Het Pakhuis

Gravinnesteeg 9 2011 DG Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Het Pakhuis

Ruimte voor pareltjes

Het Pakhuis heeft een warme, doch robuuste uitstraling en is ruim en licht opgezet. Naast het klassieke menu is er ook een dagmenu met originele pareltjes. Denk aan heerlijke wildzwijncarpaccio, zalmspies in sake en romige tiramisu. De grote ruimte biedt ook mogelijkheid om hier een feestje te organiseren.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Het Pakhuis

Bus 2, 3, 73 en 300, halte Verwulft, 4 minuten lopen of 15 minuten lopen vanaf Haarlem station.

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Het Pakhuis

jan T.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Goede service ,prima eten,leuke aankleding .Als ik in Haarlem ben ga ik daar zeker weer eten
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Afgelopen zaterdag, 11 november, hier met een IENS-deal gegeten. Je moet echt weten dat dit restaurant zich aan een smalle steeg bevindt, want we zijn al zo vaak hierlangs gekomen, zonder dat ik de steeg ooit had opgemerkt. Nu dat ik het bestaan ervan ken, gaan we wellicht vaker hier eten, want het is er enorm gezellig en het eten is ons uitstekend bevallen. En nog mooier, de prijs/kwaliteitsverhouding is supergoed.
Van binnen is het pand bijzonder sfeervol. Niet alleen kent het gebouw een eerste verdieping, ook op de begane grond is er in zekere zin sprake van een verdieping doordat een deel van de vloer verhoogd is. Dat restaurantdeel is gescheiden van de rest door een fraaie houten balustrade. Wij hadden een tafeltje op de begane grond, in een hoek. Op de gereserveerde tafel stond keurig een bordje met mijn naam. De tafels stonden gelukkig niet allemaal in een strakke rechte lijn, maar soms ook gedeeltelijk gedraaid. Dat kwam mede doordat de bar schuin loopt. Heel apart. De wanden straalden rust uit. Er bevonden zich een paar kunstwerken aan, waaronder een schilderij (of reproductie) met zicht op de Sint-Bavokerk met directe omgeving. De muren waren wit met een grijze lambrisering. Voor de verlichting werd gezorgd door spotlights in het plafond en moderne wandverlichting met verschillend gekleurde lampen, die het wit van de muren indirect van kleurtinten voorzag. Dit maakte op mij een gemoedelijke en warme indruk.
Uiteraard begonnen we de avond met een drankje. Mijn lief nam een zoete witte wijn met een flesje bruiswater. Die wijn beviel haar prima, want later zou ze nog een glas bestellen. Voor mij stonden er een aantal heerlijke speciaal bieren op de kaart. Hiervan nam ik de Westmalle Tripel, een van de betere in z’n soort. Ondertussen was er een schaaltje met olijven op tafel gezet.
Mijn partner nam als voorgerecht de kreeftenbisque. Die beviel haar erg goed, al was de hoeveelheid wat aan de kleine kant. Zelf opteerde ik voor de Steak tartare. Deze werd geserveerd met een gevarieerde salade, kappertjes en een 3-tal crostini’s. Dit gerecht was prima op smaak, al miste ik een klein beetje het traditionele eitje. Maar de crostini’s maakten veel goed.
Met de keuze voor het hoofdgerecht verbaasde mijn tafelgenote me enigszins. Daar waar ik dacht dat ze voor vis zou gaan, bleek ze nu ineens voor de Marokkaanse lamsstoofschotel te gaan. Al snel bleek dat ze daar zeker geen spijt van had. Deze schotel bestond behalve uit stoofvlees ook uit een Merguezworst, parelcouscous op een bedje van groenten in de vorm van warme peen en sperziebonen. Ze vond dit gerecht heerlijk. Het is weer herfst en daarom had ook dit restaurant hertenbiefstuk op het menu staan. Ik ben ronduit dol op hertenvlees. De biefstuk werd keurig getrancheerd opgediend, waardoor je meteen kon zien dat het vlees uitstekend bereid was. En zo proefde het ook: heerlijk sappig en mals, en met de kenmerkende smaak van hert. Daarbij – denk ik – rode portsaus en waarschijnlijk champignons en bovengenoemde groenten. Verrukkelijk! Uiteraard lieten we onze hoofdgerechten vergezeld gaan van nog een wijntje en zo’n delicaat trappistenbiertje. Verder werden er ook mooi uitziende, knapperige frites aan toegevoegd.
Het dessert voor mijn gezellin werd gevormd door mango, framboos en citroen sorbetijs met fruit. Ook daar was ze heel verguld mee. En ja, als er scroppino op de dessertkaart staat, ben ik verkocht. Dat was weer fantastisch genieten van dit hemelslekkere nagerecht.
Afsluiten deden we met een verse muntthee.
De bediening was prima (en de jongedames ook nog eens heel leuk om te zien), goed oplettend en rap. We hebben alles bij elkaar een zeer goed gevoel overgehouden aan dit restaurant. Wel leek het bij het afrekenen even mis te gaan: op de bon stond een merkwaardige menukorting i.p.v. de IENS-korting. Dit werd na melding uiteraard vlot gecorrigeerd. Toch valt het me op dat nagenoeg alle restaurants aanvankelijk de IENS-korting vergeten door te berekenen.
