Het Meer van Lenten

Meer informatie over restaurant Het Meer van Lenten

Lang
NathalieHoe .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Gistermiddag heerlijk op het terras in de zon gezeten met een prachtig uitzicht over het Snekermeer.
Een lunch gehad met kibbeling en patat. Kibbeling was heerlijk mals en het waren grote stukken vis.
Patat leek het laatste uit de zak, kleine stukjes.
De bediening was goed. Moesten wel lang op het eten wachten, maar het was druk op het terras, dus alle begrip.
Janny S.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Wat een prachtige plek om te eten. Als eerste hebben we op het terras aan het Sneekermeer gezeten. Toen het begon te regenen konden we zonder problemen naar een tafel binnen en werden we daarbij prima geholpen door het personeel. Dat gold trouwens voor alle gasten in het drukke restaurant.
Door de drukte moesten we wel wat langer op het eten wachten, maar het uitzicht maakte dat niet erg.
Het eten wat fantastisch. Goed van kwaliteit en uitstekend bereid. Heerlijk verse producten en mooie combinaties. Tot en met het toetje was het aangenaam verpozen.
Endlich .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Prachtige locatie. Als lunch heerlijke geitenkaas kroketjes op kleine zoete broodjes besteld: op advies van de aardige jongen in de bediening. Avond menu bekeken en wat zag ik tot mijn verassing.....? Drie heerlijke originele vegetarische gerechten. Knap/gedurfd van de kok om die op de kaart te zetten! Ik heb ze ( nog) niet gegeten maar hoop er gedurende het verblijf nog langs te gaan. Locatie ook een aanrader.
Fietseneneten .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Zonder jas in de zon en uit de wind op het terras, uitkijkend over het meer! Heerlijk.
De bediening was prima en we hebben lekker gegeten, de focaccia met salami en de kroketten met maisbrood. Vooral dit laatste vond ik heel lekker.
Carin V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Allereerst - en dat is ook het eerste wat je ervaart - de locatie: die is top! Gelegen aan de uiteinden van het Sneekermeer geniet je van een magistraal uitzicht! De sfeer binnen is warm, een houtkachel doet het altijd goed en heel fijn ook dat het niet tocht wanneer je vlak achter het raam zit waar de oostenwind vrij spel op heeft. De aankleding is vrij gewoon maar okay.
Een paar maanden geleden kwamen we binnen, we hadden gereserveerd, en toen bleek dat er geen tafel voor ons was gereserveerd. Ze wisten wel dat we kwamen, het stond in het boek. Het gaf een zeer onwelkom gevoel en de bediening wist er zichtbaar ook geen raad mee.
De verschillende salades die we bestelden kwamen niet bij iedereen aan tafel overeen met dat wat men had verwacht, met name doordat men op de kaart het bedrag had gelezen wat er voor betaald mocht gaan worden. Weinig vis, veel sla. Bietensalade met geitenkaas bood nauwelijks bietjes en de geitenkaas was geen kaas maar geitenbrie die evenzo nauwelijks te vinden was.
Zo ook veel sla en weinig biet en brie. De brie die er wel op zat bestond grotendeels uit korst. De hamburger was goed van smaak maar ook echt te hoog geprijsd voor hetgeen er voorgeschoteld wordt. Een broodje hamburger met een karige proportie groen voor 12 euro vijftig vinden wij bovengemiddeld. Het bijgeleverde brood bij de salades en de frieten waren heerlijk maar verzachtten niet onze teleurstelling.
De kaart ziet er qua aanbod aantrekkelijk uit maar blijkt in de praktijk aan de pretentieuze kant te zijn. De bediening trekt helaas de kar ook niet recht. Jammer hoor van zo'n etablissement!
Johannes M.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Dit is een geweldig restaurant! Wat een prachtige locatie met uitzicht over het Sneekermeer. En wat natuurlijk ook erg belangrijk is, dat we er heerlijk hebben gegeten en genoten van de nette en attente bediening. De prijs kwaliteit verhouding is perfect en de maaltijd was om je vingers bij af te likken! Hier ziet u ons zeker snel terug! Met vriendelijke groet fam J. Meter.
