Meer informatie over restaurant Het Raadsel van de Wadden

• Kom je met de auto?
    Het restaurant bevindt zich op Jachthaven Lauwersmeer.
  • : Parkeerplaats

Maandag t/m Vrijdag 16:00 - 21:00
Zaterdag 12:00 - 21:00

Voordelig
W S.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
We hebben genoten van de sfeer en de gastvrijheid
Ton-Marjolijne .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Prettig restaurant met fijne bediening en tijd voor persoonlijk gesprek.
Geserveerde gerechten zijn heerlijk.
Beslist aanrader voor iedereen.
Deze keer erg rustig agv winterperiode
Jannemiek K.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Met de boot van Schiermonnikoog terug naar het Lauwersmeer en neergestreken bij " het raadsel van de Wadden" . Een zeer vriendelijke en persoonlijke ontvangst, prachtig uitzicht, we konden in de serre zitten. We bestelden schol en op de huid gebakken kabeljauw. We kregen er gebakken aardappelen/ frites, twee soorten groenten en een salade bij. We dronken op advies een droge witte wijn uit Moldavie. Als toetje een Fries kaasplankje met en erbij behorend glas rode port. Een espresso en een " Fries duimpje" tot besluit, Het was heerlijk.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Omdat mijn vader 60 werd wilde we even ergens anders eten dan op het Landal park. Dit restaurant is op loopafstand van het park en de kaart zag er goed uit. Het is een echte aanrader!! Heerlijk gegeten, de gamba's waren vers en sappig, de tournedos heerlijk mals en de schol super vers en vol van smaak. Het uitzicht is ook goed over de jachthaven. Voor een snelle hap kan het lang duren, maar voor ons was het top. Wij wilden juist een avond uit en niet met een uur weer buiten staan. De bediening is echt top! Toen we naar huis wilden als laatste in het restaurant regende het heel hard. De bediening heeft ons gewoon naar huis gebracht!! Wat een service.
Pietsie1 .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Lekker gegeten.
Vriendelijke bediening, nam tijd om uitleg te geven over omgeving, uitstapjes enz.
We wilden na een lange dag ff snel een hapje eten, maar dat is een gezellig avondje geworden.
Irisvdstaal .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
De gerechten waren goed, de sfeer was gemoedelijk en de aanwezigheid van een livebandje maakte het plaatje helemaal compleet. Wij waren zeker aangenaam verrast door dit restaurant.
Louie12 .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Heerlijk gegeten, schnitzel en spareribs beide zeer goed bereid www.goede kwaliteit. Dit met geweldig uitzicht en attent en vooral aardige bediening. Was een top avond
M.vanderlinden .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Een hele goede kok in de keuken en een mooi uitzicht op het Lauwersmeer. De bediening was drama. Op de automatische piloot, geen enkele persoonlijke aandacht. En heeeeeeeeeeel langgggggggg wachten. We kregen ons drankje en na 3 kwartier schoven ze een mini schaaltje olijven en een handje vol pinda's op tafel. We begrepen uit dit gebaar dat het nog even kon gaan duren. Uiteindelijk 1 1 /2 uur nadat we binnen waren gekomen kwam het voorgerecht. Daarna duurde het een dik uur voordat het hoofdgerecht kwam en zelfs het toetje (koffie) liet een dik half uur op zich wachten. Gezellig tafelen is leuk, maar dit duurde echt veel te lang. We kregen een gratis drankje, leuk gebaar maar waarom niet gewoon wat meer personeel inzetten en dan wel tevreden klanten?
Cees_1947 .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Bij het voorgerecht de garnalen cocktail werd de saus apart opgediend waardoor de goede smaak van de garnalen beter tot zijn recht kwam.
Het hoofgerecht de tournedos was uitstekend van smaak, de pepersaus was redelijk kon beter.
De bijgerechten waren zeer goed van smaak en voldoende.
Bij de koffie na afloop werd handgemaakte bonbons gepresenteerd wat voor een mooie afronding zorgde.
De bediening doet er alles aan om het de gast naar de zin te maken.
W.g.bonnema .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
wij hebben een fijne avond gehad.
mooie locatie met een geweldig uitzicht.
de bediening heel vriendelijk!!
het eten was super!
ook de decoratie was prima!
een aanrader!!
wij waren verrast.
Waterny9 .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Wij vonden het een verrassing!
De buitenkant van het restaurant doet niet vermoeden dat zich hier een werkelijk culinair vijf sterren eetgelegenheid bevindt.
Het eten was voortreffelijk: met zorg en aandacht geserveerd.
Bovendien vriendelijke, ontspannen sfeer.
Zeer aanbevelenswaardig!!!
Jotopo .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Op eerste Pinksterdag hebben we hier met zijn 4-en heerlijk gegeten. Na een goed advies en in een gezellige ambiance goed bereide gerechten gehad. Niet vet en met verse producten. De saté is een echte aanrader. Dat geheime recept is een goed bewaard geheim van de kok wat erg goed smaakt.
Er is hier zeker nog aandacht voor de gast.
familie Post
Evelineluc .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Vandaag gegeten bij dit leuke restaurant. We hadden niet gereserveerd en werden meteen geholpen door de vriendelijke bediening. Op aanraden van mevrouw hebben we gekozen voor de dorade en deze vis was geweldig lekker! Eindelijk een vis zoals hij hoort te zijn! De soepjes waren ook zeer smaakvol evenals de bijbehorende garnituur, waarvan er meer als voldoende is! We hebben van het begin tot eind genoten van deze ongeplande gezellige avond. Uitzicht is super over de leuke haven :-).
Zeker een aanrader!
GeWijchk4gerid12 .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Na in februari om een koffie te zijn geweest, en de baas zo enthousiast was, zagen wij het menu in en we beloofden dat we terug zouden komen voor een diner. Thans gebeurt, en zeer lieve mensen voor de bediening en het eten was voortreffelijk, met een mooie presentatie.

