Over het restaurant Het Prentenkabinet

Restaurant Het Prentenkabinet is gevestigd in een eeuwenoud pand in het centrum van Leiden. Het staat bekend als een van de mooiste en meest karakteristieke restaurants van de Zuid-Hollandse stad. Stijlvol, intieme sfeer en een gevoel van thuiskomen zijn enkele typeringen van Het Prentenkabinet. De gedreven keukenbrigade kookt met aandacht voor kwaliteit, en laat zich inspireren door de Frans, Internationale keuken. De smaakpapillen worden geprikkeld door experimentele en traditionele gerechten. Nieuwsgierig geworden? www.prentenkabinet.nl of kom eten in het Regthuys in Wassenaar www.brasseriehetregthuys.nl of fietsen?
www.fietsculinair.nl

Meer informatie over restaurant Het Prentenkabinet

renejongbloed .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2012
Een fantastisch diner gehad bij het prentenkabinet en het Regthuys in Wassenaar, in combinatie met een electrische solextour verzorgd door Electric Fun.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2012
Prachtig, sfeervol restaurant met een attente bediening. Het eten is gewoon prima en de ambiance is uitstekend. Wel wat prijzig maar je krijgt waar voor je geld!
Niels S.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2012
Tja, wat zal ik ervan zeggen? Het was niet slecht, maar ook niet bijzonder goed. Het lijkt er wel op dat de keuken ambities heeft om topgerechten neer te zetten, maar dat het ze niet lukt om dat op je bord waar te maken. Veel verschillende smaken op 1 bord die waardoor het net teveel een kakofonie wordt. Ohwja, en als je dan een sorbetachtig iets maakt van meloen, dan moeten er echt geen pitjes meer inzitten! Ga ajb terug naar de basis en kleed je gerechten wat meer uit!
De bediening is vriendelijk, maar wel wat houterig. Iets meer flair zou ze niet misstaan.
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2012
het prentenkabinet is en restaurant met een schitterend pand, hele aparte zaal binnen, ik heb hier geloof ik de lekkerste soep ever gegeten. Je moet rekening houden met de prijs maar dan krijg je ook wat, dat is soms ver te zoeken, met al die groothandel maaltijden als culinaire hoogstandjes vab de chef van tegenwoordig
Jan L.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2012
Altijd een genoegen om hier te eten, in het bijzonder met een gezelschap in een van de twee aparte kamers aan de voorkant. De inrichting is fraai, het pand ademt historie. De speciale arrangementen zijn aan ons niet besteed. De kaart is goed en de gerechten vrijwel zonder uitzondering goed en smaakvol. Vriendelijk personeel, niet uit de hoogte, zoals soms.
Martine R.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Het Prentenkabinet in Leiden heeft ontzettend leuke arrangementen. Wij maakten gebruik van 'Het Leids Grachtendiner'. Een combinatie van een rondvaart in een sloep met historische uitleg door de schipper en een drie-gangen diner. Het Prentenkabinet zit in een pand met geschiedenis en dat zie je terug in de entourage.

Hoewel de kok een mooie kaart heeft, is er een neiging tot droogte. Onderdelen waren net iets te lang gebakken of gekookt waardoor het net te droog was. Het scheelt een fraktie van de tijd om het perfect te krijgen.

Het personeel is ontzettend professioneel. Je wordt als gast in de watten gelegd en deze jonge mensen begrijpen dat het gastheer/gastdame een volwaardig beroep is en meer dan een studentenbijbaan.