Over het restaurant Het Prentenkabinet

Restaurant Het Prentenkabinet is gevestigd in een eeuwenoud pand in het centrum van Leiden. Het staat bekend als een van de mooiste en meest karakteristieke restaurants van de Zuid-Hollandse stad. Stijlvol, intieme sfeer en een gevoel van thuiskomen zijn enkele typeringen van Het Prentenkabinet. De gedreven keukenbrigade kookt met aandacht voor kwaliteit, en laat zich inspireren door de Frans, Internationale keuken. De smaakpapillen worden geprikkeld door experimentele en traditionele gerechten. Nieuwsgierig geworden? www.prentenkabinet.nl of kom eten in het Regthuys in Wassenaar www.brasseriehetregthuys.nl of fietsen?
www.fietsculinair.nl

Meer informatie over restaurant Het Prentenkabinet

9,1
René K.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2018
Mooie sfeervolle entourage en zeer verzorgd lekker eten.
Bediening netjes en inhoudelijk op niveau.
maleen H.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Fijne ontvangst, je bent hier welkom, eten super, smakelijke huiswijnwe komen graag terug bij mooi weer op het binnen terras!!
Gerry J.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Het was jammer dat sommige gerechten te groot waren, de wijnen van het wijnarrangement vaak huiswijnen waren die het gerecht niet ondersteunden en vervolgens is het dessert de chocoladebombe zo uit de AH op de bord gekomen. Ik had meer creatitiviteit verwacht gezien de prijs.
Marion D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Wij hadden het Lovers-arrangement genomen. We begonnen met een amuse en daarna makreelmousse, schelvis met Jacobsschelp, kwartelpootje met gegrilde groenten, kalfsvlees met wortel, asperge en polenta. Als toetje een heus paasei met mangocrème en mangoijs. Koffie toe met zoete versnaperingen erbij. Zó lekker gegeten. Was eigenlijk beetje teveel. Het was weer heerlijk met het altijd vriendelijke personeel. We eten hier regelmatig en ook nu zijn we niet teleurgesteld.
Sarah W.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Heerlijk gegeten in het prentenkabinet! Goede service, prachtig geserveerd eten en goede smaak combinaties. Helaas kon de wat jongere bedienden minder vertellen over eten, maar dit werd goed opgepakt door de wat ervarene collega’s. Ook de lokatie en ambiance van het prentenkabinet waren ideaal. Al met al een restaurant waar ik voor terug zou komen,
Eugène V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
De sfeer voelt als die in een oude herenclub, de inrichting is koud en afstandelijk. Het eten is met zorg bereid, maar weinig opwindend.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2018
Fijne avond samen gehad. Bij het viergangen surprisemenu goed rekening gehouden met glutenvrij vegetarisch voor mn vriendin. Eerder aangegeven bij de reservering en wisten ze nog. Ook het brood dus glutenvrij (en lekker brood) Was bij mij ook erg lekker allemaal. En zag er goed uit. We komen hier zeker weer terug een keer. Ook de service was vriendelijk en doeltreffend. Zeker een aanrader, echt een avondje uit. Ietwat deftige sfeer, weet het volkse ook altijd te waarderen, maar zeker leuk want ontspannen deftige sfeer.
Martijn B.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2018
We hebben samen enorm genoten van de een overheerlijke 5-ganagendiner met goed gekozen bijpassende wijnen. De kwaliteit was boven verwachting goed en nog een stuk beter dan de laatste keer een aantal jaar geleden.
Ton W.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
Heerlijk gegeten!
Vanderglas.steenwoerd V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
Wij hadden een voucher gehad van de werkgever en hebben daarvoor een pluim aangeschaft. Het gastronomisch 5 gangen diner was zeer goed samengesteld met bijbehorend wijnarrangement.
G. V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2018
Wij hebben de verjaardag van mijn echtgenote gevierd in de Burgemeester Goedkoopzaal, een prachtige locatie. Wij en onze gasten hebben genoten van een voortreffelijk diner, vriendelijke gastheren, de bediening, attent en de gehele avond tot het einde met veel passie en liefde voor het vak hebben afgesloten.
De keuken heeft ons verrast met de mooie gerechten, geweldig.
Wij zullen ook uw restaurant van harte aanbevelen.
tamaar37 .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
Heerlijk verrassend vegetarisch menu tijdens de Week zonder Vlees. Het is een fijne plek waar we graag komen. De service is voortreffelijk en persoonlijk.
Hilde V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Wij waren hier vanwege de vegetarische restaurantweek, ik ben zelf vegetarier, echtgenoot niet.
Hebben beiden heerlijk gegeten, vlees en vis werd niet gemist door partner. Verrassend was dat er zowel voor het voor- als hoofdgerecht keuze was tussen 2 gerechten. Wij komen zeker terug.
line80 .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Een rustig plekje in de drukke stad. We werden vriendelijk ontvangen tijdens de vegetarische restaurantweek. De gerechten waren heerlijk. Vooraf had ik een carpaccio van courgette met salade van geitenkaas, noten, olijven en aceto balsamicodressing. Echt heerlijk! Daarna kregen we een frisse scroppino en als hoofdgerecht paddenstoelenrisotto met verse Parmezaanse kaas, waterkers en een kaaskoekje van Pecorino. Ook dat smaakte erg goed. Al met al een aanrader. Ook door de fijne service en een prima tempo waarmee de gerechten werden geserveerd.
Marlies V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Ontzettend lekker en vooral culinair gegeten wat een mooi restaurant en wat vooral opviel de bediening
Allemaal zeer gedreven!
Ton van R.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Prima proffesionele service. Mooie balans qua smaak van de gerechten. Prima wijn arrangement.
Fijne sfeer. Uitstekende reactie na minder smakende wijn. Goed opgelost.
Tine D.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Heerlijk en sfeervol dinertje, Krokusmenu, tgv de 70e verjaardag van mijn man. We realiseerden ons pas achteraf dat de scropino niet was geserveerd. Snelle en prettige communicatie daarover.
We houden dus iets tegoed voor ons volgende bezoek.
Peter Z.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Met 4 personen gegeten. Vriendelijke ontvangst. Wij aten een 5 gangen menu met wijnarrangement. Heerlijke gerechten van goede proporties. De bediening was allert en gaf goede uitleg bij elk gerecht. We komen zeker nog eens terug.
Margareth V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2018
De bediening van een oudere heer, vond ik minder goed. Er werd niets gevraagd en gezegd door de oudere ober. Ook niet na afloop of alles naar wens was geweest! Er werd niet bedankt voor ons bezoek of ons een goede thuiskomst gewenst. Heel Jammer van de gezellige avond en het heerlijke eten.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2018
We hebben het 6 gangen menu gehad en daarbij een wijnarrangement. De gerechten waren goed en de wijnen pasten er prima bij. Service was oké, maar soms wat gehaast.