Het Melkmeisje

Zeedijk 19 1012 AN Amsterdam Nederland Kaart
31-206250640

Speciale deals

40% korting op het eten

Niet van toepassing op drankjes
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

Over het restaurant Het Melkmeisje

Traditioneel en internationaal
Restaurant Het Melkmeisje, in Amsterdam ligt op 5 minuten lopen van het Centraal Station
Midden op de Zeedijk. in het het beroemde centrum, wat op de wereld erfgoed lijst staat.
Een oer Hollands restaurant waar zowel traditionele als internationale gerechten op het menu staan.

Meer informatie over restaurant Het Melkmeisje

Maandag t/m Donderdag: 12:00 tot 00:00 uur
Zaterdag & Zondag: 11:00 tot 00:00 uur

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren

Jouw recensie over het restaurant Het Melkmeisje

Sandra S.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2018
Na de Amsterdam Light tour een lekker hapje gegeten bij het Melkmeisje. Serveerster was allervriendelijkst en het biefstukje wat ik heb gegeten heerlijk mals. Ook de pasta’s van de twee dames aan mijn tafel was heerlijk! Netjes geprijsd bovendien!
M. C.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2018
Gezellig restaurant in een super leuke buurt in Amsterdam.
De biefstuk was mals en perfect gebakken.
Het personeel stond op elk moment voor ons klaar wat fijn was.
We hebben erg genoten!
Agnetha B.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2018
De Carpaccio vooraf was niet bijzonder en kwam ook rechtstreeks uit de koelkast, wat de smaak niet ten goede komt. De kipsaté als hoofdgerecht was prima. Prijzen zijn wat aan de hoge kant voor de kwaliteit die je krijgt. De bediening kwam niet enthousiast over en had ook geen verstand van wijn. Een koeler voor de witte wijn moest op geattendeerd worden. Al met al geen restaurant om nog een keer terug te komen.
Kayla V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Kille sfeer, het eten werdt koud en incompleet geserveerd. Het personeel is erg slecht geïnformeerd met betrekking tot allergenen. De prijs- kwaliteit verhouding is slecht.. de prijzen van de bijgerechten en sauzen zijn hoog vergeleken bij wat je krijgt en de manier waarop het geserveerd wordt!
Hanneke R.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Heerlijk gegeten in dit sfeervolle restaurant aan de gezellige Zeedijk. Voorgerecht van de dag, rouget met gerookte forel, subtiele garnering, erg lekker. Lane snapper met rose pepersaus een aparte ervaring, en de rode huis(!)Bourgogne paste hier heel goed bij. Afgesloten met de crepes met caramelsaus, gelukkig eens niet met slagroom. Wel passievrucht, mmm. De bediening was uitstekend, attent zonder opdringerig te zijn, goede adviezen, kortom, heel prettig. Naast de mooie wijnkaart keus (door proeven) uit 3 huiswijnen per kleur, bijv. de rode: Beaujolais Villages, Bourgogne en Tempranillo! Al met al echt een aanrader!
Brigitte R.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Getriggerd door de inrichting kwamen we bij Het Melkmeisje terecht. Prima eten in een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Een kleine kaart met voor iedereen wat wils.
Erg enthousiast werd ik toen ik als vis de Lane Snapper op de kaart zag staan. Deze vis kom je niet vaak tegen op de kaart en hij is heerlijk. Door de combinatie met de pepersaus kwam de smaak nog beter tot zijn recht (ook een aanrader als je meer een vlees liefhebber bent)
Mijn man nam de tournedos, die prima smaakte.

Conclusie: een goed eetadresje in een "toeristische" omgeving (aan de Zeedijk).
Julius H.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2014
De sfeer in het erg meisje past precies in de zeedijk, locals afgewisseld met een groep franse (nee, zwitserse) toeristen. Omdat we de eerste waren ging alles heerlijk snel, best prettig als je een afspraak moet halen en daar rekening mee gehouden wordt.

