Het Plein

Oude Postweg 144 3711 AL Austerlitz Nederland Kaart

Over het restaurant Het Plein

De plek waar alles samenkomt

Het Plein is niet alleen een hele fijne plek voor een gegrilde zalmmoot, risotto of kalfssucade. Ook een maandelijkse pubquiz, proeverijen en feestjes staan hier op het menu. De filosofie is om zo verantwoord en vers mogelijk te koken in eigen keuken. Kunstenaars en lokale bedrijven stellen hun creaties tentoon, zodat je ook zelf dat gebakje of die schaal aan kunt schaffen voor thuis!

Meer informatie over restaurant Het Plein

KKHH .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Harm V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Vandaag de wandelroute van de na gelopen en daardoor gestopt bij het plein. Ze hadden speciaal voor de winter ook erwtensoep à €8,50. Dan verwacht je een lekkere volle kom waar de lepel recht blijft staan maar de soep smaakte naar een met water aangemaakte cup a soep zakje waar een blik doperwten doorheen was gedaan. Nog een half blikje Ah basic knakworstjes in kwartjes gesneden erdoorheen geroerd. Nee, het was echt geen rookworst... Verder had een van de bedienings medewerkers (hopelijk) haar dag niet. Al met al zonde van het geld.
Lee_zet .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
wilmabooiman .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Gezellige avond gehad met vrienden. Het restaurant zat bomvol maar dat ging niet ten koste van de service, aandacht en vriendelijkheid van de bediening.
Heerlijk gegeten, kwaliteit was goed!
Van het voorgerecht, de zalmproeverij (2pers.) en het hoofdgerecht de varkenshaas (1 pers.) was de hoeveelheid te weinig in verhouding tot de prijs.
Het is zeker voor herhaling vatbaar!!!
t.vanlangeveld .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Prima gegeten, zaak zat vol, tafel was nog bezet. We kregen direct een andere plaats aangeboden , werden erg vriendelijk ontvangen. Eten was heerlijk.
Al met al een hele gezellige avond gehad.
M. K.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Alles perfect, alleen half 7 binnenkomst en half 10 gingen we pas weg. 3 uur totaal voor we al onze gerechten op hadden. Dit duurde namelijk erg lang. Het was wel megadruk, alle tafels zaten vol en denk dat ze dat niet verwacht hadden. Bediening wel top en vaak genoeg langs geweest dus daar was geen personeelstekort, alleen in de keuken. Ze kwamen wel netjes vertellen dat het iets langer duurde ivm de drukte dus wij hadden daar al het begrip voor en hierdoor vond ik het niet zo erg. Ik zou alleen een koffie of thee van het huis aanbieden voor het lange wachten, dit had ze gesierd. Absoluut een aanrader! Perfect personeel en perfect eten en je zit heel gezellig!
Tim_Boektoe .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Gelunched met ons gezin (2 volw. + 2 kinderen) bij Het Plein met de bon van AHrestaurantactie. Bij binnenkomst liet men ons wachten, een minpuntje. Ik moest uiteindelijk zelf gaan vragen aan welke tafel we konden plaatsnemen. We hadden soep vooraf (was een flinke kom) en allemaal gekozen voor een ander lunchgerecht. Het brood met gerookte zalm 2 was rijkelijk belegd, evenals het brood met rundercarpaccio. Ook de uitsmijter was heerlijk en zo ook panini met worst en zuurkool. We hebben ruim twee uur hier gezeten, best lang wachten tussendoor. Gelukkig hadden wij alle tijd, maar ben benieuwd hoe dat gaat als het hier druk is. Het was zondagmiddag stil in het restaurant maar wel gezellig met open haard aan. De 2 goedkoopste gerechten werden van de rekening af getrokken, zowel voor soep als voor het lunchgerecht. Dat vond ik erg netjes. Wat ik ook heel netjes vond is dat de kinderen een glas water vroegen en hier niets voor gerekend werd. Ik heb vanmorgen al mijn collega's verteld dat dit een aanrader is.
Fieke D.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Gisteren in dit restaurant wezen eten. Het eten was goed maar er zijn nog wel wat puntjes ter verbetering. We moesten 50 minuten op ons voorgerecht wachten. De uiensoep was goed van smaak maar er zat een groot stuk boerenbrood in met kaas wat al snel erg zompig werd en culinair gezien een misser was. Weer erg lang op het hoofdgerecht gewacht . Bij navraag werd er gezegd dat het er echt zo aankomt. Toch duurde dit ook 40 minuten. De hoofdgerechten waren heerlijk. De biefstuk precies zoals ik gevraagd had. Fijne groentjes erbij. De varkenshaas met zuurkool was ook erg smakelijk evenals de krokante rookworst. Er werd gezegd dat de frietjes er zo aankwamen maar die hebben we nooit gezien. Om niet nog eens zo lang te moeten wachten hebben we maar koffie genomen ipv een toetje. Het was druk, de gastvrouw liep constant rond en hielp mee, maar het kan beter.
