Het Raadhuis

Torenstraat 15 8881 BE Hoorn (Terschelling) Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Het Raadhuis

Henny V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Zeer prettige omgeving met vriendelijke bediening die kennsi van zaken had. sommige stolen zaten wat oncomfortabel maar toen we daarop wezen, was er snel een andere plek. De soepen waren zeer smakelijk. Het vegetarische hoofdgerecht, een Curry, eenvoudig maar pittig, het visgerecht l(Zeebaars) ekker, afgezien van de slappe frieten. Het nagerecht viel wat tegen; het leek zo uit de koelkast de komen en van de ingredienten die Trifle doorgaans heeft vond ik er weinig terug. de wijn was smakelijk en de koffie ook.
Thomas V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Heel goed gegeten van de week bij Het Raadhuis op Terschelling. De keuze is ruim, de porties absoluut voldoende, de kwaliteit super. Het personeel is heel behulpzaam en vriendelijken denkt met je mee. En je zit ook nog in een mooie schone zaak. Kortom een super avond.
CatharinaBrand .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Een rustige sfeervolle ambiance, waar we ons heel prettig voelden. Dit restaurant het Raadhuis in West -Terschelling , onderscheid zich hierdoor. Heerlijk gegeten met smaakvolle groenten bij het vleesgerecht. Prettige bediening die je het gevoel geven geen haast te hoeven maken.
Rombom .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Lunch op de beschaduwde stoep van een historisch pand in West-Terschelling, met uitzicht op voorbijlopende bezwete toeristen.
Focaccia met gorgonzola en gegrillde groenten, en salade van blauwe kaas en paddestoelen met balsamicodressing. Daarbij een biertje.
De paddestoelen zijn gewoon champignons, maar in deze vorm zijn ze erg lekker, De focaccia trouwens ook.
Alleen die grote foto’s van een halfblote jongen en meid op de wc’s, die mogen nu wel eens vervangen worden.
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Vriendelijke ontvangst. Vooraf goede tomatensoep. Warm plukbrood met smeerseltjes. Steak, gegrilde gamba's, gegrilde zeebaars, allemaal prima. Goede wijnen. Prachtige entourage in een mooi interieur. Prima prijs kwaliteit. Vriendelijke bediening.
Daaf S.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Voor een snelle lunch hebben we binnen plaats genomen; dat zit aangenamer en het decor is fraai: grote spiegels, oude foto's. Voor de een: drie crostini's met zalm, blauwe kaas en serranoham, voor de ander: garnalenkroketten (van Holtkamp (patisserie te Amsterdam) met boerenbrood. Ik trof deze kroketten, dit keer op Terschelling, alleen in deze uitspanning. Alles gewoon wat we mochten verwachten (we waren hier al eerder) en voor een schappelijke prijs. We gaan er altijd een keertje binnen, voor lunch of voor voor diner.
CR .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
De laatste dag tijdens het Oerol Festival gegeten. Duidelijk merkbaar dat het personeel moe was. Er kon geen lach van af en bij elke simpele vraag kon je van het gezicht aflezen dat het er één teveel was. We aten er snel een hapje en maakten dat we er weg kwamen......jammer! Gelukkig zagen we bij het vertrek dat er in ieder geval één meisje in de bediening was die er nog lol in had.....
Henry258 .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Altijd lekker gegeten ieder jaar bij het Raadhuis.
Dit jaar helaas een blamage.

Decor en service niet veranderd. Maar het lijkt alsof een nieuwe chef het toneel heeft betreden.
Rauwe steak. Bloederig. Smakeloos en taai. Patat die zo slap is dat je er makkelijk een strik mee kan leggen, en een pastagerecht met paddenstoelen waarbij je het idee hebt dat je uren saus aan het eten bent, op zoek naar de pasta.
Veel saus is altijd positief, maar dit is toch echt te royaal. Wellicht gaan de zaken erg goed, en deelt men tegenwoordig paddenstoelen uit alsof het gommybeertjes zijn, maar dit smaakte gewoon niet meer. Veel te overheersend.