Geri en Wim
Tinekemariabronkhorst .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
We hadden gehoopt op een visrestaurant van prima kwaliteit. Hadden ook goede recensies gelezen. Zijn echter geschrokken van de kwaliteit. Naast vis waren er ook vleesgerechten. We waren met 7 mensen waaronder ook vleesliefhebbers. Verbrande spareribs of te koude spareribs. Vragen naar bijgerechten die maar niet kwamen. De dorade was lekker maar voor de voorjaarsgroente moeten we de volgende keer een loupe meenemen. Viel ons erg tegen. Helaas.
Ivo.vanham .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Half 8 gereserveerd, om 8u pas de menukaart en aperitief, om 8.45 voorgerecht en om 9.45 hoofdgerecht (waarvan de vis dan nog koud was ook). Tafel niet afgeruimd na het voorgerecht en dan met hoofdgerecht komen, geen al te beste timing. de vraag of het lekker was hebben we ook niet gekregen. Achter het kinderijsje hebben we moeten vragen om voor 10.30 buiten te geraken. Dit restaurant was in onze ogen een kleine ramp. Van 3 Belgische consumenten
Mvdijk78 .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
Heerlijk gegeten bij het raadsel van de wadden! Hele goede service en heel vriendelijk personeel. Een echte aanrader als je bijvoorbeeld op vakantiepark Landal esonstad zit. Mooi uitzicht op het Lauwersmeer en leuk terras.
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Een heerlijke plek om gezellig en in alle rust te lunchen. Ongedwongen. Voor mij iets te warm.
Het eten viel mij enigszins tegen, in vergelijking tot de presentatie van de gerechten. Het stoofpotje vond ik ondermaats (ik vond in het potje 4 stukjes vlees met nogal weinig smaak. Jammer, het kan zo intens lekker zijn). Verrassend was de mosterdsoep. En lekker de visjes. Nietszeggende mousse van erwtjes. Misschien had de kok gisteren zijn dag niet.
Ik kom er nog wel eens terug.
Janina.de.vos .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Heel vriendelijke bediening en het eten was heerlijk. Klein restaurant met een gezellige sfeer. Prijs kwaliteit was ook goed.
Fijn om te horen. We printen de recensie en hangen hem in de keuken zodat de koks ook weten waar ze het voor doen. Graag tot ziens!
Janka B.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Gezellig en ongedwongen sfeer, met een heerlijke houtkachel op de achtergrond.
Goede en gezellige bediening. En fantastisch eten. Dit is wat je van een restaurant verwacht. En dat komt bij het raadsel volledig tot zijn recht.. heerlijk warm waddebrood, super malse spare ribs en zalige snoekbaars. Afgemaakt met fantastische desserts (Gebroken speculaas en Kir Royaal ). Tot slot nog een verrassing bij de koffie, een kleine traktatie van de leerling kok, die was verrukkelijk.
Als wij nog een keer in de buurt zijn, zullen we zeker weer hier willen eten!
Dank u wel, graag tot de volgende keer!