Bo Deborah B.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Ik kan maar één ding zeggen: wat een top restaurant! Prachtige locatie met uitzicht over het Sneekermeer, nette en attente bediening waar het enthousiastme vanaf straalt en heerlijk eten! Ik koos voor het zomermenu en liet mij verassen! Een goede prijs kwaliteit verhouding een prima portie grote en werkelijk een maaltijd om je vingers bij af te likken! Ook de rest van ons gezelschap was aangenaam verrast door deze leuke locatie aan het water! Hier ziet u ons zeker snel terug! Met vriendelijke groet, mevrouw de boer- schippers
Paddy2 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Een prachtige locatie, goede bediening en veel persoonlijke service. Wij waren er op een drukke dag, maar ondanks dat, werd er een plaatsje aan de steiger vrij gemaakt voor onze sloep, daar 1 persoon slecht ter been was, en niet over andere boten heen kon klimmen.....
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Nadat we twee dagen eerder, naar volle tevredenheid, een lunch gebruikt hadden zijn we hier nu voor het avondeten neergestreken. De twee kids (8 en 11) wilden mosselen en wij hebben de vegetarische loempia's en snoekbaars gekozen. Het restaurant zat goed vol en de bediening was snel en attent. Op de vraag welke witte wijn het beste bij de snoekbaars paste werd goed gereageerd door even met de kok te overleggen. Een heerlijke bijpassende witte wijn werd toen geserveerd. Voor de kinderen was een ruime menukaart aanwezig, maar zoals eerder gezegd was dat niet nodig:-). Voor de kinderen lagen er Donald Duck boekjes om te lezen, dus die vermaakten zich wel. Het eten werd op een goed tempo doorgebracht. Zeker voor herhaling vatbaar.
Klaasbakker44 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Wat een geweldige locatie, super mooi uitzicht over het snekermeer. Na de hartelijke ontvangst namen we plaats aan een tafel bij het raam. Voor kozen we voor de huisgerookte Friese weide ribeye en mijn tafelgenoot nam de gerookte zalm met Tzatziki. Beide gerechten waren uitmuntend van smaak. De zalm was verrassend, omdat dit niet dunne plakjes waren maar een stukje gerookte zalm filet. Als hoofdgerecht kozen we de beter leven kalfsribeye welke super mals was en the Dutch Weedburger. Een burger van zeewier met een zeewier broodje en de saus was ook verrijkt met zeewier. Een smaaksensatie en mooi gepresenteerd. De bediening was vlot en vriendelijk. Duidelijk zichtbaar dat ze met plezier aan het werk zijn. Wij komen hier zeker weer terug.
19proever65 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
in een week tweemaal neergestreken op het terras van het Meer van Lenten. De locatie is zonder meer heerlijk en ook is het terras gezellig en leuk aangekleed. De eerste lunch bestond uit een kopje soep met een broodje. De soep was heerlijk, maar niet warm. Het broodje was erg klein, maar er was voldoende kruidenboter voor wel drie van deze broodjes. Daar klopt iets niet in de verhouding. De verse jus d'orange is heerlijk.
De tweede keer namen we een broodje met salade. Mijn vriendin trof daarin, bij het eten van het laatste stuk van het broodje, een enorme blonde haar aan. Aangezien wij beiden grijs kort haar hebben, was de haar waarschijnlijk uit de keuken meegekomen. De bediening die wij hierop aanspraken, zou melding maken in de keuken. Helaas verder geen excuses, geen compensatie en geen aandacht aan het toch wat geërgerde gevoel dat wij hierover hadden. Opmerkelijke reactie vonden wij dit. Wij komen voorlopig niet weer.
FokkeS .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
In november 2014 hier gegeten met een groep en toen viel het allemaal nog wel mee.
Echter in juli 2015 hier weer gegeten en toen viel de kwaliteit van het eten flink tegen. Niet alleen het vlees, maar ook de vis en het vegetarische gerecht was onder de maat. Ook de bediening viel nogal tegen. Mogelijk dat ze het als het druk is niet meer kunnen bolwerken.
EdithJM .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Onverwachts op de fiets aangeland bij het Meer van Lenten. Wat een fijn terras bij dit restaurant! Direct aan het water (je kunt er zelfs met je boot aanmeren), zicht op het Sneekermeer. We kozen het dagmenu. Eerlijk, puur eten, oog voor duurzaam sprak ons aan. Een mooi opgemaakt bord werd door erg vriendelijk en attent personeel geserveerd. We hebben heerlijk gegeten.
