Het Oude Dykhuys

Lisserdijk 567 2165 AL Lisserbroek Nederland Kaart

Over restaurant Het Oude Dykhuys

Een bijzonder fijne ervaring

Een sfeervol restaurant aan de Ringvaart in Lissebroek. Je wordt met alle warmte ontvangen door gastheer André Geerlings en voelt je meteen thuis. Chef-kok Alfred van Dijk kookt eenvoudige klassiekers en eigentijdse, verrassende creaties. In de kelder liggen de mooiste wijnen op je te wachten. Geniet met volle teugen!

Meer informatie over restaurant Het Oude Dykhuys

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag 17:30 - 21:30

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Ben S.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Zaterdagavond hier gegeten met schoonzus Wil en mijn vrouw en gebruik gemaakt van de ANWB bon. De dames hadden gebakken lamsham welke heel lekker was en ik de gepelde zalm die te zout was. Alle drie als hoofmenu de beenham met varkenswang die fantastisch smaakte. Heerlijk kaasplankje met goede uitleg en koffie met friandieses toe. Geweldige avond op de 1e verdieping die gezelliger was dan beneden. Heel jammer dat je nauwelijks kuntparkeren bij het restaurant.
Stanley O.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Gekozen voor een 5 gangen menu. Een goede opbouw van gangen en gerechten met goede smaken. De begeleidende wijnen combineerde goed met de gerechten. Klassieke inrichting met de bediening ook wel heel strak in pak, dat doet het idee geven in eerste instantie dat het hier wat stijfjes Is, maar schijn bedreigd. Gastheren zijn professioneel en lekker gezellig op de nodige momenten. Zeker een aanrader voor mensen die gewoon goed willen eten en in een goede sfeer dat willen doen
Bollenstreek .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
een menu van de chef gegeten, deze chef begrijpt het helemaal werkelijk op het bord klopt daad werkelijk alles . De smaken zijn met elkaar in balans en er zit geen enkele onbalans in de borden een absolute topper. De bediening is wat stoffig en een beetje jaren 70 stijl, niet slecht maar te overdreven.
Mirjam O.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Op een vrij rustige donderdagavond hebben wij kennisgemaakt met Het Oude Dykhuys via de Heerlijk 10-daagse. Helaas konden we vanwege het weer niet op het terras zitten, maar dat zag er verder uitnodigend uit. Het restaurant is in woonkamerstijl, met een haard en kunst aan de muren. Het is knus en gezellig, maar op sommige punten een béétje gedateerd, ik noem de vloerbedekking en de toiletten. Echter, alles was netjes en schoon, mooi tafellinnen en de sfeer in het restaurant is prettig, dus toch een negen.

Dan het eten. Met allergieën wordt bijzonder goed rekening gehouden en er was geen reminder nodig. De amuse was lekker, maar niet heel verrassend qua smaken; met uitzondering van de kelpkroepoek. Een broodmandje met een grote variatie aan soorten werd gewaardeerd. De eerste gang, een Caesar-stijl salade met kabeljauw, was zeer smakelijk met een lekkere ansjovismayonaise. De kabeljauw was nog glanzend met mooie lamellen, au point dus. Een goede start. De witte huiswijn die wij dronken, een Grüner Veltliner, was heel erg lekker (en dat geldt ook voor het aperitief: een fonkelwijn uit Zuid-Afrika, oftewel de Zuidafrikaanse variant van 'champagne'). Het hoofdgerecht - schelvis uit de oven - was wederom perfect gegaard en was omgeven door heerlijke garnituren. De porties zijn aan de flinke kant, dus we moesten echt even ruimte maken voor het nagerecht. We kozen allebei voor de lactosevrije variant van de welbekende aardbeien met room en slagroom en waren blij verrast! Aardbeien met een sinaasappelgelei, aardbeiensorbetijs en - nu komt het - kokosschuim. Heerlijk licht, luchtig, verfrissend en verrassend. Het nagerecht krijgt een tien. Als de smaken in het voor- en hoofdgerecht nog iets verrassender zouden zijn, dan zou het eten in zijn geheel een tien gekregen hebben. Maar die wow-factor was er nog net niet.

De service krijgt een tien en dat zegt eigenlijk al genoeg. Niet te opdringerig, maar als je zelf aangeeft een praatje te willen maken, dan nemen ze alle tijd voor je. Je voelt je welkom en er wordt ook zeer hartelijk afscheid genomen (dat ontbreekt er nog wel eens aan in sommige restaurants).

Wij komen zeker terug, ondanks dat we er toch wel een ritje voor moeten maken.
Friendsz .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Verrukkelijk gegeten op een prachtige locatie, kan niet anders zeggen. We vonden alleen het aardbeienijs een tikkeltje te zoet, maar desondanks toch een 10, want het was een avondje perfect.

