Het Mo'ment

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Wi-Fi
7,1
Tellenbroek .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
De kaart beloofde veel maar de uitvoering was dramatisch slecht zeker gezien de prijsstelling. Op 5 mei een tafel voor vier gereserveerd dat ging goed. Ambiance is donker en koel. Bediening was aardig en net.
Voorgerecht Bourgondische hapjes was weinig Bourgondisch en kwaliteit onder de maat. Wat heeft makreel en zalm die al verkleurd is met Bourgondisch te maken? Soepje was matig en het asperge stengeltje moeilijk te snijden.
Hoofdgerecht confit de canard zou specialteit van de chef zijn! Helaas was het voorgebakken en niet vers. Overigens hebben we een uur gewacht tussen voor- en hoofdgerecht. De gewokte groente was nog redelijk maar 3 ingezakte aardappelkroketjes is te min. Voor extra salade en patat moest bijbetaald worden terwijl het hoofdgerecht al 24,95 kostte.
Het nagerecht hebben we daarom maar overgeslagen. De capuncinno was lekker.
Wil je lekker eten in sfeervolle ambiance rijdt dan het moment voorbij.
Simon R.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Afgelopen weekend met het gezin + grootouders (84 & 87) een overnachting gehad in Vaals, en zaterdagavond uit eten geweest bij het Mo'ment.

Bij aankomst waren wij iets vroeger dan de tijd dat wij gereserveerd hadden. Er werd ons verzocht om even plaats te nemen in 'de lounge'

Na 5 minuten konden wij meelopen naar onze tafel. Restaurant het Mo'ment bevind zich op veel verschillende verdieping met vele verschillende (kleine) trappen. Onze tafel was helemaal achterin het restaurant en samen met mijn grootouders moesten wij maarliefst 4 trappen op/af. Mijn opa&oma zijn beide slecht ter been en lopen met een stok. Wat mij betreft direct een grote blunder, en zelfs een beetje respectloos.

Vervolgens werd het hoofdgerecht gebracht, en viel er (terwijl het bord op tafel werd gezet) een groot stuk spare-ribs op schoot bij iemand van ons tafelgezelschap (vrij veel vlekken). Fouten maken? Geen probleem. Het ligt er alleen aan hoe je het oplost. Wij kregen alleen een nat doekje, en (ruim een kwartier later) een nieuw stuk vlees. Wat mij betreft is dit een vrij grote blunder, toch is er niks van de rekening afgehaald, of bijvoorbeeld een kopje koffie aangeboden.

Restaurant het Mo'ment heeft wel een ontzettend leuke sfeer! Gezellige tent!

Het eten is wel erg simpel, zowel simpel opgediend als smaak. De toetjes daarentegen zagen er dan wel weer goed uit!
CK_SK .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
2de Kerstdag

Bij binnenkomst geen gastheer of vrouw te bekennen en werden na wat wachten na onze tafel begeleid.

De eerste ronde drank opgenomen. Er wordt onder andere een droge chardonay besteld en een droge sauvignon blanc. Op het moment dat de drankjes gebracht worden wordt gevraagd "wie had witte wijn nummer 1 en wie witte wijn nummer 2?". Niet echt professioneel.

Het voorgerecht.
Op hooi gegaarde rosbief. De sla was slap en er zat erg weinig dressing op de sla (en op sommige borden geen) waardoor deze ook nog erg droog was. De combinatie rosbief met het loempiaatje kunnen we niet plaatsen. De smaken passen niet bij elkaar.

De soep.
Deze was lauw. Zowel de kastanjesoep als de rucolasoep vonden we qua smaak tegenvallen.

Het hoofdgerecht.
Omdat we wild (hert) kregen hebben we gevraagd welke wijn hierbij het beste genomen kon worden. De Spaanse wijn werd geadviseerd, echter hebben we een fles besteld maar kregen 4 glazen geserveerd (en geen fles). Een etiket hebben we dus nooit gezien hetgeen ook zeer ongebruikelijk is. Ook werd de wijn pas geserveerd toen we het hoofdgerecht al voor driekwart op hadden. De vraag voor de wijn was echter al voor het uitserveren van het hoofdgerecht gesteld.

Dan het vlees. Als al gezegd was het hele gerecht lauw. Er lagen twee stukjes vlees op het bord. Een stukje had een vaste structuur en het andere deel was papperig en leek wel op moes, echt niet lekker. Sommigen van ons hadden een filet met nagenoeg rauwe delen ertussen (niet lang genoeg gegaard). Bovendien werd er matigjes groenten en aardappeltjes bij geserveerd.

Bij het afruimen van het hoofdgerecht werd gevraagd of het gesmaakt had en hebben we aangegeven dat dit niet het geval was. Dit werd gemeld bij leidinggevende. Vervolgens kiest u ervoor de meest jonge kracht te sturen met de boodschap dat we een drankje van het huis kregen aangeboden. We vinden dit zeer onprofessioneel. Als er gasten zijn met klachten of opmerkingen dient de leidinggevende te informeren wat deze klachten zijn. Wij waren zeker niet uit op een gratis drankje of een korting wij hadden ons verheugd op een gezellige avond met lekker eten. En daar zijn we dan ook bereid voor te betalen.

Het toetje.
Helaas vonden ook dit de meesten van ons niet lekker. Het perengerechtje had een muffe kartonachtig smakende bodem.

We kunnen ons voorstellen dat bovenstaande op u over zal komen als zeer kritisch en misschien platgezegd “zeikerig”. We willem u echter meegeven dat als u kwaliteit wil bieden en kunnen blijven bieden u als eigenaar/chef in uw zaak ook op deze kritische wijze met een en ander om zou moeten gaan, doe er iets mee!
Rik S.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Geweldige ontvangst in dit adembenemend pand uit het jaar 1700. Oud geweldig gecombineerd met modern. Zeer smaakvol ingericht en gezelligheid troef. Voor 33 Euro gekozen voor een drie gangendiner. Bij het voorgerecht gekozen voor de vijf amuses. Top presentatie en alle vijf de gerechten waren heerlijk. Bij het hoofdgerecht gekozen voor de mixed grill. Het vlees was erg mals en goed bereid. Eenig verbeterpunt zou zijn het vlees meer kruiden, het was mij te vlak van smaak. Bij het toetje gekozen voor de crème Brûlée. Deze was top! Geweldig restaurant voor een leuke avond uit.
Frans Z.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Een restaurant in een monumentale Boerderij uit het jaar1710 in Lemiers in ons mooie zuid Limburg. En goede combinatie van stok oud en nieuw. Met een klaszieke keuken met een moderne twist. Zelf at ik met mijn partner het klaszieke import gerecht carpaccio, en als hoofd gerecht Tournedos met peper roomsaus (Blonde Argatin) en mijn partner een poot van tam konijn, beide perfect klaargemaakt door de Chef. De bediening was op het juiste niveau, dus vakkundig en ware parels voor de Horeca.
Onze nagerechten waren ook top en op zo een manier gepresenteerd die je nergens ziet. Dit restaurant verdiend het om genoemd te worden op deze site, zeker voor mensen uit het Noorden of Westen die op vakantie gaan in het schone Zuid-Limburg.