Sanderhdhshshsh .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Prachtig uitzicht en lekker eten. Leuke stoere speeltuin voor de kinderen. Vriendelijke bediening en redelijk snel geholpen.
Later
Srrs .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Hier gisteren geweest en we hebben heel lang moeten wachten totdat er iemand langs kwam om te vragen of we wat wouden drinken. toen we eenmaal geholpen waren kregen we het eten nog eerder dan ons drinken.. wij zaten vlak bij de keuken waar de afwas ook werd gedaan, de jonge die zo z'n best deed in de afwas werd ontzettend afgesnauwd door de eigenaar, er werd geschreeuwd: LEPELTJES NU!!!!!! ik snap als je het druk hebt dat je niet zegt van; zou je alsjeblieft even wat lepeltjes willen geven? maar op deze manier vind ik wel heel erg..het is je personeel die z'n best doet, ze werken echt niet sneller als je hun gaat afsnauwen..
Zo ben je heerlijk met je vader aan het knutselen aan je boot en zo wordt je door moeder opgeroepen om de plotselinge drukte het hoofd te bieden. De een dook de afwas in, de ander begon met opruimen en helpen daar waar mogelijk. In die hectiek, vond de opmerking plaats.
De zoon begreep de nood en pakte het direct op en binnen de kortste keren waren de lepeltjes weer aangevuld.
We vinden het heel waardevol dat u deze opmerking maakt. Het wijst ons weer eens op hoe een geroepen kreet, verkeerd geinterpreteerd kan worden. We nemen uw kritiek ter harte en zullen proberen om dit in de toekomst te voorkomen.
Namens het hele team, waarvan het merendeel al jaren bij ons werkt in een uitstekende sfeer een hartelijke groet van Annette Lange.
Marije H.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2014
Gister gegeten met een groep van 9 gegeten bij het meer van lenten. Kwart over 6 aanwezig. Kwart voor 9 pas het hoofdgerecht gehad. Ja, ze hadden het druk.....
Voorgerecht was prima. Hoofdgerecht viel tegen. Dit aangegeven bij de bediening, ze konden alleen maar Ooooh zeggen. Beetje jammer. 2 puntzakjes friet op 9 personen is echt te weinig, allemaal 4 frietjes. Moesten we weer opnieuw bestellen. Heerlijke compote, maar wederom 2 schaaltjes voor 9 personen is echt te weinig. Het plekje is prachtig, terras is super mooi! Binnen is ook mooi! Maar waarschijnlijk is er deze week een bruiloft geweest, want de slingers en hartje ballonnen hingen nog overal. Dit hoort niet! We waren niet op een bruiloft, maar met ons team op stap. Erg jammer! Voor het voorgerecht de couscous salade en het terras kom ik zeker weer, maar meer ook niet!
Ontzettend jammer dat uw verblijf niet aan uw verwachtingen heeft voldaan. Wij nemen de kritiek zeer serieus. Horeca; het blijft mensenwerk! Helaas worden er soms fouten gemaakt. Fijn dat u ons daar op wees. Kom eens terug en we zullen laten zien dat we ons vak verstaan.
Mijntje J.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2014
Top plek, prima bediening, super speeltuin voor de kids maar het eten .... De kinderhamburger was niks meer dan een keiharde samengeperste substantie. Zonde!!
Caro H.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Vriendelijke bediening, prettige sfeer, geweldig uitzicht en prima kaart.
Ideale plek om met je bootje aan te leggen of als tussenstop van een wandeling of fietstocht.
A L.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2014
Hier met mijn zusje op het terras gezeten, wat een fijne plek. Uurtjes vlogen voorbij. Heerlijke lunch gehad, al duurde het wel lang voor dat het klaar was. Vriendelijk bediening. Kom zeker terug.
Monique H.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2013
Schitterend gelegen maar doe alsjeblieft wat aan die chocolademelk. Warm water met een chocoladesmaakje. Zag ook bekers met Nutricia erop maar hetgeen wij te drinken kregen was dat absoluut niet. Jammer.