Over restaurant Het Pakhuis

Liefde voor het ambacht

Sauzen komen nooit uit een pakje, vis en kaas worden zelf gerookt, frites zijn huisgemaakt en het heerlijke ijs wordt vers gedraaid. Hier staat het ambacht duidelijk centraal en werken nou echt mensen met passie voor koken! Overal wordt liefde en kennis in gestopt, dat proef je meteen.

Meer informatie over restaurant Het Pakhuis

• Af te huren , Bar , Engels gesproken , Wi-Fi
Voordelig
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Gisteren een heerlijke avond in Het Pakhuis gehad. We hebben met acht personen gegeten. Lekkere wijn(Tempranillo)gedronken. Vol en toch fruitig van smaak. Vooraf hadden we met zijn allen een proeverij. Lekkere hapjes om gezellig samen te eten (oa nacho's, gerookte amandelen, broodjes met smeersels). Als hoofd een dry aged ribeye. Perfect gebakken, erg mals met een lekker sausje. Spareribs van mijn buurvrouw geproefd, woh, lekker zeg, super zacht en goed op smaak. Lekkere frietjes en mayonaise (huisgemaakt?) en prima salade. Kopje koffie na. Het was vrij druk en daardoor iets rumoerig. De bediening nam ondanks de drukte goed de tijd voor ons en was prima. Eetcafé zoals een eetcafé moet zijn. Gezellige drukte en lekker eten!
Wilco V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Heerlijk gegeten, fijne bediening. De pepersteak wat perfect medium zoals ik hem besteld had. Goede prijzen. Zeker een aanrader.
Sarah G.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Prima prijs/kwaliteit verhouding. Leuke kaart met heerlijke toetjes!! De zaak is sfeervol, de zaal kan wat knusser. Al met al prima avond gehad en lekker gegeten
Godfried R.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Keurig eetcafé. Super vriendelijke bediening, een prachtig pand en goed eten. Voor de niet vegetariërs: spareribs zijn hier de beste in town! Maar ook de vegetarische menu's zijn uitstekend! Ben je klaar met eten dan kan je de avond op de begane grond dansend voortzetten!
Vera M.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Gezellig restaurantje in bijzonder mooi pand! Eten kwam vlot op tafel en de bediening was erg aardig. Gezellig voor met een grote groep! Maar er waren ook kleine tafeltjes waar je knus met z'n tweetjes aan kan eten. Ik kom zeker nog een keertje terug.
Haarlem16 .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Als student van lang geleden bewust gaan eten bij dit restaurant, vroeger was dit favoriet. Helaas. Bediening was heel vriendelijk en prettig, maar na anderhalf uur wachten terwijl diverse tafels naast ons die veel later binnenkwamen al lang waren voorzien van hun eten, naar de bar gelopen om te vragen of ze ons vergeten waren. Dame aan de bar zei dat ze net al gedacht had dat er iets mis ging en zou naar boven in de keuken vragen. Daarna liep ze weer terug naar de bar dus geen informatie hoe lang het nog zou gaan duren. Kwartier later, met vermelding dat er veel zaken mis gingen in de keuken vandaag, kwamen de spareribs die nog net lauw tegen koud aan waren. En de maaltijdsalade vis was troosteloos, enkel sla met stukjes vis en men was de dressing geheel vergeten dus droog en geheel smakeloos. Niet voor herhaling vatbaar. Jammer want entourage is als vanouds erg leuk.
Denise V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
We kwamen met zijn tweeën iets na 7en dit restaurant binnenlopen op een donderdagavond. Voordat wij uberhaupt geholpen werden, waren wij al 10-20 minuten verder. Vervolgens een drankje besteld, nachos vooraf en de hoofdgerechten. 30 minuten later kregen we de nachos pas. En dat waren dus de verkeerde. Wederom 15 minuten moeten wachten op de goede bestelling. Een foutje moet kunnen, maar na de nachos genuttigd te hadden, hadden wij verwacht vrij snel ons diner te krijgen. Na ruim 1 uur in het restaurant gezeten te hebben, gingen wij navraag naar ons diner doen bij de ober. Hij gaf smoesjes over dat het druk was en dat het hem speet. 15 minuten later vroegen wij wederom naar het eten en het leek er niet op dat dit snel zou komen. Wij besloten vervolgens hier weg te gaan, aangezien het onacceptabel is om 1,5 uur op het avondeten te wachten. Zeker als je je bedenkt dat iedereen om ons heen die later het restaurant binnen kwam wél al hun eten hadden gehad en zelfs hadden genuttigd. Tip voor het restaurant: Betere communicatie tussen keuken en bediening en ook tussen klant en bediening. Bij mijn volgende bezoek aan Groningen ga ik hier namelijk niet meer naartoe!
