Het Raadhuis

7,2
Kan beter
Hans O.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2014
Prachtig ingerichte zaak en prettige, niet opdringerige bediening. Heerlijk gegeten. Waaronder een zeer malse hertenrug met hete bliksem. Absoluut waar naar z'n geld en ook nog eens uitstekende wijnadviezen. Een aanrader!
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2013
Zaterdag avond met gezelschap van 8 personen hier gedineerd.
Mooi restaurant, sfeervolle inrichting en plezierig zitten.
Bediening informeel , maar aardig en prima.
A la caret gegeten. Bescheiden keuze, maar persoonlijk vind ik dat prima. Voorgerecht hadden de meest soep, tomaat/paprika, paddestoelen of vis. Prima gerechten met wat simpel brood. Wel mooie hoeveelheid en presentatie. Zelf gebakken brood met tomaten tapenade en kruidenboter waren prima voor een grandcafe. Hoofdgerechten waren ossenhaas met rodewijnstroop (25 euro, maar wel iets saai), oosterswok gerecht (15 euro, lekker en pittig) , wildzwijn welke ook lekker gevonden werd. Sate met de gebruikelijke garnituren was aardig. Zelf gebakken friet was lekke evenals de salade.
nagerechten waren eenvoudig, coupes met ijs etc. , griesmeelpuddinkje en ik had een kaasplankje met glaasje port. Dit laatste kunnen ze beter van de kaart halen of echt verfijnen. De port was goedkoop, de kaasjes erg eenvoudig en blaadjes rucola erbij gooien past niet echt en hetzelfde brood erbij serveren als bij de soep kan echt niet. 14,50 voor dat kaasplankje is ook echt te duur, dat betaal je ook in een sterrentent...
koffie gedronken bij het vuur op een lekker relax bank.
Al met al lekker gehapt hoor, maar met het kaasplankje slaan ze de plank wel mis hoor.
yvonne mmc V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2013
In het oude raadhuis voortreffelijk gegeten.mooie ambiance, vriendelijk en ter zake kundig personeel. Een keer linguini met paddestoelen, heerlijk en zeebaars met venkel, prima combinatie. Zowel de rode als witte wijn smaakte uitstekend. De prijs was uitstekend. De tweede keer Oosterse soep met kip en verse groenten en een wokschotel met beef, kip en verse groenten. Beiden om de vingers mee af te likken. Gamba met knoflooksaus en gegratineerde paddestoelen, verrukkelijk. De gegrilde ribeye is ook een aanrader.
Henk K.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2013
De chef had deze avond Lamssteak op het menu staan. Smaak was voortreffelijk en werd geserveerd met heerlijke mosterdsaus en mooi gegrilde groene asperges.
Hennie D.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2013
Hier vorige week dinsdag gegeten voor het eerst,wat een pracht van een restaurant.Het is ontzettend sfeervol en een vriendelijke bediening.Mijn vrouw had twee runderspiezen,goed van smaak en goed gegaard,de tournedos die ik had was precies goed op een tarte tartin van sjalotjes.De chardonnay die wij er bij dronken was goed op temperatuur en vol van smaak.Het nagerecht,vanilleijs met verse cranberries was een prima afsluiter.Volgende keer komen wij weer.
zwellie .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
Voor het tweede jaar hebben we dit prachtige restaurant bezocht . Het interieur is on_Terschellings. Heerlijk diner voor een mooie prijs. Voortreffelijke lunch voor een redelijke prijs. Ondanks de drukte tijdens Oerol was het eten snel geserveerd. Een lekkere huiswijn erbij. Wat wil je nog meer. En een hele leuke bediening.
Altijd weer een feest omdat restaurant te bezoeken.
Pe-Pe .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2013
Tijdens ons verblijf op Terschelling hebben we hier een avond gegeten. Prachtig opgeknapt pand zowel van binnen als buiten met veel aandacht voor detail. Nadat we van de menukaart, met erg originele gerechten, wat hadden uitgezocht hebben we onder het genot van een heerlijke rosé en het aangeboden stokbrood gewacht tot op ons voorgerecht werd geserveerd. De vissoep van de kaart alsmede de champignonsoep met zalm buiten de kaart om waren het wachten meer dan waard; super smaakvol. Met spanning de hoofdgerechten afgewacht: hele zeebaars en eendenborst met sinaasappelsaus. Een overheerlijke zeebaars maar helaas was de eendenborst wat te lang gebraden en daardoor wat droog geworden. Gelukkig maakte de nagerechten weer veel goed. Een heerlijk ananastaartje met kokosijs en Coupe cranberry.
De bediening was informeel maar erg vriendelijk en correct; zoals het hoort.
Dit restaurant gaat ons tijdens ons jaarlijkse bezoek aan Terschelling elk jaar terug zien.
Dana B.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2013
Vandaag hier genoten van een high tea. Alle hapjes die werden geserveerd waren stuk voor stuk heerlijk. Omdat je niet alles tegelijkertijd krijgt, maar in etappes, is het makkelijker om er echt even de tijd voor te nemen. De hapjes zijn supervers, sommige kwamen zelfs direct uit de oven op je bord!

