Het Paleis

Paleisstraat 16 1012 RB Amsterdam Nederland Kaart
31-206260600

Over restaurant Het Paleis

Na een dagje shoppen

Vlak achter het Paleis op de Dam, zit dit gelijknamige café. De kroontjes op het raam, de feloranje muur, het is helemaal in de stijl van het Koningshuis. Met een fijn terras aan de gracht is dit de ideale plek na een middagje shoppen voor koffie, een glas wijn of een maaltijd. Alles van de kaart is huisgemaakt en wordt bereid in de open keuken. Veel komt uit de buurt zoals de zalm van Franck’s smokehouse en oma Bobs surf en turf kroketten.

Meer informatie over restaurant Het Paleis

Maandag t/m Zondag vanaf 09:30
- Ontbijt 09:30 - 13:00

Adriana W.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Het Paleis in de Paleisstraat, met uitzicht op de Singelgracht. Alleen al deze combinatie klinkt als een plus en dat is het ook. Wat zit dit café-restaurant op een leuke plek in het hartje van Amsterdam. Het terras zat met het mooie weer helemaal vol, maar binnen was een goed alternatief. We kwamen voor een eenvoudige lunch, maar werden aangenaam verrast. De lunchkaart bij Het Paleis is zeer royaal en de porties zijn navenant. Uitbundig opgediend, op strak, wit servies. Mooie plaatjes. We kozen voor de clubsandwich (driedubbel gestapeld met kip, tomaat, bacon, sla, mayonaise), de sandwich met een hoge berg rundercarpaccio, parmezaan, truffelmayonaise, et cetera, en de sandwich zalm van Franck’s smokehouse met garnituur en een heerlijke koriander cre?me frai?che. Onze vierde gast koos voor de salade met fetakaas, gecombineerd met rode biet, spinazie, walnoot en limoen-dressing. De bediening was ondanks de drukte vlot en attent. Een aanrader.
SiemHoumes .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Vanmiddag hebben we op deze prachtige locatie geluncht. Je moet even wachten op je bestelling, maar alles dan ook echt vers. De yoghurt had een heleboel echte verse vruchten en de overige gerechten zijn prima.
Bobeldijk ..
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Loop hier geregeld langs, vandaag met gezelschap toch binnen gelopen voor een lunch. Jammerlijk genoeg vrij lang moeten wachten op onze gerechten, daar de zaak nog niet echt vol zat. Eenmaal onze gerechten en drankjes te hebben gehad toch nog even gebleven. De plek opzich is een mooie plek in het centrum. Als de zonnestralen er weer zijn , kom ik graag voorbij om op het gezellige terras te komen genieten.
Lucille W.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Bij toeval kwamen we dit tentje tegen!!! Wow helemaal geweldig. Een geweldige services met medewerkers die weten wat te doen om je geheel op je gemak te voelen en net dat stapje verder gaan om het je naar de zin te maken. We hebben heerlijke sandwiches gegeten. De Tuna Melt en de Runderen Carpaccio zijn echte aanrader. Zoveel beleg dat ik het brood haast niet kon vinden. Geweldig gewoon. Wat ik ook belangrijk vond was de indeling. Gezellig zitten zonder dat de buurman bij je op schoot zit. En een open keuken. Geeft altijd het gevoel van 'wij hebben niets te verbergen; Wij werken met eerlijke en heerlijke producten'. Mijn nieuwe favoriete lunch spot in The Big City.
AStan .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Vanmiddag hier geluncht. Het was erg druk, waardoor het zo’n drie kwartier duurde voor onze gerechten op tafel stonden. Dat kan gebeuren. Bediening leek niet heel gemotiveerd en hadden niet echt oog voor de gasten.
Helaas niet gekregen wat ik besteld had. Vroeg om een bruin broodje carpaccio en kreeg een witte. Melding van gemaakt, broodje werd teruggenomen en ik zou een bruine krijgen. Er stond bruin oerbrood op het menu, maar toen ik mijn bestelling terugkreeg, had de keuken de carpaccio op twee sneetjes casinobrood gelegd. Omdat ik inmiddels al bijna een uur binnen was en niet begreep waarom er niet eerst gemeld wordt dat het bruine oerbrood op is, alvorens het op twee heel goedkope sneetjes bruin brood te gooien, ging ik verhaal halen. Ik gaf aan dat ik oerbrood verwacht had en dat ik nu casinobrood had gekregen. Daaruit maakte ik op dat het bruine oerbrood op was, maar waarom was mij dat niet even verteld? De dame achter de bar zei dat ze er ook pas net achter was dat het bruine oerbrood op was en dat ze dacht dat het maar op casinobrood moest omdat ik vast honger had. Ik gaf aan dat ik niet begreep waarom dat niet eerst aan mij gevraagd werd. Vervolgens kreeg ik de vraag naar mijn hoofd geslingerd hoe het kwam dat iedereen vandaag zo opgefokt was. Ik gaf aan dat het er misschien mee te maken had dat iedereen al meer dan een half uur op zijn of haar eten zat te wachten. Haar verweer was dat het druk was.
Druk is geen excuus om op eigen houtje andere dingen dan besteld uit te serveren en het mij kwalijk te nemen dat ik er iets van durf te zeggen dat ik niet krijg wat ik besteld heb/wat op het menu staat. Vervolgens de vraag wat ik nu wilde; of ze het dan maar moest weggooien of dat ik het alsnog zou gaan opeten. Aangezien ik €9,50 voor een paar plakken carpaccio op twee sneetjes casinobrood niet reëel vind, stemde ik in met het eerste. Een sarcastische “fijne dag nog” volgde. Ik heb afgerekend en ben vertrokken.
Ik heb hier in het verleden lekker gegeten en op sommige dagen had het bedienend personeel zelfs oog voor je. Het lijkt er alleen op dat ze het op drukke (weekend)dagen steevast laten afweten. Een bezoek is een gok, maar ik speel voortaan liever op safe.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Een leuke zaak met terras op een hoek aan de gracht. Ik ben er vaker aan voorbijgelopen omdat het er te druk was. Ditmaal was het lekker rustig binnen dus maar eens geprobeerd. Ik had de wortelsoep en de focaccia met venkelsalami, oude kaas, tomaat en pesto. De wortelsoep was erg lekker: zoet en lekker pittig maar een stukje brood ontbrak. Dat de focaccia warm als een soort tosti gepresenteerd werd, had ik niet verwacht en vond ik minder. De bediening was prima en vriendelijk.
De-Hippe-Vegetarier .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2014
Een van mijn favoriete lunchrooms in de buurt van de Dam! Een klein maar fijn cafeetje dat altijd bruist van de gezelligheid, met goede muziek, leuk publiek en een heerlijke ontspannen sfeer. Aanraders zijn de verse smoothies, de focaccia-broodjes en in de winter zeker de warme chocolade in smaken wit, melk en puur. Soms ook super lekkere soepjes: linzen, wortel en pompoen zijn mijn persoonlijke favoriet. De service is goed, innemende mensen die passen bij de sfeer van het zaakje. Plus zomers een topterras op een leuk en bedrijvig hoekje van de stad!
Nans333 .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2013
Aardige bediening en mooie locatie. Een glaasje water is ook gewoon een gratis glaasje kraanwater.
Ik heb hier geluncht en kon recht de keuken inkijken. Helaas zag ik dat de Nederlandstalige kok z'n vingers aflikte en vervolgens een struik bosui vastpakte en verder ging met zijn werk. Hygiëne lijkt in de keuken niet helemaal op de eerste plaats te komen...
Galois .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2012
Onlangs hier geluncht en het was prima. Een lekker broodje gegeten en zeker een plek om vaker langs te komen.