AnnoGroningen .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Wij aten hier met een groep. We moesten anderhalf uur op ons hoofdgerecht wachten. Porties waren klein en het eten ronduit slecht.
Bediening had het te druk en was niet attent, zelfs wat kortaf.
Er werd weinig om drankjes gevraagd en het duurde lang voor deze kwamen. Bij het hoofdgerecht bestelden we een nieuwe ronde drinken maar toen dit kwam was het hoofdgerecht al op.
Prijs-kwaliteit verhouding erg slecht want zo goedkoop is het niet (en dan nog). De kaart is veelbelovend maar dit wordt totaal niet waargemaakt op je bord.
Nooit weer.
Sgroot .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
We waren er bijna langs gelopen maar we konden een plekje uitkiezen, werden snel geholpen door een leuke en vlotte bediening. Mijn vriend vroeg iets extra's en dat was geen probleem. Het eten was erg lekker en met de daghappen en studentenhap erg betaalbaar!
Super zowel voor studenten als niet studenten een aanrader!
Ljwind .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Een tijdje terug heb ik heerlijk gegeten bij Het Pakhuis. Bediend door een leuke vrolijke vrouw! Mosterdsoep vooraf, als hoofdgerecht zalm en als nagerecht een fantastische creme brulee. Dat was een reden om terug te komen!
Helaas was het afgelopen dinsdag een grote flop. Ondanks dat wij als eerste binnen waren, hebben we een half uur gewacht op onze uiensoep omdat er 'iets mis was gegaan'. Kan gebeuren. Vervolgens wordt mijn geitenkaas salade geserveerd (karig; paar tomaatjes, wat pijnboompitjes en geitenkaas) en vind ik hier een stukje plastic in. Dezelfde leuke vrouw van de vorige keer heeft dit netjes opgelost. Mijn vriendin had de kaasfondue; heerlijk, maar de groenten die op het bord lagen waren ook erg karig (paar gesnipperde wortels, champignons en stukje paprika). Natuurlijk erg uitgekeken naar het dessert; de creme brulee! Die kon de avond hopelijk nog redden.. maar helaas; er zat geen hard gebrand korstje op. Ik kon de suikerkorrels nog proeven.
We hadden ook geen energie meer om hier wat van te zeggen en zijn teleurgesteld weggegaan.
We werden bediend door een jongen die veel vergat en telkens zijn excuses moest maken. Dit vind ik op zich nog niet zo erg maar de beleving van vorige keer was er dit keer niet.
Toch kan ik dit restaurant zeker wel aanraden; ik denk (en hoop vooral) dat wij gewoon net pech hebben gehad..
Susanne D.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Heerlijk eten, ben vooral fan van de beroemde spareribs. Leuke plek, ook als kroeg beneden. Volgens mij nooit een verkeerde keuze.
Tineke F.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Wij zijn al eerder in het Pakhuis geweest en het was altijd gezellig en goed eten.
Ook deze deze keer, was de sfeer prima en de bediening was enthousiast en vriendelijk.
Alles werd goed geserveerd en de rode huiswijn was bijzonder lekker.
Wat leuk om te vermelden is, dat de eigenaar ons even kwam vertellen, dat de gerechten er zo aan kwamen, want we moesten eventjes iets langer wachten.
Wij vonden dat zeer correct.
Wij namen als voorgerecht Nachos met kaas. Verrassend lekker, want dat is zeer verschillend in restaurants.
Het hoofdgerecht was goed en vooral de biologische vleesschotel, met o.a. spareribs, heel smakelijk en goed gekruid.
De vis viel wat tegen, ik hou persoonlijk van een stevige vis, had dit ook speciaal gevraagd, maar de vis was wat week.
Het is in het Pakhuis heerlijk vertoeven en onder het genot van een kopje koffie en likeur, hebben we nog nagetafeld.

Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
In het Pakhuis kan je best redelijk eten, geen culinaire hoogstandjes maar gewoon degelijk eetcafe menu.
De dag dat wij hier aten was het redelijk druk en daardoor duurde het wel erg lang voor t eten uit de keuken kwam, totaal bijna 2 uur gewacht tussen bestelling en eten, wel excuses bij gekregen van de bediening maar toch ook 4 x naar ons eten moeten vragen helaas.
Jan Philip W.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Je loopt via een doodlopend steegje een brandtrap op, wurmt je door te smalle klapdeutrtjes en bevindt je in een summier omgebouwd pakhuis. De sfeer en inrichting is in twee woorden samengevat 'jaren zeventig'. Het is er wat rommelig, informeel en het personeel is bijzonder vriendelijk. De kwaliteit van zowel het eten als de wijn is gezien deze entourage verrassend goed. Het maakt je zoektocht naar dat steegje zeer de moeite waard!
Ericenjanke .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Aan de buitenkant oogt het heel gezellig dus hebben wij besloten hier te gaan eten. Eenmaal binnen valt het vies tegen, erg ongezellig. De bediening bestaat uit een paar jonge meiden die de menu kaart niet kennen. Als je eenmaal hebt besteld en je hebt je eten dan zie je de bediening niet weer. Het eten was nog het slechtste van allemaal. Een Ribeye van de grill, bestaat uit een klein stukje vlees, met veel vetranden en slecht bereid, erg flauw, taai en geen smaak die je kan verwachten van een Ribeye. We gaan vaak uit eten en weet wat je van een gemiddeld restaurant kan verwachten, na onze mening scoren zij ver onder de maat. Dit restaurant ziet ons nooit weer
Sengahiver .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Met z'n vieren in het Pakhuis gegeten. Voorgerechten (broodmandje, nacho's en caprese) waren lekker, maar erg basic. Daarna de Cajun burger. Die was erg droog, zonder saus, en met weinig spannende toppings en droge nacho's ernaast. We moesten zelf om wat ketchup vragen.
De bediening was vriendelijk, maar erg jong en duidelijk onervaren. Daardoor hebben we steeds lang zitten wachten om iets te kunnen bestellen en zaten we te lang met onze lege borden voor onze neus.
Tekort, een middelmatige avond en niet voor herhaling vatbaar.
Mariska050 .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Met een grotere groep gegeten bij Het Pakhuis. Een aantal hadden een 3 gangen menu met proeverijen voor en na. Dit was goed geslaagd. De varkensmedaillons met parmaham en gorgonzola is een aanrader. De runderstoof was goed, maar aan de zoute kant. Niet alle spareribs waren gekruid (minpuntje), maar wel mals. De mexicaanse burger viel wat tegen, was erg simpel. Meer dan genoeg bijgerechten geserveerd en de huiswijnen zijn prima.
Albert K.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
4 gangen, begonnen met een uiensoep donker gekleurd door gebruik van soja, lekker. Verkies toch de authentieke versie. Daarna fijn gesneden entrecote met Old Amsterdam en de onvermijdelijke rucola. Hoofdgerecht kalfsmedaillons met parmaham in een heerlijke zachte saus, goed op temperatuur en prima garing, heerlijk! Huisgemaakte patat met Brander mayonaise (oud stad- Groningers weten hoe heerlijk dat is!) We waren zo enthousiast dat we een bekertje mayo meekregen! Afgesloten met lekkere mangotaart op een bodem van brownies. Het decor is prachtig het pand is helemaal in zijn waarde gelaten en ademt nog dezelfde sfeer als 40 jaar geleden. In de prijs-prestatie verhouding een dikke voldoende!
SandraVanC .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Inmiddels ben ik al een redelijk ervaren bezoeker van Het Pakhuis en zeker van plan hier geen verandering in te brengen. Elke keer smaakt het eten me heerlijk en de gezellige sfeer maakt het nog beter! Mijn favoriet zijn toch wel de zeer malse en verrukkelijk gemarineerde biologsiche Spareribs geserveerd met huisgemaakt friet en huisgemaakte mayo en salade. Maar onlangs heb ik ook genoten van een pasta. Van de toetjes ga ik meestal voor het huisgemaakte ijs, elke keer weer de keuze uit meerdere verschillende smaken. Heel fijn!
Annemiekkk .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2014
Ontzettend goede ervaring gehad bij het Pakhuis. We kwamen met vier personen en hadden maar een groupon voor 2 personen. Dit was geen enkel probleem, we konden voor dezelfde prijs met zijn vieren eten. Heerlijke viergangenmenu gehad. De enige minpuntjes waren de nachos die iets waren verbrand en de kalfsmedaillon. Een van de twee was nog vrijwel rauw. Gelukkig smaakte alles heerlijk. En een dikke pluim voor de geweldige bediening!