Het Paradijs

- High Tea 12:30 - 17:00
Zaterdag 12:00 - 18:00

Liesoe .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Mijn lief en ik waren op vakantie in Twente en wilden graag veganistisch uit eten. Helaas zijn veganistische restaurantjes dungezaaid op het Twentse platteland, dus we vertrokken in de bus naar Enschede. Inclusief verkeerd lopen en de bus missen zijn we in totaal meer dan twee uur onderweg geweest. Er zijn maar weinig restaurants die al die moeite waard zouden zijn, maar dit is er een van. Wat een geweldige ervaring! De plek is prachtig en zeer inspirerend, je zit letterlijk in een kunstwerk. Het liefdevolle idealisme waarmee het pand is gecreëerd wordt weerspiegeld in de menukaart, waar verantwoorde vegetarische en veganistische gerechten op staan. Vooral de veganistische curry die je als hoofdgerecht kunt bestellen is een aanrader. We werden bediend door de eigenaresse, die bijzonder attent was en het duidelijk leuk vond om haar enthousiasme over de schitterende locatie te delen. Ook qua prijs was het een prettige ervaring: voor €50 inclusief fooi hebben we met z'n tweeën heerlijk gegeten.

Of je nou uit eten gaat voor gezelligheid, lekker eten of een bijzondere ervaring: bij het Paradijs krijg je het allemaal.
Foodie3000 .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
De bediening is snel en gastvrij en de dimsum is hier ontzettend lekker! Probeer eens de Woo Kok en Har Cheong Fun.. hier mijn absolute favorieten.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Het paradijs is waarschijnlijk een van de mooiste en sfeervolste restaurants van Nederland, een hele unieke locatie. De bediening is vriendelijk en netjes en past geheel bij de locatie.
Het eten is niet slecht maar ook niet zo goed als je misschien zou willen om de ervaring van de unieke locatie compleet te maken. Eigenlijk is het goed vegetarisch eten wat net iets boven een thuis gekookte maaltijd zit, wel altijd lekker maar niet briljant.
Marieke1974 .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
De attractie van Het Paradijs is de lokatie: je eet in een oase van groen, een waar kunstwerk. Dat alleen al is de moeite waard om een keer te gaan eten. Ook de gastvrijheid en service zijn dik in orde. Voor kinderen zijn er verschillende fotospeurtochten en een hoekje met spelletjes beschikbaar. Het eten is vegetarisch, en de gerechten wisselen van kwaliteit. Brood met tapenade en kruidenboter was prima, mijn indiase soepje was lekker (maar niet te) pittig en de tomatensoep ging er ook goed in.
Een hartig taartje met andijvie en roquefort smaakte prima, net als een indiase curry. De pompoenlasagne was veel te veel en meer een pompoenpuree dan een lasagne. Voor alle gerechten gold dat ze wat karakter aan smaak misten. Garnering op het bord was gevarieerd, bestond veelal uit seizoensgroenten, en waren wel goed op smaak. Voor kinderen wordt op verzoek een pannenkoek gebakken.
Dessert Hemelse laagjes (tiramisu) is echt een aanrader, zelfgemaakt en niet zo zompig als je wel eens ziet. IJs en brownie ook heerlijk, de choconotentaart vond ik niet echt bijzonder.
Ellen_m .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2014
Leuk restaurant voor als je een keer iets anders wilt! Ik ben zelf vegetariër en het eten is van zeer goede kwaliteit. De bediening is snel en erg vriendelijk, niet perse super professioneel maar dat draagt juist bij aan het huiselijke karakter van het restaurant. Het restaurant zelf is natuurlijk een plaatje om naar te kijken, ik heb nog nooit zoiets gezien. Boven het restaurant loopt een soort loopbrug, ook zeker de moeite waard om even overheen te wandelen!
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2013
“Het Paradijs” is een creatie van Adriaan Schalken. Vanaf zijn 17e bouwde hij samen met kunstenaars en dropouts zoals junks en psychiatrisch patiënten in vijf jaar tijd een oude fabriekshal om in iets dat het midden houdt tussen de jungle van Costa Rica en het sprookjesbos van de Efteling. Trappen zijn gemaakt van oude wastafels of stenen van de sloop. De vloer zijn betegeld met flatstones, oud marmer en brokken grafsteen. In de nok hangt een waslijn met schone theedoeken en vanaf een houten loopbrug kun je het complete paradijs van grote hoogte overzien. Er zijn vijvertjes en er is een toiletpotgalerij. Op de deuren van de WC’s nodigen Adam en Eva je uit toe te treden tot de tuin van Eden. Cradle to cradle avant la lettre. Duurzaam met een grote “D”. De sfeer is fantastisch. De menukaart biedt weinig keus en bevat alleen vegetarische gerechten. Ik at hier eenvoudig maar smakelijk en liefdevol bereid voedsel. De bediening was vriendelijk en snel. Zeker eens gaan kijken!
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2013
Wat een unieke plek is dit! Schitterend.
We hebben geluncht met quiche met hartige vulling, grieks jasje en panini met mozzerella. Het eten is sowieso erg smaakvol, maar met name de quiche is echt verrukkelijk. Daarbij een lekker versgeperst sapje. Ondertussen komen er gasten binnen met kinderen die eerst even naar de waterschildpadden gaan kijken...
Het pand vraag om rondkijken: er hing wasgoed in de nok te drogen, overal nisjes, trappetjes en hoekjes, mozaieken, en vele vele planten. De bediening is correct en erg vriendelijk.
Tot nu toe hebben we hier alleen nog maar geluncht, maar ik zie al uit naar een diner in het Paradijs.
Groet van Pieper.
Wandaad .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2013
Het Paradijs is een paradijs voor een vegetariër. Heerlijk eten; goed betaalbaar en een geweldige sfeer. Ik word altijd heel erg blij van de mensen die er zijn en het mooie groene woud wat nagebootst is. Heel erg leuk om ook eens met kinderen naar toe te gaan. Het perfecte zondagmiddagrestaurant
Eteniseenfeest .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2012
Prachtige locatie! Meerder keren gegeten, relatief weinig keuzevrijheid maar dat is geen enkel probleem want elk gerecht bestaat uit een combinatie van vele heerlijke vegetarische hapjes. Nooit teleurstellend!