Meer informatie over restaurant Het Raadsel van de Wadden

• Kom je met de auto?
    Het restaurant bevindt zich op Jachthaven Lauwersmeer.
  • : Parkeerplaats

Maandag t/m vrijdag 16:00 - 21:00
Zaterdag 12:00 - 21:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Giulietta V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Slechtste restaurantervaring ooit!!! Gereserveerd om 18:00 u en exact op tijd als eerste gasten (4 volwassenen n 1 5-jarig kind) het restaurant betreden. Na 2,5 uur, waarvan 2 uur wachttijd, het restaurant zonder maaltijd verlaten! Onbeschofte medewerkers, zeer slecht bereid/onsmakelijk voorgerecht, verbrande spare-ribs voor kind, 2 uur onafgeruimde tafel met restanten voorgerecht en geen prognose wanneer hoofdgerecht zou doorkomen! Om 20:30 u aan zeer verbolgen personeel om rekening gevraagd en veel te veel moeten betalen voor een niet genoten maaltijd. Nooit meer naar het raadsel van de Wadden!
Wim H.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Informeel, gezellig, vriendelijk en prima keuken
carlo R.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Heerlijk gegeten in een sfeervolle omgeving met een prettige bediening...wat kan een mens nog meer wensen! Een aanrader want dit pareltje is het waard!
jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Beste,

Bedankt voor de vraag. Dan het volgende:

Wij gaan niet meer bij deze winkel eten. we waren met een groep van 7 personen. (familie)
Bij aankomst ging het niet vlot maar kregen ons drankje waarna de bestelling werd opgenomen.
De temperatuur in de zaak was door de houtkachels ondragelijk warm maar men gooit er nog een blokje hout op.
De man die dit deed liep op z’n sokken door de zaak en zal het daarom koud hebben gehad.
Ik had de mosterd soep samen met nog 2 personen. De soep was hap lauw op het randje.
Na 10 minuten met lege glazen te hebben gezeten, werd er nog een rondje opgenomen.
Bij het wachten worden we verrast met het hoofdgerecht. Niet erg maag de tafel stond nog vol met de spullen van het voorgerecht.
Nog geen drankje.
De tournedos van 1 van ons gezelschap was zover doorbakken, dat deze niet te eten was. Er was snel een nieuwe.
Met 6 personen kregen we al 1 bakje patat en 1 bakje aardappels. Het bakje salade is niet heel bijzonder.
Gevraagd om nog een bakje patat, deze is niet meer gekomen. toen werd de sfeer snel minder ook onder ons als groep. Gaan we er wat van zeggen?
Uiteindelijk hebben we de handdoek gegooid en hebben we besloten ons diner vroegtijdig te laten eindigen. Het enige kind in de groep heeft niet zijn ijsje gekregen terwijl hij al lang zat te wachten.
De rekening die we gepresenteerd kregen was met 10% korting nog €182,-. Woedend weggelopen.

Ik verwacht graag een reactie van het restaurant over hun ervaring.
Wij adviseren hem niet voor een hapje eten.

Met vriendelijke groet/With kind regards,

MTU Benelux

Jeroen van Helvoirt
Product Specialist After sales.
Philip P.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Leuk, knus restaurant. Kleine kaart, kwalitatief goed. Iets aan prijzige kant.
Klaas W.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Prijs is wel aan de hoge kant.
Y. V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Heel gastvrij en erg lekker gegeten. Niets op aan te merken.
Dank u wel, we hebben het graag gedaan.
Dennis X.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Vanavond een heerlijke avond gehad! We hadden een mooie plek bij de spellen/boekenkast, zodat onze drie jonge jongens zichzelf lekker bezig hielden! Eten was ook perfect. Sfeer was prima! Klasse, dank je wel!
Graag gedaan, dank voor uw bericht en tot de volgende keer!
Teijo D.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
heel erg goed. Prima visjes (baars, snoekbaars) met geroosterde groentes en aardappeltjes en friet. En vistrio vooraf.

Fijne bediening. Toen we vroeg kwamen stonden er nog wat restjes van een bierproeverij. Spontaan werd aangeboden om zelf nog een proeverijtje te doen. Glazen op tafel gebracht en het verhaal erbij. Chapeau.

