Het Rechthuis Aan De Amstel

Schans 32 1421 Uithoorn Nederland Kaart

Over restaurant Het Rechthuis Aan De Amstel

Hotel Restaurant Het Rechthuis aan de Amstel is een gedroomde locatie voor een onvergetelijke dag. Voor lunch en diner worden door de vriendelijke bediening smaakvolle gerechten geserveerd. De unieke ligging en rijke historie creëren een unieke sfeer en stijl. De gezellige serre heeft grote raampartijen zodat je niets hoeft te missen van het uitzicht. ’s Zomers is het terras de plek waar je geniet van een prachtig schouwspel van bootjes in allerlei soorten en maten.

Menuprijzen

Lunchmenu doordeweeks
    Lunchmenu in het weekend
    Dinermenu doordeweeks
    Dinermenu in het weekend

Meer informatie over restaurant Het Rechthuis Aan De Amstel

Maandag t/m zondag 11:30 - 21:30

• Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
7,2
7,2
Voordelig
Sluijmer .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Verjaardag diner gegeven 19 november 2016 voor 36 personen.

Bediening was super! Warm aan te bevelen voor wie een mooie locatie en gezellige gelegenheid zoekt.
Eten was heerlijk en lekker warm opgediend.
Amuses voortreffelijk!
Wij hebben genoten en kijken terug op een fijn en goed verzorgd feest bij het Rechthuis in Uithoorn.

Fam. Versteeg-Sluijmer
Bauke4 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Heel lekker gegeten, zeker voor die prijs. Attent personeel dat heel goed in de gaten hield of 1 van de 4 inderdaad telkens echt glutenvrij eten kreeg. Entrecote met kriekbiersaus, maar helaas was er geen kriekbier om erbij te drinken.
Prachtige lokatie. We komen zeker terug.
Hjsilso .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Sta er een beetje dubbel in.
Prijs kwaliteit is misschien wel een 8.
Je mag kiezen uit een prima kaart met een eenheidsprijs van 26,50 voor 3 gangen.
Goed om te zien dat het echt voor alle gerechten geldt, niet zoals als je vaak ziet, dat er nog supplementen gevraagd worden voor duurdere gerechten.
Ik had pech met mijn scholletje, zal vol hom (of kuit), dus wellicht niet het juiste seizoen voor dit gerecht.
Maar de entrecotes en kalfswang die ik bij tafel genoten voorbij zag komen, zagen er goed uit.
En de desserts waren ook prima verzorgd ( o.a. bramen bavarois/ dame blanche).

Er liep veel personeel, het was ook lekker druk, dus alles kwam prima door miste echter de bezieling van de mensen( niet gezellig).

Maar samengevat her kan je voor 26,50 een (h)eerlijke hap eten krijgen.
Collie10 .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Toen wij arriveerden was de temperatuur nog redelijk, we konden dus buiten aan het water zitten. Bij het opnemen van het aperitief werd gezegd dat als het ons te koud werd, wij naar binnen konden. Wij kwamen met twee familieleden uit Australië die, zonder hierom te hoeven vragen, een Engelstalige menukaart kregen. Attent! Het duurde even voordat de drankje kwamen, maar dat was dan ook meteen het enige kritiekpuntje wat de service betreft. Voor het eten geldt: alle waar is naar zijn geld. Drie gangen voor € 26,95 is een koopje, en wat je ervoor krijgt valt niet echt tegen. Vooraf carpaccio en Vitello Tonnato, waar men een eigen draai aan had gegeven. Aardig gerechtje, maar niet de klassieker – kalfsfricandeau met tonijnmayonaise – die je verwacht. Vervolgens twee keer steak (goed gebakken), saté en snoekbaars. Borden leuk opgemaakt, uitstekende friet erbij, maar alles vrij vlak en neutraal van smaak. Tweemaal kaas na en eenmaal Chocolade cheese cake, die niet geweldig was. Eén van ons hoefde geen dessert, werd erop geattendeerd dat dit wel bij de prijs was inbegrepen, bedankte toch en kreeg toen een paar bonbons. Wederom een aardig gebaar!
Engelien H.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
personeel ongeïnteresseerd in de gasten. Waarvan 1 heel slecht had geslapen volgens alle gasten. Koffie kwam later dan het gebak. Als je geen gesorteerd gebak meer hebt vul het dan aan met je appelgebak waardoor de laatste gast nog wel het idee heeft dat hij uit kan zoeken. Er werd niet gevraagd of men een consumptie wilde. Als dat al wel zo was kon men niet onthouden voor welke gast het drankje was. Buiten terras zag er onverzorgd uit. onkruid op het terras en kwam door de afrastering op het terras. TIP:neem een paar jonge dames aan die wel in de horeca willen werken met een lach of het nu in de ochtend, middag of avond is. Zo niet, ga eens kijken bij andere gelegenheden hoe het hoort.

