Het Raedthuys Restaurant

Meer informatie over restaurant Het Raedthuys Restaurant

• Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Lekkerhapje69 .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Woensdagavond hebben we bij Het Raedthuys gedineerd. Wij hadden een arrangement met overnachting in het hotel geboekt en hierbij was een driegangendiner inbegrepen. We konden gewoon van de kaart bestellen. Bij wat duurdere gerechten werd een supplement berekend. De ambiance was goed, de inrichting sfeervol en klassiek en het personeel zeer vriendelijk en professioneel. De door ons bestelde gerechten waren heerlijk, puur en vers en met liefde bereid. Ik had vooraf steak tartaar met een kwarteleidooier en een oester en als hoofdgerecht een hele kreeft. De wijn die ons werd aangeraden (een Viognier) was heerlijk. Bij het uitgebreide kaasplankje (Italiaanse kazen met Armeense zoetigheden) werd ons een zoete Israëlische wijn geadviseerd die erg lekker was en uitstekend bij het gerecht paste. Wij hebben genoten en het is zeker voor herhaling vatbaar.
Marijke A.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Vandaag voor de lunch neergestreken in de binnentuin van dit mooie restaurant. De lunchkaart zag er prima uit, maar we zagen op de dinerkaart een paar lekkere dingen en we konden gewoon van die kaart bestellen. Eerst een lekkere chardonnay, die geserveerd wordt in elk een karafje. Heerlijke wijn! Jammer dat je geen kraanwater kunt bestellen, maar wel duur flessenwater. We begrijpen nooit zo goed waarom restaurants hier niet wat flexibeler in zijn. De bediening was prima. Onze gastvrouw was vriendelijk, oplettend en professioneel. De kwaliteit van de gerechten was perfect, een heerlijke steak tartare met leuk garnituur (op het ene torentje een superverse oester en op de andere een dooiertje van kwartelei. We zaten er zo gezellig, dat we besloten om nog voor een dessert te gaan. Het Thools landschap is een aanraden: een verrukkelijk rondje van chocoladetaart, er bovenop een mousse van passievruchten en een granita van Pisang Ambon. Een bijzondere combinatie die heel er goed uitpakte. We wonen 1,5 uur noordelijker, maar als we in de buurt zijn, komen we hier absoluut weer eten.
Mevr_Alieke .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Heerlijk gegeten bij restaurant het Raedthuys. De gerechten waar we uit hebben kunnen kiezen, waren passend bij de omgeving en bij het seizoen, daarnaast erg smakelijk. De bediening was vriendelijk en behulpzaam. Kortom we hebben genoten!
Annemarie B.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Het eten bij Het Raedthuys is over het algemeen goed, maar er zijn ook nog verbeterpunten wat ons betreft. De voorgerechten waren qua porties variërend in grootte en dit gold ook voor het nagerecht. Zo was de gravad lax van Thoolse rund aan de magere kant, wel erg mals, en waren de pasteitjes een groot voorgerecht. Bij het hoofdgerecht hebben we allemaal heerlijk gegeten, maar misten wij de groente. De crème brûlée was saai en veel te veel. De parfait van witte chocolade was daarentegen erg lekker, maar was aan de kleine kant. De stukjes kaas waren erg groot, maar wel heerlijk! Het was jammer dat het niet mogelijk was om een karaf kraanwater op tafel te krijgen, alleen een 0,5 plat tafelwater voor 4,50. Aangezien wij ook twee flessen wijn hadden besteld, was het netjes geweest als de mogelijkheid van kraanwater was aangeboden.
De service was wisselend. Er werd niet echt gereageerd op de ''foutjes'', zo kwam er een verkeerd voorgerecht en een hele kreeft in plaats van een halve kreeft. Dit werd rechtgezet, maar had vriendelijker gekund.
Het decor was erg mooi, de inrichting paste goed bij de uitstraling van het pand.
Al met al hadden wij een hele prettige avond met goed eten en een vriendelijke bediening. Er zou meer in kunnen zitten als de puntjes op de i worden gezet.
Droogmolen .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
De tournedos was uitstekend, maar weinig bijgerechten ( schaaltje aardappels en schaaltje stukjes appel ) Voor € 26,50 mag je wel wat meer aangeboden worden. Het kaasplankje was om te huilen. Ik bestelde 3 kaassoorten a € 3,50 per stuk. Op het plankje lagen 3 flinterdunne plakjes kaas, wat brood en een lepel appelstroop. Schande ! De bediening liet ons links liggen, nadat duidelijk was dat wij geen "big spenders" waren . Slecht gastheerschap. Dit is een restaurant waar ik nooit meer naar toe zal gaan.
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
Heerlijk gegeten, Eendeborst was super, perfecte garing. Jonge kok met veel talent. Een echte aanrader. Restaurant is intiem en mooi aangekleed
JICVW .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2014
Vandaag met zakenrelaties geluncht. De entourage is goed en de bediening vlot.
De kaart werd gepresenteerd als een soort schatkaart; opgerold met een paarse strik, leuk detail maar maakt het lezen moeizaam..
Vergeleken met een aantal jaar geleden is het restaurant naar een wat hoger plan getrokken wellicht dat dat de reden was dat het restaurant erg leeg was.

