Het Oude Gemeentehuis

Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 01:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Terras
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Geweldig eten. Prijs meer dan waard. Zeker de vis die we als voorgerecht hadden was briljant Ook waren ze flexibel over de twee jonge kinderen die we mee hadden. Porties werden op twee borden geserveerd en mooi opgemaakt, zodat zij ook een top avond hadden
Ginyo .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Vorige week met een groep van 9 van de lunch genoten. Kraakverse salades en vriendelijke bediening. Mooi gedekte tafel op terras. Wij hadden nog een afspraak erna en wilden allemaal snel koffie en dat kwam ook heel snel, inclusief een smaakvolle chocolade, dankjewel daarvoor!
Hermes5 V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Bij toeval hier terecht gekomen: mooi pand, sfeervol ingericht. Voor diner was nog plaats op terras. Keurige bediening. Voorgerecht carpaccio met truffelmayonaise was zoals het moet zijn, goede kwaliteit en presentatie. Niet gekozen voor het supplement van eendenlever krullen. Andere voorgerecht, steak tartare was erg smakelijk en werd prachtig opgediend in een bot (!). Het hoofdgerecht, ribeye van de BBQ met rodewijnsaus en krokant draadjesvlees viel wat wat tegen: lang niet al het vlees was mals, te weinig rodewijnsaus, krokant draadjesvlees niet kunnen onderscheiden. De presentatie was kunstzinnig: het vlees lag gerangschikt op een echt ribstuk (bot van rund) waaronder een ronde schaal met wat cantarellen, bospaddestoelen, zoete aardappel en wat groente. Prachtig om te zien, maar het geheel viel smaaktechnisch wat tegen. Dessert: citroen en hazelnoot; lekker citroenijs maar wat deed die mierzoete bonbon gevuld met melkchocolade erbij? Miste het hazelnootgedeelte. Het rabarber toetje viel in de smaak maar oogde wat minder.
Samengevat: mooie sfeervolle zaak, veelzijdige menukaart, vriendelijke bediening, maar er valt nog wat te verbeteren aan de kwaliteit die geserveerd wordt, zeker gezien de prijzen die ervoor gevraagd worden!
Babs B.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
in dit restaurant al vaker gegeten. In 1 woord geweldig. Het enige minpuntje is dat ze de gangen heel snel achter elkaar opdienen, maar nadat wij gevraagd hadden of het wel langzamer kon werd er gelijk gehoor aangegeven
Lyanne R.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Prachtig gestyled restaurant, met okay bediening en lekker koffies. Echter de lunch porties zijn wat aan de kleine kant (geitenkaas brood en landbrood met carpaccio en eendenlever krullen). Op het terras antwoordde ik dat alles goed was, op de gebruikelijke vraag ''alles naar wens''? Later bedacht ik me dat dit geen eerlijk antwoord was, maar ik had immers mijn mond vol met taai brood... De flinke snede landboord was oud, de korst en ongeveer 1 cm van het brood was zo hard, dat ik het niet eens snijden kon. De carpaccio was lekker, maar het totale geheel was niet echt op smaak, de truffel was in de verte aanwezig en de ruime hoeveelheid mooie eendenlever krullen ''deden weinig voor de smaak' helaas.
Opdeproef .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Heerlijk gegeten, hoogwaardig van kwaliteit. Echt een aanrader. We maakten gebruik van het 5 gangen menu, dit was echt super. De bouillabaisse was top, maar ook de gerookte zalm en het hoofdgerecht. Prijs kwaliteit is dik in orde.
Avdm34 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Wij hebben hier met 8 personen gegeten. Drankje en amuse vooraf op het terras, het was goed weer hiervoor. Op het terras een keuze gemaakt van de menukaart. Wat wij op tafel kregen was buitengewoon. Mooi opgemaakte borden en het eten voortreffelijk van smaak. Keurige en correcte bediening. Het Oude Gemeentehuis in Rhenen, een aanrader.