Voor een pate gegeten. Deze was lekker, zeker met de bijpassende wijn, maar de zoete saus was helaas iets te overheersend waardoor je de smaak van de pate minder proefde.
Het hoofdgerecht uitgekozen op originaliteit: struisvogel. Het is een vogel, maar ziet eruit en proeft als biefstuk. Erg aan te raden!

Al met al zeker aan te raden, loop afstand van centraal station wat een grote pre is als je met mensen van buiten Amsterdam af spreekt.
Chris A.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2014
Een heerlijke knusse ambiance dichtbij het Centraal Station Amsterdam. Hele aardige bediening. We bestelden een fles wijn en die mochten we eerst proeven om te beoordelen of het onze smaak was. Dat was zo! Een hele soepele licht kruidige tempranillo voor € 30,00 per fles. Hartje Amsterdam en dan zo betaalbaar. Dat nodigt uit om een fles te bestellen. Als hoofdgerecht gekozen voor lamsbout. Prima klaargemaakt. Persoonlijk iets te rosé, maar daardoor wel sappig gebleven. Aardappelpuree en boontje in schaaltje dat op verzoek werd bijgevuld, dit was goed op temperatuur. Dessert heerlijke crèpe suzette. Na de koffie met een goed gevoel dit restaurant verlaten. Een oase van rust op de hectische Zeedijk.
Roosje B.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2014
Heerlijk gegeten!!!!
Was echt smullen.Het voorgerecht echt een aanrader:gerookte Heilbotfilet en gerookte Forelfilet.
Het toetje was een droom van huisgemaakte witte chocolade mousse in korstdeeg met caramelsaus.Het hoofdgerecht was ook erg smakelijk:Struisvogelbiefstuk en Kalfsentrecôte.
Wij zijn heel vriendelijk ontvangen en de bediening was heel prettig.
Wij vierden hier ons 8 jaar samenzijn in een heel gezellige en romantische sfeer.
Het Restaurant heeft echt een mooie fijne sfeer.
Wij komen zeker nog een keer en dan willen wij de vis proeven.
Kim F.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2013
Vanavond prima gegeten bij dit charmante, aangenaam ouderwets aandoende restaurant. Kalfspaté vooraf was goed, met een smaakvol stukje Ardennerham. Daarna de voortreffelijk gebakken zalmmoot, waarbij vooral de overheerlijke mosterdsaus genoemd mag worden. Toe vanille-ijs met een royale portie opvallend lekkere aardbeiensaus met stevige stukjes aardbei. De bediening was vriendelijk en correct. Voor herhaling vatbaar.
Wine S.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2012
De complimenten aan de beide koks van dit restaurant!! heerlijke malse medium doorbakken hertenfilets gegeten en ook de groenten waren vers en smaakvol. Een echte aanrader dit restaurant.
coby968 .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2012
Sinds jaren komen wij met tussenpozen eten bij Het Melkmeisje op de Zeedijk in Amsterdam. De aardige bediening, de constante kwaliteit van het eten en de leuke sfeer zorgen altijd weer voor een prettige avond. Als voorgerecht de gebakken paddestoelen in knoflookroomsaus en de carpaccio van het huis. Als hoofdgerecht de roodbaarsfilet uit de oven met Nouilly-prat zuring saus en de gebakken tournedos met madeira saus. Vergezeld van een bol puree en boontjes smaakte het allemaal voortreffelijk. Hier zijn ze niet zo van de frieten wat ook wel eens een verademing is. Als dessert toch nog gezwicht voor de Crèpes Suzettes. Gewoon prima en lekker eten zonder pretenties.
Quester1230 .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2012
Attente service, goede prijs en prima gegeten. Salade met heilbot bevatte deze edele vis ook rijkelijk. Negen couverts leverde geen probleem op: Voor herhaling vatbaar. Wel verrassend dat de gasten tijdens aanspreken consequent even de hand op de schouder kregen gelegd.
Linus H.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2012
Vaak gegeten in het Melkmeisje, steeds genoten van de tijdloos goede bediening, het smakelijke eten en de grappige inrichting. En dan kun je ook nog de gekte van de Zeedijk rustig van een afstandje bekijken.