Het Raadhuis

7,2
Kan beter
Dick B.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Heerlijk gegeten in het, naar ik aanneem, het vroegere stadhuis van Terschelling , met een aantal schilderijen met daarop de vroegere notabelen van het eiland. Maar terzijde, het eten was lekker t.w. vooraf vissoep en scampi's en als hoofdgerecht 2x de surf en turf. De bediening was in orde, zeker een zaak om een bezoek aan te brengen.
Tea H.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Heerlijk gegeten, surf en turf voortreffelijk en lams filet was tevens heerlijk.Desser was geweldig! Wij hebben genoten.Bediening was perfect.
Een aanrader!
Ruud J.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Mijn vrouw koos een thaise-maaltijdsalade vond ze de vorige keer zo lekker. Helaas deze keer niet omdat de salade dreef is de dressing. Jammer. Ik heb de kabeljauw-filet genomen. De vis was prima. Helaas de weer de erbij geserveerde salade was slechts aangemaakt met een scheut olijfolie. Ik raad de keuken aan om nog eens goed te kijken naar de koude kant. Dit kan en moet beter. Kijk anders eens naar het tv-prog. Binnenste Buiten. Een dressing maken is echt niet moeilijk. Na deze afknapper nam naast ons een stel plaats met een hond. Niets mis mee, maar zorg dat je trouwe viervoeter niet al te veel stink! We wisten niet hoe snel we moesten wegkomen. Het dessert en koffie hebben we maar laten zitten.
Robin Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
’s Middags een tafeltje gereserveerd bij het Raadhuis. Op de vraag welke tafel dat zou worden kregen wij de stamtafel aangeboden. Dat vonden wij prima dus de reservering definitief gemaakt.
’s Avonds aangekomen; helaas de stamtafel was reeds vergeven. Wij kregen een tafel in het midden van het restaurant, tussen de voordeur en de keuken. Dat was nu precies de plek die wij wilden vermijden en waardoor wij gevraagd hadden welke tafel we zouden kunnen krijgen. In de doorloop, op de tocht. Als klant heb je dan de keus om weg te gaan, maar waar moet je naar toe met een groep van acht? Excuses bleven achterwege.
Vooraf wat plukbrood en als hoofdgerecht de schelvis. De wijn werd op tafel gezet, de fles niet geopend of ingeschonken. Hetzelfde lot ondergingen de flessen met water. De wachttijden waren lang.
Het plukbrood was te kort afgebakken. Het uitserveren van het hoofdgerecht ging met tussen pauzes. De schelvis was prima, wel een erg kleine portie. De tafelgenoten waren over het algemeen tevreden. Toe de chocolade taart met roomijs. Deze kwam niet net uit de oven, was brokkelig, droog en had weinig smaak. Prijs-kwaliteit verhouding was niet in orde. De koffie was goed.
De bediening vroeg niet bij het afrekenen of alles naar wens was geweest. Waarschijnlijk was het antwoord al bekend.
Carel S.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Het Raadhuis is zeker een aanrader
Goed en lekker eten
De eigenaar is ook erg aardig en vriendelijk en altijd even aan tafel om te informeren, of alles naar wens is
Een leuke ambiance en zeker een aanrader.
Vergeet niet de Brownie Cheesecake!
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Een voor ons nieuw restaurant. Ruim en sfeervol ingericht, we hebben er lekker gegeten voor een prettige prijs. Vooraf beiden een tartaar van zalm met een garnalen kroketje. En als hoofdgerecht bij mij een kalfs ribeye , en de dame een ribstuk. Alles goed bereid, en mooi gepresenteerd.
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Groot restaurant maar zo bijzonder en gezellig ingericht restaurant. Prima prijs kwaliteit verhouding. De gegrilde zeebaars goed en de surf en turf ook van goede kwaliteit. Vriendelijke bediening. Zeker een aanrader om eens te gaan eten.
Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Toevallig hier beland nadat het elders vol zat. Doordat het een grand café is hadden we geen hoge verwachtingen. Maar we zijn positief verrast! Heerlijk gegeten, ongedwongen, gewoon lekker.
Tom K.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
2014 Iens topper.
Wat mij betreft kan 2015 ook door!
Top gegeten voor een normale prijs.
1x de kabeljauwfilet perfect op de huid gebakken Met een stampotje en een heerlijke mosterdsaus en 1x de ribeye.gegrild met groente en aardappel pure. Friet en salade complementeerden het geheel. Nogmaal prijs kwaliteit gewoon zoals het hoort.
Noortje K.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2015
De barman behandelde ons als uitschot in plaats van gasten. Met het geld van één van ons betaalde hij de hele rekening, terwijl we vroegen om apart betalen. Hij deed dat bovendien zonder overleg of excuses. Toen we opnieuw vroegen of we apart konden betalen, zei hij geen tijd te hebben voor die onzin. We verlieten de zaak kwaad en met een heel naar gevoel.
