Over het restaurant Het Prentenkabinet

Restaurant Het Prentenkabinet is gevestigd in een eeuwenoud pand in het centrum van Leiden. Het staat bekend als een van de mooiste en meest karakteristieke restaurants van de Zuid-Hollandse stad. Stijlvol, intieme sfeer en een gevoel van thuiskomen zijn enkele typeringen van Het Prentenkabinet. De gedreven keukenbrigade kookt met aandacht voor kwaliteit, en laat zich inspireren door de Frans, Internationale keuken. De smaakpapillen worden geprikkeld door experimentele en traditionele gerechten. Nieuwsgierig geworden? www.prentenkabinet.nl of kom eten in het Regthuys in Wassenaar www.brasseriehetregthuys.nl of fietsen?
www.fietsculinair.nl

Meer informatie over restaurant Het Prentenkabinet

Uitmuntend
9,1

Jouw recensie over het restaurant Het Prentenkabinet

Jan Maarten L.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2018
Stijlvol restaurant, niet 13-in-een-dozijn, twee prachtige ruimtes met elk hun eigen sfeer in een pand met rijke historie. Eten en bediening van uitstekende kwaliteit! We komen hier graag weer eens terug!
D.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Prima restaurant in oude centrum van Leiden. Goede vriendelijke service. Kwaliteit eten eerste klas. Gezellig druk op een zaterdagavond.
Henk .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Voor de tweede keer in een paar weken heerlijke avond gehad in het Prentenkabinet. Juiste mix tussen formeel en informele bediening. Niet té formeel, maar zeker niet te te nonchalant. Fijne gerechtjes, goede ambiance. Het Prentenkabinet springt er in het horeca aanbod uit. Bij het afrekenen blijkt weer de juiste prijs kwaliteit verhouding. Geen koopje, maar kwaliteit kost wat. En dat krijg je in de combinatie spijs/wijn/ambiance/bediening. Ga zo door.
Loek S.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2018
Een verrassend menu met heerlijke gerechten. Op dieetwensen wordt flexibel ingespeeld met kwalitatief goede vervangende gerechten. We komen vaker en het is steeds weer goed.
Anneke M.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2018
Mooi en stijlvol ingericht en gedekt. Veel aandacht van het personeel op een prettige, niet opdringerige manier. Er werd goed meegedacht over de mogelijkheden voor een gast met een allergie. Zeer smaakvolle en leuk opgediende gerechten. Wij hebben echt genoten.
Marjon K.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
We waren met vier personen waarvan één persoon van te voren expliciet gevraagd had om de gerechten zoutarm te serveren. Het voorgerecht was toch zout (zoutkristallen waren zichtbaar). Nogmaals benadrukt het hoofdgerecht zonder zout te serveren. Het hoofdgerecht was helaas toch veel te zout. Na terugsturen werd er een nieuw hoofdgerecht klaargemaakt. Dat was minder zout, maar zeker niet zoutarm. Heel jammer! Wij gaan hier niet meer eten.
Danielle D.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Het was fantastisch!! Het eten was heerlijk en Martin en zijn team hebben supergoed voor ons gezorgd!! Heel erg bedankt!!
Maria K.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
We hebben genoten van het gastronomisch menu met bijpassend wijn arrangement. Ook aan de glutenvrije varianten was veel aandacht besteed!
Henk .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Fijn gegeten, fijn bediend, vlot en netjes maar niet overdreven formeel. Juiste balans. Goede kaart en -in de menu
combinatie- zeker niet te duur. Al met al een aanrader. Met een blij gevoel naar buiten..
Anne C.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
Doordat het goed weer was hebben we buiten op het gezellige,rustige terras van de binnentuin gegeten.Een genot!
We hebben gebruik gemaakt van een zeer gunstige zgn "terrasaanbieding ".De moeite waard.
De bediening was erg prettig : over een aanpassing in het menu vanwege diabetes werd meteen meegedacht en zeer soepel opgelost.
We komen zeker terug.
V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2018
De tuin is met goed weer een goede plaats om te genieten van de heerlijke gerechten. Hoogstaand en verassend laag geprijsd !
J.M. K.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Bij binnenkomst warm welkom geheten. Het 5 gangen menu genomen met bijpassend wijn arrangement. Amuse was al lekker, maar alle gangen waren ronduit heerlijk. Attente en vriendelijke bediening. Een avondje genieten.
jisko.smit .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
"...................................."..........................................................................................
V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Zoals gewoonlijk weer heerlijk gegeten. Het verrassingsmenu voldeed aan al onze wensen. We verheugen ons alweer op een volgend bezoek.
Rudolf K.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Lekker eten; bediening OK; in begin wat langzaam. Lunch kaart kan wat overzichtelijker. Ik vind minimaal 120 tekens wel erg veel.
Janbartelsman B.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2018
Ik had hoge verwachtingen en uiteindelijk viel het eten toch tegen. Ik bestelde de vis van de dag maar daar zat kraak noch smaak aan,echt jammer voor zo'n bedrag. De bediening was echt oké,de ambiance ook maar waar ik voor kwam: nee.... Heel jammer. J.C.B.
Hoesain F.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Zeer genoten van het goede eten (Menu Gastronomique met een passend wijnarrangement), de fijne bediening (met aandacht!) en de vriendelijke ontvangst. Dit was ons 3e bezoek; en we komen zeker terug. MvG Hoesain
Martijn M.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2018
Wederom lekker gegeten en voor het eerst ook buiten kunnen zitten. We hadden het gastro menu en dat was gewoon weer goed.
Winfried L.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
Het verrassingsmenu van de chef was een aaneensluiting van culinaire heerlijkheden, waarbij vegetarisch niet onderdeed voor het vleesmenu. Lekker buiten gegeten en voortreffelijke bediening. De prijs mag er wezen, maar verdiend.
Jane G.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
gastvrije ontvangst, goede bediening, een wijnadvies bij de verschillende gerechten, voldoende tijd tussen de gangen, kortom: een aangename eetervaring.