Meer informatie over restaurant Het Prentenkabinet

Jouw recensie over het restaurant Het Prentenkabinet

Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Heerlijk wildmenu gegeten, ondanks dat we dit niet vooraf gereserveerd hadden was dit toch mogelijk.
Mooie gerechten, goed van smaak en bereiding.
Zeer attente vriendelijke bediening. We zijn al vaker hier geweest en komen er graag terug hoewel het voor ons uit de buurt is(woonplaats Den Haag)
Theo A.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Met partner en stel vrienden gereserveerd voor het 5-gangen jubileummenu. Vriendelijke ontvangst in mooie, sfeervolle omgeving, geen storende achtergrondmuziek, dus prima voor conversatie. Heerlijk gegeten van mooi gepresenteerde, smaakvolle gerechtjes. Ruime wijnkeuze, eerder wat aan de dure kant. Vrindelijke, niet opdringerige bediening. Alles bij elkaar een zeer geslaagde avond, we komen ongetwijfeld terug.
Sophie H.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Erg mooi restaurant met een fijne en stijlvolle sfeer. Het eten is heerlijk en de bediening uitstekend. Echt een aanrader!
Sophie H.
Charlotte H.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Weer heerlijk gegeten bij het Prentenkabinet.
De gerechten waren zeer smaakvol en de presentatie een lust voor het oog.
De vernieuwde inrichting vind ik erg mooi en sfeervol.
Kortom weer een heerlijk avondje uit!
joopjjanssen J.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Vijf gangen diner bij het Prentenkabinet was subliem! Perfecte bediening met een goed advies qua wijn/spijs combinatie.. De ambiance qua aankleding vonden wij voor de renovatie warmer en gezelliger. De locatie is overigens geweldig.
ronneke .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Het is traditie geworden dat op mijn verjaardag mijn zoon mij trakteert op een diner in een restaurant in het iets hogere segment. Gezien eerdere zeer positieve ervaringen gekozen voor Het Prentenkabinet. Het is chique, degelijk met een topkeuken met mooie klassiekers, Geroutineerde obers, strak in het pak, Geen zeventienjarige schoolverlaters met een bijbaantje in de horeca. Voor wat betreft het diner; klasse! Ik had een romige bisque met garnaaltjes. Smullen. Als hoofdgerecht de supermalse runderentrecote. Als liefhebber van kaas had ik gekozen voor het kaasplankje als dessert. Oplopend van mild naar bijzonder pittig heerlijke stukjes kaas met een dadelspeltbroodje (mijn ambachtelijk bakker had er nog nooit van gehoord) en met de deskudige uitleg genoten van Nederlandse kaas. Kortom, In een rustige mooie ambiance genoten van een geweldig diner.
Derek-K .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Genoten van ons vijfgangenmenu en het huisaperitiefje. Ontvangst en service uitstekend. Met de vooraf doorgegeven dieetwensen werd keurig rekening gehouden. Alle gerechten waren prima van smaak, evenals de fles rode huiswijn. We sloten de avond af met een heerlijk koffieservies. We komen zeker nog eens terug op deze mooie locatie.
Jan Z.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
We hebben heerlijk gegeten in dit gezellige restaurant. Het weer was mooi dus aten we buiten. Alle tafels waren op deze woensdag bezet. Als amuse kregen we een verfrissende gazpacho. Ook was er lekker brood met boter. Zonder meerprijs, zo zou het altijd moeten zijn. Het voorgerecht was rilette van eend. Als hoofdgerecht was er runderlende met diverse bijlagen. Alleen vreemd dat er geen enkel aardappelgerecht bij was. Het dessert bestond uit een proeverij van 4 verschillende toetjes. We hebben een prima avond gehad in het op een prachtige historische locatie gelegen restaurant.
Mar26 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Onlangs hebben mijn vriend en ik bij het Prentenkabinet gegeten. We hebben erg lekker gegeten en ook nog even buiten gezeten. Leuk terras! Na het diner hebben we nog een koffie en een verse muntthee besteld. Bij de koffie en de muntthee kregen we een kleine etagère met wat friandises (die we niet hadden besteld). Vervolgens zagen we op de rekening dat voor één koffie €4,95 in rekening was gebracht en ook voor de verse muntthee werd €4,95 in rekening gebracht. Ik vind dat je niet zulke bedragen voor een kopje koffie en een muntthee in rekening kunt brengen. Om de friandises hadden wij immers niet gevraagd en daarnaast zie ik dat als service van het huis. Wij eten ook regelmatig bij restaurant Jacob in Leiden en dan krijgen we vaak Madeleines bij de koffie zonder dat daarvoor extra geld voor in rekening wordt gebracht. Het eten was lekker, maar dit was wel een minpunt.
