Het Pierenend

Haven 50 9976 VN Lauwersoog Nederland Kaart
31-519349422

Meer informatie over restaurant Het Pierenend

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Jannemiek K.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
We kozen : de proeverij aan het wad. Een arrangement voor minimaal 2 personen voor E 32.50. Een keur aan kleine voorgerechten zoals meloen met ham, Hollandse garnalen een gefrituurde scampi met saus, gerookte zalm, mosterdsoep en juttersbrood met roomboter. Het hoofdgerecht mochte we kiezen van de kaart het werd een "vistrio" ( schol, kabeljauw en een sliptong met frites, salade worteltjes en rabarber. Het toetje bestond uit drie gerechtjes, ijs, appeltaart en yoghurt met een saus en crumble. We hebben heerlijk en eerlijk gegeten!
Noor D.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
We kennen het Pierenend van onze vakanties met de boot. De eigenaar was dan niet te beroerd om ons met de auto uit de jachthaven te halen en weer terug te brengen.
Nu zijn wij zelf met de auto en onze verwachtingen werden wederom niet beschaamd.
We werden zeer vriendelijk ontvangen en hebben een uitstekend klaargemaakte visschotel gegeten. Het uitzicht over het wad is fantastisch. Dit restaurant is echt een aanrader. Wanneer we weer enigszins in de buurt zijn met de boot of met de auto zullen wij hier zeker weer gaan eten.
Het is n.l. Ons favoriete visrestaurant. We wonen jammergenoeg te ver weg zodat het iedere keer een feest is.
Tom en Noor. Loosdrecht
Lammie V.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Vanmiddag hebben we heerlijk, warme en bijna krokante kibbeling met brood gegeten.
Het "gerecht" werd mooi opgediend. De bediening was snel en erg aardig.
Helaas zat het terras vol( ja wat wil je met zulk mooi weer) en daardoor was het uitzicht niet zo mooi.
Niet getreurd: wij komen wel vaker in Lauwersoog en komen vast bij het Pierenend een hapje eten.
Henk en Lammie de Bruin.
Femke V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
De borden waren mooi opgemaakt, soms wat aparte combinaties (bijv de dressing bij de ham en meloen). Mijn kabeljauw vond ik iets te rubberachtig maar verder hebben we prima gegeten. Het personeel is erg vriendelijk. Prachtig uitzicht! Leuk en zeer schoon hoekje voor de kinderen om te spelen. Eventueel wat meer speelgoed bij het keukentje zou leuk zijn.
Fairvalue .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Op een zondag voor een hapje (na een uitgebreid ontbijt). Visbitterballen, gewone bitterballen, grote garnalen. Nethes gefrituurd, maar niet echt bijzonder. Om servetten moesten we vragen.
De "echte"lunches bij andere gasten zagen er aantrekkelijker uit, zowel de warme als de koude. Uitzicht op het Wad prachtig, bediening prima, maar wat stuurs. Wel de moeite waard om met wat meer trek eens iets "echts" te gaan eten.
Familietmtjj .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Nadat we terug waren gekomen met de boot van 19.30 u vanuit Schier konden we nog net met z'n zevenen bij gebruik maken van jullie menukaart:
Een groot aanbod van diverse gerechten!
Omdat het al 20.45 u was werd ons gevraagd snel te kiezen. De gerechten werden dan ook snel op tafel gezet. En wat smaakte alles HEERLIJK! Ook het personeel was zeer vriendelijk. We hebben genoten van de aandacht en zorg van hen. We raden dit restaurant aan! Met de auto makkelijk te komen.
Een een prachtig uitzicht!
Roweco .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Einde woensdagmiddag bij het Pierenend beland. Attent ontvangen en er werd direct een kleurplaat met potloden aangeboden aan het kindje in ons gezelschap. Proeverij van "het wad" vooraf, uitstekend. Wel opmerkelijk dat er meloen met ham op het plateau lag, naast de verwachte wadden-gerechtjes. De gebakken mosselen van mijn disgenote smaakten prima, mijn scholfilet vond ik wat minder goed bereid. Leuke bijgerechten en meer dan voldoende. Het nagerecht bestond weer uit een proeverij en die was prima. Al met al een genoeglijke zit. Wel opvallend dat de kaart een paar gerechten bevat waarbij een sterretje staat met de verwijzing "Indien voorradig". Zittend in een restaurant met aan de ene zijde de Waddenzee en aan de andere zijde de visserijhaven van Lauwersoog komt het wat komisch over als er bij de Plate Kibbeling staat: Indien voorradig!
Fokko H.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Bijzonder lekker gegeten! Kabeljauw en vis trio van zeer goede kwaliteit. Heerlijk ijstoetje. Uitzicht op Schiermonnikoog; wat wil je nog meer.
Mehory .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
"Gebakken tong was buitengewoon voortreffelijk. Het eten is degelijk en goed en lekker. De ambiance is bijzonder schoon. Alles is wat fantasieloos, jammer. Mooi uitzicht.
Remco H.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
had hier al veel van gehoord en het was waar wat is het eten hier super.
een hele leuke bediening, mooie omgeving met een pracht zicht op zee.

