alleen keuze uit vlees of vis. Het eten was smaakloos, het voorgerecht stond blijkbaar al langer klaar, smaakte niet meer vers. Heerlijke kabeljauw op een bedje van "soepgroente" met een grote medaillon smaakloze aardappel puree. We zijn vriendelijk ontvangen en correct behandeld. Onze feedback over hoe we het gevonden hebben, werd gewaardeerd. We moeten maar gauw terug komen en zien of ons commentaar ter harte genomen is.
Dees76 .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
We kwamen met een bon van ah. Het eten was helemaal super, echt een aanrader. Er staat alleen een jongen in de bediening die ronduit onbeschoft is. En dusdanig amicaal dat je denkt ik heb niet met je geknikkerd.

Qua eten doen, qua bediening hoop ik dat het restaurant flink een gesprek aan gaat met meneer.
Dank voor uw bezoek mevrouw Munnik, fijn dat u genoten heeft van het eten, we zullen de jongeman zeker aanspreken op zijn gedrag en het spijt ons dat het u zo gestoord heeft. Dit is zeker zijn intentie niet geweest, We verwelkomen u graag nog een keer binnenkort!
D.schreuder .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016

We hebben prima gegeten bij het Rechthuis, lekker voorgerecht, hoofdgerecht 1 x vlees en 1 x vis. Vleesgerecht was prima, gefileerde vis zat vol met graten dus eigenlijk niet te eten helaas. Een misser en we hebben het gemeld aan de bediening (heel aardig jong meisje) maar men deed er kennelijk niets verder mee. Dessert ook prima en al met al hebben we ruim voldoende gegeten.
Jeselders .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Keurige ontvangst en verdere bediening door het personeel. Eten smaakte uitstekend en hoeveelheid was voldoende. Enigszins ' aan de prijs' maar zeker een juiste prijs/ kwaliteitsverhouding. Fijne stoelen.
R.degraeve .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Het eten was voortreffelijk, het cijfer spreekt voor zich.
Service ook prima, meerdere malen werd gevraagd of alles naar de zin was en dat was ook zo.
Wellicht iets te vaak zelfs.
Het zou leuk zijn het verhaal van het rechthuis wat beeldender te vertalen aan de gasten. Bij voorbeeld via schilderingen oid. aan de wand.
Toch een aanrader voor fijnproevers.
Db412a .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Wij hebben een fijne avond gehad. Het menu, bestaande uit 3 gangen, was heel goed qua smaak als presentatie. De bediening was plezierig, er was voldoende aandacht. De muziek heerlijk op de achtergrond. Zeker een plaats om weer terug te komen.

Opmerking bestemd voor IENS:
Is het mogelijk dat er een goede spellingschecker gebruikt kan worden? Dit zinnetje kostte me al 5 minuten!
Adeboer1234 .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
We hebben erg lekker gegeten, hadden een vast 3 gangen menu.
Keuze uit varkens medaillon met warme groente, zeer smaakvol en winter kabeljauw met spinazie en pasta.
Nagerecht was verrassend van smaak en mooi opgemaakt. Zeker een aanrader. Wat een mooie producten.
Stokkredietverz .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Een gezellig en warme uitstraling van een op goede locatie gelegen hotel/restaurant. Als je niet in de buurt woont is het een aanrader om te gaan slapen. Dicht bij Amsterdam en 's avonds toch de rust en mooie omgeving en een uitstekend diner. Vriendelijk personeel dat ook nog uitleg gaf waarvoor het gebouw vroeger diende. Een aanrader.
Dijkmarieke32 .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Het was een lekkere kaart waar je uit kon kiezen.
Personeel kon goed vertellen wat de historie was van het Rechthuis.
Bediening was correct en goed.
Sfeer was goed en de inrichting was ook erg stijlvol.