Over het restaurant Het Prentenkabinet

Restaurant Het Prentenkabinet is gevestigd in een eeuwenoud pand in het centrum van Leiden. Het staat bekend als een van de mooiste en meest karakteristieke restaurants van de Zuid-Hollandse stad. Stijlvol, intieme sfeer en een gevoel van thuiskomen zijn enkele typeringen van Het Prentenkabinet. De gedreven keukenbrigade kookt met aandacht voor kwaliteit, en laat zich inspireren door de Frans, Internationale keuken. De smaakpapillen worden geprikkeld door experimentele en traditionele gerechten. Nieuwsgierig geworden? www.prentenkabinet.nl of kom eten in het Regthuys in Wassenaar www.brasseriehetregthuys.nl of fietsen?
www.fietsculinair.nl

Meer informatie over restaurant Het Prentenkabinet

Jouw recensie over het restaurant Het Prentenkabinet

Tom D.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Het eten was smaakvol, echter was het hoofdgerecht niet op de juiste temperatuur. Bedoening bood vervolgens een gratis kop koffie aan als compensatie, wat netjes was. Prijs voor de kwaliteit v/h eten aan de hoge kant.
Giel H.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
Een prachtige locatie met een werkelijk uitmuntende bediening: Aardig, niet opdringerig maar des gevraagd met heldere adviezen
Sandra R.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Iedereen heeft genoten van het heerlijke en feestelijke kerstdiner en de gezellige sfeer. Alles was erg lekker, maar het vegetarische menu verdient het apart genoemd te worden. Voor ons is de signatuur van het Prentenkabinet naast uitstekende vis- of vleesgerechten toch wel de bijzondere en heerlijk bereide groenten en combinaties van groenten.
M.J.M. V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Zeer gevarieerd Kerstdiner voor 4 personen, waarvan 2 met goed wijnarrangement. Volle bezetting qua gasten met gelijktijdige start, wat rust creeerde voor de eters en de bediening. Goed mogelijk om met elkaar te praten, achtergrondgeluiden op prettig geluidsniveau
adrienne A.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Op deze voet doorgaan en succes is verzekerd. Het is iedere keer een feestje om te gast te zijn bij het Prentenkabinet. Daarbij is het extra leuk dat de meeste personeelsleden ons kennen en steeds met veel persoonlijke aandacht de gerechten ‘voorschotelen.
Petra D.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Wij gingen op kerstavond hier dineren. De bediening was erg vriendelijk, welkomsdrankje, amuse en eerste gerecht kwamen met goede tussenpauzes. Daarna kwamen de rest van de 5 gangen zeer snel na elkaar. Dit was niet zo fijn. Ook waren wij erg teleurgesteld over de sfeer, het licht was vrij fel en er was geen enkele kerst aankleding. Hierdoor was het een beetje kille en zakelijke sfeer.
Harry G.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Zeer goede bediening en heel lekker gegeten.
juull .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Heerlijk gegeten. Als amuse een witte chocolade geitenkaas panacotta. Een nieuwe combinatie voor mij maar het was heerlijk. Als voorgerecht makreel met aardappelsalade, mayonaise puntjes, inktvis en zeewier. Was he erg lekker. Als hoofdgerecht een heerlijke eend gerold in parmaham. Als desser 4 verschillende items. Een taartje van citroen, een glaasje van sinasappel, een mouse can chocola en een ijsje van boere yoghurt. Super goed combinatie. Bij dit gerecht hebben wij een heerlijk kogmans kloof desserwijn gedronken. Tevens was de bediening ook heel erg goed. We werden vriendelijk geholpen en alles was snel op tafel. We hebben genoten!
pppp B.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Het eten is heerlijk, goede wijnen en vriendelijk personeel. Echt een aanrader. Je kan er heerlijk rustig zitten en lekker bijkletsen met vrienden of familie.
Jef V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Echt waar voor je geld ! Hier word je in de watten gelegd en je voelt je als een bijzondere klant. Hier ga ik heen als ik een bijzondere avond wil.
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Super lekker gegeten, mooi ambiance en zeer vriendelijk personeel, die rekening houd met allergie gluten vrij en lactose vrij
danielles16 .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
volop genoten en zeer goed gegeten en de bediening was bijzonder attent en zeer vriendelijk het is ons zeker bevallen bij jullie komen we zeker vaker eten!!!!!!
john V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
Weinig kerstsfeer terwijl het pre kerstdiner was op 21 december. Kil en koud restaurant, eten en wijnarrengement waren lekker
Isadora T.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2017
het goede nieuws is, de muziek ging op ons verzoek gelijk uit. De inrichting vond ik deprimerend en ondanks dat er maar een ander tafeltje bezet was was de bediening sloom. Iets attenter zou fijn zijn. Er vlogen fruitvliegjes rond onze tafel, van een bord was een stuk af, en het eten kwam zeer lauw op tafel de vis was veel te zout je krijgt wel erg weinig groente maar hoera het vlees was perfect maar helaas wat een liefdeloos opgemaakt bord. Alles klopt hier net niet, de smaken, de textuur, Waterglazen en karaf matchen niet met de rest van het servies, het zijn de kleine dingen die het grote verschil maken. het toetje naar verwachting mierzoet. Ik zou zeggen ga met het personeel eens langs bij huis ter Duin, daar weten ze hoe je gasten blij moet maken.
heldeweg1946 .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Wij gaan er samen weinig met ons tweetjes op uit (dit was onze trouwdag) maar de sfeer - van het personeel, de gelegenheid en het eten - smaakt duidelijk naar meer.
Polikliniek M.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
Wij waren met onze afdeling vanwege kerstdiner op deze locatie met 25 personen. Bij ontvangst was er nauwelijks begroeting en werd er van de bediening niet aangeboden iets te drinken, totdat wij zelf hiernaar vroegen. De bediening tijdens het diner liet te wensen over, ofwel geen contact. De wijnglazen werden weggehaald bij mensen die geen wijn dronken, maar er werd ook niet gevraagd of zij iets anders wilden drinken. Bij de personen die wel wijn dronken werd niet gevraagd om bij te schenken. Bij het afruimen na elke gang werd er niets gevraagd (bv of alles voldoende was en of het naar wens was). Jammer gezien de prijs die er voor betaald wordt.
maleen H.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2017
Leuk menu prentenkabinet 35,00 en prettig dat hier brood en boter en een leuk amuse in zit, dat maakt de avond compleet.
karina71 .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Een collega had hier al veel van gehoord en we zijn er samen gaan eten. We kozen allebei het wild-3-gangen-menu. Collega wilde een ander voorgerecht. dit was geen probleem. Amuse en scroppino was heerlijk, gerechten ook. Keurig geserveerd en uitgelegd wat er op ons bord lag. Smaken waren erg verfijnd.
maleen H.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
bij binnenkomst moesten we even wachten rest was prima, eten super fijn dat brood geserveerd wordt zonde te vragen. wij komen zeker terug met de pre kerst
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
Goede avonden gehad, zowel binnen als buiten in de prachtige tuin (aanrader bij mooi weer!). Hoewel er vaak acties met het menu gemaakt worden, heb ik de beste avonden buiten de acties om gehad.