Patrick K.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Vandaag wezen eten met vier personen bij het raadhuis
Bij binnenkomst waren wij zeer onder indruk over de inrichting van het restaurant.
Er werd meteen voor onze kleine een kinderstoel bij de tafel gezet.
Na eerst een drankje met een broodje vooraf genuttigd te hebben was mijn keuze op het surf & turf gerecht gevallen.
Deze bestond uit 3 grote garnalen en een runderspies met wat groenten en op tafel werden er frietjes en salade bij gezet.
De garnalen smaakte lekker en de spies was lekker mals met een licht pittige smaak.
Nadat wij uitgegeten waren kwam de vriendelijke eigenaar nog even gezellig een praatje met ons maken en was onze kleine van bijna negen maanden een beetje aan het uitdagen.
Kortom wij hebben heerlijk gegeten en mochten wij nog eens terug komen op Terschelling zouden wij hier zeker weer een hapje gaan eten.
Nick S.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
De tomatensoep vooraf was een beetje flauw, echter wel smakelijk. De rib eye was erg lekker, er zat veel smaak aan. De bediening is vriendelijk. Het decor is een soort mengelmoes van verschillende stijlen wat niet echt bij elkaar past. Het moet één stijl zijn. Verder is het een prima gelegenheid.
Dick V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Vanavond met z'n vijven diner gebruikt. Voor-, hoofd, en nagerecht, met de nodige wijn, water en bier. Voor zo'n €200,00. Wat een topzaak! Bedienend personeel weet simpelweg alles te vertellen van de kaart. Heeft kennis. Bediening zoals het hoort. Je wordt verwend.
Ik ging (als tolstoelgebruiker) met enig gebruikelijk argwaan omtrent toegankelijkheid hier heen. Naar bleek onterecht! Top geregeld! Goede oprit,invalidentoilet (net als heren- en damestoilet) erg netjes voor elkaar, en zelfs de tafels hoog genoeg, dus onderrijdbaar. Er werd zelfs even geinformeerd of alles goed ging.

