Het Plein

Oude Postweg 144 3711 AL Austerlitz Nederland Kaart

Over het restaurant Het Plein

De plek waar alles samenkomt

Het Plein is niet alleen een hele fijne plek voor een gegrilde zalmmoot, risotto of kalfssucade. Ook een maandelijkse pubquiz, proeverijen en feestjes staan hier op het menu. De filosofie is om zo verantwoord en vers mogelijk te koken in eigen keuken. Kunstenaars en lokale bedrijven stellen hun creaties tentoon, zodat je ook zelf dat gebakje of die schaal aan kunt schaffen voor thuis!

Meer informatie over restaurant Het Plein

wilmakeijzer20 .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
We hebben echt heerlijk gegeten! De lekkerste biefstuk sinds tijden. Het ziet er allemaal goed verzorgd uit. Prettige bediening. Aanrader!
marianvanmourik .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
We hebben eenheerlijke avond gehad! Vriendelijk personeel! Gerechten waren uitstekend. Het gevoel dat je gast bent staat hoog in het vaandel!
Ingrid W.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Het eten was bijzonder smaakvol en werd mooi uitgeserveerd. De bediening was vriendelijk.
Het restaurant was helemaal volgeboekt, hetgeen mijns inziens aangeeft dat de totale kwaliteit goed genoemd mag worden.
Ik had een plekje aan de zijkant bij het raam gevraagd i.v.m. mijn gehoorverlies in het drukkere middenste gedeelte van het restaurant en daar is nog een tafel voor omgewisseld. ????
Mieke P.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
W wilden gebruik maken van de AH boekjes, en hebben enorm genoten boven verwachting!!
Zeker een aanrader voor een volgende keer
Luca C.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Met lunch via de AH actie geweest. We moesten half uur wachten voordat we de kaart kregen, terwijl de zaak niet vol zat. We kregen geen uitleg over de AH actie, maar gelukkig op iens gelezen dat goedkoopste gerecht afgestreept wordt. We hebben de uiensoep (dagsoep) en kreeftsoep genomen. Deze kwamen wel snel op tafel. De kreeftsoep zat een velletje op en was niet bijzonder warm. De volgende gerecht hebben we de carpaccio salade en de hamburger genomen. De carpaccio salade was niet royaal, met wat korstjes brood. De hamburger was wel smakelijk. De bediening had wel wat attenter mogen zijn. We moesten lang wachten. We hebben geen drinken kunnen bestellen, gevraagd om een babyfles op te warmen maar deze was vergeten en kwam vervolgens niet meer terug, lang gewacht op de rekening ect. Tja, gemiste kans.
Brigitte S.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
De gastvrouw was uiterst vriendelijk en behulpzaam. Het was geen probleem een verandering in een gerecht aan te brengen. Presentatie van de gerechten zag er mooi uit.
Ben B.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Lunch vooraf besproken via AH actie. Helaas een serveerster, wel twee personen in keuken die mee hielpen uitserveren. Was druk maar er was niet op ingespeeld. Meerdere AH actie klanten. Pas na 15 minuten iets te drinken en de kaart. Weer kwartier later opname lunch. Soep was goed alhoewel mosterdsoep met zalmsnippers niet echt een lekkere combinatie is. Uitsmijter was aangebrand, de paprika en champignons ook, messen waren bot, brood was niet te snijden. Partner had broodje zalm met kruidenkaas. Veel te veel kruidenkaas en weinig zalm. Zat waarschijnlijk in de mosterdsoep. Al met al teleurstellend. Pluspunt was wel dat je uit de normale kaart kon kiezen, maar de prijzen zijn wel fors. 7,50 euro voor een kom soep met een plakje brood en kruidenboter, tja dan kan je een tweede wel weg geven.
Joyce V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Wij waren erg aangenaam verrast door dit gezellige, goede restaurant in het kleine Austerlitz. We waren hier met de AH restaurantactie en komen zeker weer terug. Zeer vriendelijke bediening en lekker vlot. Eten was voortreffelijk, vooral de ravioli met pompoenvulling was heel goed. Enige verbeterpuntje voor mij zou zijn: ik had de indruk dat de hamburger van het kindermenu geen zelfgemaakte hamburger was. Dat vond ik jammer vergeleken met de goede kwaliteit en aandacht van de overige gerechten. Maar verder helemaal top.
YAC1960 .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Zijn nu al een aantal keren bij het Plein geweest en mogen ook dit keer weer zeggen dat t gehele plaatje ,
ontvangst, service, smaakvolle voor-, -hoofd- en nagerecht , weer heel goed verzorgd werd!
Komen graag weer terug!
KKHH .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Eerder geweest voor diner en nu voor de lunch. Het is een mooie locatie, ideale stop bij een wandeling of fietstocht.
gezellig druk op de zondagmiddag.
soep was niet echt warm, volgende keer beter?!
Harm V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Vandaag de wandelroute van de na gelopen en daardoor gestopt bij het plein. Ze hadden speciaal voor de winter ook erwtensoep à €8,50. Dan verwacht je een lekkere volle kom waar de lepel recht blijft staan maar de soep smaakte naar een met water aangemaakte cup a soep zakje waar een blik doperwten doorheen was gedaan. Nog een half blikje Ah basic knakworstjes in kwartjes gesneden erdoorheen geroerd. Nee, het was echt geen rookworst... Verder had een van de bedienings medewerkers (hopelijk) haar dag niet. Al met al zonde van het geld.