Wel enorm jammer dat alles zo verschrikkelijk prijzig is, anders zouden we hier (veel) vaker naar toe gaan. Vanwege de toren hoge prijzen bewaren wij dit restaurant nu alleen voor de bijzondere gelegenheden.
Sander B.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
We hadden gekozen voor het vijfgangen-menu met een amuse. De amuse was erg smaakvol met een verrassende smaakcombinatie.
Het voorgerecht (viscombinatie met asperges), het hoofdgerecht (vleescombinatie met gevarieerde groente) en de desserts (warme
chocolade taartje gevolgd door een aardbeien variaties) waren bijzonder smaakvol, keurig en kleurrijk vormgegeven en wat in zijn totaliteit
zorgde voor een sensatie voor de smaakpupillen waar je op momenten echt even stil van werd.

Bij binnenkomst is de bediening netjes en opmerkzaam. Ook gedurende de avond gaat het als een goed gesmeerde machine.
Oplettend en met aandacht voor de klant. Goede en volledige uitleg bij de smaakvolle passende wijnen maar ook zeker bij de
gerechten waarbij het helder is wie wat doet en wanneer.

Het is echt een aanrader om hier te gaan eten zeker als je even gezellig met z'n tweeën of viertjes wil eten. Meer kan natuurlijk ook
maar dit is zeker ook een restaurant waar je met aandacht voor elkaar kan gaan eten. De hele entourage zorgt er dan als vanzelf
voor dat je geniet van a tot z. Een toprestaurant waar wij zeker weer eens naar terug zullen gaan.
Strandwal2 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
In het kader van de restaurantweek hier gegeten met familie. Mooie spijs wijn combinaties!
De gerechten voor de vegetariërs vielen erg in de smaak. een salade van lof, eekhoorntjesbrood en appel en als hoofdgerecht een quiche met gegrilde groenten. De klapper van de avond was voor mij het dessert (schitterende kleuren groen combinaties) van limoen en yoghurt. Heerlijk verfrissend. De Chileense dessertwijn sloot er perfect op aan. Complimenten voor de bediening en sommelier. Mensen die het vak verstaan en zorg dragen voor een fijne avond. Chapeau!!
Hans Hoogeveen (gereserveerd op naam Koutstaal)
Andreas T.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Gereserveerd via heerlijk, anders had ik niet geweten dat dit restaurant bestaat. Heel vriendelijk en gastvrij. De vijf gangen lunch waren lekker, alleen de saus van het hoofdgerecht was iets te zoutig en kerrie soep bij amuse was redelijk pittig. De rest was goed, ook de friandises bij de koffie.
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Met Valentijnsdag hier gegeten.
We hebben het maandmenu genoten.
Ik kan alle gerechten wel gaan benoemen, maar alles was uitstekend!
Ik vroeg aan Andre Geerlings om een op hout gerijpte wijn. Hij wist zelfs te benoemen welke wijn ik eerder hier had gedronken. Nu wederom een Spaanse Tempranillo uit 2011. Super!
Over 2 weken gaan wij weer om met het Culinary Team van Nederland in Het Oude Dykhuys te dineren. Wij kijken hierook naar uit!!
Stef K.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Afgelopen zaterdag heb ik hier met een redelijk grote groep gegeten. Wij werden allerhartelijkst ontvangen in het bargedeelte voor een aperitief. Daarna aangeschoven voor een heerlijk 5 gangen diner met mooie bijpassende wijnen.

Het eten was zeer smaakvol; mooie ingrediënten, goede volle smaken en zeer ruim bemeten porties. Echter wat mij het meest positief is bijgebleven was de voortreffelijke service aan tafel. Met veel aandacht voor onze wensen zonder dat het opdringerig wordt is een absolute kunst. Iets waar menig restaurants in Amsterdam (waar ik woon en vaak eet) een voorbeeld aan zouden kunnen en moeten nemen.

Helaas ligt de gemiddelde leeftijd van de gasten redelijk hoog (60+) en vind ik de inrichting nogal gedateerd. Mijn tip zou zijn om sowieso de toiletten snel een make-over te geven en ook eens te kijken om het overige interieur een opfrisbeurt te geven.

