Het Muzieklokaal

Bemuurde Weerd Oostzijde 13 3514 AN Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Het Muzieklokaal

Proeven en luisteren

Hier beleef je cultuur, het ervaren van de combinatie tussen klank en smaak staat centraal. Klassieke muziek is het uitgangspunt, dit wordt met grote regelmaat live gespeeld. Elke maand wordt een nieuwe playlist met zorg samengesteld, passend bij de lokale gerechten. Utrecht heeft veel te bieden aan lokale specialiteiten en ingrediënten. De lekkerste proef je hier. Dat de Utrechters dol zijn op dit concept, blijkt wel uit het feit dat de eigenaren Sanne en Talitha, dit project door middel van crowdfunding zijn gestart.

Meer informatie over restaurant Het Muzieklokaal

Duur
Erg lang
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heel gezellig atmosfeer en lekkere kaart; kleinere gerechtjes waarbij je goed kunt combineren. Pompoen, ragout - een lekkere herfstkaart. De bediening is vriendelijk. Je moet hier niet heen gaan voor de snelle hap; je mag hier lekker tafelen.
Miriam B.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Fijne tent, leuke sfeer en fijne muziek. De lunch was erg lekker maar de bediening is echt dramatisch. Ze zien hun gasten niet binnenkomen, vergeten te vragen of je nog iets wil en je kan rustig een half uur wachten op een koffie nadat je besteld hebt. Erg zonde voor zo'n leuke, fijne plek. Ik hoop dat ze snel wat verbeteren qua bediening en dat ze niet ten onder gaan door de service want het is een aanwinst voor Utrecht.
Mira030 .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Wat een tof concept: klassiek in de kroeg. Heerlijk op donderdagavond zitten borrelen en vielen met onze neus in de boter want er was een mini-concert van twee keer 20 minuten. Lekkere hapjes geproefd van de avondkaart die lekker en laagdrempelig is: Luie wijvenfriet, hamburgertje en salade van wortel met truffelolie waren heerlijk! Mooie inrichting, goede sfeer, fijne kaart. Kortom: aanwinst voor Utrecht!
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Leuk koffietentje, waar je gezellig bij kunt kletsen, maar ook je laptop mee kunt nemen of een krantje kunt lezen. De broodjes waren erg lekker, evenals het pecannoottaartje. We komen graag nog 'ns terug voor de avondkaart!
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Wat een cadeautje is het toch om bij toeval een nieuwe gelegenheid binnen te lopen en van de sfeer tot het eten en de bediening is het één grote fijne verrassing. Sfeer/entourage: kennelijk is 'klassieke muziek' hier het thema, wat voor ons een nieuwe ervaring was. Nooit beseft hoe deze muziek echt toegevoegde waarde heeft als je 'gewoon' wat wil drinken, eten en tussendoor een goed gesprek wilt voeren. Dat lukt hier dus prrrrrima en na een poosje merk je ook dat er veel aandacht is besteed aan de akoestiek. Nog nooit zo meegemaakt in een eetcafé. Goed gedaan hoor! Aardige en enthousiaste bediening. Het eten: bij een naam als 'Het Muzieklokaal' verwacht je natuurlijk geen full-on diner. De keuzes zijn dan ook eenvoudig, maar wel erg origineel en het allerleukste: je ziet dat er veel aandacht aan de gerechten wordt besteed. Misschien is dat omdat ze net begonnen zijn, maar ik hoop dat ze dat hier volhouden. Goed ook dat zowel vlees-eters, flexetariërs en vegetariërs hier goed terecht kunnen. Ik ben een friet-liefhebber en de zelfgemaakte/gesneden friet hier zijn de beste die ik het afgelopen jaar (inclusief 2015 dus..) heb gegeten. Dat gold trouwens ook voor de falafels. Porties net genoeg om niet te overeten, en als je na een uur nog trek hebt, bestel je gewoon een gerechte bij. Kortom, kom zeker terug. En o ja: bij het afrekenen dacht ik: 'dat valt enorm mee zeg!' En dat gebeurt me ook niet vaak meer als ik uit eten ga...
CoSp .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Het muzieklokaal moet het vooral hebben van een hele fijne sfeer. Het is erg fijn zitten en als kroeg ook daarom uitermate geschikt.