George W.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Door de 50% actie van IENS kwamen we op het spoor van restaurant Het Pakhuis. Dat is kort gezegd heel goed bevallen ondanks dat ons tafeltje voor 3 personen wel wat klein was. De wijnkaart en het drie gangen menu biedt voldoende keuze. We kozen als voorgerechten de garnalen kroketjes, kreeftenbisque en zalmrouleau. Zeer smakelijke gerechten. Het stukje zalmrouleau had wel iets groter gekund. Als hoofdgerechten kregen we de zeebaars en de ossenhaas spiesjes. Beide zeer smakelijk bereid en goed op temperatuur. De vriendelijke professionele bediening weet de wachttijden tussen de verschillende gangen kort te houden. Alles met elkaar is Het Pakhuis een echte aanrader. Wij komen in elk geval nog een keer terug.
Jose D.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Lekker en gezellig
Eeffie P.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Vriendelijke ontvangst, gezellige en vriendelijke bediening. Heerlijk gegeten!
immerance .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Is gezellige sfeer. naam stond op reserveringsbordje warm welkom.
Eten prima met goede tussenpose
Komen zeker weer terug
ambar G.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Gezellig druk restaurant, lekkere (originele!) gerechten voor een prima prijs. Personeel kan de drukte nét aan, daardoor is het soms wat rommelig, maar dat maakt de bediening niet minder vriendelijk of minder zorgvuldig. De IENS restaurant actie met 50% korting op de rekening maakte deze avond helemaal een feestje. Jammer dat we zo ver weg wonen, anders kwamen we hier zeker veel vaker terug!
Twinny02 .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Goed eten, leuke sfeer alleen jammer dat de plekken wat krap zijn je zit erg dicht op elkaar
NormaE .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Prima gegeten bij Het Pakhuis. De keuze qua menu was wel beperkt vanwege de AH actie. Vorige keer kon er gegeten worden a la carte, nu was er een special AH menu met maar 3 voor- hoofd- en nagerechten. We hebben gelukkig iets kunnen kiezen wat ook erg lekker was. De prijs kwaliteit is prima, kortom een gezellige avond gehad!
Hendrik W.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Zaterdagavond dus erg druk. Toch snelle bediening en het eten was lekker. Vooral mijn vegetarische burrito was heerlijk.
spanjeganger .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2017
Heerlijk gegeten bij dit no nonsens restaurant voorgerecht prima bereid.Wat ook gold voor het hoofd gerecht.Vis biefstuk hamburger en ossenhaas puntjes waren heerlijk.De koffie was prima echter gewoon neer gezet.Wij komen hier zeker terug.
Liesbeth P.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Het is een gezellig, informeel restaurant met heerlijk vers eten!
De bediening is prima, vriendelijk en met goede tussenposes bij de verschillende gerechten.
Petra H.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Het was teleurstellend dat wij, omdat we met de ah actie binnenkwamen, een andere kaart kregen. Normaal is een 3 gangen menu € 24,50 voor ons €25,-. Maar wij hadden maar keus uit 3! Vorig jaar hadden we dezelfde keus als iedereen ! Ik zal hier zeker niet meer heen gaan met een actie....
Linda S.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Een ongedwongen leuke sfeer. Genoeg keus op de kaart voor een goede prijs. 2e keer dat ik hier was. En wederom prima gegeten!
Sonja T.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Aanrader, vooral de lamsstoof en kreeftenbisque zijn toppers. Prima wijn en service! Blijft een van onze vaste restaurantjes!
Dan M.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Zoals altijd: echt waar voor je geld! En onwijs vriendelijke bediening
Janke N.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2017
Wij hebben daar via het ah menu heel goed gegeten.
Bovendien viel in positieve zin op, dat de rode wijn onder kamertemperatuur werd geserveerd.
Helaas is dat in de meeste vergelijkbare restaurants niet het geval, terwijl het in smaak en beleving voor een verschil van dag en nacht zorgt.
Loes V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Ik kom al jaren (vanaf het begin) en de prijzen zijn iets hoger geworden, maar de kwaliteit van het eten is uitstekend gebleven. Ook veel variatie door de wisselende kaart. Absolute aanrader!
Esther P.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Eten was weer lekker!
Vlotte en goede service.
Duidelijke aparte menu kaart voor allergenen.
Cor V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Goede bediening en goed gegeten maar een wat kale indruk van het restaurant