myrthee .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Erg lekker gegeten (vooral de kalfsucade beviel goed). Vriendelijke ontvangst en service. We moesten wel erg lang wachten op het eten.
MmhReh3k .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
We hebben met zijn zessen de lunchkaart gebruikt. De thee (3 stuks) werd lauw geserveerd. Na een opmerking daarover kwam er onmiddellijk nieuwe thee. 2 van ons hadden daarna soep van de dag. Een franse uiensoep. Deze was stevig gepureerd en smaakte bremzout. Weinig uiensmaak, mogelijk wel tomatenpuree erdoor geroerd. Geen succes. De anderen aten wel redelijk en hadden goede en warme koffie.
Marianne Z.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Zeer gezellig restaurant in het hart van Austerlitz. Gastvrij ontvangst, goede keuken en fijne bediening. Mooie presentatie van de gerechten en .... lekkerrrrr!! Was TOP!!
Wij gaan zeker terug!
Louise A.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Vriendelijke ontvangst. Er werd meegedacht bij keuzes en men was flexibel (rijst ipv gnocchi, glutenvrij, chocoladesaus ipv ijs e.d.). Mooie uiensoep en wildpaté. De vis-kreeftsoep was lekker en vullendFrietjes met mayo bij die toch verfijnde vis-kreeft soep was wat merkwaardig.De groenten precies goed beetgaar. De roodbaars was mooi op de huid gebakken en royaal bemeten. Luke lichte inrichting, beetje jammer van die paar kunsttoftafelbladen, lekker haardvuur, wel wat rumoerig met al die harde materialen maar net te doen.
Al met al een fijne ervaring en wij komen hier wel terug.
Gerda M.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
We hebben hier vandaag gegeten. We kwamen al vroeg en begonnen als enige gasten,maar toen we weggingen zat het helemaal vol. Dat zegt veel voor een woensdag in januari!
We gingen voor de zalm en tonijn vooraf. Die waren origineel klaargemaakt en opgemaakt en erg lekker. Hoofdgerecht was de kalfssucade. Die smaakte mij erg goed, lekker mals en goede bijpassende groenten en wijn. Personeel was heel vriendelijk en dacht ook mee hoe we onze kleine het best konden vermaken. De sticky caramel cake na, zou ik niet weer kiezen. Niet mijn smaak, maar wel goed klaar gemaakt. Het ijs erbij was heerlijk.
vanhetbaci .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
De gerechten waren erg origineel en goed op smaak en van prima kwaliteit. De presentatie was erg mooi! En de bediening heel vriendelijk en attent!
Mart V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Goede, degelijke keuken voor dit prijsniveau. Met AH actie kan men van de kaart kiezen. Tweede, laagst geprijsd gerecht wordt in mindering gebracht.
prnilsson .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Hoofdgerecht was behoorlijjk teleurstellend. Drie keer biefstuk 'Well Done' en een een keer biefstuk 'Medium' besteld en jammer genoeg iets anders gekregen: drie keer 'Medium'en een keer 'Well Done'. Omdat het restaurant vol zat en we toch wel erg graag wilden beginnen met eten hebben we het maar zo gelaten. Erg weinig groente en met vier personen slechts één klein bakje gebakken aardappeltjes. Een tweede bakje bijbesteld, maar dat kwam wel extra op de rekening. Beetje raar, met name omdat we vier keer hofdgerecht besteld hadden. Nagerechten waren byzonder en erg lekker. Niet voor herhaling vatbaar.
Ellen B.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Prettige, gemoedelijke ontvangst, overheerlijken mosterdsoep (met of zonder zalm), veel mals vlees aan de spareribs en een ontspannen, gezellige sfeer. We gaan zeker nogmaals!
arievandenenden .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Warme ontvangst, voortreffelijk eten ,vriendelijke bediening. Echt TOP. We waren met 6 personen,er was gewoon voor elk wat wils. En alle 6 de gasten waren meer dan lovend.
KKHH .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
prettige ontvangst,
sfeervolle ruimte.
lekkere gerechten. leuk is dat op de kaart vermeld staat welk wijn bij een gerecht hoort!
over mijn risotto als hoofdgerecht had ik het idee dat er niet echte risotto rijst gebruikt was en teveel room, waardoor het een beetje pap rijst was...gerecht was wel weer leuk opgemaakt
carladanhof .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Aardige mensen, restaurant werd die avond druk bezocht en daarom nogal rumoerig.
Had me verheugd op de gerechten maar vond ze niet echt bijzonder, voor een eetcafé best aan de dure kant.
Bediening vriendelijk maar het duurde wel lang voordat er iemand aan ons tafeltje kwam, tijd tussen de gerechten ook lang. Er zat een grotere groep mogelijk dat dit de vertraging veroorzaakte.
Betalen voor kraanwater tja ik weet het niet zou het zelf niet doen.