Gekozen voor de tournedos van Tholens rund.
Geserveerd met een bescheiden garnituur van spruitjes, Haricot verts en , ik gok, champignons.
De frietjes kwamen met een koolsalade waarvan ik de sterke kerriesmaak niet begreep.

De tournedos, weliswaar medium gevraagd, vergde toch de nodige kaakspieren, was wat vlak van smaak maar de pepersaus maakte het wel goed.
We kozen alleen voor het hoofdgerecht maar voor het 3 gangen keuze menu voor nog geen 30 euro is het zeker niet slecht....

Kortom; Niet voorbij lopen en gewoon proberen...een aantal jaar gelden heb ik hier heerlijk slibtong gegeten in de gemoedelijke binnentuin.

Laaiend enthousiast? Nee.. maar zeker de moeite van het proberen waard.
Apriem .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2013
Afgelopen zondag vierden we de 74ste verjaardag van mijn moeder in Het Raedthuys. Vantevoren was het menu besproken. Het restaurant ziet er voorwat betreft de inrichting prachtig uit en zit op een fantastische plek aan de Markt te St. Maartensdijk.
Toen we echter aankwamen met ons gezelschap van 16 personen, zagen we tot onze schrik dat er geen grote tafel voor ons klaar stond maar drie!! verschillende tafels, t.w. een rechthoekige voor acht personen, en twee tafels voor vier personen. Ons verzoek voor één grote, gemeenschappelijke tafel werd afgewezen. Dat was niet mogelijk. Jammer...jammer...
Later bleek dat er in de hal van het restaurant nog verschillende vierkante tafels stonden die uitermate geschikt waren om één grote tafel te verzorgen, zoals gevraagd.
Behalve wat heen en weer gesjouw met tafels was dit probleem zo op te lossen geweest. Gemiste kans...
Het is niet leuk om een verjaardagsfeestje te vieren met verschillende tafeltjes.
We hadden keuze uit carpaccio of kreeftensoep. Beiden waren heerlijk! Jammer dat het bestek niet weggehaald werd als je de kreeftensoep besteld had. De bediening liet dat liggen...Reden?
De volgende gang bestond uit tournedos of slibtongetjes. Mooi stukje vlees, alleen heeft men niet gevraagd hoe men de tournedos wenste...Over de sliptongetjes geen klachten. We kregen zelfs drie! sliptongetjes per persoon op ons bord. Chapeau! Jammer dat er zo weinig groente bij de hoofdgerechten zat. Stukjes tomaat vind ik niet echt een groente! De nagerechten waren super lekker, vooral de aardbeien Romanoff waren een toppertje!
Jammer dat er bij de koffie afgepaste bonbons geserveerd werden.
Al met al vond ik het nogal teleurstellend en had ik meer van dit prachtige restaurant verwacht.
Ik zie weinig reden voor een herhalingsbezoek!
Stefanie G.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2013
Met een puber van 12 is het niet altijd makkelijk iets op een menu te vinden wat aanspreekt, maar het is bij dit restaurant geen enkel probleem daar een mouw aan te passen. Onze zoon mocht zijn eigen menu samenstellen, ook als iets niet op de kaart stond dan werd er ter plekke iets voor hem gemaakt( verse pasta) dat hierdoor de wachttijd langer dan normaal was calculeerde wij graag in. Bij een tweede bezoek van te voren al aangegeven wat hij wilde eten zodat de keuken er rekening mee kon houden. Dit noem ik service!! Daarnaast meer dan vriendelijk personeel wat gezellig een praatje komt maken en... Een enthousiasme hanteert wat zelden meer te vinden is. 'Experimentele' drankjes werden voor puber en ons gefabriceerd en maak smaak genuttigd.
De entourage is zeer smaakvol en comfortabel met een plezierig chauvinisme aan zelfgemaakte Zeeuwse foto's.
Fijne laag drempeligheid gecombineerd met klasse!
John V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2013
Onlangs dineerden wij in dit prachtige restaurant. Erg leuk vonden wij de historische ambiance van deze zaak welke toch heel eigentijds is ingericht. Smaakvol ! We namen plaats op het tuinterras en kregen van de vriendelijke ober een kleine menu-kaart waaruit bleek dat men hier met een drie gangen menu werkt voor 29 euro. Per gang is er de keuze uit ongeveer vijf gerechten. Wij kozen voor de carpaccio van Thools rund als voorgerecht. Erg smakelijk en botermals vlees en gelukkig niet te koud geserveerd. Als hoofdgerecht kozen we beide voor verse kreeft. Hiervoor vraagt Het Raedthuis wel een supplement van 10 euro, maar dit vinden we alleszins redelijk. We wilden de kreeft graag gegratineerd, en dit had men perfect voor ons gedaan. De kreeft was heerlijk ! Als nagerecht kozen we beide voor het kaasplankje. Dit bleek te bestaan uit ongeveer vijf verschillende soorten kaasjes vergezeld van lekker vijgenbrood en appelstroop.De kaasjes waren heerlijk en goed op kamertemperatuur waardoor ze niet te hard waren. Bij dit alles dronken wij een uitstekende witte huiswijn. Dit bleek een lekkere sauvignon blanc te zijn van het Franse wijndomein Monpezat. (leuk detail is dat dit wijnhuis familiebezit is van Prins Hendrik van Denemarken) De rekening voor dit alles bedroeg 109 euro waarmee wij de prijs/kwaliteitsverhouding van deze zaak erg goed vinden en graag nog eens terug komen !
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2013
al enkele maanden mag ik regelmatig in het Raedthuys te gast zijn, en ook nu weer is het een genoegen om van het nieuwe 3-gangen-menu te mogen genieten.

