Het Oud Hollands Restaurant

Meer informatie over restaurant Het Oud Hollands Restaurant

Voordelig
Riena V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
2 dagen achter elkaar met een groep van 7 hier gegeten, wat verrassend lekker!! Gezellig eethuisje met vriendelijke bediening en "gewoon"lekker eten! Eerste dag een schnitzel gegeten, niets geen gefrituurd stukje vlees maar heerlijk in de roomboter gebakken. En zoals wij het graag vaker zouden zien goed voorzien van verschillende soorten warme groenten, salade, geb.aardappelen en friet. De 2e dag spareribs, ook deze waren heerlijk van smaak en goed voorzien van garnituren. Ook al het andere, wat mijn mede tafelgenoten, hebben gegeten was prima bereid en top van smaak. Echt een aanrader!
Erick83 .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Bijna twee jaar na een vorig, enigszins teleurstellend, bezoek het Oud Hollands Restaurant weer bezocht. Het restaurant is een beetje donker en helaas op sommige plekken wat krap. Het restaurant is gevuld met oude Terschellinger foto's en relikwieën, wat een leuke invulling geeft aan een verder niet bijzondere inrichting.

De bediening was vriendelijk en behulpzaam, maar kwam mede door de lastige inrichting soms toch nog wat in de problemen. De bediening was ook erg snel, waardoor het wachten tussen de gangen minimaal was.

Als voorgerecht koos ik de forel. Hier kreeg ik een fikse portie forel op toast met garnering. Geen culinair hoogstandje, maar goed bereide vis van uitmuntende kwaliteit. De portie was bovendien erg ruim, net als die van de rest van het gezelschap.

Als hoofdgerecht koos ik voor de ossenhaaspuntjes. Deze waren uitstekend klaargemaakt en de portie was overweldigend. Ook de bijgerechten waren ruim en smaakten uitstekend. De gebakken aardappeltjes waren dit keer erg goed, net als de salade en de bloemkool.

Als toetje een ijsje genomen, wat wederom een grote, smaakvolle portie betrof.

Wederom blijkt dag je voor degelijk, Hollands eten zonder fratsen uitstekend bij het Oud Hollands Restaurant terecht kan.
Don B.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Een conventioneel ogend restaurant, met een wat donker interieur, dat met zijn Oud-Hollandse karakter en redelijke prijzen geen culinaire fratsen doet verwachten. We hadden een maaltijdsalade met kip, en een visstoofpotje en een goede keuze uit tapbieren. De maaltijdsalade was heel goed, en het visstoofpotje was gevariëerd en ook heel smakelijk. De vissen kwamen in een koud gietijzeren stoofpannetje, zodat ze ergens anders in gestoofd moesten zijn, terwijl nu de inhoud snel afkoelde. Misschien is de keuken beducht voor onnozele Randstedelingen die een heet stoofpotje met de hand beetpakken en na afloop een schadeclaim indienen, maar daar geeft men toch meestal een waarschuwing voor. Niettemin was de kwaliteit van het eten verder uitstekend en de bediening in orde
Martin O.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Wederom gegeten in dit leuke restaurant en dat in twee week tijd !!! Deze avond wederom genoten van het met zorg bereide eten. Bij binnenkomst zelf de tafel uitgezocht en begonnen aan de menukaart en deze keer ons oog laten vallen op de salade met geitenkaas en een fijne Carpaccio vooraf. Dit alles lekker weggewerkt met stokbrood en kruidenboter. Als hoofdgerecht wederom de spareribs en een varkenshaas met pepersaus, deze was prima roze en een een qua portie meer dan genoeg. Ook de spareribs vergezeld met gebakken aardappelen, diverse groeten, salade en lekkere rabarber waren weer van prima kwaliteit. Kortom, een fijne avond met lekker eten en uitstekende bediening maakte dit weer tot een topper !!!
Koen Z.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
Met twee personen gekozen voor vis. Goed bereid en zeer smakelijk. Veel en lekkere bijgerechten: aardappeltjes, bloemkool, wortelen, koolsalade en rabarber. Schappelijke prijs en aanrader dus.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Vanavond met ons reisgezelschap van 7 personen uit wezen eten bij Het Ouds Hollands Restaurant. Bij binnenkomst bleek het erg rustig in het restaurant en voor ons werden de tafels vlot aan elkaar geschoven zodat een gezellige ruime tafel ontstond.

Voldoende keuze uit het menu echter werd het dagmenu door de meeste van ons gezelschap gekozen. Dit menu bestond uit stokbrood met kruidenboter, fikse moot kabeljauw (door grootmoeder bereid) en koffie/thee toe.
Overige tafelgasten kozen voor entrecote, varkenshaas en een moot zalm. Één overeenkomst hadden alle gerechten. Het was ruim voldoende, evenals de bijgerechten.

