Over het restaurant Het Prentenkabinet

Restaurant Het Prentenkabinet is gevestigd in een eeuwenoud pand in het centrum van Leiden. Het staat bekend als een van de mooiste en meest karakteristieke restaurants van de Zuid-Hollandse stad. Stijlvol, intieme sfeer en een gevoel van thuiskomen zijn enkele typeringen van Het Prentenkabinet. De gedreven keukenbrigade kookt met aandacht voor kwaliteit, en laat zich inspireren door de Frans, Internationale keuken. De smaakpapillen worden geprikkeld door experimentele en traditionele gerechten. Nieuwsgierig geworden? www.prentenkabinet.nl of kom eten in het Regthuys in Wassenaar www.brasseriehetregthuys.nl of fietsen?
www.fietsculinair.nl

Meer informatie over restaurant Het Prentenkabinet

Jouw recensie over het restaurant Het Prentenkabinet

Bas S.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2018
De toast bij de pate was aangebrand. Na melding hiervan kregen wij andere toast ,deze was ook aangebrand.
De hoofdmaaltijd was droog hertenvlees met geen duidelijke wildsmaak. Daar over lag een wild ragout, hetgeen weinig smakelijk was en oogde. Kortom, wij kregen het gevoel van een miskoop en voelde onze klacht niet gehoord. Overigens was het dessert goed. Slotsom, wij hebben 97 ,50 betaald voor een maaltijd waar we totaal niet tevreden over zijn.
Geerten V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2018
Historisch pand en leuk ingericht! Leuk om hier een hapje te eten.
Eten was boven gemiddeld goed, maar niet heel bijzonder. Wij dronken een rode huiswijn, die erg lekker was. Bediening was attent en correct, maar niet heel vriendelijk.
V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2018
Fantastische avond gehad! Goede wijn, goed eten en fijne sfeer. Wij komen zeker nog een keer terug om te genieten van de heerlijke gerechten.
Jacky G.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2018
Heerlijk gegeten met het black friday menu. 4 gangen met bijpassende wijnen SUPER. Echt een aanrader om hier te gaan eten. Wij komen zeker snel weer terug.!!
Kees B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2018
We zijn vaker in het prentenkabinet geweest en iedere keer was t uitstekend. Zondag van een 4 gangen+ etentje genoten, voor een heel redelijke prijs incl een passend 5-glazen wijnarrangement.
Ik denk dat we vaker hier zullen eten, niet alleen vanwege de locatie tussen Rapenburg en Pieterskerk.
Kees
Anna O.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2018
Heerlijke gerechten. Prijs fles plat water over de top €6,50. Ambiance bibliotheekachtige inrichting. Het wijnarrangement was uitstekend met afwisselend witte en rode en dessert wijn.
Verva V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2018
Wij waren hier heel lang niet meer geweest, nu met een aanbieding van Diningcity weer een keertje gegeten. Vroeger stond er altijd al een karaf ijswater op tafel, dit is helaas niet meer zo, jammer, net als het brood, 6 kleine stukjes voor 4 personen. Wij zaten nog heerlijk aan ons aperitief toen het voorgerecht al werd geserveerd. Er was niet gevraagd of wij wijn wilden, hadden ook geen wijnkaart gezien, dus bij het voorgerecht maar het aperitief opgedronken. Het tempo bleef de hele avond erg snel, dat zou wat rustiger kunnen. Het eten was lekker, mooi opgemaakte borden, maar we vonden het niet echt wauw. Het pand en de inrichting zijn zeer sfeervol.
Bengt V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
Voor herhaling vatbaar.....was er jaren geleden voor het laatst maar dat wordt nu anders
Bjorn V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
De sfeer was goed. Het eten perfect met name de eendenlever. De wijn pasten goed bij de gerechten. We komen graag nog een keer terug.
Pelle V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
Super mooie locatie in hartje leiden en dat zo heerlijk eten met echt gastheerschap .
Waar kan je dit nog meer vinden en ook nog betaalbaar.
Er zijn ook veel acties te doen en dat is zeker een pre .
Zie de uitgebreide site .
sjaakenheleen .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Heerlijk gegeten met mooie wijnen erbij geserveerd De bediening was heel alert en heel goed op elkaar ingespeeld. Zeker voor herhaling vatbaar!
T D.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Gebruik gemaakt van een all in surprise deal op black friday.
Uitstekend bevallen. Ons zien ze zeker nog (een keer, meerdere keren) terug.
Willeke D.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Altijd smullen bij het Prentenkabinet en ook dit keer was het weer heerlijk!
Personeel is zoals gewoonlijk erg vriendelijk en de maaltijden volgen elkaar prima op. Heerlijke bijpassend wijnarrangement.
Barbara B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2018
Wij hadden het Heerlijk menu gereserveerd, dat was niet helemaal doorgekomen maar werd meteen ter plekke opgelost. het eten was voor de prijs van dit kennismakingsmenu meer dan goed. vriendelijke bediening. We komen zeker terug om meer te proeven.
Paola D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2018
Geen amuse gekregen, verschillende obers/serveersters aan de tafel, waarvan eentje onverstaanbaar. Eten is prima, maar de porties zijn karig. Mag wel iets royaler allemaal.
María Rosa N.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2018
Wij zijn zaterdag 17 november geweest met een groep van 9 mensen. Om 20:00 gearriveerd, krijgen we onze eerste gang om 21:30. Ondertussen, moesten we voor een 2e en 3e portie brood gemiddeld 15 min wachten (wij hadden honger!!!) Tussen 1e en 2e gang, weer te veel tijd (40 min) zonder uitleg. Toetje wachttijd iets kleiner. Als genoegdoening kregen we ÉÉN gratis kopje koffie (voor één persoon) nadat mijn man meerdere keer liet zien dat alles veel te lang duurde. Niemand toonde interesse. Onacceptabel. Wij komen nooit meer terug en gaan we zeker het restaurant afraden.
E. S.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2018
Zoals gewoonlijk weer een prima menu gegeten. Deze keer het wildmenu. Een smakelijke wildzwijnpaté, gevolgd door een heerlijke scroppino, en daarna mals hert. Een gezellig toetje bestaande uit diverse onderdelen besloot de maaltijd. Het personeel is snel en vriendelijk, maar niet opdringerig. Ik raad het Prentenkabinet weer aan.
willem P.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2018
Veel te veel wachttijd (half uur voor opnemen bestelling, 1.5 uur tot het voorgerecht en 2.5 uur tot het hoofdgerecht). Sommige gerechten waren lekker, andere niet erg. Teleurstellend.
Diana W.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2018
Uitstekend restaurant bediening erg vriendelijk en het eten is er super , worden er erg vriendelijk ontvangen dit restaurant is een aanrader.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2018
Het smaakte goed en alles was prima verzorgd. Wellicht dat de vloerbedekking wat kan worden veranderd. Ik vind deze wat somber.