R K.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
als je zand en graten in de
bouliabaise zit en het commentaar van de chef is dat hoort erbij dank denk ik wat doe nu?
jammer want de rest van de gerechten waren prima
Ed B.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Heerlijk in de tuin gegeten en genoten van een zevengangen diner, uiteindelijk acht omdat we één gang dubbel kregen omdat we die zo lekker vonden.
Ger K.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Uitstekend restaurant dat het niet te hoog in de bol heeft (vergeleken met collega's in de buurt). We hadden het "prentenkabinetmenu" met het black angus ezelstuk. Ieder had een van de voor- en nagerechten. Zowel dit menu als de bijbehorende wijnen in het arrangement ware uitstekend.
L. K.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Uit het boekje dat bij de Bongo bon hoort hadden we dit restaurant gekozen. Naast de grote Pieterskerk in Leiden, makkelijk te vinden , werden we verrast door dit sfeervolle restaurant. Zeer vriendelijke bediening, ruimte tussen de tafeltjes waardoor je privacy hebt en gesmuld van het verrassingsmenu. Niet te veel, niet te klein, precies goed qua portie. Op een mooi gedekte tafel met strak gesteven tafellinnen werd het eten geserveerd op steeds verschillende borden. Een goede plek om met een lekker etentje iets te vieren.
M J.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Op 20 januari 2017 met ouders gegeten bij Prentenkabinet. 2017 het begin van het jubileum jaar. Alweer 20 jaar een perfect adres om je te laten verrassen met steeds weer wisselende menu's en ideeën.
Wij hebben ons laten verwennen met het menu Gastronomique met mooie bijpassende wijnen. Mooie ingrediënten in dit menu, met als hoofdgerecht eend met een farce van gevogelte en gerold in Parma ham. Een combinatie die je niet zomaar bedenkt maar elkaar perfect aanvult, daarbij een mooi Cabernet Franc uit Saumur/Champigny. Dit is ons uitgelegd door de enthousiaste gastvrouw aan onze tafel. Daarvoor waren we al verrast door een heerlijk terrine, een mooi stukje schelvis en een verrassende Scroppino. De avond afgesloten met zoete lekkernijen en koffie. Wederom een mooie avond met een enthousiaste ploeg die al 20 jaar verstand hebben van het serveren van excellent diner in een goede ambiance. We komen snel weer.
André T.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Na T-Rex & andere 2 musea te hebben bezocht in Leiden diner hier met 5 gangen menu. De gerechten waren lekker, alleen het nagerecht was voor mij iets te zoet. Vriendelijke bediening en gezellig sfeer.
drjh .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
14 december 2016 ter gelegenheid de verjaardag van mijn vrouw het Prentenkabinet bezocht.
Als regelmatige bezoekers, zijn we eigenlijk nog nooit teleurgesteld. Ook nu was het voortreffelijk! De bediening, het wildmenu, de feestelijke opmaak van het nagerecht ter gelegenheid van de verjaardag....dit is subliem! En dan is het eten nog niet besproken, van supermalse hertenbout tot een geweldig kaasplankje .....alles super! Dit is een toprestaurant! Wij zijn fan! Ohja, nogmaals...de bediening.....een 10!
Etty V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Deze keer op uitnodiging hier gedineerd met vijf personen. We hadden het wildmenu van drie gangen met wat extra's. Amuse van pompoen met krokantje was een goed begin en alles wat daarna kwam (wildpaté, sroppino, hazerug met ragout en zoetigheden, koffie met digestief) waren allemaal uitstekend. Ook onze vegetarische tafelgenoot werd verwend met lekkere gerechten. De bediening was, zoals we gewend zijn, weer zéér professioneel. Enige minpuntje: nadat we naar onze tafel waren geleid, duurde het iets te lang voordat we een drankje konden bestellen. Daarna liep alles op rolletjes en was het tempo precies goed. Van harte aanbevolen!
Wij komen zeker weer terug.
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Een zeer gezellige lunch met oude vrienden, die hier al vaker kwamen. Het was een matig bezochte lunch waardoor wij veel aandacht kregen. 's avonds wordt het voller. Maar wij hadden behoefte aan een gesprek zonder de veelal ondraaglijke stampherrie met de muziekkeuze van het personeel. Hier niets van dat alles.
Kortom: een aanrader om je terug te trekken uit de stress van het bestaan en te genieten van het gebodene.
Eric K.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Ben hier recentelijk geweest met een groep van 10 personen. Goede kwailteit, prima service en een fantastische lokatie. Een verbeterpuntje vind ik de 'standaard' wijnen. Ik doel hier op het niveau van de huiswijn. Deze verwacht ik van hoger niveau bij een restaurant van dit niveau.