De vis was goed gegaard en heerlijk van smaak. Het vlees was eveneens heerlijk bereidt met voortreffelijke bijbehorende saus. Tel hierbij een vriendelijke bediening die ook de moeite neemt om tussendoor te informeren of alles voldoende is en op tijd de glazen volschenkt.

Kortom, heerlijk gegeten voor een schappelijke prijs. Dit restaurant is een aanrader als je Midsland gaat bezoeken.
HennyGert .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
Leuk restaurant. Zeer goed eten, varkenshaasje en kabeljauw waren perfect klaargemaakt. Bediening was vlot, netjes en toch gezellig. Zeker een bezoek waard, want je kan er gewoon lekker en goed eten en wat ook heel belangrijk is, de porties zijn voldoende. Je gaat voldaan huiswaarts.
Erick83 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
In het verleden heel vaak in het Oud Hollands Restaurant in Midsland geweest. Deze zomer voor de herhaling gegaan. De kaart is al sinds jaren identiek en ook de inrichting en aankleding is met recht oud Hollands. De sfeer is goed, al oogt het altijd meer aan een eetcafé dan een echt restaurant.

De vertrouwde gerechten op de kaart maakten de keus niet heel moeilijk. Vooraf nam ik de forel, terwijl mijn tafelgenoten zich tegoed deden aan het vistrio en de paling. De vis wat goed van smaak, maar de aankleding met slechts een broodje en wat garnering wat teleurstellend. Ik miste hierin wat verfijning. Hetzelfde gold voor de andere voorgerechten, alhoewel deze ook goed werden ontvangen.

Voor het hoofdgerecht koos ik in plaats van de vertrouwde Schnitzel de Ossehaaspuntjes. Deze waren erg goed gebakken en vol van smaak. Bij het hoofdgerecht ontvingen wij een grote hoeveelheid groente, een bijzonder sterk punt van dit restaurant. De gebakken aardappelen waren alleen wat melig. Teleurstellend was echter de Schnitzel van een tafelgenoot. Na het proeven van wat happen kon ik niet anders concluderen dan dat deze aangebrand was. De salade was daarentegen uitmuntend.

De nagerechten heb ik aan mij voorbij laten gaan, gezien de porties van het hoofdgerecht zeer ruim zijn, zeker met alle bijgerechten. Al met al een prima etentje, maar met wat slordigheden uit de keuken en een gebrek aan verfijning. Een simpele, degelijke Hollandse hap voor een redelijke (eilander) prijs.
Ijsvogeltje .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2013
Hier met twee personen gegeten. De kaart viel in eerste instantie wat tegen. De tonijn die ik bestelde was er niet. Vervolgens het voorgerecht overgeslagen en voor de lamskoteletjes gekozen. Mijn tafelgenoot koos voor de schnitzel. Deze werden geserveerd met bloemkool, worteltjes, salade en gebakken aardappeltjes. Het was een ruime hoeveelheid en erg goed van smaak. Ook de groente was erg lekker. De aardappeltjes hadden van mij iets langer gebakken gemogen worden. De dessertkaart viel ook wat tegen dus geen dessert gekozen. Maar de prijskwaliteit verhouding is absoluut goed. De gerechten zijn eenvoudig maar lekker en tegen een zeer lage prijs.
De bediening is erg vriendelijk.
Carracio .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2013
Afgelopen zaterdag gegeten met vier personen in dit restaurant. We zaten op het terras en alles zag er goed uit. De kaart kwam en dat was een beetje een teleurstelling, de meest standaard gerechten stonden erin en de kaart was niet echt uitgebreid. Ik koos voor de rundercarpaccio, omdat de tonijn er niet meer was. De carpaccio was erg koud, er lagen 3 blaadjes sla op de carpaccio. Het was ok?, maar heb beter gegeten. Op het terras kwamen nog andere klanten, zij kregen hun eten eerder dan wij, hoewel wij veel eerder hadden besteld. Als hoofdgerecht had ik ossenhaaspuntjes en kruidenboter. De ossenhaas was prima, maar wederom was er niets bijzonders. De gebakken aardappeltjes die erbij werden geserveerd, waren papperig en kwamen volgens mij uit de magnetron.

Als toetje nam ik ijs met warme kersen. Ook dit was niet bijzonder. Het ijs leek uit de supermarkt te komen, de kersen leken uit een pot te komen.

Ik heb er in principe goed gegeten, niets was vies. Maar voor de prijs die men vraagt, mag je meer verwachten. Ik denk dat er veel leukere restaurants zijn.