Over het eten ben ik nog niet overtuigd. De huisgemaakte frites waren lekker. De gerechtjes die ik erbij at waren beduidend minder. De risotto in de gevulde tomaat was helemaal kapot gekookt, de spruiten waren te zoet door een overvloed aan honing en de köfteballetjes waren aan de droge kant. Als ze het in de keuken iets beter gaan doen, is het Muzieklokaal een mooie aanwinst voor Utrecht.
Beste CoSp, dank voor je reactie! De gevulde tomaat was inderdaad niet zoals hij zijn moest, deze hebben we in onze eerste kaart-aanpassing van de kaart gehaald. We hopen je binnenkort weer te mogen ontvangen om een van onze andere hapjes te komen proeven, uiteraard op onze kosten!

Reactie van proever:

Ik kom graag binnenkort weer een keer een drankje drinken. Helemaal leuk als ik daarbij één van de nieuwe gerechtjes mag proeven, ik ben benieuwd!
Redjeki .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Alles was fijn: de muziek, de akoestiek, de mooie losse stijl (met prachtige bar en vleugel), goed concept van kleine, lekkere, pure gerechten met fijne keus aan wijn en bieren. En dat voor een hele goeie prijs. Voor na 1 week echt bijzonder dat er al zo'n sfeer hangt. Berlijn in Utrecht (en dat is een groot compliment).
Een ideale afspraakplek in Utrecht!
Arnoud R.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Afgelopen zaterdag hebben we met 10 personen een verjaardag gevierd in het pas geopende Muzieklokaal. De inrichting is best uniek: beetje Berlijns koffiehuis, beetje muzikaal inspirerend, maar vooral gezellig. Dit sluit mooi aan bij het concept van het lokaal. De menukaart bevat verder goede hapjes, waarvan we gedurende de borrel genoeg hebben besteld (van tomatensoep en quiche tot pecannoten-taart en huisgemaakte frieten). Ook de uitgebreide (lokale) bierkaart smaakte goed. Het enige dat nog ontbrak was de houten vloer, maar die schijnt er nog aan te komen. We wachten het af!
Mark Uit Utrecht ..
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Bij binnenkomst krijgen we alle drie een hand van Sanne en Talitha de bedenkers van dit nieuwe concept. We zoeken een plekje in de zaak die op deze proefdraai avond nog ruikt naar bouw activiteiten. De puntjes op de spreekwoordelijke i moeten nog worden gezet. Het meubilair is vintage; afwisselend stoelen & tafels en barretjes. Maar ook de luie bank en de centraal opgestelde vleugel ontbreken niet.

Het is heerlijk warm, de sfeer is goed en de bediening is uiterst vriendelijk. Snel na binnenkomst hebben we de bestelde dranken op tafel. Op de kaart veel gerechten die ons qua naam al meteen doen watertanden; ouwe wijvenfriet en stoofpotje rundvlees. We krijgen de gerechten geserveerd op een stoere houten plank met daarop bakjes met de gerechten. Dat concept was ons door de bediening niet uitgelegd, we bestellen nog de gekarameliseerde spruitjes bij. Lekker van smaak met rozijntjes en honing.

Er is nog ruimte voor een dessert in de vorm van taartjes. We vallen voor de brownie cheesecake, pecannotentaart en de appel spelttaart.

Het loopt nog niet allemaal even vlekkeloos, maar dat komt zeker goed. Voldoende reden dus om terug te komen en te luisteren naar klassieke muziek in café-restaurant setting; de basis van het concept.