Lee_zet .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Wij hebben via de AH actie bij Het Plein gegeten. Wij waren blij verrast met dit restaurant. De ontvangst is vriendelijk net zoals de bediening zelf. Ze zijn vlot maar niet opdringerig. Het eten is zeker lekker. Een bakje salade bij de hoofgerechten zou het nóg beter maken, maar het was nu ook al erg goed. De kaart is voldoende gevarieerd. De akoestiek is vrij rumoerig. Wij zaten met z'n zessen aan tafel en moest mijn best doen om mij voor iedereen goed verstaanbaar te maken. Wij komen niet uit de buurt maar ik heb het er zeker voor over om een stukje verder te rijden.
wilmabooiman .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Gezellige avond gehad met vrienden. Het restaurant zat bomvol maar dat ging niet ten koste van de service, aandacht en vriendelijkheid van de bediening.
Heerlijk gegeten, kwaliteit was goed!
Van het voorgerecht, de zalmproeverij (2pers.) en het hoofdgerecht de varkenshaas (1 pers.) was de hoeveelheid te weinig in verhouding tot de prijs.
Het is zeker voor herhaling vatbaar!!!
t.vanlangeveld .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Prima gegeten, zaak zat vol, tafel was nog bezet. We kregen direct een andere plaats aangeboden , werden erg vriendelijk ontvangen. Eten was heerlijk.
Al met al een hele gezellige avond gehad.
M. K.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Alles perfect, alleen half 7 binnenkomst en half 10 gingen we pas weg. 3 uur totaal voor we al onze gerechten op hadden. Dit duurde namelijk erg lang. Het was wel megadruk, alle tafels zaten vol en denk dat ze dat niet verwacht hadden. Bediening wel top en vaak genoeg langs geweest dus daar was geen personeelstekort, alleen in de keuken. Ze kwamen wel netjes vertellen dat het iets langer duurde ivm de drukte dus wij hadden daar al het begrip voor en hierdoor vond ik het niet zo erg. Ik zou alleen een koffie of thee van het huis aanbieden voor het lange wachten, dit had ze gesierd. Absoluut een aanrader! Perfect personeel en perfect eten en je zit heel gezellig!
Tim_Boektoe .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Gelunched met ons gezin (2 volw. + 2 kinderen) bij Het Plein met de bon van AHrestaurantactie. Bij binnenkomst liet men ons wachten, een minpuntje. Ik moest uiteindelijk zelf gaan vragen aan welke tafel we konden plaatsnemen. We hadden soep vooraf (was een flinke kom) en allemaal gekozen voor een ander lunchgerecht. Het brood met gerookte zalm 2 was rijkelijk belegd, evenals het brood met rundercarpaccio. Ook de uitsmijter was heerlijk en zo ook panini met worst en zuurkool. We hebben ruim twee uur hier gezeten, best lang wachten tussendoor. Gelukkig hadden wij alle tijd, maar ben benieuwd hoe dat gaat als het hier druk is. Het was zondagmiddag stil in het restaurant maar wel gezellig met open haard aan. De 2 goedkoopste gerechten werden van de rekening af getrokken, zowel voor soep als voor het lunchgerecht. Dat vond ik erg netjes. Wat ik ook heel netjes vond is dat de kinderen een glas water vroegen en hier niets voor gerekend werd. Ik heb vanmorgen al mijn collega's verteld dat dit een aanrader is.
Fieke D.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Gisteren in dit restaurant wezen eten. Het eten was goed maar er zijn nog wel wat puntjes ter verbetering. We moesten 50 minuten op ons voorgerecht wachten. De uiensoep was goed van smaak maar er zat een groot stuk boerenbrood in met kaas wat al snel erg zompig werd en culinair gezien een misser was. Weer erg lang op het hoofdgerecht gewacht . Bij navraag werd er gezegd dat het er echt zo aankomt. Toch duurde dit ook 40 minuten. De hoofdgerechten waren heerlijk. De biefstuk precies zoals ik gevraagd had. Fijne groentjes erbij. De varkenshaas met zuurkool was ook erg smakelijk evenals de krokante rookworst. Er werd gezegd dat de frietjes er zo aankwamen maar die hebben we nooit gezien. Om niet nog eens zo lang te moeten wachten hebben we maar koffie genomen ipv een toetje. Het was druk, de gastvrouw liep constant rond en hielp mee, maar het kan beter.
myrthee .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Erg lekker gegeten (vooral de kalfsucade beviel goed). Vriendelijke ontvangst en service. We moesten wel erg lang wachten op het eten.
MmhReh3k .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
We hebben met zijn zessen de lunchkaart gebruikt. De thee (3 stuks) werd lauw geserveerd. Na een opmerking daarover kwam er onmiddellijk nieuwe thee. 2 van ons hadden daarna soep van de dag. Een franse uiensoep. Deze was stevig gepureerd en smaakte bremzout. Weinig uiensmaak, mogelijk wel tomatenpuree erdoor geroerd. Geen succes. De anderen aten wel redelijk en hadden goede en warme koffie.
Marianne Z.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Zeer gezellig restaurant in het hart van Austerlitz. Gastvrij ontvangst, goede keuken en fijne bediening. Mooie presentatie van de gerechten en .... lekkerrrrr!! Was TOP!!
Wij gaan zeker terug!