Het Pleidooi

Adelheidstraat 87A 2595 EC Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant Het Pleidooi

Lekker eten bij Het Pleidooi

Het restaurant is gelegen in de Haagse wijk Bezuidenhout achter het Centraal Station. Met het Paleis van Justitie als achterbuur lag de naam Het Pleidooi voor de hand. Kom langs voor een kopje koffie, lunch of diner, Het Pleidooi is van alle markten thuis!

Meer informatie over restaurant Het Pleidooi

Maandag t/m Vrijdag 11:00 - 23:00
Zaterdag en Zondag Gesloten

Paul M.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
We hebben hier heerlijk gegeten. Zuivere smaken en een uiterst vriendelijke, persoonlijke bediening. Achter het intieme restaurant is een gezellige tuin, waar het bij mooi weer goed toeven is.
Christine V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Wij hebben hier heerlijk gegeten en zijn helemaal verwend door Anne-Marie de eigenaresse van dit pareltje van een restaurant! De sfeer is heel warm, huiselijk en stijlvol. Elk gerecht zag er uit als een schilderij en de smaak was voortreffelijk! Alles was tot in de puntjes verzorgd een absolute aanrader daar is verder geen pleidooi meer voor nodig:)
Frans N.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Hier gegeten op een vrijdagavond. Om 18:15 zat er achterin al een groepje. Erg luidruchtig. Dit is gelijk het grootste minpunt: Slechte geluiddemping waardoor het rumoerig is, als de zaak vol zit. Nu de pluspunten: Warm en knus interieur. Vriendelijke en attente bediening. Het begon al goed met een knolselderijsoepje met truffel als amuse. Doet u mij maar een bord! Mandje met brood erbij. Eén broer had vooraf de mosselen in witte wijnsaus. Prima! Vergeet niet na afloop het schaaltje leeg te vegen met wat brood, zo goed is de saus! De andere broer had een triootje van zalm. Botermals en goed van smaak en mooi gepresenteerd. Als hoofdgerecht hadden we beiden de kabeljauwfilet op een bedje van puree en verschillende groenten. Mosterdsausje ernaast. Goede combinatie en dus erg lekker. Zuidafrikaanse Chardonnay (Drostyhof) bij het eten. Redelijk, maar niet super. Afgesloten werd met een Irish coffee (helaas niet met dungeklopte room), resp. een espresso met een heerlijke brownie. Totaal waren we € 102 kwijt voor een leuke avond met prima eten. Buslijn 24 stopt om de hoek en ook tramlijnen 2 en 6 zijn niet ver weg. Parkeren kan wat lastiger zijn.
Loes V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Heerlijk gegeten afgelopen vrijdag bij het pleidooi. Vlees en vis mals, leuke diverse kaart. Bediening top en zeer vriendelijk en sfeervolle locatie. Vispotje was volgens tafelgenoten een aanrader!
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Een warm en gezellig eetcafé/brasserie met zeer vriendelijke en vlotte bediening. Een lunch van ovenschotel van vis (kabeljauw, zalm, gamba's en een enkele mossel) op een bedje van groentes (peulvruchten) begeleid door voortreffelijke frites. Disgenoot een pasta van de dag met zalm en gambas. Prima gerechten. Begeleid door een goed glas Chardonnay. Cappuccino en espresso macchiato waren ook uitstekend, zoals het moet. Gezellig recht toe recht aan brasserie met value for money.
White-Butterfly .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Op vrijdagavond gegeten voordat we naar een theater voorstelling gingen. Vroeg dus en dat was geen enkel probleem. Er was alle tijd voor ons en we werden verwend met heerlijke amuses! Vlotte bediening en zeer meedenkend over een alternatief voor iemand met allergiën in ons gezelschap. Niets was teveel moeite, zelfs toen het drukker werd. Zowel de gerechten van de kaart als de specials lieten niets te wensen over! Was hier al vaker geweest en kom zeker weer terug.
Michele S.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2015
Vandaag met een groep van 11 mensen geluncht bij Het Pleidooi. Helemaal top! Snelle en zeer vriendelijke bediening en alle broodjes en salades waren meer dan lekker. Helaas konden we niet buiten zitten ivm het weer maar ook binnen is het altijd gezellig,
Barbara B.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2015
Al meerdere keren gegeten met collega's. Baas betaalt. Afscheid. Vlotte bediening, te vlot, veel aandacht voor de drankjes. Maar de broodmandjes blijven leeg. Klein detail, maar typerend voor het geheel!!!! Terwijl we toch als groep een 3 gangen menu verorberen tijdens lunchtijd. Jammer dat het menu niet beschrijft wat er geserveerd wordt. Zo heeft de Salade Provenciaal een appel die je niet verwacht, als dat had geweten had ik wat anders gekozen.
Ik hoop mijn afscheid ergens anders te vieren.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2015
Heerlijk gegeten! Super carpaccio, top bediening, heerlijke wijn en mooie biefstuk! De carpaccio was super vers en erg mooi opgediend. Kom wel eens tegen dat restaurants ze schijnbaar eerder gemaakt afgedekt uit de koelkast komen, dat proef je meteen. Hier duidelijk ter plekke vers gemaakt. Het kan dus wel dergelijke kwaliteit opdienen! Creme Brulee ook heerlijk!
Arnoud D.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2014
Wij eten hier vrijwel maandelijks. Anne-Marie en haar crew hebben ons nog nooit teleurgesteld. Gastvrij en gezellig, even bijkletsen kan altijd. De twee gebruikelijke rode portjes staan bij wijze van spreken al op tafel als je binnen komt... Kokkie doet zijn werk met toewijding, een kleine aanpassing in een menu of gerecht is nooit een probleem ("ik wil wel die hertensbiefstuk, maar mag ik dan die groenten die bij de kalfslende zitten?") en de wijn is fijn. Kortom, hoge cijfers op alle fronten, welverdiend door een constante kwaliteit en een bijzonder persoonlijke benadering. Aanrader.
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2014
Ter afsluiting van een meeting met de groep een hapje eten. Zeer sfeervolle locatie. Voorgerecht rundercarpaccio, hoofdgerecht hertenbiefstukjes met specerijsaus, (november special) en een lekker kaasplankje. Hoewel wij aangaven niet veel tijd te hebben, vanwege de nog lange reistijden toverden de crew in no-time een smaakvolle maaltijd op tafel. Heerlijk ongedwongen sfeer, veel aandacht voor de klant en je proeft de verse producten. Een adres om te onthouden.
Chris Dekker, Boxtel
Hung C.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2014
Zeer leuk, gezellig en intiem restaurant net buiten het centrum van Den Haag, maar zeer goed bereikbaar. Zeer goede service, rekening houdend met de wensen van de klant. Indien het nodig is ook snel, maar het blijft vriendelijk en komt niet gehaast over. Relatief kleine kaart, maar alsnog een goed assortiment waarbij voor ieder wat wils is. Het eten was erg lekker en vers, met name de zalm pleidooi is een aanrader! Vis van de maand juli met risotto was bijzonder. Chocoladedroom is een goede afsluiter van het diner waarbij de vulling van het chocoladetaartje vloeibaar is, afgemaakt met verse aardbeien en een lekkere kletskop.
Al met al, een zeer leuk, goed en intiem restaurant in Den Haag. Zeker een aanrader en ik kom er graag nog eens terug!
Wanneke .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2014
Pleidooi is iedere keer weer een feestje. Wij woonden er vroeger in de buurt, maar rijden er tegenwoordig af en toe voor om. Gezellige, gastvrije bediening en een prima keuken. Gaan met de seizoenen mee, hanteren een aardig tarief en serveren uitstekende wijn. We blijven af en toe graag terugkomen.
Anton S.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2014
Ik heb hier twee keer gegeten. Beide keren van prima kwaliteit. De geitenkaassalade was goed op smaak gebracht, de spekjes hadden wat krokanter gemogen. Het vegetarische Pleidooi - risotto met truffelolie - was goed gaar en smaakte prima. De chocoladedroom is een aanrader.

