Over het restaurant Het Prentenkabinet

Restaurant Het Prentenkabinet is gevestigd in een eeuwenoud pand in het centrum van Leiden. Het staat bekend als een van de mooiste en meest karakteristieke restaurants van de Zuid-Hollandse stad. Stijlvol, intieme sfeer en een gevoel van thuiskomen zijn enkele typeringen van Het Prentenkabinet. De gedreven keukenbrigade kookt met aandacht voor kwaliteit, en laat zich inspireren door de Frans, Internationale keuken. De smaakpapillen worden geprikkeld door experimentele en traditionele gerechten. Nieuwsgierig geworden? www.prentenkabinet.nl of kom eten in het Regthuys in Wassenaar www.brasseriehetregthuys.nl of fietsen?
www.fietsculinair.nl

Meer informatie over restaurant Het Prentenkabinet

Uitmuntend
9,1

Jouw recensie over het restaurant Het Prentenkabinet

V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Reservering gaat goed en makkelijk, de sfeer, het personeel en de maaltijden zijn in orde met een goede prijs kwaliteit
Dank daarvoor
sjaakenheleen .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Heerlijk 5 gangenmenu gegeten
Mooie gerechten en prima service.
Dit was een surprise menu maar je kon aangeven wat je echt niet kan eten
E. S.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
We zijn voor het bruiloftsmaal van onze zoon en schoondochter bij het Prentenkabinet geweest en het was perfect georganiseerd. Door Edwin is vanaf het begin met ons meegedacht en ook de details werden niet vergeten. Er stond wat tijdsdruk op en we liepen uit, maar dat werd geruisloos opgevangen. En tot slot was het eten ook erg lekker, maar dat hadden we niet anders verwacht ;-)
Richard P.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2018
Zoals altijd erg goed, lekker en verrassend!
Marijkejoop .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Op een mooie zaterdagavond op het terras plaatsgenomen voor het aperitief. Later, na overleg, toch maar lekker buiten blijven eten. De borden waren, zoals we gewend zijn, erg mooi opgemaakt en de gerechten waren allemaal erg lekker. Het bijpassende wijnarrangement was verrassend en paste er goed bij.
Mieke H.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2018
(wederom) Heerlijk gegeten, op een mooie locatie. Enig verbeterpunt deze keer; de jonge ober die ons bediende. Hij wist nog (te) weinig van de kaart en de gerechten die hij opdiende. Daarnaast hebben wij de traditie om altijd ons te laten verrassen via het (3 of 4 gangen) surprisemenu. Dit was volgens de ober echt niet meer mogelijk, maar staat nog wel op de website vermeld. Jammer want dat hoort voor ons juist bij onze traditie. Desalniettemin heel lekker gegeten.
I. V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2018
Een goed diner met prachtig opgemaakte gerechten die ook heerlijk van smaak waren en goede wijnen. Daarbij ook een prima bediening.
J.M. V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Heerlijk gegeten met het lezersmenu
5 gangen lang genieten. Aangegeven wat we niet willen en dan ons lekker laten verrassen. Prettige en vlotte bediening
En dat voor 29,50 euro
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Het eten was heerlijk. Gied gevarieerd van vegetarisch, vis en vlees. Heel fijn die kleine hoeveelheid met een mooie opmaak. Goed passende wijn erbij.
D.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2018
Het eten was heerlijk!
De service was goed en het personeel was zeer vriendelijk.
Het restaurant is gezellig voor kleine groepen, maar is ook geschikt voor grotere groepen.
Ik raad dit restaurant zeker aan.
René K.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2018
Mooie sfeervolle entourage en zeer verzorgd lekker eten.
Bediening netjes en inhoudelijk op niveau.
maleen H.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Fijne ontvangst, je bent hier welkom, eten super, smakelijke huiswijnwe komen graag terug bij mooi weer op het binnen terras!!
Gerry J.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Het was jammer dat sommige gerechten te groot waren, de wijnen van het wijnarrangement vaak huiswijnen waren die het gerecht niet ondersteunden en vervolgens is het dessert de chocoladebombe zo uit de AH op de bord gekomen. Ik had meer creatitiviteit verwacht gezien de prijs.
Marion D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Wij hadden het Lovers-arrangement genomen. We begonnen met een amuse en daarna makreelmousse, schelvis met Jacobsschelp, kwartelpootje met gegrilde groenten, kalfsvlees met wortel, asperge en polenta. Als toetje een heus paasei met mangocrème en mangoijs. Koffie toe met zoete versnaperingen erbij. Zó lekker gegeten. Was eigenlijk beetje teveel. Het was weer heerlijk met het altijd vriendelijke personeel. We eten hier regelmatig en ook nu zijn we niet teleurgesteld.
Sarah W.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Heerlijk gegeten in het prentenkabinet! Goede service, prachtig geserveerd eten en goede smaak combinaties. Helaas kon de wat jongere bedienden minder vertellen over eten, maar dit werd goed opgepakt door de wat ervarene collega’s. Ook de lokatie en ambiance van het prentenkabinet waren ideaal. Al met al een restaurant waar ik voor terug zou komen,
Eugène V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
De sfeer voelt als die in een oude herenclub, de inrichting is koud en afstandelijk. Het eten is met zorg bereid, maar weinig opwindend.
Frank K.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Met ons Mattheuspassion gezelschap bij het Prentenkabinet geluncht. Uitstekend menu, voortreffelijk bereid, heerlijk voorgerechtje met zwaardvis en daarna een zeer mals en smakelijk parelhoenboutje!. Ondanks de drukte (er moesten ruim 150 couverts in anderhalf uur worden geserveerd) uitstekende, én aardige, bediening.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2018
Fijne avond samen gehad. Bij het viergangen surprisemenu goed rekening gehouden met glutenvrij vegetarisch voor mn vriendin. Eerder aangegeven bij de reservering en wisten ze nog. Ook het brood dus glutenvrij (en lekker brood) Was bij mij ook erg lekker allemaal. En zag er goed uit. We komen hier zeker weer terug een keer. Ook de service was vriendelijk en doeltreffend. Zeker een aanrader, echt een avondje uit. Ietwat deftige sfeer, weet het volkse ook altijd te waarderen, maar zeker leuk want ontspannen deftige sfeer.
Martijn B.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2018
We hebben samen enorm genoten van de een overheerlijke 5-ganagendiner met goed gekozen bijpassende wijnen. De kwaliteit was boven verwachting goed en nog een stuk beter dan de laatste keer een aantal jaar geleden.
Ton W.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018