Positiv O.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
3 gangen in 3 verschillende restaurants georganiseerd door de ondernemersvereniging. Iedereen had een andere agenda, daarom steeds andere tafelgenoten. Het dessert had ik in het Rechthuis. Eerlijk gezegd had ik er wel wat meer van verwacht.
Edvard N.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Gisterenavond weer eens in het Rechthuis gegeten. In tegenstelling tot een eerdere reactie , ´zeikerds heb je overal......' . Ik heb alleen maar pluspunten kunnen ontdekken. Carpaccio heerlijk, zalm uitmuntend, smaakvolle hoofdschotel kip en heerlijk toetje. En wat betreft de bediening± als altijd even vriendelijk en hartelijk. En weet je wat zo leuk is..... We komen dan wel regelmatig, maar ook niet zo dat we ons elke week melden, toch ´u de carpaccio zonder rucola en U met wat extra olijolie apart.....´Klasse. En ook nog eens lekker buiten. Tot snel dus maar weer.
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Kan helaas geen pluspunten ontdekken.Carpaccio matig.Hoofdmenu voor geen visliefhebbers te weinig keus ,ossenhaassate met te veel pindasaus en weinig groente.Alleen friet bij het eten.Zalm koud.Dessert bolletje slecht ijs voor een kleuter.Personeel onvriendelijk en zie je opgediend eten niet meer terug.Helaas 1e en laatste keer hier gegeten.
Dustin D.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
De locatie is fantastisch: terras aan het water, wijds uitzicht over de Amstel, bootjes varen langs, mooie huisjes in de directe omgeving, en ruime gratis parkeergelegenheid voor de deur. Toen het frisser werd, zijn we naar binnen verhuisd, en de stoelen daar zitten onvoorstelbaar lekker. Topplek!

De bediening bestaat uit jonge dames zonder enige passie of kennis. We moesten regelmatig vragen of we nog iets te drinken mochten bestellen. De drankjes werden opgenomen, even later komt de dame doodleuk terug om de bestelling op te nemen... zonder ons even op de menukaart te wijzen of meer dan 1 te brengen voor een gezelschap van 4 personen.

Het concept is zeer vriendelijk: 3 gangen voor 26.50 euro, royale keuze uit vlees en vis, zelfs 1 vegetarische optie per gang beschikbaar. De gerechten zien er op papier fantastisch uit, erg spannende gerechten zoals gerookte zalm met mayonaise van witte chocolade of een geitenkaas crème brûlée. Op het bord zien de gerechten er zo mogelijk nog beter uit, de chef hier heeft goed gekeken naar hoe er in zaken met een Michelin ster wordt gekookt. Streepje saus, een getourneerd worteltje, poedertje van het een of ander, een toefje broccoli, een kwart radijsje, soep aan tafel uitschenken over de droge ingrediënten, stipjes saus. Een streling voor het oog!

Maar helaas, de gerechten smaken allemaal erg matig, niets springt er echt uit, behalve dat alles is overgoten met een enorme hoeveelheid zout. Alles is verder laf en saai. Nu verwacht je in Uithoorn en voor de prijs van 26.50 euro geen hoogstandjes, maar na de beschrijving en presentatie van de gerechten valt het helaas toch enorm tegen. Beschouw dit als een eetcafé, bestel de carpaccio en de saté, en haal goede waarde voor je geld. Maar de mismatch tussen verwachting en totaal gebrek aan verfijning en smaak was voor mij een enorme teleurstelling.
Cindy1972 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Bij ontvangst werden wij (4 personen) vriendelijk naar onze plek gebracht. Dit was naast de deur die nog open stond naar het terras. Het duurde vrij lang voordat de deur dichtging. In mijn linnen servet zaten gaten... Geen goede indruk. We maakten gebruik van het driegangen menu. Als vooraf gerookte zalm met popcorn, mais creme, chocoladmayonaise en een oesterkroepoekje. Grappig samengesteld maar of het toegevoegde waarde had, nou nee. Het oesterkroepoekje zag er niet aantrekkelijk uit. De smaak was vreselijk. Nadat de serveerster vroeg of het had gesmaakt, gaven we beleefd aan we grote moeite hadden met het kroepoekje. Er werd gewoon niet geluisterd. De hoofdgerechten waren prima in orde. Als nagerecht de koffie met bonbon. Helaas moesten we om de bonbons vragen. Bij het natafelen (we zaten er nog een uur) is er niemand nog komen vragen of we wat wilden drinken. Conclusie: eten is niet slecht, service kan velen malen beter. Ik zal niet snel terug komen.
Willem P.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Wij vinden het Rechthuis aan de Amstel een heerlijke plek waar we graag komen. Attente bediening, eenvoudige kaart maar altijd met goede en smaakvolle gerechten. De prijzen zijn allerzins redelijk voor de geboden (goede) kwaliteit. In vergelijking met enkele jaren terug is de keuken en de service met grote stappen vooruit gegaan. VOLHOUDEN ZO!
Pim G.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Heerlijk gegeten. Beperkte kaart maar wel verrassende gerechten. Heerlijke malbec. Bediening was perfect. Ambiance wat gedateerd, maar wel comfortabel.
Jeffrey D.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Hier wezen eten op een vrijdagavond. Had een 3 gangen menu. Het eten was erg lekker, maar het duurde vrij lang voordat het opgediend werd.
Mariette E.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Ik heb hier redelijk vaak gegeten en als laatste een brunch. Ik vind vooral de locatie het speciale aan dit restaurant. Je kunt bij mooi weer, heerlijk buiten zitten aan de Amstel. Wanneer je een zaaltje wil afhuren kan dit en heb je een privéterras, dit is super. De bediening is vriendelijk en wil veel voor je doen maar qua eten vind ik het niet geweldig. Eenvoudige, ouderwetse gerechten en nou niet echt heel smakelijk. Ga veel uit eten dus kan me voorstellen voor iemand die 1x per jaar gaat het prima is.
Gert V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Het eten was redelijk. Vooraf een ribey op salade, erg simpel gepresenteerd. Smaak was in orde.

