Over het restaurant Het Prentenkabinet

Restaurant Het Prentenkabinet is gevestigd in een eeuwenoud pand in het centrum van Leiden. Het staat bekend als een van de mooiste en meest karakteristieke restaurants van de Zuid-Hollandse stad. Stijlvol, intieme sfeer en een gevoel van thuiskomen zijn enkele typeringen van Het Prentenkabinet. De gedreven keukenbrigade kookt met aandacht voor kwaliteit, en laat zich inspireren door de Frans, Internationale keuken. De smaakpapillen worden geprikkeld door experimentele en traditionele gerechten. Nieuwsgierig geworden? www.prentenkabinet.nl of kom eten in het Regthuys in Wassenaar www.brasseriehetregthuys.nl of fietsen?
www.fietsculinair.nl

Meer informatie over restaurant Het Prentenkabinet

Uitmuntend
Gijs S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Zeer prettig restaurant, een volgende keer komen wij lunchen of dineren.
goede sfeer, een hele correcte en prettige bediening.
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
heerlijk gegeten. voelde na een pauze van enkele jaren als thuiskomen.
Ria S.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Heb hier in de afgelopen jaren regelmatig gegeten en was steeds enthousiast. Deze keer minder, van diverse gerechten was de smaak voor ons te vlak.
Art-Vischje .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2017
Het was gezellig en erg lekker, er werd ook zeer goed rekening gehouden met allergieën, tot onze verrassing kregen we bij de rekening ook nog een kortingsbon van €25,-- om nog eens te komen!
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2017
ontvangst was zeer gastvrij, heerlijk gegeten in een stijlvol ingericht, rustig restaurant waar goed rekening met allergieën werd gehouden, smaakte naar meer!
Rogier V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Prettig en rustig. Op zich zitten we liever achter in het licht dan voor in het meer donkere gedeelte, maar eten, ontvangst en kwaliteit waren absoluut prima (gelunched).
aleyd V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Zondagavond samen met m'n man heerlijk gegeten, gezellige ambiance, m'n man; een vervend wild eter, heeft fantastisch gegeten, erg mals en goed bereid, ik heb vis gegeten, dit was echt fantastisch!, nu eens echt goed gekruid en bereid, en heerlijk gecombineerd met coquilles, zo eet je vis echt niet vaak!, hier komen we graag terug, want het was echt smullen!
Manon K.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Wat een feestje om hier te eten. Zeer goede service, erg goed eten. Lekkere wijnen die bij het eten passen.
Mijn partner en ik hebben hier altijd een zeer ontspannen avond met heerlijk eten.
Brigitte V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Altijd als wij in het Prentenkabinet gaan eten is het als thuiskomen. Knus, gezellig, lekker eten en vooral aardige mensen! Fijn dus!!
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Heerlijk wildmenu gegeten, ondanks dat we dit niet vooraf gereserveerd hadden was dit toch mogelijk.
Mooie gerechten, goed van smaak en bereiding.
Zeer attente vriendelijke bediening. We zijn al vaker hier geweest en komen er graag terug hoewel het voor ons uit de buurt is(woonplaats Den Haag)
Theo A.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Met partner en stel vrienden gereserveerd voor het 5-gangen jubileummenu. Vriendelijke ontvangst in mooie, sfeervolle omgeving, geen storende achtergrondmuziek, dus prima voor conversatie. Heerlijk gegeten van mooi gepresenteerde, smaakvolle gerechtjes. Ruime wijnkeuze, eerder wat aan de dure kant. Vrindelijke, niet opdringerige bediening. Alles bij elkaar een zeer geslaagde avond, we komen ongetwijfeld terug.
Sophie H.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Erg mooi restaurant met een fijne en stijlvolle sfeer. Het eten is heerlijk en de bediening uitstekend. Echt een aanrader!
Charlotte H.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Weer heerlijk gegeten bij het Prentenkabinet.
De gerechten waren zeer smaakvol en de presentatie een lust voor het oog.
De vernieuwde inrichting vind ik erg mooi en sfeervol.
Kortom weer een heerlijk avondje uit!
Sophie H.
Joop J.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Vijf gangen diner bij het Prentenkabinet was subliem! Perfecte bediening met een goed advies qua wijn/spijs combinatie.. De ambiance qua aankleding vonden wij voor de renovatie warmer en gezelliger. De locatie is overigens geweldig.
ronneke .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Het is traditie geworden dat op mijn verjaardag mijn zoon mij trakteert op een diner in een restaurant in het iets hogere segment. Gezien eerdere zeer positieve ervaringen gekozen voor Het Prentenkabinet. Het is chique, degelijk met een topkeuken met mooie klassiekers, Geroutineerde obers, strak in het pak, Geen zeventienjarige schoolverlaters met een bijbaantje in de horeca. Voor wat betreft het diner; klasse! Ik had een romige bisque met garnaaltjes. Smullen. Als hoofdgerecht de supermalse runderentrecote. Als liefhebber van kaas had ik gekozen voor het kaasplankje als dessert. Oplopend van mild naar bijzonder pittig heerlijke stukjes kaas met een dadelspeltbroodje (mijn ambachtelijk bakker had er nog nooit van gehoord) en met de deskudige uitleg genoten van Nederlandse kaas. Kortom, In een rustige mooie ambiance genoten van een geweldig diner.
Derek-K .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Genoten van ons vijfgangenmenu en het huisaperitiefje. Ontvangst en service uitstekend. Met de vooraf doorgegeven dieetwensen werd keurig rekening gehouden. Alle gerechten waren prima van smaak, evenals de fles rode huiswijn. We sloten de avond af met een heerlijk koffieservies. We komen zeker nog eens terug op deze mooie locatie.
Jan Z.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
We hebben heerlijk gegeten in dit gezellige restaurant. Het weer was mooi dus aten we buiten. Alle tafels waren op deze woensdag bezet. Als amuse kregen we een verfrissende gazpacho. Ook was er lekker brood met boter. Zonder meerprijs, zo zou het altijd moeten zijn. Het voorgerecht was rilette van eend. Als hoofdgerecht was er runderlende met diverse bijlagen. Alleen vreemd dat er geen enkel aardappelgerecht bij was. Het dessert bestond uit een proeverij van 4 verschillende toetjes. We hebben een prima avond gehad in het op een prachtige historische locatie gelegen restaurant.
MT V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Mooie ambiance in het restaurant, Sinds het laatste bezoek is het interieur wat opgefrist en dat is het geheel zeker ten goede gekomen. Het eten is hier goed op orde maar niet heel bijzonder. Bediening is goed.
Mar26 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Onlangs hebben mijn vriend en ik bij het Prentenkabinet gegeten. We hebben erg lekker gegeten en ook nog even buiten gezeten. Leuk terras! Na het diner hebben we nog een koffie en een verse muntthee besteld. Bij de koffie en de muntthee kregen we een kleine etagère met wat friandises (die we niet hadden besteld). Vervolgens zagen we op de rekening dat voor één koffie €4,95 in rekening was gebracht en ook voor de verse muntthee werd €4,95 in rekening gebracht. Ik vind dat je niet zulke bedragen voor een kopje koffie en een muntthee in rekening kunt brengen. Om de friandises hadden wij immers niet gevraagd en daarnaast zie ik dat als service van het huis. Wij eten ook regelmatig bij restaurant Jacob in Leiden en dan krijgen we vaak Madeleines bij de koffie zonder dat daarvoor extra geld voor in rekening wordt gebracht. Het eten was lekker, maar dit was wel een minpunt.