Het Melkmeisje

Meer informatie over restaurant Het Melkmeisje

• Af te huren , Terras
Hanneke R.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Heerlijk gegeten in dit sfeervolle restaurant aan de gezellige Zeedijk. Voorgerecht van de dag, rouget met gerookte forel, subtiele garnering, erg lekker. Lane snapper met rose pepersaus een aparte ervaring, en de rode huis(!)Bourgogne paste hier heel goed bij. Afgesloten met de crepes met caramelsaus, gelukkig eens niet met slagroom. Wel passievrucht, mmm. De bediening was uitstekend, attent zonder opdringerig te zijn, goede adviezen, kortom, heel prettig. Naast de mooie wijnkaart keus (door proeven) uit 3 huiswijnen per kleur, bijv. de rode: Beaujolais Villages, Bourgogne en Tempranillo! Al met al echt een aanrader!
Brigitte22 .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Getriggerd door de inrichting kwamen we bij Het Melkmeisje terecht. Prima eten in een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Een kleine kaart met voor iedereen wat wils.
Erg enthousiast werd ik toen ik als vis de Lane Snapper op de kaart zag staan. Deze vis kom je niet vaak tegen op de kaart en hij is heerlijk. Door de combinatie met de pepersaus kwam de smaak nog beter tot zijn recht (ook een aanrader als je meer een vlees liefhebber bent)
Mijn man nam de tournedos, die prima smaakte.

Conclusie: een goed eetadresje in een "toeristische" omgeving (aan de Zeedijk).
Marijke-Scheffer .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Het restaurant ziet er van buiten en van binnen heel leuk uit. We hadden hoge verwachtingen van het eten. De lamsbout voldeed helemaal niet aan de verwachting, we twijfelden zelfs of het wel lamsbout was en dachten eerder aan varkenshaasje! We hebben dit ook gemeld. Als reactie hierop kregen we wel scherpere messen?!? De bediening was traag, niet attent. Al met al heel jammer!
Julius H.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2014
De sfeer in het erg meisje past precies in de zeedijk, locals afgewisseld met een groep franse (nee, zwitserse) toeristen. Omdat we de eerste waren ging alles heerlijk snel, best prettig als je een afspraak moet halen en daar rekening mee gehouden wordt.

Voor een pate gegeten. Deze was lekker, zeker met de bijpassende wijn, maar de zoete saus was helaas iets te overheersend waardoor je de smaak van de pate minder proefde.
Het hoofdgerecht uitgekozen op originaliteit: struisvogel. Het is een vogel, maar ziet eruit en proeft als biefstuk. Erg aan te raden!

Al met al zeker aan te raden, loop afstand van centraal station wat een grote pre is als je met mensen van buiten Amsterdam af spreekt.
Chris A.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2014
Een heerlijke knusse ambiance dichtbij het Centraal Station Amsterdam. Hele aardige bediening. We bestelden een fles wijn en die mochten we eerst proeven om te beoordelen of het onze smaak was. Dat was zo! Een hele soepele licht kruidige tempranillo voor € 30,00 per fles. Hartje Amsterdam en dan zo betaalbaar. Dat nodigt uit om een fles te bestellen. Als hoofdgerecht gekozen voor lamsbout. Prima klaargemaakt. Persoonlijk iets te rosé, maar daardoor wel sappig gebleven. Aardappelpuree en boontje in schaaltje dat op verzoek werd bijgevuld, dit was goed op temperatuur. Dessert heerlijke crèpe suzette. Na de koffie met een goed gevoel dit restaurant verlaten. Een oase van rust op de hectische Zeedijk.
Roosje B.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2014
Heerlijk gegeten!!!!
Was echt smullen.Het voorgerecht echt een aanrader:gerookte Heilbotfilet en gerookte Forelfilet.
Het toetje was een droom van huisgemaakte witte chocolade mousse in korstdeeg met caramelsaus.Het hoofdgerecht was ook erg smakelijk:Struisvogelbiefstuk en Kalfsentrecôte.
Wij zijn heel vriendelijk ontvangen en de bediening was heel prettig.
Wij vierden hier ons 8 jaar samenzijn in een heel gezellige en romantische sfeer.
Het Restaurant heeft echt een mooie fijne sfeer.
Wij komen zeker nog een keer en dan willen wij de vis proeven.
RT J.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2013
Hier gegeten met vrienden voor mijn verjaardag.