Ik kom hier zeker nog eens terug en kan dit fijne restaurant van harte aanbevelen!
Proevenvertoeven .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Niet alleen buitengewoon lekker eten maar echt een heerlijke ervaring in 't Oude Duykhuys.
Wat begon als een eenmalig gezellig avondje heerlijk eten met vrienden, is uitgegroeid tot een kleine traditie. En de tijd die we tussen de etentjes hebben zitten komt steeds dichter op elkaar te liggen!
De hartelijke ontvangst, de prachtige verhalen over de wijn en excellente overall service geven de avond echt dat beetje extra. Ondanks eerdere berichten over een hoge gemiddelde leeftijd hebben wij hier als groep vrienden van tussen de 26 en 32 fantastische avonden gehad. De uitstraling is klassiek maar de sfeer is gezellig en open. Wij kunnen niet wachten op ons volgende bezoek.
Niny V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
We werden verwend met een heerlijk diner, zeer aangename service in een prettige omgeving Kortom een heerlijk avondje uit.
Tamar L.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Absoluut de beste bediening en ook het eren was byzonder goed. De bijpassende wijn goed uitgezocht, maar dan de ambiance...vergane glorie en een echt huiskamer gevoel!!! Publiek gemiddeld 60 en waarschijnlijk allemaal uit de buurt. Niets voor ons Maar dat lag zeker niet aan het eten!!
Ger B.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
last minute.....menuutje geboekt....heerlijk gegeten, voor, hoofd en nagerecht uitstekend. Bediening is rustig en niet voornaam aanwezig..prima in balans...top huiswijn...een mooi prijsje voor een super veltliner!!
Spetje73 .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Het menu was heerlijk en goed uitgezocht. Eruit sprongen voor ons de amuses en
het dessert. Heerlijk.
De sfeer in Het Oude Dykhuys is altijd prettig en relaxend. Rustige zachte muziek en
geen kale muren en vloeren die geluiden weerkaatsen.
Gastvrijheid en bediening : top. Een aanrader. Fam.de Graaf
Onclin_r .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Uitstekend gegeten. Zeer goede uitleg van niet alleen de gerechten maar ook van de wijn.
Gerechten mooi opgemaakt, uiterst smakelijk en vers.

Toprestaurant!!!
AR15 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Zakenlunch. Dit is een prima restaurant. Zeer lekker gegeten, zowel het voor- als hoofdgerecht was top. De bediening is zeer professioneel maar toch ook vriendelijk. Top kwaliteit wijnen. Ook het dessert was goed. Ook geschikt voor een privé dinner. Dit restaurant zou zomaar een ster kunnen krijgen.
Ton P.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Ik was vergeten om mijn recensie te schrijven, vandaar nu nog even mijn berichtje. 2 weken geleden met mijn moeder en mijn vrouw op een doordeweekse dag wezen dineren. Een groter plezier dan af en toe met moeders hier te komen eten doe je haar niet en dat begrijpt iedereen daar ook. Buiten een aperitief, vervolgens naar binnen om te eten. Aandacht op het juiste moment, een menu wat weer anders was en toch zeer smaakvol. Ook al zijn er niet te veel mensen in de zaak, de aandacht en de kwaliteit blijft van hoog niveau! Tot de volgende keer!
Sandra C.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Al lijkt de inrichting misschien een beetje klassiek, het eten is het zeker niet. Verrassende combinaties met dito wijnen, niet alleen uit de klassieke landen maar ook uit bijv Chili en Duitsland. Gisteren mochten wij genieten van ons eerste asperge menu. Vooraf asperge met roodbaars, als hoofdgerecht asperge met heilbot en voor mijn partner asperge met parelhoen. De parelhoen was perfect, niet te droog, mooi sappig en de heilbot was mooi gebakken met een krokant laagje. De pannacota voor mijn partner en het verse rode fruit met compote en sorbetijs waren een mooie afsluiting van dit diner met bijbehorend wijnarrangement. Personeel is heel vriendelijk, kundig en attent en geeft een goede toelichting bij ieder gerecht en wijn die ingeschonken wordt. Er wordt prima rekening gehouden met voedselintoleraties, en dat is heel veel waard. Een topplekje in de Bollenstreek!
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2015
Over eten bij het Oude Dykhuys hadden we veel gehoord, maar nog niet ervaren. Dat viel niet tegen! De jaren horeca-ervaring waren zichtbaar en voelbaar - de service was dan ook meer dan dik in orde. Formeel waar het moest en informeel waar het kon. En het eten was origineel en van hoogstaande kwaliteit. Mijn tafelgenote at drie gangen en ik vier, maar de regie was dusdanig dat we bijna synchroon aten. In mijn menu veel verwijzingen naar de Spaanse keuken, met pata negra en ibericoham terwijl het andere menu van het kalfsstaartstuk naar een heerlijke viscombinatie sprong. Hoewel met de auto kozen we voor een bijpassend wijnarrangement - ook al een aanrader! Ook de desserts waren uitgebalanceerd en mooi geserveerd, beide met een andere dessertwijn. Hoewel het een rustige woensdagavond was voelden we ons zeer welkom en beslist persoonlijk benaderd, zodat de twee negens eigenlijk naar de tien neigen. Maar perfectie is saai...
De eigenaren van Het Oude Dykhuys weten wat ze op tafel zetten en doen dat met zorg en liefde - een avond pure verwennerij!