De service is super. Een uur van tevoren beseften we ons dat we niet hadden doorgegeven dat mijn man vegetariër is en dit werd direct opgepakt met aangepaste hapjes! Ook tijdens de high tea was de bediening erg attent en oplettend.

De aankleding hier is ook tot in detail mooi gedaan. Stijlvol en gezellig tegelijkertijd. Echt een toplocatie!
Suzanne R.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2013

Heerlijk genoeten van een uitstekend 3-gangen diner in gezellig ongedwongen omgeving met attente en vriedelijke bediening.

De gamba's en de vissoep waren heerlijk. Evenals de beide hoofdgerechten Mijn kabeljauw precies juiste gaarheid, sausje exact bij passend, met heerlijk groente garnituur. Niets meer aan doen!

Een kleine opmerking, misschien kunnen ze de witte stopcontacten in het plafond ook een bruin kleurtje geven.

Wij komen zeker terug !
Thea J.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2012
Voor alles een 9 want dan blijft er een streven naar nog beter. Wat een goed restaurant. We zijn met een gezelschap voor de 2e keer dit jaar in dit bijzonder ingerichte restaurant.

De kwaliteit van het eten was dan ook opnieuw voortreffelijk. De crostini's met 3 verschillende smaken rijkelijk belegd zijn aan te bevelen. Daarna de zeewolf verpakt in seranoham was van de juiste gaarheid, nog mooi glazig. En het glas wijn perfect bij dit gerecht. Een heerlijke combinatie. Als laatste het kaasplankje voor een lekker afsluiting met een goede port.

Maar niet alleen het eten is goed. Wat een tof mens die ons bediende. Zeer correct, maar met een vriendelijke lach en een grap op zijn tijd. Dat is nog eens een gastvrouw. Ze gaf goede uitleg bij hetgeen gegeten en gedronken werd.

Ik heb al in veel restaurants gegeten, maar hier is het alleen al de moeite waard om binnen te kijken. Je ziet je ogen uit in dit mooi gerestaureerde historische raadhuis. De combinatie van oude en nieuwe dingen. Wat gezellig en warm ingericht. En als u er dan toch bent, ga dan ook even naar het toilet. Ik heb me rot gelachen, kom maar op het idee.

Geen twijfel mogelijk, als we weer op het eiland zijn, gaan we hier opnieuw een fantastische culinaire avond beleven. Want ook de prijs kwaliteit verhouding is naar verhouding.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2012
Een mooi ingericht nieuw restaurant op Terschelling waarvan de prijs kwaliteitverhouding dik in orde was. Erg goed gegeten, lekker breekbrood, heerlijke gamba's en een geweldig malse lamssteak. Het dessert coupe cranberry (typisch Terschelling natuurlijk) was fantastisch om mee te eindigen. Wat ook opviel was de zeer goede Luxemburgse droge witte wijn. De bediening was uitstekend en erg vriendelijk. Ik was s'middags per ongeluk weggelopen van het terras zonder te betalen maar in het voorbijgaan werd er gezegd dat ik dat s'avonds na het eten ook wel mocht betalen. Zo gezegd, zo gedaan.