Over het restaurant Het Prentenkabinet

Restaurant Het Prentenkabinet is gevestigd in een eeuwenoud pand in het centrum van Leiden. Het staat bekend als een van de mooiste en meest karakteristieke restaurants van de Zuid-Hollandse stad. Stijlvol, intieme sfeer en een gevoel van thuiskomen zijn enkele typeringen van Het Prentenkabinet. De gedreven keukenbrigade kookt met aandacht voor kwaliteit, en laat zich inspireren door de Frans, Internationale keuken. De smaakpapillen worden geprikkeld door experimentele en traditionele gerechten. Nieuwsgierig geworden? www.prentenkabinet.nl of kom eten in het Regthuys in Wassenaar www.brasseriehetregthuys.nl of fietsen?
www.fietsculinair.nl

Meer informatie over restaurant Het Prentenkabinet

Marjon K.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
We waren met vier personen waarvan één persoon van te voren expliciet gevraagd had om de gerechten zoutarm te serveren. Het voorgerecht was toch zout (zoutkristallen waren zichtbaar). Nogmaals benadrukt het hoofdgerecht zonder zout te serveren. Het hoofdgerecht was helaas toch veel te zout. Na terugsturen werd er een nieuw hoofdgerecht klaargemaakt. Dat was minder zout, maar zeker niet zoutarm. Heel jammer! Wij gaan hier niet meer eten.
Danielle D.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Het was fantastisch!! Het eten was heerlijk en Martin en zijn team hebben supergoed voor ons gezorgd!! Heel erg bedankt!!
Maria K.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
We hebben genoten van het gastronomisch menu met bijpassend wijn arrangement. Ook aan de glutenvrije varianten was veel aandacht besteed!
Henk .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Fijn gegeten, fijn bediend, vlot en netjes maar niet overdreven formeel. Juiste balans. Goede kaart en -in de menu
combinatie- zeker niet te duur. Al met al een aanrader. Met een blij gevoel naar buiten..
Anne C.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
Doordat het goed weer was hebben we buiten op het gezellige,rustige terras van de binnentuin gegeten.Een genot!
We hebben gebruik gemaakt van een zeer gunstige zgn "terrasaanbieding ".De moeite waard.
De bediening was erg prettig : over een aanpassing in het menu vanwege diabetes werd meteen meegedacht en zeer soepel opgelost.
We komen zeker terug.
V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2018
De tuin is met goed weer een goede plaats om te genieten van de heerlijke gerechten. Hoogstaand en verassend laag geprijsd !
J.M. K.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Bij binnenkomst warm welkom geheten. Het 5 gangen menu genomen met bijpassend wijn arrangement. Amuse was al lekker, maar alle gangen waren ronduit heerlijk. Attente en vriendelijke bediening. Een avondje genieten.
V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Zoals gewoonlijk weer heerlijk gegeten. Het verrassingsmenu voldeed aan al onze wensen. We verheugen ons alweer op een volgend bezoek.
jisko.smit .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
"...................................."..........................................................................................
Rudolf K.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Lekker eten; bediening OK; in begin wat langzaam. Lunch kaart kan wat overzichtelijker. Ik vind minimaal 120 tekens wel erg veel.
Janbartelsman B.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2018
Ik had hoge verwachtingen en uiteindelijk viel het eten toch tegen. Ik bestelde de vis van de dag maar daar zat kraak noch smaak aan,echt jammer voor zo'n bedrag. De bediening was echt oké,de ambiance ook maar waar ik voor kwam: nee.... Heel jammer. J.C.B.
Hoesain F.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Zeer genoten van het goede eten (Menu Gastronomique met een passend wijnarrangement), de fijne bediening (met aandacht!) en de vriendelijke ontvangst. Dit was ons 3e bezoek; en we komen zeker terug. MvG Hoesain
Martijn M.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2018
Wederom lekker gegeten en voor het eerst ook buiten kunnen zitten. We hadden het gastro menu en dat was gewoon weer goed.
Winfried L.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
Het verrassingsmenu van de chef was een aaneensluiting van culinaire heerlijkheden, waarbij vegetarisch niet onderdeed voor het vleesmenu. Lekker buiten gegeten en voortreffelijke bediening. De prijs mag er wezen, maar verdiend.
Jane G.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
gastvrije ontvangst, goede bediening, een wijnadvies bij de verschillende gerechten, voldoende tijd tussen de gangen, kortom: een aangename eetervaring.
Hans J.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2018
Met een bevriend echtpaar genoten van het 5 gangendiner in de Talkie aanbieding. Heerlijk gegeten buiten in een rustige sfeer aan een ronde tafel. Het bijbehorende wijnarrangement was prima maar 4 a 5 glazen is veel. Het BOB arrangement is dan een aanrader! We komen zeker terug.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2018
Had mij er veel van voorgesteld, maar viel erg tegen. Volgende drankje werd al ingeschonken voordat ik mijn eerste drankje ophad. Zo ging het steeds weer. Niet even rust tusse de gangen en het eten was het net niet. Met name de bijlagen van het hoofdgerecht waren vrij smaakloos. Kammer, Personeel gestrest en ja het was warm, maar toch.
S.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2018
Heerlijk buiten gegeten. Goede beknopte kaart; Mooi geserveerd. Een van ons is allergisch voor olijfolie en daar werd prima mee omgegaan. Werd bij het opdienen ook nog eens extra bij vermeld dat er geen olijfolie in verwerkt was. Dat geeft vertrouwen en het is dan ook goed gegaan.
Ann D.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2018
Heeeerlijk gegeten,fijne gastvrouw/heren, in de tuin gezeten kortom een dikke pluim.
AANRADER.
W.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2018
Goed eten, prachtig etablissement en uitstekende bediening! De tuin is bijzonder mooi, allee was er een ietsje te luidruchtig gezelschap.