Wel jammer dat we verkeerde drankjes op onze rekening kregen, maar ja, iedereen kan fouten maken.
Shirleys .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2012
Tomatensoep gegeten tijdens lunchtijd. Was echt heerlijk! Verse soep, culinair met een lepeltje room en basilicum. En dat voor €5. Ik kom zeker terug!
Camilo S.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2012
top tentje voor een snelle hap, en niet duur, prima prijs kwaliteit verhouding. de pastinaaksoep was heerlijk, en de daghap; kip met spinazie en rijst was ook prima, super aardig meisje in de bediening, de vega lasagne viel bij mijn tafelgenootje ook erg in de smaak.
Kariem .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2012
leuke lunch zaak ... centraal in amsterdam , ziet er goed en verzorgd uit, ik had de focaccia met mozarella en pesto was echt lekker en mijn vriend soep van de dag , echt lekker en niet duur .
Ronald1989 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2012
Zondag na een middag winkelen zijn wij toevallig hier beland, de bediening is erg attent, het eten erg lekker en een mooi terras. Een plek om aan te raden.
Passion For Food .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2012
Na tijden hier gegeten, maar het eten is onder de maat en het personeel heeft niks met gastvrijheid. Mooie plek om alleen een drankje te drinken op het terras. Jammer
Nicma .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2012
Tjonge, de gezelligheid straalt van de bediening af...not! Twee jonge heren, met totaal geen liefde voor het vak. Wachttijd is enorm terwijl het verre van druk was. De kipsate was niet warm en slecht gekruid. Friet was weinig, de sla verlept,de kroepoek super vet en zo hard dat je je tanden er opbreekt. Dus nooit meer naar het paleis. De naam doet geen eer! Prijs/qualiteit is zeer zeker niet in verhouding!!