De sate was goed, hoewel de verschillende soorten fruit er van mij niet bij zou hoeven. Liever iets meer in de sfeer van het gerecht. Het kwakje (huzaren)salade was misplaatst.

De dame blanche was prima, hoewel 1 bolletje ijs wel aan de magere kant was.

De bediening, jong en niet erg geïnteresseerd, maakte de avond minder geslaagd. Erg lang op het hoofgerecht moeten wachten, net als vele andere gasten.

Locatie aan de Amstel is prima. Stoelen op het terras vonden wij niet aangenaam om langere tijd op te moeten zitten.
Yvette J.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2015
Het eten, een driegangenmenu voor 24.95.
Carpaccio te koud.
Ossenhaassate te rauw, gezegd na afloop want ze kwamen niet tussendoor vragen. Randjes gegeten en middelste gedeelte laten liggen, te veel satesaus.
Dessert heerlijk, niet te groot.

Uitzicht op de Amstel mooi en tafeltjes staan niet te dicht op elkaar, goedzittende stoelen.

Te weinig personeel en vrij jong, moeten erg hard werken.
Roland S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
In Uithoorn aan de Amstel, bij het Rechthuis terecht. Keurige zaak. Net ingericht en redelijk geode bediening. Consept € 24,50 voor een keuze 3 gangen menu. Vooraf de zalm tartaar, mooi opgemaakt maar wat minder van smaak. Toen de tournedos, die was echt perfect. Na de bloedsinasappel sorbetijs. Voor dat geld best een redelijke keuze en een geode maaltijd. Keurig verzorgt. Zeker de moeite waard.
Uithoorner .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2014
Met drie mannen aan tafel geschoven. Vriendelijke vlotte bediening. Eten niet te hoogstaand maar een hele goede prijs/kwaliteits verhouding. Knap om van zo'n budget zo'n leuke kaart te maken.
Mijn kalfs ribeye was om te zuigen, echt prima.
1 opmerking: dit was mijn tweede bezoek en ook de eerste keer moesten we veel te lang wachten op ons hoofdgerecht. Echt een punt van aandacht, want meer dan een uur is echt te lang. En dat extra drankje wat je dan verkoopt kost een hoop ergens bij je gasten dan.
Michiel T.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Mooi terras aan de Amstel, lunchkaart nogal beperkt. Er wordt wel een goede Chardonnay bij geschonken. Goede bediening. Ik had er wat meer van verwacht, zeker om dat de plek aan het water zo aardig is.
HD50 .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2014
Ondanks de voetbal, (Nederland - Mexico) toch goede opvang door twee jonge dames, met een correcte houding.
Voorgerechten waren leuk opgemaakt, waarbij de italiaanseham met mozarella wat mee smaak mocht hebben.
De ossobucco verdient de naam niet en is een kalfsschenkel met een bruine saus, ipv van een goede Italiaanse tomaten saus.
Vreemd is dat voor koffie of thee met 2 bonbonnetjes een behoorlijke prijs wordt gevraagd en er geen goede zwarte thee in het assortiment zit.
Het nagerecht van vanilleijs met balsamico en frambozen is ronduit een aanfluiting, betaat uit drie bolletjes ijs met slagroom die uit een spuitbus leek te komen en een coulis van een rode saus (vermoedelijk op basis van frambozen) en dat in de tijd dat er volop verse frambozen zijn.
Als je niet het verschil tussen spuitbus slagroom en verse slagroom proeft moet je nooit meer een recensie schrijven. Mocht u aan ons twijfelen de pakbonnen liggen klaar ter inzage.

Met vriendelijke groet,
Het Rechthuis aan den Amstel

Reactie van proever:

Als slagroom op ijs weggesmolten is bij het opdienen lijkt het uit een spuitbus te komen. De slagroom was namelijk geheel ingezakt. Overigens is dit niet het ergste, maar als klant wordt je misleidt door de aankondiging van ijs met frambozen, waarbij dan de frambozen ontbreken.