vanavond de zalm, de zeeuwse paella en de kaasplank gekozen. en dat was dus een hele beste keuze.

elke keer weer genieten.

en de keuze van de huiswijnen is gewoon goed

prijs-kwaliteit-verhouding is geen isseu, want dat klopt helemaal, misschien wel iets te voordelig ?
Roxanne V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2013
Het restaurant ziet er qua inrichting heel mooi uit. Dat is helaas het enige compliment dat we kunnen geven. Als voorgerecht had ik een ceasar salad die droop van de dressing. Mijn partner had een carpaccio. Deze was heel klein en droop ook van de dressing. Als hoofdgerecht waren 2 van de 5 gerechten van de kaart uitverkocht. Ik koos voor de Zeeuwse paella. De vis was niet vers en de smaak van paella heb ik niet gevonden. Partner koos voor heilbot. Deze was heel slecht bereid en smakeloos. Bij het afrekenen moesten we extra betalen omdat we niet vooraf hadden aangegeven gebruik te willen maken van het 3 gangen menu. Dit terwijl we toch echt 3 gangen van het menu hadden besteld! Slechte service!! Na aandringen is dit wel gecorrigeerd. Wij voelden ons hoer zeker geen klant, drankjes waren ook een keer vergeten. Wij komen hier nooit meer terug en zouden het iedereen afraden!!
Marc S.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2013
Afgelopen maandag hier gegeven i.v.m. verblijf in het bijbehorende hotel. Zelf gekozen voor het 3 gangen keuze menu terwijl mijn tafelgenote koos voor 2 gerechten van de kaart. Het eten smaakte goed en de locatie is mooi ingericht, door de weinige gasten miste ik wel wat sfeer. Als tip; de kaart op de site is niet meer up-to-date en dient dus aangepasts te worden.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2013
misschien wel wat saai, al die negens... maar na vorige week heb ik deze week hier weer twee keer mogen eten voor het diner. in volgorde: oesters, black tiger garnalen, zalm en snoekbaars . en ook nu weer was het een genoegen om hier aan te mogen schuiven. komende periode zal ik hier vaker zijn i.v.m. mijn werk, dus voor de overnachtingen en het avondeten hoef ik me geen zorgen meer te maken.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2013
Misschien ben ik wel de eerste "proever" die een ontbijt beschrijft. Eigenlijk heb je hier niet veel woorden voor nodig, want het was heerlijk. Met name het hierbij (ongetwijfeld lokaal gebakken) geserveerde zalige donkere en zware brood. En waarom dan een 9 ? Ach dan blijft er nog wat te wensen over. Ik ga hier geregeld komen, dus volgende week iets over het avondeten.
Marian V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2012
In een 17e eeuws pand, gebouwd door Stadhouder Frederik Hendrik, op eigentijdse wijze vorstelijk genieten. Dat doe je in het Raedthuys te Sint Maartensdijk. Zelf aten we hier op 13 september j.l.
Ik had nog nooit oesters gegeten, omdat ik ze altijd zo glibberig vind. Maar nu waagde ik de sprong en stopte het schaaldiertje in mijn mond. Gespannen keek het gezelschap toe. Al snel verscheen er een glimlach op mijn gezicht. Het was alsof ik de zee zelf proefde: zalig zilt. Daarmee deed deze entree recht op het menu: Zilte Zaligheden. Het volgend gerecht was een delicaat smakende bouilabaisse. Daarna een kreeft, soms een heksentoer om te eten maar nu lukte het prima dankzij het juiste bestek: een kleine nijptang en lepel met lange steel. Tot slot een grand dessert van ijs, aardbeien en chocoladegebak met uiteraard slagroom. En dat alles voor €42,50 per persoon. Dit bij Eurotoques aangesloten restaurant werkt vooral met seizoensprodukten uit de eigen streek en niets komt hier uit een pakje. Echt een aanrader, mede door de hartelijke ontvangst en vlotte maar vriendelijke bediening.
An1972 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2012
Lekker gegeten in een sfeervolle omgeving. Vooral van buiten een prachtig pand, op het Marktplein van St. Maartensdijk. Vriendelijke bediening.Vooral de paling in het groen viel erg in de smaak. Leuke avond gehad.