Over het restaurant Het Prentenkabinet

Restaurant Het Prentenkabinet is gevestigd in een eeuwenoud pand in het centrum van Leiden. Het staat bekend als een van de mooiste en meest karakteristieke restaurants van de Zuid-Hollandse stad. Stijlvol, intieme sfeer en een gevoel van thuiskomen zijn enkele typeringen van Het Prentenkabinet. De gedreven keukenbrigade kookt met aandacht voor kwaliteit, en laat zich inspireren door de Frans, Internationale keuken. De smaakpapillen worden geprikkeld door experimentele en traditionele gerechten. Nieuwsgierig geworden? www.prentenkabinet.nl of kom eten in het Regthuys in Wassenaar www.brasseriehetregthuys.nl of fietsen?
www.fietsculinair.nl

Meer informatie over restaurant Het Prentenkabinet

Isadora T.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2017
het goede nieuws is, de muziek ging op ons verzoek gelijk uit. De inrichting vond ik deprimerend en ondanks dat er maar een ander tafeltje bezet was was de bediening sloom. Iets attenter zou fijn zijn. Er vlogen fruitvliegjes rond onze tafel, van een bord was een stuk af, en het eten kwam zeer lauw op tafel de vis was veel te zout je krijgt wel erg weinig groente maar hoera het vlees was perfect maar helaas wat een liefdeloos opgemaakt bord. Alles klopt hier net niet, de smaken, de textuur, Waterglazen en karaf matchen niet met de rest van het servies, het zijn de kleine dingen die het grote verschil maken. het toetje naar verwachting mierzoet. Ik zou zeggen ga met het personeel eens langs bij huis ter Duin, daar weten ze hoe je gasten blij moet maken.
heldeweg1946 .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Wij gaan er samen weinig met ons tweetjes op uit (dit was onze trouwdag) maar de sfeer - van het personeel, de gelegenheid en het eten - smaakt duidelijk naar meer.
Polikliniek M.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
Wij waren met onze afdeling vanwege kerstdiner op deze locatie met 25 personen. Bij ontvangst was er nauwelijks begroeting en werd er van de bediening niet aangeboden iets te drinken, totdat wij zelf hiernaar vroegen. De bediening tijdens het diner liet te wensen over, ofwel geen contact. De wijnglazen werden weggehaald bij mensen die geen wijn dronken, maar er werd ook niet gevraagd of zij iets anders wilden drinken. Bij de personen die wel wijn dronken werd niet gevraagd om bij te schenken. Bij het afruimen na elke gang werd er niets gevraagd (bv of alles voldoende was en of het naar wens was). Jammer gezien de prijs die er voor betaald wordt.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2017
Leuk menu prentenkabinet 35,00 en prettig dat hier brood en boter en een leuk amuse in zit, dat maakt de avond compleet.
karina71 .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Een collega had hier al veel van gehoord en we zijn er samen gaan eten. We kozen allebei het wild-3-gangen-menu. Collega wilde een ander voorgerecht. dit was geen probleem. Amuse en scroppino was heerlijk, gerechten ook. Keurig geserveerd en uitgelegd wat er op ons bord lag. Smaken waren erg verfijnd.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
bij binnenkomst moesten we even wachten rest was prima, eten super fijn dat brood geserveerd wordt zonde te vragen. wij komen zeker terug met de pre kerst
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
Goede avonden gehad, zowel binnen als buiten in de prachtige tuin (aanrader bij mooi weer!). Hoewel er vaak acties met het menu gemaakt worden, heb ik de beste avonden buiten de acties om gehad.
Corene V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Het waren heerlijke gerechten, met een uitstekende bediening in een tempo dat men zelf mede kan bepalen. Dit retaurant is eker een aanrader.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Alles was heerlijk en prettig dat je gewoon een karafje water kan bestellen en fijn dat jullie rekening met gluten allergie hebben gehouden!!
Marijke B.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Gebruik gemaakt van de Black-Friday-actie. Super lekker, heerlijke wijn, als altijd zeer attente bediening, kortom het cijfer voor deze avond: 10
LiselotteL .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2017
Na veel positieve berichten zijn wij bij het Prentenkabinet gaan eten.
Helaas vond ik de service matig. Het startte al met een drankje die vergeten werd. Nou kan dat gebeuren. Wij kozen voor het verrassingsmenu en daarbij hebben wij duidelijk aangegeven dat 1 iemand een allergie heeft. Daar zou rekening mee gehouden worden. In het voorgerecht zat die betreffende kruiden. Iets wat wij (gelukkig) zelf opmerkte. De compote waarin de kruiden was verwerkt is enkel verwijderd en er kwam geen vervanging. Wel een excuus. Tot onze verbazing werd ons bij het dessert opnieuw een lekkernij op tafel gezet met de specerij waar diegene allergisch voor is. Opnieuw teruggestuurd en zij kreeg een ander dessert. Geen excuses dit keer. Toen wij de vraag stelde hoe dat kan, werd er geantwoord dat er wel een notitie in de keuken hangt, maar dat zowel bediening als keuken (tot 2x toe) dit over het hoofd heeft gezien.