Laat je niet weerhouden door de buitenkant, binnen is het gezellig.

Enige maar: de frietjes vonden we niet lekker.
Dank u voor uw bericht. Spijtig van de frietjes. We overwegen om ze door iets anders te vervangen op de nieuwe voorjaarskaart. Graag tot de volgende keer!
Carlo R.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Heerlijk gegeten! Leuke bediening, erg gezellig door de open haard en sfeervolle verlichting. Prachtig uitzicht op de haven. Zeker nog een keer bezoeken!
Chris O.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Bijzonder gastvrij en een sfeervolle restaurant...... zeker voor heraling vatbaar
Janke M.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Zeer op prijs gesteld: 1- mogelijkheid van biologisch vlees en meer dan 1 vegetarisch
2- de bediening van Mevr.? uit Oudwoude.
MAAR
Waarom die visueel verontreinigde blauweR op het dak, die ook aan staat nadat het restaurant gesloten is ? Daar ergerden we ons aan. Kan die aub uit s' nachts? Of nog liever helemaal weg. Het is een storend element.
Nynke N.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Wat een fijne plek om te eten. Je wordt hier niet als nummer behandeld, maar als gast. Er is persoonlijke aandacht. We waren met zijn zessen. Allemaal vonden we ons eten lekker. Het vlees was heerlijk zacht en goed van smaak. Dit was al de vierde keer dat wij hier zijn geweest. We zijn nog niet een keer teleurgesteld naar huis gegaan. Zeker een aanrader voor wie eten van goede kwaliteit wil, voor een mooie prijs.
TableauVivant .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Heerlijk gegeten in een mooie setting. Het vegetarische menu was veelzijdig. Jammer dat de bijgerechten van het hoofdgerecht toch een paar stukjes bacon bevatten, maar de kok heeft dat keurig hersteld. Smaakvol, origineel menu, kwalitatief goede gerechten, goede bediening en een leuk, compact restaurant in een mooie omgeving
Pieter W.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Bijzonder lekker gegeten. In deze koude maand heerlijk naast de houtkachel gezeten. Een sfeervolle ambiance. Een aanrader
W S.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
We hebben genoten van de sfeer en de gastvrijheid
Ton-Marjolijne .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Prettig restaurant met fijne bediening en tijd voor persoonlijk gesprek.
Geserveerde gerechten zijn heerlijk.
Beslist aanrader voor iedereen.
Deze keer erg rustig agv winterperiode
Jannemiek K.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Met de boot van Schiermonnikoog terug naar het Lauwersmeer en neergestreken bij " het raadsel van de Wadden" . Een zeer vriendelijke en persoonlijke ontvangst, prachtig uitzicht, we konden in de serre zitten. We bestelden schol en op de huid gebakken kabeljauw. We kregen er gebakken aardappelen/ frites, twee soorten groenten en een salade bij. We dronken op advies een droge witte wijn uit Moldavie. Als toetje een Fries kaasplankje met en erbij behorend glas rode port. Een espresso en een " Fries duimpje" tot besluit, Het was heerlijk.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Omdat mijn vader 60 werd wilde we even ergens anders eten dan op het Landal park. Dit restaurant is op loopafstand van het park en de kaart zag er goed uit. Het is een echte aanrader!! Heerlijk gegeten, de gamba's waren vers en sappig, de tournedos heerlijk mals en de schol super vers en vol van smaak. Het uitzicht is ook goed over de jachthaven. Voor een snelle hap kan het lang duren, maar voor ons was het top. Wij wilden juist een avond uit en niet met een uur weer buiten staan. De bediening is echt top! Toen we naar huis wilden als laatste in het restaurant regende het heel hard. De bediening heeft ons gewoon naar huis gebracht!! Wat een service.
pietsie1 .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Lekker gegeten.
Vriendelijke bediening, nam tijd om uitleg te geven over omgeving, uitstapjes enz.
We wilden na een lange dag ff snel een hapje eten, maar dat is een gezellig avondje geworden.