De bediening was hartelijk en superattent. De gerechten kwamen in een goed tempo.
Matthias B.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
Het Pleidooi is een klein restaurant in de buurt van de ministerie van justitie met een mooi terrasje in het achtertuin.
De bediening is heel aardig en attent. De borden (bijzonder van form) zijn goed verwarmt en de smaak van de gerechten - huisgemaakte tortellinis gevuld met gamba’s en limoen en huisgemaakte kipsaté – is wel behoorlijk goed. Alleen die tortellinis lijken niet echt huisgemaakt omdat de form te perfect is, maar dat is niet echt een probleem, hoewel de saus bij de tortellinis te zwaar (met tomaat) is voor de zachte smaak van de gambavulling.
Alleen de keuze gerechten aan gerechten en ook aan wijn is een beetje beperkt en de porties zouden ook een beetje groter kunnen zijn.
ChrisvB .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2014
Het enige restaurant in de buurt waar een kind van 1 (dat rustig blijft zitten) geen probleem was. Ze kreeg zelfs d'r eigen amuse en werd vriendelijk behandeld, net als wij. De amuse van broccolisoep was smaakvol, de gnocchi's als hoofdgerecht prima, de kaasjes voor het dessert niet heel bijzonder. De kaart buiten was niet bijgewerkt, maar alsnog kon mijn vriendin (een variant van) de risotto bestellen die eigenlijk niet meer op de kaart stond. Erg netjes. Prijs ook aangenaam.
BerndKS .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2014
Driegangenmenu: salade met vijgen, walnoten en blue cheese vooraf. Victoriabaars met puree en groenten als hoofdgerecht en cheescake toe. Mooi opgemaakt, goede porties en prettig qua prijs. Alledrie de gangen hadden wel meer smaak mogen hebben. Leuke tent en attente bediening.
SabineKoster .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2013
Leuke buurt zaak met eenvoudige gerechten, niet hoogstaand maar zeker smakelijk. Leuk alternatief als je eens in de buurt ben. Lekkere huis rose!
Simone K.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2013
Omdat het een zomeravond was zochten we naar een tentje in de buurt, waar je ook buiten kon eten. Het Pleidooi heeft een tuin achter, en dat kwam mooi uit. De kaart is vrij standaard, maar voldoet. De wijn is ok, maar niet bijzonder. De bediening is vriendelijk en relaxed. Het is een ongedwongen sfeer en je bent er welkom.
Marthe F.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2013
Een prima buurtrestaurant waar ik geregeld kom. Werk of privé. Goede salade ( met relaties van het werk), voedzaam driegangenmenu (met mn vader en zn gasten tussen 12 en 80), sateschotel (met stel vriendinnen).
Altijd tot tevredenheid. De bediening stemt het tempo af op je wensen.