Het Oude Tolhuys

Weg naar Rhijnauwen 13-15 3584 AD Utrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Het Oude Tolhuys

Eatsleepeatrepeat .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Leuke locatie, goed bereikbaar en voldoende parkeergelegenheid. Prima om hier op het terras een drankje te doen. Het eten vond ik echter weinig bijzonder; vlees was goed gebakken maar getuigde van weinig fantasie. De bijgerechten konden ook niet imponeren: frietjes slap en een ongeïnspireerde salade. Nagerecht was standaard en gezien de prijs had ik meer verwacht. De bediening liet zich te weinig zien ondanks dat het niet bijzonder druk leek in de zaak en op terras.

Al met al: prima locatie om te borrelen, maar voor het eten zou ik een ander adresje zoeken.

Jenny W.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
We hebben met 4 pers. lekker asperges gegeten. Traditioneel met ham, ei en krieltjes. Uitstekende bediening, voorkomend, vriendelijk precies zoals je het verwacht. Een prachtige ambiance in een mooi stukje Utrecht. Bovendien makkelijk parkeren.
Cambodja .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
heerlijk gegeten, prettige bediening door de eigenares.
mooie omgeving waar het goed vertoeven is met mooi weer, lekker buiten zitten en in de winter gezellig binnen. De kaart heeft voor elk wat wils, wij vinden vaak vis of vegetarisch heerlijk.
Brigitte22 .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Geen bijzondere gerechten maar gewoon lekker eten in ruime porties. Goede prijs/kwaliteit verhouding.

De inrichting binnen is donker en ouderwets en past bij het oudere publiek.
Op zondag en maandag is een eigen 3-gangen menu € 22,50, een mooie aanbieding!
Als voorgerecht namen we de escargots (goed), salade geitenkaas (aanrader!, erg uitgebreid) en de sea-food (plus bijbetaling). De paling was heerlijk zacht en lauw, de zalm goed en de garnalen iets te koud.
Als je van vis houdt, kan ik de gambaspies aanbevelen, dit wordt geserveerd met groente en knoflooksaus, doordat de gamba’s prima gemarineerd waren is de knoflooksaus niet echt nodig. De lamshaasjes kan ik iedereen aanbevelen, zacht van smaak met een heerlijke rode wijn saus. En ook de tournedos en de spare ribs waren goed van smaak.
Als zoete afsluiting namen we de cheesecake, lekker.

Door verschillende gerechten met een meerprijs waren we voor een uitgebreid 3 gangen menu en koffie per persoon € 35 kwijt.
Jennifer V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
We hebben hier heerlijk geluncht en gedineerd. uitgebreide kaart, voor de 'kleine' en 'grote' eter. Het eten was niet alleen erg lekker, maar zeker ook genoeg. De droge rode wijn was heerlijk eveneens de gamba spies. Beiden aanraders!