Ik vind dit erg slecht, vooral met een allergie (waar nota bene expliciet om gevraagd word door de ober) mag dit niet voorkomen.

Daarnaast zou ik op z'n minst wel een excuus verwacht of een compensatie.

Ik denk dat er tussen onze gangen een wisseling van shift van het personeel heeft plaatsgevonden. We hadden ook een andere ober. Wellicht dat het daar ook fout gegaan is.

Eten was verder geweldig lekker, alleen betaal je hier ook wel echt voor goede service. Want het is best prijzig.
Richard O.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Het prentenkabinet is een feest voor je smaakpapillen. Het eten is voortreffelijk en zeker het verrassingsmenu is aan te bevelen. Wel was het dit keer een tegenvaller dat de bediening en keuken steken lieten vallen bij het goed bijhouden van de allergie van één van onze tafelgasten. Tot twee keer toe werd er een gerecht met precies dát waar zij allergisch voor is uitgeserveerd en moest dus weer worden ingenomen. We hadden op dit vlak iets meer professionaliteit verwacht. Naar ons idee kwam dit nl. vooral door de wissel in bediening die onze tafel had, zodat er niemand verantwoordelijk voor was en de controle had. Dat gezegd hebbende, is het prentenkabinet een bezoek waard!
Federica R.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Wij hebben vaker hier met tevredenheid gegeten. Helaas viel gisterenavond het eten wat tegen. Een van de voorgerechten was rauw maar dit werd niet op het kaart aangegeven. Het werd door de bediening ons verteld dat dit “hun wijze van bereiding” is. Moeilijk te weten als dat niet op het menu vermeld staat. Verder was de hoofdgerecht van mijn man vrij smakeloos.
Liesbeth V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Heerlijk gegeten
Gijs S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Zeer prettig restaurant, een volgende keer komen wij lunchen of dineren.
goede sfeer, een hele correcte en prettige bediening.
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
heerlijk gegeten. voelde na een pauze van enkele jaren als thuiskomen.
Ria S.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Heb hier in de afgelopen jaren regelmatig gegeten en was steeds enthousiast. Deze keer minder, van diverse gerechten was de smaak voor ons te vlak.
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2017
ontvangst was zeer gastvrij, heerlijk gegeten in een stijlvol ingericht, rustig restaurant waar goed rekening met allergieën werd gehouden, smaakte naar meer!
Art-Vischje .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2017
Het was gezellig en erg lekker, er werd ook zeer goed rekening gehouden met allergieën, tot onze verrassing kregen we bij de rekening ook nog een kortingsbon van €25,-- om nog eens te komen!
Rogier V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Prettig en rustig. Op zich zitten we liever achter in het licht dan voor in het meer donkere gedeelte, maar eten, ontvangst en kwaliteit waren absoluut prima (gelunched).