Jo W.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Voor het eerst hier gegeten. Ze wilden alle gasten op het terras hebben, maar wij zijn niet-rokers en hadden geen zin om tussen de rokers te zitten en gaven aan dat we liever binnen wilden eten. Dat kon eerst niet en pas toen ik aangaf dat ik dan naar een ander restaurant zou gaan kon het wel. Dit vond ik al een zeer onvriendelijk begin. Het eten was super, maar geen goede sfeer onder het personeel en een zeer arrogante en onvriendelijke bazin. 2 dames van het personeel hadden allemaal gele vlekken in de witte Blouse en zagen er zeer smoezelig uit, niet verzorgd. Ik ga liever ergens eten waar je kunt zien dat de sfeer goed is en dat het personeel lol heeft in het werk en waar naar de wens van de klant geluisterd wordt.
Rob ..
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Mooie plek, smaakvolle inrichting, heerlijk eten en klantvriendelijke bediening. Wij vonden de prijs wel iets aan de hoge kant, maar nogmaals het was meer dan prima!
Martijn S.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Een echte aanrader, dit restaurant gezeteld in het Oude Gemeentehuis in Rhenen. Hele mooie gerechten, voor een toegankelijke en vriendelijke prijs. Vooraf had ik de Slow Cooked Pork, met bovenop gebakken oesters. Een heel bijzonder palet van smaken! De zeebaars uit de zoutkorst was eveneens heerlijk. Tot slot de wentelteefjes: super dessert. Wij komen hier zeker terug!
TB010 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Het eten hier was in 1 woord geweldig. Vooral het voorgerecht met coquilles was super! Service was ok. Qua sfeer was 't koeltjes, beetje koud. Maar het eten compenseerde dit ruimschoots!
KarinenEd .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Heerlijk gegeten in leuke omgeving en met prettige en ongedwongen bediening. Mooie wijnen erbij en lekkere amuse en brood vooraf. De doorlooptijd was prima en gerechten ook erg lekker en vooral de kreeften bisque was zalig. Ook goede prijs / kwaliteit verhouding en we gaan hier zeker terugkomen. Waren aangenaam verrast. Enige opmerking was dat het hoofdgerecht met kreeft wel met erg veel saus geserveerd werd. Verder echt aanrader.
Huub H.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Vanmiddag een soort van private dining voor ons gezelschap. Deze 1e Kerstdag eigenlijk alleen geopend voor diner maar wij hebben hier van een heerlijke Kerstlunch mogen genieten. Wij hebben ons zeer welkom gevoeld. Heerlijke gerechten van topkwaliteit, supervers, mooi opgemaakte borden en heerlijke bijpassende wijn. Zeer vriendelijke en attente bediening. Zeker voor herhaling vatbaar.
Robbert V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
We kwamen in een leeg restaurant aan, maar waren misschien ook wat vroeg. Vond menukaart niet bijzonder dus kozen voor tweegangen lunch. Kregen eerst een lekkere amuse wat een goed begin was. Ik hield alleen niet van zalm dus kreeg wat anders; Carpaccio lekker niet bijzonder misschien betere alternatief verzinnen, want de zalm die me vriendin kreeg zag erg smaakvol uit geweldige opmaak. Brood was overigens erg lekker en leuk met smeersels. Hoofdgerecht smaakte zeer goed zeker met een lekker glas wijn erbij. Heb diner kaart niet gekeken, maar als deze was specialer is kom ik hier zeker terug want koken kunnen ze zeker! Service niks op aan te merken, vriendelijk en gezellig
CoYo .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Stond al lang op het verlanglijstje vanwege de vele goede verhalen over de chefkok die in Zwitserland in een Michelinsterren restaurant heeft gekookt. De verwachtingen waren dus hoog mede ook door de berichten van deze chefkok en huidige eigenaar dat hij en zijn vrouw met het restaurant die kant weer op willen. Hebben inmiddels de Bib Gourmant ontvangen ???
Onlangs zaten er bij RTL Late Night nog twee zeer bekende chefkoks aan tafel zitten. Er werd gesproken over de kleine hoeveelheid aan groenten op de borden in de Nederlandse restaurants. Deze vaststelling kwam geheel overeen met wat we hier op onze borden kregen.

