Het Pakhuis

Gravinnesteeg 9 2011 DG Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Het Pakhuis

Ruimte voor pareltjes Het Pakhuis heeft een warme, doch robuuste uitstraling en is ruim en licht opgezet. Naast het klassieke menu is er ook een dagmenu met originele pareltjes. Denk aan heerlijke gerookte zalmrouleau of steak tartare, een hele zeebaars of gekonfijte eendenbout en als dessert een chocoladesouffle. De grote ruimte biedt ook mogelijkheid om hier met een groter gezelschap te reserveren.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Het Pakhuis

Bus 2, 3, 73 en 300, halte Verwulft, 4 minuten lopen of 15 minuten lopen vanaf Haarlem station.

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Het Pakhuis

Maarten T.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Groot pluspunt dat er geen muziek werd gedraaid. Geeft daardoor hele huiselijke en rustige sfeer.
Vlotte bediening, vriendelijk personeel.
Kwaliteit etenwas redelijk tot goed.
Porties wel erg klein, daardoor prijs wat aan de hoge kant.
En wel erg veel tafels, en erg dicht op elkaar.
Kom er wel terug.
Hanneke N.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2018
goede bediening, lekker eten, leuke kaart
Peter E.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Lekker gegeten in een gezellig vol restaurant. Reserveren is aan te raden. De spare-ribs waren lekker!
carla I.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2018
Heerlijk gegeten, maar weinig kindvriendelijk
Tycho A.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
Stoeltjes zitten niet lekker als je lang aan het tafelen bent. Maar lekker eten, leuke kaart en goed personeel! We gaan zeker een keer terug
Brenda B.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2018
Gezellig restaurant met lieve bediening. Toetje chocosouffle was verrukkelijk. Goeie patatten. Carpaccio was misschien met iets te veel 'saus' geserveerd maar wel ok. Sparerib was prima. Saté idem. Lamspotje was iets te zout. Al met al n fijne avond voor n goede prijs. Bedankt Pakhuis!
Tessa M.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2018
Gezellig restaurant op leuke locatie. Het eten is ‘gewoon lekker’. Er werd tussendoor niet gevraagd of we nog wat te drinken wilden. Verder heel prima.
Carry J.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2018
We eten regelmatig in het Pakhuis. Goed eten voor een redelijke prijs. De steak tartaar was héérlijk. En de wildburger kan ik zeker aanraden.
Jaap S.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2018
Leuke gelegenheid, veel keuze, prima prijs/kwaliteit verhouding, fijne bediening. We hadden met z'n vieren een topavond.
Mario W.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
De inrichting is knus, goede service en een goede kwaliteit eten. Ik en mijn vrouw waren ook tevreden over de prijs
Fay B.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Zeer vriendelijk personeel, gezellige uitstraling en heerlijk eten.
nelleke T.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
prima gegeten in prettige omgeving. vriendelijke bediening. ik kom zeker nog weer eens.
spanjeganger .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Wederom met familie gegeten en wederom was het prima.Onze schoonzuster is best wel kritisch echter zij vond het prima.Er was wel een dingetje het was er niet erg warm.Prima voorgerecht lekker hoofd gerecht en prima koffie voor zeer schappelijke prijzen.Wij gaan hier zeker weer terug.
Leonie B.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
Heerlijk gegeten. Soms wat lang moeten wachten, maar het lekkere eten woog daar tegen op. Goede wijn suggesties bij het eten.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
We hebben allen genoten van het eten en de vriendelijke bediening.
jan T.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Goede service ,prima eten,leuke aankleding .Als ik in Haarlem ben ga ik daar zeker weer eten
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Afgelopen zaterdag, 11 november, hier met een IENS-deal gegeten. Je moet echt weten dat dit restaurant zich aan een smalle steeg bevindt, want we zijn al zo vaak hierlangs gekomen, zonder dat ik de steeg ooit had opgemerkt. Nu dat ik het bestaan ervan ken, gaan we wellicht vaker hier eten, want het is er enorm gezellig en het eten is ons uitstekend bevallen. En nog mooier, de prijs/kwaliteitsverhouding is supergoed.