Kortom: redelijk geprijsd, ontzettend eerlijk eten ( niet te zoet, zout, vet of zuur..) en een top-bediening. En de zaak.. De aankleding.. Het decors... Echt knP gedaan.
Mijn complimenten heb je
Lisa H.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Met een groepje mensen geluncht bij Het Raadhuis. Eerste indruk was goed. Een mooie locatie. Nadat de bestelling was opgenomen, werd na het drinken ook het eten vrij snel opgediend. Helaas waren 2 bestellingen verkeerd doorgekomen of afgehandeld, maar dat zou snel worden opgelost. So far so good. Daarna ging het bergafwaarts. De tomatensoep was verschrikkelijk zout, de broodjes waren schaars belegd, de zalm was van een zeer matige kwaliteit en ook erg zout (prijs niet in verhouding met kwaliteit). Het nageleverde broodje was erg kort afgebakken (begrijpelijk dat je snel de vergissing goed wil maken, maar kwaliteit is belangrijker). Enkele broodjes werden wel gewaardeerd, maar overall was 70% ontevreden. Maar goed we hadden honger, dus hebben het zonder morren opgegeten (de soep pas nadat er gevraagd was om wat room omdat de soep zo zout was). Daarnaast viel ook de bediening tegen. Meestal komt er tussentijds nog wel iemand langs, al was het maar om te kijken of er nog iets gewenst was (gemiste kans, want we hadden nog best wel wat willen drinken), maar niet hier. Het dieptepuntje was nog wel de opmerking van de ene serveerster tegen de andere toen we weggingen: "gelukkig, ze gaan weg". En dat terwijl het seizoen net van start gaat... Kortom, als we volgend jaar weer naar Terschelling gaan, zullen we Het Raadhuis snel voorbij lopen.
Dick1947 .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Heerlijk gegeten in het, naar ik aanneem, het vroegere stadhuis van Terschelling , met een aantal schilderijen met daarop de vroegere notabelen van het eiland. Maar terzijde, het eten was lekker t.w. vooraf vissoep en scampi's en als hoofdgerecht 2x de surf en turf. De bediening was in orde, zeker een zaak om een bezoek aan te brengen.
Tea H.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Heerlijk gegeten, surf en turf voortreffelijk en lams filet was tevens heerlijk.Desser was geweldig! Wij hebben genoten.Bediening was perfect.
Een aanrader!
Ruud J.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Mijn vrouw koos een thaise-maaltijdsalade vond ze de vorige keer zo lekker. Helaas deze keer niet omdat de salade dreef is de dressing. Jammer. Ik heb de kabeljauw-filet genomen. De vis was prima. Helaas de weer de erbij geserveerde salade was slechts aangemaakt met een scheut olijfolie. Ik raad de keuken aan om nog eens goed te kijken naar de koude kant. Dit kan en moet beter. Kijk anders eens naar het tv-prog. Binnenste Buiten. Een dressing maken is echt niet moeilijk. Na deze afknapper nam naast ons een stel plaats met een hond. Niets mis mee, maar zorg dat je trouwe viervoeter niet al te veel stink! We wisten niet hoe snel we moesten wegkomen. Het dessert en koffie hebben we maar laten zitten.
Robin-Pieter .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
’s Middags een tafeltje gereserveerd bij het Raadhuis. Op de vraag welke tafel dat zou worden kregen wij de stamtafel aangeboden. Dat vonden wij prima dus de reservering definitief gemaakt.
’s Avonds aangekomen; helaas de stamtafel was reeds vergeven. Wij kregen een tafel in het midden van het restaurant, tussen de voordeur en de keuken. Dat was nu precies de plek die wij wilden vermijden en waardoor wij gevraagd hadden welke tafel we zouden kunnen krijgen. In de doorloop, op de tocht. Als klant heb je dan de keus om weg te gaan, maar waar moet je naar toe met een groep van acht? Excuses bleven achterwege.
Vooraf wat plukbrood en als hoofdgerecht de schelvis. De wijn werd op tafel gezet, de fles niet geopend of ingeschonken. Hetzelfde lot ondergingen de flessen met water. De wachttijden waren lang.
Het plukbrood was te kort afgebakken. Het uitserveren van het hoofdgerecht ging met tussen pauzes. De schelvis was prima, wel een erg kleine portie. De tafelgenoten waren over het algemeen tevreden. Toe de chocolade taart met roomijs. Deze kwam niet net uit de oven, was brokkelig, droog en had weinig smaak. Prijs-kwaliteit verhouding was niet in orde. De koffie was goed.
De bediening vroeg niet bij het afrekenen of alles naar wens was geweest. Waarschijnlijk was het antwoord al bekend.
Carel S.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Het Raadhuis is zeker een aanrader
Goed en lekker eten
De eigenaar is ook erg aardig en vriendelijk en altijd even aan tafel om te informeren, of alles naar wens is
Een leuke ambiance en zeker een aanrader.
Vergeet niet de Brownie Cheesecake!
BernardElsman .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Tijdens de herfstvakantie hebben wij enkele dagen op Terschelling doorgebracht. Ons doel was, lekker uitrusten, uitwaaien en genieten van wat het eiland ons te bieden zou hebben. Alle drie de doelen zijn bereikt. Op culinair gebied hebben wij ons drie dagen lang laten verrassen door Rene en zijn brigade. Naast een prima bediening was er ruimschoots tijd voor een 'gezellig' praatje, waarbij Rene vol trots vertelde over zijn horeca verleden. Onder het genot van een mooi glas wijn deden we ons tegoed aan de heerlijke gerechten. Het Raadhuis is zeker een aanrader, prijs/kwaliteit verhouding is goed, wij hopen nog eens te gast te mogen zijn !
Marijke P.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
Mooi restaurant!
Heerlijk gegeten!
Gastvrij
Prijs-kwaliteitverhouding, super
Erg leuk dat de eigenaar zelf even aan tafel kwam.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Een voor ons nieuw restaurant. Ruim en sfeervol ingericht, we hebben er lekker gegeten voor een prettige prijs. Vooraf beiden een tartaar van zalm met een garnalen kroketje. En als hoofdgerecht bij mij een kalfs ribeye , en de dame een ribstuk. Alles goed bereid, en mooi gepresenteerd.