Het cijfer voor het eten en de service is een gemiddelde. Het eten had in ons geval ook een 5 kunnen zijn maar dan doen we de keuken tekort. De service is voor een dergelijk restaurant echt onder de maat, kwaliteit heeft een prijs!!!

Het decor is een wat vreemde omschrijving om te beoordelen, maar de sfeer en de inrichting is zeker wel een 8, maar toen we binnen kwamen kwam ons een geur van een viskraam in combinatie met verbrand vet tegemoet. Bij thuiskomst stonk ons kleding, dus de afzuiging is niet echt top. Hierdoor totaalscore een 6.

Kaart: grote misser is dat er geen vegetarisch gerecht op staat. Ook geen vermelding dat dit een mogelijkheid is. De prijzen van de a la carte gerechten komen overeen met de wensen van de eigenaar. Wijnen zijn aan de prijs € 6,- per glas.
Voor twee maal voorgerecht en hoofdgerecht, 2 maal frisdrank, 2 maal wijn, koffie en een thee, waren we €102,00 kwijt.
opmerking algemeen: ontzettend weinig groenten, eten te zout waardoor essentiële smaken verloren gaan en je niet echt meer proeft wat er op je bord ligt, erg jammer!
Voorgerecht 1: carpaccio is niet bijzonder. Een bord vol met van die mooie onnatuurlijke ronde plakjes, veel kaas en wat rauwe kost in het midden. Waar doen ze het niet op deze manier?
Voorgerecht 2: langzaam gegaard gelakt buikspek van het "graanvarken"? Bord mooi opgemaakt, 2 stukje buikspek waarvan het ene stukje geheel anders smaakte dan het andere. Gebruikte saus veel te zout.
Hoofdgerecht1: ladysteak, ook weer mooi opgemaakt, te zout. Vlees mooi mals.
Hoofdgerecht 2: gemarmerde rundernekplaat/ mosterd poffertjes / draadjesvlees/ cantharellen: bord moest helaas terug, omdat het vlees niet stuk te snijden was. Mes was toch redelijk scherp. Draadjesvlees weinig smaakvol, mogelijk in de hogedrukpan gegaard. Mosterdpoffertjes geen smaak van mosterd. Gebruikte saus erover was te zout waardoor het geheel van smaken niet te herkennen meer was.
Bijgerecht: de eeuwige friet en nu ook nog te zout, te dun en gebakken in vet dat overeen kwam met de geur toen we binnen kwamen, hierdoor geen smaak meer van de aardappel. Slecht!
Omdat het bord met de rundernekplaat retour moest kregen wij de informatie vanuit de keuken dat het inderdaad geen goed stuk vlees was. Vreemd bij een dergelijke kwaliteitsrestaurant. Het 2e bord was wel goed, maar alleen eten is nooit leuk. Als troost een schaaltje van die "fantastische" friet.
Bediening: Dat iedereen in zijn leven moet leren, dat snappen wij ook wel, maar dit was echt van een niveau dat totaal niet in overeenstemming is met de ambities van de eigenaar. Hier knap je echt op af als je lekker uit wilt eten en een gezellige avond wilt hebben.
Op technisch niveau: geen wijn advies, geen kennis over de bereiding dan alleen wat er al op de kaart staat en ook niet vertellen dat de keuken ook een vegetarisch gerecht kan bereiden indien gewenst, alles vanaf de kop van de tafel op tafel zetten, regelmatig spullen laten vallen, geen verhaal, alleen neerzetten en ophalen.
Menselijk niveau: men kent geen gastheer dus deze functie is ook voor de bediening. Communicatief zeer zwak, afstandelijk, weinig empathisch, geen warm welkom gevoel.

Slotconclusie: erg jammer.
Jeroenspaa .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Na een jaar weer eens terug geweest. Vroeg eten heeft als bijkomstigheid dat er op zaterdag nog flink geborreld wordt aan de bar.
Hier wordt heerlijk gekookt. Zo weten ze hoe een echte carpaccio hoort te smaken. Leuke sfeervolle inrichting en prima vriendelijke bediening.
Rigp .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Slechte timing en slordige en onverschillige bediening. Zaterdagmiddag voor de lunch waren wij de enige gasten, dus aan de drukte kan het niet gelegen hebben. Bij binnenkomst (half 1 en gereserveerd voor dat tijdstip) was er al niemand aanwezig en toen na en minuut of 10 er iemand kwam met de handen vol glazen was de ontvangst nog niet erg betrokken. We moesten maar een plekje zoeken. Wijn besteld op basis van het hoofdgerecht, waarvan we toen nog niet wisten dat daar nog heel wat tijd overheen zou gaan ; over een wijnarrangement is niet gesproken. Amuse vrij laat ; brood met o.a olijvenboter gelijk met het voorgerecht, waar het overduidelijk niet bij hoorde. Dan een hele tijd niets, hoofdgerecht (met raspatat !). Al die tijd nog vriendelijk en geduldig gebleven, maar na ruim drie kwartier op het dessert te hebben gewacht toch wel even aangegeven dat we het een beetje vervelend begonnen te vinden. Dessert werd vervolgens zonder enige uitleg of excuus gebracht. Bij het afrekenen ook geen excuus of een goedmakertje in de vorm van een kopje koffie ofzo. Zonde van de middag.
Geertruida .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Super restaurant, heerlijk eten, aardig en voorkomend personeel in een zeer smaakvol ingerichte entourage. Wat wil een mens nog meer bij een avondje uit eten. We hebben hier al meerdere malen gegeten en elke keer is het allemaal weer even lekker en bijzonder. Een echte aanrader!
Jwfm .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Hele mooie locatie met prima eten. De wijnen zijn goed maar niet uitmuntend. De meeste winst kan dit restaurant behalen bij de bediening.
Pvdbos .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
romantisch sfeertje. De tosti en club sandwich goed lunch formaat. helaas de zalm niet is zeer weinig eerder een voorgerecht dat mag wel groter om een vol gevoel te hebben. Verder goede service