Van binnen is het pand bijzonder sfeervol. Niet alleen kent het gebouw een eerste verdieping, ook op de begane grond is er in zekere zin sprake van een verdieping doordat een deel van de vloer verhoogd is. Dat restaurantdeel is gescheiden van de rest door een fraaie houten balustrade. Wij hadden een tafeltje op de begane grond, in een hoek. Op de gereserveerde tafel stond keurig een bordje met mijn naam. De tafels stonden gelukkig niet allemaal in een strakke rechte lijn, maar soms ook gedeeltelijk gedraaid. Dat kwam mede doordat de bar schuin loopt. Heel apart. De wanden straalden rust uit. Er bevonden zich een paar kunstwerken aan, waaronder een schilderij (of reproductie) met zicht op de Sint-Bavokerk met directe omgeving. De muren waren wit met een grijze lambrisering. Voor de verlichting werd gezorgd door spotlights in het plafond en moderne wandverlichting met verschillend gekleurde lampen, die het wit van de muren indirect van kleurtinten voorzag. Dit maakte op mij een gemoedelijke en warme indruk.
Uiteraard begonnen we de avond met een drankje. Mijn lief nam een zoete witte wijn met een flesje bruiswater. Die wijn beviel haar prima, want later zou ze nog een glas bestellen. Voor mij stonden er een aantal heerlijke speciaal bieren op de kaart. Hiervan nam ik de Westmalle Tripel, een van de betere in z’n soort. Ondertussen was er een schaaltje met olijven op tafel gezet.
Mijn partner nam als voorgerecht de kreeftenbisque. Die beviel haar erg goed, al was de hoeveelheid wat aan de kleine kant. Zelf opteerde ik voor de Steak tartare. Deze werd geserveerd met een gevarieerde salade, kappertjes en een 3-tal crostini’s. Dit gerecht was prima op smaak, al miste ik een klein beetje het traditionele eitje. Maar de crostini’s maakten veel goed.
Met de keuze voor het hoofdgerecht verbaasde mijn tafelgenote me enigszins. Daar waar ik dacht dat ze voor vis zou gaan, bleek ze nu ineens voor de Marokkaanse lamsstoofschotel te gaan. Al snel bleek dat ze daar zeker geen spijt van had. Deze schotel bestond behalve uit stoofvlees ook uit een Merguezworst, parelcouscous op een bedje van groenten in de vorm van warme peen en sperziebonen. Ze vond dit gerecht heerlijk. Het is weer herfst en daarom had ook dit restaurant hertenbiefstuk op het menu staan. Ik ben ronduit dol op hertenvlees. De biefstuk werd keurig getrancheerd opgediend, waardoor je meteen kon zien dat het vlees uitstekend bereid was. En zo proefde het ook: heerlijk sappig en mals, en met de kenmerkende smaak van hert. Daarbij – denk ik – rode portsaus en waarschijnlijk champignons en bovengenoemde groenten. Verrukkelijk! Uiteraard lieten we onze hoofdgerechten vergezeld gaan van nog een wijntje en zo’n delicaat trappistenbiertje. Verder werden er ook mooi uitziende, knapperige frites aan toegevoegd.
Het dessert voor mijn gezellin werd gevormd door mango, framboos en citroen sorbetijs met fruit. Ook daar was ze heel verguld mee. En ja, als er scroppino op de dessertkaart staat, ben ik verkocht. Dat was weer fantastisch genieten van dit hemelslekkere nagerecht.
Afsluiten deden we met een verse muntthee.
De bediening was prima (en de jongedames ook nog eens heel leuk om te zien), goed oplettend en rap. We hebben alles bij elkaar een zeer goed gevoel overgehouden aan dit restaurant. Wel leek het bij het afrekenen even mis te gaan: op de bon stond een merkwaardige menukorting i.p.v. de IENS-korting. Dit werd na melding uiteraard vlot gecorrigeerd. Toch valt het me op dat nagenoeg alle restaurants aanvankelijk de IENS-korting vergeten door te berekenen.
George W.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Door de 50% actie van IENS kwamen we op het spoor van restaurant Het Pakhuis. Dat is kort gezegd heel goed bevallen ondanks dat ons tafeltje voor 3 personen wel wat klein was. De wijnkaart en het drie gangen menu biedt voldoende keuze. We kozen als voorgerechten de garnalen kroketjes, kreeftenbisque en zalmrouleau. Zeer smakelijke gerechten. Het stukje zalmrouleau had wel iets groter gekund. Als hoofdgerechten kregen we de zeebaars en de ossenhaas spiesjes. Beide zeer smakelijk bereid en goed op temperatuur. De vriendelijke professionele bediening weet de wachttijden tussen de verschillende gangen kort te houden. Alles met elkaar is Het Pakhuis een echte aanrader. Wij komen in elk geval nog een keer terug.
jose D.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Lekker en gezellig
Eeffie P.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Vriendelijke ontvangst, gezellige en vriendelijke bediening. Heerlijk gegeten!