wat verrukkelijk om hier te eten
BW E.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2014
Eten heerlijk zoals altijd.
Eten heerlijk vers, vis goed bereid. Gouden frietjes heerlijk gekruid. Voorgerecht goed verzorgt, nagerecht veel keuze. Omgeving: mooi uitzicht op de wadden, buiten en op terras goeie en snelle bediening, leuke serveersters en een goeie gast heer en vrouw, altijd even tijd voor een praatje, mits het niet te druk is!!! AANRADER
Joyce026 .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Ik heb hier een salade met paling gegeten, deze was rijk gevuld en smaakte goed. Wat betreft eten dus niets op aan te merken.

De service was vlot en ons eten werd ook snel opgediend.

Decor: het ziet er netjes uit en buiten kun je heerlijk zitten met uitzicht op zee naast je.

Over het algemeen dus een dikke voldoende, niets op aan te merken!
Anuschka R.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Tweemaal de plate met kibbeling genomen en we waren beiden niet erg enthousiast. De vis was niet slecht, maar wel wat aan de koude kant net als de (bleke) frietjes. De presentatie op het bord was onaantrekkelijk, ook door het plastic kuipje saus. De sla zat in een apart bakje dat op het bord stond en leek onaangemaakt en droog. Het terras biedt een adembenemend uitzicht op het wad en op Schiermonnikoog. Helaas was het niet echt schoon en plakte onze tafel nogal. De bediening had waarschijnlijk een grotere groep binnen zitten, waardoor het terras wat onderbemand was. Pinnen moet binnen, waarbij de klant het tafelnummer moet onthouden en ook wat er is geconsumeerd. Deze service kan wel wat beter.
Henk-en-Erik .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2014
Wij hebben enkel plate service gehad en een toetje na, maar die gaven al blijk van de uitstekende aandacht die hier aan het eten wordt besteed. De gefrituurde vis droop niet van de vet en was goed sappig, zoals het hoort. De friet was goed gefrituurd en de salade die er bij geserveerd werd was artistiek neergelegd in een klein bakje. Simpel, maar erg lekker.
Myra K.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Heerlijk vis eten doe je bij Pierenend. We komen hier al jaren met plezier. Vooral omdat het eten lekker is, maar ook omdat je er een prachtig uitzicht hebt op de Waddenzee. Top! Ook voor kinderen leuk (kindermenu & speelplekje).
Moorlach .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Als van vis eten houd is dit de plek aan de waddenzee..net als het uitzicht is het genieten , met de haven en de veerpont naar schier
de gastvrijheid is er uitstekend.....voor klein gezelschap als voor groepen een aanrader....met kindern geen probleem..want een speel plek is aan wezig
Dolf S.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2013
Mooie locatie. Ik vraag me bij dit restaurant echter af: wat wil je zijn? A la carte gerechten waren flink aan de prijs, als in een chique restaurant. Daarnaast staan echter plates met frites op de kaart, als in een wegrestaurant. Hoofdgerechten leken ons in elk geval op het oog veel te duur, dus een plate besteld. Niets op aan te merken, gewoon in orde. Restaurant zelf is ruim en heeft een prachtig uitzicht.
Veerkes .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2012
We zijn op de bonnefooi naar het Pierenend gegaan. En dat pakte goed uit. We kwamen binnen en werden vriendelijk ontvangen. Zowel het eten van de kinderen (mooie aangepaste porties) en ons eten was voortreffelijk en de bediening is erg gastvrij en attent. Wat ons betreft een heerlijk restaurant en super mooi gelegen aan het Wad, wij komen zeker terug.
Martine Z.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2012
Het restaurant ligt op een prachtige locatie. Probeer een tafeltje aan het raam te krijgen!Met kinderen kun je hier prima terecht, kleurpotloodjes voor de placemat. Ook is er een aparte (bijna geluidsdichte) speelkamer met keukentje. De kaart is tamelijk standaard, klassiekers en niet verrassend. Maar wat je eet is gewoon goed. Bediening is erg vriendelijk. Kortom: een prima adresje!
Ton44444 .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2012
Wat een plek! Aan de ene kant de haven met vissersboten, aan de andere kant de Waddenzee. Vooral als je op het terras kunt eten en de zon langzaam kunt zien zakken is het genieten.
Het eten is in orde, al vind ik 29,50 voor het 3 gangen menu wat overvraagd: het hoofdgerecht (schol) was dik in orde, maar het voorgerecht en dessert waren teleurstellend. De volgende keer, en die komt er zeker, gewoon voor een plate gaan dus.
De bediening is informeel en vriendelijk.