Het personeel was behulpzaam en vriendelijk.
Gezellige locatie waar je je meteen thuis voelt. Schitterend gelegen in een mooie groene omgeving net buiten de stad.
Claudia G.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Het eten was heerlijk wij hadden het tappas menu cadeau gekregen voor onze verjaardag. Daarna hebben we de menukaart gevraagd om te kijken wat ze allemaal nog meer hadden. Het zag er allemaal zo lekker uit!! De bediening was super vriendelijk en netjes. Wij komen zeker een keer terug
Lilo2013 .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Mooie locatie , maar de inrichting is erg gedateerd ; de bediening was goed zonder opdringerig te zijn en het eten ( tapas ) was fantastisch ! En vrij parkeren voor de deur....een aanrader !
Houx .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
Aardige en nette bediening; ook leuk opgediend, maar wat valt de kwaliteit van het eten tegen!
Het was echt smakeloos: de pompoensoep vooraf, de gepocheerde vis.
Wat een gemiste kans, want het is zo'n leuke plek.
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2015
Vol goede moed en zin naar utrecht gereden vanuit Den bosch. Hartstikke mooie locatie dus ik zag die high tea al binnenkomen. Helaas viel dat even tegen. Glaasje prosecco...goeie start. Daarna complete boterhammen met korst op n bord. Zelf snijden wat met n bot mes niet echt geweldig ging. Na t vragen van n ander mes ging dat wat beter. Toen n scones op n bord...ik keek mn dochter al aan van....wat is dit? Daarna n etagère met wat zoete dingetjes. . Dat was het. Ik dacht ik vraag het ff na of dit standaard is. Ja dus. Helaas vond ik het voor dat geld echt onder de maat. Ik heb verschillende ervaringen met high tea...en inderdaad is het overal anders maar helaas vond ik dit t minste. T oog wil ook wat en als je het anders zou opdienen zou het al indrukwekkender zijn geweest. Voor mij geen high tea meer daar. Sorry. Wel n super mooie locatie. .vriendelijk personeel ....Hoop dat jullie hier wat aan gaan doen om verdere teleurstellingen te voorkomen. Grts uit Brabant.
RWB .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Bijzondere bosachtige locatie in Utrecht, zeer goed bereikbaar, ruime parkeerplaats, zitplaatsen voor buiten en binnen. Wij zaten binnen, aldaar een beetje donker maar wel netjes. Het restaurant zit aan een zalencomplex annex conferentiecentrum.
Op zondag is er een speciale prijs voor een 3 gangenmenu, hetgeen scherp geprijsd genoemd mag worden. Het publiek is opvallend aan de oude kant.
Zonder vooraf aan het hoofdgerecht:
- de visfilets waren wel erg basic; melig geen kruiden op een bedje van groenten, de sauzen moeten het kennelijk goed maken, maar dat lukt niet
- de schnitzel was prima en -je raadt het al- met een bedje van groente
- frietjes worden zowel op het bord als op een aparte schotel geserveerd.
- de spareribbetjes - ook met een bedje van groente- waren prima. Op een stuk na, dat was taai en daar hebben we melding van gemaakt. Daar werd zeer adequaat op gereageerd, iets wat we al tijden niet meer zijn tegengekomen. Het bord met de niet meer gegeten ribbetjes werd meegenomen alsook de botjes van de wel geconsumeerden. Er werd heel duidelijk gevraagd naar wat er mis was en dat ging naar de keuken. De ober kwam terug met de melding dat dit stuk op dezelfde manier gegaard was als de rest (klopt ook) en dat het waarschijnlijk aan het vlees zelf lag. We kregen excuses en meteen een drankje van het huis.
De bediening is vriendelijk, adequaat reageert vlot en adrem.