Edzo B.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Met Pinksteren traditioneel weer wrakduiken boven Terschelling en 's avonds genieten op het eiland. We hadden gereserveerd en dat was maar goed ook. Hoewel het door het weer niet zo druk was op het eiland, zatHet Raadhuis vol. De reden was duidelijk: een prachtige zaak met kundige en vriendelijke bediening. We kozen vooraf een soep van de dag en crostini. Smakelijk en op aanvraag vega bereid. De verse pasta en vega salade waren heerlijk en hoewel er geen eilander producten worden gebruikt was de inkoop goed gedaan. Het geheel lieten we zwemmen in een flesje witte la vieille ferme uit de Luberon. Na namen we gezamenlijk een kaasplankje met een stroperige px sherry en een proeverijtje van 3 tawny portwijnen. Tevreden en voldaan betaalden we de rekening van net geen 100 euro.
Pe-Pe .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2015
Weer een bezoekje gebracht aan dit restaurant tijdens ons verblijf in Terschelling. Na de vorige keer was de verwachting hoog. Deze werd echter niet waar gemaakt deze keer. In tegenstelling tot de vorige keer geen stokbrood vooraf en een van de hoofdgerechten was koud. De Dorade filet was prima maar de Runderstoof heb ik terug laten brengen omdat hij koud was. De opnieuw gebrachte portie was lekker warm en prima van smaak. Het nagerecht (Trifle) was heerlijk. De bediening was op zich prima alleen hebben we zelf om de dessertkaart moeten vragen en de reactie op het (door het personeel) op de grond gooien van mijn mobiele telefoon verdiende ook niet de schoonheidsprijs. Volgende keer nog een keer proberen anders een ander adresje zoeken.
Carla W.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2015
in een bijzondere ambiance heerlijk van de kaart gegeten: vissoep en een gegrilde zeebaars,
vergezeld van een prima fles Grenache.
De bediening was plezierig.
Martijn P.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2015
Tijdens een korte vakantie toevallig langs het Raadhuis gelopen, het pand ziet er van buiten erg mooi uit, maar binnen is het minstens zo mooi. Wij hebben hier gegeten met drie volwassenen en twee kinderen, de bediening was heel behulpzaam. Heerlijke fles Chardonnay gedronken en als hoofdgerecht had ik de Rib Roast van het Gaastlander varken en mijn vrouw een zeebaars, beide gerechten waren van een zeer goede kwaliteit. Ik ga hier de volgende keer zeker weer heen.
Culi-ed B.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Even een bakje koffie met gebakje. Lekkere hazelnootkoffie met bronvermelding. Was goed, wel zoete koffie. Daarna wat kleine hapjes. De kaaskroketjes met honing saus is een aanrader. Lekker bier op de tap. Leuk restaurant, ruim opgezet en leuke bediening.
Marit V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2014
Op zondagmiddag hier met drie geluncht. Twee keer de garnaalkroketten en eenmaal de hamburger. Heerlijk. Lekker ambiance. Ruim opgezet en lekkere muziek. Lekker bier van de tap en wijn erbij. Na nog een kaasplateau voor twee met een flink glas port en een ijsje met chocolade. We hebben heerlijk relaxed gezeten .
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2014
Een mooi restaurant met een verrassend gezellige sfeer zonder dat het oudbollig wordt. We hebben gekozen voor het menu van de dag, voorgerecht van gerookte zalm. Dit was bijzonder goed. Het hoofdgerecht de zeewolf. Bij elkaar heerlijk gegeten maar de garnering is sober en minimaal. Hierdoor een stevige prijs voor het geen wat geboden wordt. De bediening is minimaal enthousiast en je krijgt niet de indruk hier gast te zijn.
Ireneamsterdam .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
Heerlijk gegeten in een mooie ambiance, met een prima prijs kwaliteit verhouding, vriendelijk en soepel personeel. Het was er veel rustiger dan in Storm, een stukje verderop, dus je denkt dat het dan wel minder zal zijn. Maar dat was helemaal niet waar. Het bleek een hele aangename verrassing te zijn, ook t.o.v. Loods en Schylge waar we daarvoor gegeten hadden.
Phasma .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Heerlijk gegeten, vegetarische rode curry met pompoen en mijn tafelgenoot zalm. Dessert met cranberry was niet bijzonder.Bediening was erg vriendelijk. Interieur zou ik anders gekozen hebben. Komen voor het eten zeker nog eens terug.
marian1234 .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Op deze zaterdagavond was het gezellig druk, en toch was er voldoende aandacht. We waren met twee kinderen en het tempo was plezierig. Geen grote kaart, maar wel voldoende gevarieerd. Salade van geitenkaas was lekker, de portie aan de kleine kant. De zeebaars was erg goed en beide gerechten waren mooi geserveerd. Plezierig dat er ook een Kinderhoekje is ingericht. Fijne plek.