Boven drie schattige tafels om romantisch te dineren. Beneden in de kelder kan er ook een privé bedrijfs/verjaardagsfeestje gevierd worden, waar wij even meemochten spieken hoe het eruit zag.. een prachtige wijnkelder, waar je met je vrienden intiem een feestje kan houden.

Ik zat op de begane grond met drie vrienden, heerlijk te dineren.

Vooraf de gebakken paddestoelen, hoofdgerecht de Rouget met zwarte inktvispasta. Als dessert de witte chocolademousse.

Net als mijn vrienden ben ik zeer tevreden weggegaan.

Zeker een aanrader en ik ben nu al aan het regelen om hier terug te komen met een bedrijfsfeestje!
Aglaya .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2013
Teleurstellend, zeker gezien de prijs. Op zich was het eten niet slecht, maar voor bijna tien euro voor een vissalade verwacht ik iets meer dan ik op de markt ook zou kunnen krijgen. Op de biefstuk was niets aan te merken, maar de bijgerechten: koude aardappelpuree en gekookte spercieboontjes -ik maak ze zelf beter. De salade zag er zo snelweg-restaurant-achtig uit dat we deze maar hebben laten staan.
De bediening was op z'n zachtst gezegd merkwaardig. Er is geen tap, ik kreeg dus bier in een flesje. Is het gek om te verwachten dat dat wordt uitgeschonken? Het bier sloeg ook meteen dood in de glazen -vettig?
Volgens mij is het gebruikelijk om te wachten met de bestelling opnemen als de gasten dit aangeven door de menukaart dicht te slaan. Nee hoor, meneer stond meteen naast ons tafeltje. En even later weer. Het ergste: terwijl ik tegen hem aan het praten was draaide hij zich om naar gasten die op dat moment binnenkwamen -bekenden, leek het- om hen uitgebreid te verwelkomen. Bizar. Tot slot, de manier waarop de portfles ondersteboven werd gehouden boven mijn glas om er de aller-aller-laatste druppels (en droesem?) uit te schudden.. nog nooit meegemaakt...
Kim F.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2013
Vanavond prima gegeten bij dit charmante, aangenaam ouderwets aandoende restaurant. Kalfspaté vooraf was goed, met een smaakvol stukje Ardennerham. Daarna de voortreffelijk gebakken zalmmoot, waarbij vooral de overheerlijke mosterdsaus genoemd mag worden. Toe vanille-ijs met een royale portie opvallend lekkere aardbeiensaus met stevige stukjes aardbei. De bediening was vriendelijk en correct. Voor herhaling vatbaar.
Wine S.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2012
De complimenten aan de beide koks van dit restaurant!! heerlijke malse medium doorbakken hertenfilets gegeten en ook de groenten waren vers en smaakvol. Een echte aanrader dit restaurant.
Coby968 .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2012
Sinds jaren komen wij met tussenpozen eten bij Het Melkmeisje op de Zeedijk in Amsterdam. De aardige bediening, de constante kwaliteit van het eten en de leuke sfeer zorgen altijd weer voor een prettige avond. Als voorgerecht de gebakken paddestoelen in knoflookroomsaus en de carpaccio van het huis. Als hoofdgerecht de roodbaarsfilet uit de oven met Nouilly-prat zuring saus en de gebakken tournedos met madeira saus. Vergezeld van een bol puree en boontjes smaakte het allemaal voortreffelijk. Hier zijn ze niet zo van de frieten wat ook wel eens een verademing is. Als dessert toch nog gezwicht voor de Crèpes Suzettes. Gewoon prima en lekker eten zonder pretenties.
Quester1230 .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2012
Attente service, goede prijs en prima gegeten. Salade met heilbot bevatte deze edele vis ook rijkelijk. Negen couverts leverde geen probleem op: Voor herhaling vatbaar. Wel verrassend dat de gasten tijdens aanspreken consequent even de hand op de schouder kregen gelegd.
Linus H.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2012
Vaak gegeten in het Melkmeisje, steeds genoten van de tijdloos goede bediening, het smakelijke eten en de grappige inrichting. En dan kun je ook nog de gekte van de Zeedijk rustig van een afstandje bekijken.