De keuken is dus ietwat basic verwacht geen extraverganza hier, maar al met al is het goed genoeg zeker gezien de prijzen. We kwamen uit op 120,- voor 5 mensen totaal.
Trudy P.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Als het mooi weer is kun je bij het Oude Tolhuys heerlijk buiten zitten. Er is nauwelijks verkeer op het weggetje er naar toe en het groen van bomen en struiken is fenomenaal. De service is dat niet. Men is weliswaar heel aardig, maar toch vooral onzichtbaar. Binnen zit niemand, op het terras een man of 25. Het eerste drankje en de kaart gaat redelijk snel, maar daarna duurt het 45 minuten zonder dat iemand de bestelling komt opnemen. We besluiten te gaan gebaren als de bediening in de buurt is. Dat duurt ook nog een tijdje, en om dan oogcontact te krijgen is niet eenvoudig. Afijn: na een uur zitten hebben we onze lunch te pakken. Niet slecht, maar thuis kan je het smakelijker opdienen. De clubsandwich is 3 lichtbruine boterhammen met beleg en een hand friet een een blaadje sla ernaast, het broodje zalm een wit broodje besmeerd met roomkaas en een plak zalm er op met daarnaast een plakje zure augurk en een plakje tomaat. Jammer wel, als je zo leuk zit zou het eten smakelijker moeten zijn en er smakelijker uit moeten zien. Vroeger was het een plek waar veel zakenlunches plaatsvonden, nu is de gemiddelde leeftijd op het terras daarvoor te hoog.
Paula555 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2015
Een gezellig restaurant waar je in een intieme sfeer kunt eten. Het terras is ook een aanrader. De porties zijn ruim voldoende en de prijzen doorgaans laag. Het personeel is bijzonder vriendelijk!
Truus H.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Met 4 personen bij het Oude Tolhuys gegeten. Groot restaurant met een goede parkeergelegenheid. De ontvangst was uiterst hartelijk.
Op zondag en maandag hanteert men een drie gangen menu voor 19,95 ( voor enkele gerechten op de kaart geldt een geringe toeslag, dit staat duidelijk vermeld).
De kaart is niet heel erg uitgebreid en bevat voorspelbare gerechten.
Twee personen kozen voor soep en dit werd op een speciale manier geserveerd zodat de croutons lekker knapperig bleven. De porties waren ruim en van voldoende kwaliteit, het had wat hoger op smaak gebracht mogen worden.
Ook bij het hoofdgerecht weer hele ruime porties al snapte ik sommige toevoegingen niet helemaal ( bolletje huzarensalade, zeker niet huisgemaakt, bij een mixed grill). Jammer ik had liever wat meer aandacht gezien voor de bij geserveerde salade. Ook bij de nagerechten weer zeer ruime porties en doordacht geserveerd. Al hoewel het eten goed was maar zeker niet een beetje extra had toch met een tevreden gevoel de zaak verlaten. De bediening was uiterst voorkomend en gemeend vriendelijk. De prijs kwaliteitverhouding was uitstekend.
Eeeten .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
High tea was redelijk en anders dan verwacht. In plaats van Prosecco konden we verse jus kiezen, dat was prima. De sandwiches waren niet zoals verwacht klein maar gewoon op boterhamformaat, de smaak niet bijzonder. Daarna een scone, ook niet bijzonder en als afsluiter wel zoals verwacht verschillende kleine zoetigheden. Omdat de sandwiches zo groot zijn is alles bij elkaar te veel, zodoende weinig van de zoetigheden gegeten.
De bediening is zeer vriendelijk en vlot maar vreemd dat we om bestek moesten vragen bij de sandwiches (aangezien dit geen één-haps-sandwiches waren, was bestek echt wel nodig).
De lokatie binnen en gebruikt servies is wel oubollig en erg simpel.
Voor het interieur binnen en een high tea zou ik niet terugkomen. Wellicht voor een drankje buiten op het gezellige terras in de zomer wel. Vandaar toch een 7 voor het decor.
Redford .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2015
Wij hebben hier een paar weken geleden gegeten en ik vond het deze keer Niets. De groenten waren bijna Rauw Heel even in de Pan gekookt Bijna Rauwe Groenten de Vis heeft heel even de Pan geraakt en het voorafje was goed en lekker maar veel te weinig Gerookte Paling. Zeker een Nieuwe Kok. Een tijdje geleden kwam er tijdens het dineren iemand v.d. medewerkers naar ons toe en vroeg of alles naar wens was en dit keer niet. Zeker een nieuwe kok in de keuken. Het viel erg tegen.
Hanneke-1-2 .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
Heerlijk gegeten op het terras. Een prima salade met geitenkaas en heerlijke dressing en het 2e gerecht bestond uit heerlijke malse lamskoteletjes. Ons nagerecht was een amaretto coupe met walnotenijs, dat was smullen. De bediening is uiterst vriendelijk en zeer attent. Bij onze rekening zat een waardebon van € 5.- voor een volgend bezoek.
Wij komen hier zeker terug en raden dit restaurant aan bij andere mensen die in een bosrijke omgeving, dicht bij de stad, lekker willen eten.

Oliviera .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2014
Ik bestelde tongfillets
Ik twijfelde of ik die kreeg. Scholfilets, zwaar gepaneerd en droog leken het.
Verder alles ok, maar slecht gegeten.
Zipje_Den_Haag .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2014
Het Twaalfuurtje op de kaart is een goede keuze voor wie dubt tussen een uitsmijter en een kroket. Hiermee heb je ze allebei. Gecompleteerd met een kop erg lekkere tomatensoep en een flink glas (karne)melk is de prijs-kwaliteit verhouding hier prima.

Aandachtpuntje: er mocht wel eens gelucht worden. Er hing een dikke lucht van lampolie? frituur? gelhaard? In ieder geval iets waarvan onze ogen na verloop van tijd aardig begonnen te tranen.
11-JE S.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
We hebben heerlijk gegeten hier, de bediening was fantastisch, de kaart is gevarieerd en ook buiten de kaart om is nog wel wat aan te vullen en bij te stellen. Al met al was het een hele leuke avond in een zeer gezellig restaurant, we komen zeker vaker hier!
Erik_jan_l .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2013
Met z'n tweeën het wildmenu genomen, waarbij we aangaven dat we ongeveer anderhalf uur tijd hadden. Het eten was prima, de planning binnen de beperkingen ook goed. Tussentijds was er voldoende aandacht of alles naar wens was.