Over het restaurant Het Prentenkabinet

Restaurant Het Prentenkabinet is gevestigd in een eeuwenoud pand in het centrum van Leiden. Het staat bekend als een van de mooiste en meest karakteristieke restaurants van de Zuid-Hollandse stad. Stijlvol, intieme sfeer en een gevoel van thuiskomen zijn enkele typeringen van Het Prentenkabinet. De gedreven keukenbrigade kookt met aandacht voor kwaliteit, en laat zich inspireren door de Frans, Internationale keuken. De smaakpapillen worden geprikkeld door experimentele en traditionele gerechten. Nieuwsgierig geworden? www.prentenkabinet.nl of kom eten in het Regthuys in Wassenaar www.brasseriehetregthuys.nl of fietsen?
www.fietsculinair.nl

Meer informatie over restaurant Het Prentenkabinet

Uitmuntend
Tine D.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Heerlijk en sfeervol dinertje, Krokusmenu, tgv de 70e verjaardag van mijn man. We realiseerden ons pas achteraf dat de scropino niet was geserveerd. Snelle en prettige communicatie daarover.
We houden dus iets tegoed voor ons volgende bezoek.
Peter Z.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Met 4 personen gegeten. Vriendelijke ontvangst. Wij aten een 5 gangen menu met wijnarrangement. Heerlijke gerechten van goede proporties. De bediening was allert en gaf goede uitleg bij elk gerecht. We komen zeker nog eens terug.
Margareth V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2018
De bediening van een oudere heer, vond ik minder goed. Er werd niets gevraagd en gezegd door de oudere ober. Ook niet na afloop of alles naar wens was geweest! Er werd niet bedankt voor ons bezoek of ons een goede thuiskomst gewenst. Heel Jammer van de gezellige avond en het heerlijke eten.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2018
We hebben het 6 gangen menu gehad en daarbij een wijnarrangement. De gerechten waren goed en de wijnen pasten er prima bij. Service was oké, maar soms wat gehaast.
Matthias V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Heerlijk gegeten!
5 gangen met veel variatie en smaak. Bijzondere gerechten. Tevens zeer goede en vriendelijke bediening.
Annika O.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
De service was perfect. Ambiance ook erg goed! Het eten lekker, maar niet heel vernieuwend en verrassend. Ik kreeg bij het verrassingsmenu hetzelfde voorgerecht als een aantal jaren geleden. Dat kan met mijn allergie te maken hebben, maar toch wel jammer. Prentenkabinet is een goede en veilige keuze voor een gezellig en uitgebreid diner!
Marian H.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
In één woord geweldig!
Jolande K.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
tijdens de restaurantweek het gastronomisch menu gegeten bij het Prentenkabinet. In een woord geweldig. Mijn tafelgenoot en ik hebben genoten van een perfecte avond van zowel het eten als de bediening! Top!
Manon G.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
De gerechten zijn mooi opgemaakt en goed van smaak. Duidelijke toelichting bij de gerechten. Maar we waren vooral aangenaam verrast door de jongedame uit de bediening die voor ons de samenstelling van onze coctail heeft opgeschreven + uit eigen beweging nog 2 andere coctails. We hadden natuurlijk haar naam moeten vragen, helaas moeten we binnenkort dan maar terug! Chapeau!
Herman A.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Sfeer, bediening en het interieur van het restaurant was prima.
Het 5 gangen diner was voortreffelijk. De amuse en het welkomst-drankje waren ook heerlijk.
De bediening gaf ons voldoende tijd tussen de gerechten door.
Wij waren met 4 personen en wij vonden het alle vier een voortreffelijk restaurant.
Wij komen zeker nog een keer terug.
Peter J.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2018
Lekker gegeten. De bediening was wel slordig. MENU GASTRONOMIQUE geboekt via jullie site, we kregen eerst een verkeerde menu kaart. Later werd naar onze vouchers gevraagd van Social deal (daarbij hadden we dus niet geboekt) en ten slotte stonden er twee glazen wijn te veel op de rekening.
Lily B.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Jammer dat je geen water op tafel krijk ????
Marion D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2018
Weer heerlijk gegeten. Verrassende combinaties van smaken en altijd voldoende en nooit te veel. Kijk al uit naar de volgende keer.
Tom D.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Het eten was smaakvol, echter was het hoofdgerecht niet op de juiste temperatuur. Bedoening bood vervolgens een gratis kop koffie aan als compensatie, wat netjes was. Prijs voor de kwaliteit v/h eten aan de hoge kant.
Giel H.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
Een prachtige locatie met een werkelijk uitmuntende bediening: Aardig, niet opdringerig maar des gevraagd met heldere adviezen
Sandra R.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Iedereen heeft genoten van het heerlijke en feestelijke kerstdiner en de gezellige sfeer. Alles was erg lekker, maar het vegetarische menu verdient het apart genoemd te worden. Voor ons is de signatuur van het Prentenkabinet naast uitstekende vis- of vleesgerechten toch wel de bijzondere en heerlijk bereide groenten en combinaties van groenten.
M.J.M. V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Zeer gevarieerd Kerstdiner voor 4 personen, waarvan 2 met goed wijnarrangement. Volle bezetting qua gasten met gelijktijdige start, wat rust creeerde voor de eters en de bediening. Goed mogelijk om met elkaar te praten, achtergrondgeluiden op prettig geluidsniveau
adrienne A.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Op deze voet doorgaan en succes is verzekerd. Het is iedere keer een feestje om te gast te zijn bij het Prentenkabinet. Daarbij is het extra leuk dat de meeste personeelsleden ons kennen en steeds met veel persoonlijke aandacht de gerechten ‘voorschotelen.
Petra D.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Wij gingen op kerstavond hier dineren. De bediening was erg vriendelijk, welkomsdrankje, amuse en eerste gerecht kwamen met goede tussenpauzes. Daarna kwamen de rest van de 5 gangen zeer snel na elkaar. Dit was niet zo fijn. Ook waren wij erg teleurgesteld over de sfeer, het licht was vrij fel en er was geen enkele kerst aankleding. Hierdoor was het een beetje kille en zakelijke sfeer.
Harry G.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Zeer goede bediening en heel lekker gegeten.