Over het restaurant Het Prentenkabinet

Restaurant Het Prentenkabinet is gevestigd in een eeuwenoud pand in het centrum van Leiden. Het staat bekend als een van de mooiste en meest karakteristieke restaurants van de Zuid-Hollandse stad. Stijlvol, intieme sfeer en een gevoel van thuiskomen zijn enkele typeringen van Het Prentenkabinet. De gedreven keukenbrigade kookt met aandacht voor kwaliteit, en laat zich inspireren door de Frans, Internationale keuken. De smaakpapillen worden geprikkeld door experimentele en traditionele gerechten. Nieuwsgierig geworden? www.prentenkabinet.nl of kom eten in het Regthuys in Wassenaar www.brasseriehetregthuys.nl of fietsen?
www.fietsculinair.nl

Meer informatie over restaurant Het Prentenkabinet

Uitmuntend
9,1

Jouw recensie over het restaurant Het Prentenkabinet

Martin V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2018
Zeer goed gegeten met mijn zaken partner, prettig is dat je zonder gedoe een karaf water kan krijgen en dat er brood op tafel staat
maleen H.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2018
We komen hier al jaren en worden nog steeds niet teleurgesteld, we hadden het menu gastronomique en konden het voorgerecht ivm het heelijke weer nog even buiten nuttigen!! Prima huiswijn en prettige bediening!
Tot de volgende keer
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
had meerverwacht in kwaliteit en hoeveelheid. Voorgerecht was goed, hoofdmaaltijd viel erg tegen. Service was waardeloos, ze hadden er absoluut geen zin in deze avond denk ik.
HJ V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2018
Op een zaterdagavond tijdens de restaurantweek blijkbaar. Het eten was redelijk. Maar vooral in het oog sprong de volledig machinale manier van bedienen. Geen enkele lol, geen vreugde, geen passie voor het vak. Erg jammer, want de Bourgogne was voortreffelijk. Als je mee wilt doen aan zo’n week met een vastgesteld menu ga er dan voor.
Fauve K.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2018
Geweldig gezellig en heerlijk. Er wordt top rekening gehouden met dieet wensen! Ik ben zelf veganist en het was heerlijk! AANRADER!
S.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2018
Wij zaten naast 8 jongemannen in pak met vest. Ze maakten veel kabaal, praatten hard en verpestte daarmee ons etentje. Voortaan dit soort groepen apart zetten. Wij kwamen altijd voor de rustige sfeer. Nu komen we niet meer.
Peter E.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2018
We hebben op een zondagmiddag geluncht met 7 personen. Het was er helaas voor het Prentenkabinet heel rustig. Wat ons betreft verdienen ze het om op elk moment uitverkocht te zijn en dat ze een wachtlijst van een paar maanden hebben. Van de 7 personen waren er 5 met een speciale wens. Dat leverde geen enkel probleem op. Vegetarisch is bij het Prentenkabinet ook echt vegetarisch en niet een gewoon gerecht min vlees. Gluten allergie? Geen probleem! Voortreffelijke bediening, heerlijke gerechten die prachtig opgemaakt zijn en die in een passend tempo worden uitgeserveerd.Je eet in een monument en dat straalt het ook van alle kanten uit, maar daarnaast is de inrichting van bijvoorbeeld de wc super netjes en modern. Kortom een aanrader!
Kjeld M.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2018
We hadden een bongo bon gekregen en daar hebben we hier gebruik van gemaakt. Bij binnenkomst waten ze erg vriendelijk, echter werden we vervolgens aan een tafel gezet en werd er niet meer naar ons omgekeken. We kregen het gerechte waar we recht op hadden (wat erg tegen viel, smaken waren gewoon niet goed en niet op elkaar afgestemd). Verder werd er ook niets meer gevraagd of gezegd. We hadden best nog wel wat willen bestellen maar hier kregen we gewoon de kans niet voor.
Hanna B.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2018
Met een woord: SLECHt! Als je kwaliteit eten en gezellige sfeer wil ga liever naar Dartel of La Diva.
Jan Maarten L.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2018
Stijlvol restaurant, niet 13-in-een-dozijn, twee prachtige ruimtes met elk hun eigen sfeer in een pand met rijke historie. Eten en bediening van uitstekende kwaliteit! We komen hier graag weer eens terug!
D.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Prima restaurant in oude centrum van Leiden. Goede vriendelijke service. Kwaliteit eten eerste klas. Gezellig druk op een zaterdagavond.
Henk .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Voor de tweede keer in een paar weken heerlijke avond gehad in het Prentenkabinet. Juiste mix tussen formeel en informele bediening. Niet té formeel, maar zeker niet te te nonchalant. Fijne gerechtjes, goede ambiance. Het Prentenkabinet springt er in het horeca aanbod uit. Bij het afrekenen blijkt weer de juiste prijs kwaliteit verhouding. Geen koopje, maar kwaliteit kost wat. En dat krijg je in de combinatie spijs/wijn/ambiance/bediening. Ga zo door.
Loek S.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2018
Een verrassend menu met heerlijke gerechten. Op dieetwensen wordt flexibel ingespeeld met kwalitatief goede vervangende gerechten. We komen vaker en het is steeds weer goed.
Anneke M.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2018
Mooi en stijlvol ingericht en gedekt. Veel aandacht van het personeel op een prettige, niet opdringerige manier. Er werd goed meegedacht over de mogelijkheden voor een gast met een allergie. Zeer smaakvolle en leuk opgediende gerechten. Wij hebben echt genoten.
Marjon K.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
We waren met vier personen waarvan één persoon van te voren expliciet gevraagd had om de gerechten zoutarm te serveren. Het voorgerecht was toch zout (zoutkristallen waren zichtbaar). Nogmaals benadrukt het hoofdgerecht zonder zout te serveren. Het hoofdgerecht was helaas toch veel te zout. Na terugsturen werd er een nieuw hoofdgerecht klaargemaakt. Dat was minder zout, maar zeker niet zoutarm. Heel jammer! Wij gaan hier niet meer eten.
Danielle D.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Het was fantastisch!! Het eten was heerlijk en Martin en zijn team hebben supergoed voor ons gezorgd!! Heel erg bedankt!!
Maria K.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
We hebben genoten van het gastronomisch menu met bijpassend wijn arrangement. Ook aan de glutenvrije varianten was veel aandacht besteed!
Henk .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Fijn gegeten, fijn bediend, vlot en netjes maar niet overdreven formeel. Juiste balans. Goede kaart en -in de menu
combinatie- zeker niet te duur. Al met al een aanrader. Met een blij gevoel naar buiten..
Anne C.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
Doordat het goed weer was hebben we buiten op het gezellige,rustige terras van de binnentuin gegeten.Een genot!
We hebben gebruik gemaakt van een zeer gunstige zgn "terrasaanbieding ".De moeite waard.
De bediening was erg prettig : over een aanpassing in het menu vanwege diabetes werd meteen meegedacht en zeer soepel opgelost.
We komen zeker terug.
V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2018
De tuin is met goed weer een goede plaats om te genieten van de heerlijke gerechten. Hoogstaand en verassend laag geprijsd !