Het Leven

Druifstreek 57 8911 LH Leeuwarden Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Het Leven

Ingridhalfhide .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Gisteravond zijn wij met ons team wezen eten Bij Het Leven en hebben daarvoor ruim meer dan een week tevoren een tafel gereserveerd. Wij eten daar wel vaker (uitgebreid!!) met ons team en dan kregen wij altijd een mooie gezellige ruime tafel. Maar niet gisteravond. Wij werden naar de 1e verdieping verwezen waar we in een klein hoekje moesten zitten en met een kerkbank tegen de muur moesten mijn collega's als zij naar het toilet wilden onder de tafel (die volstond met eten) door kruipen! Daarbij zaten ze opgepropt op de kerkbank waar eventueel 5 mensen redelijk aan zouden kunnen zitten maar niet 7 mensen!!!! Gelukkig zijn mijn collega's jong, lenig en slank. Ik als 62-jarige had er niet aan moeten denken!! We kregen een oud tafeltje erbij gezet toen we melden dat er misschien nog twee collega's zouden komen. Onze directeur ging zitten en zakte door het oude meubilair. Kreeg daarna een oud afgebladderde stoel die gelukkig wel stevig op de grond stond. De friet was lauw. Omdat wij beperkte tijd hadden om te eten, ivm een vergadering, hebben wij niet naar een ander restaurant gezocht. We besloten om het maar zo te laten, het eten was wel lekker maar thuis gekomen vond ik toch dat er een recensie de deur uit moest. Na vele jaren hier gegeten te hebben met ons team is dit de laatste keer geweest!!!! Een constructieve tip: Geef klanten die vaker komen met een grote groep niet een achteraf plekje ergens boven met oud aftands meubilair of zeg dat er bij de reservering bij. Dan kunnen zij alsnog een andere gelegenheid opzoeken.
Migh .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Heerlijk gegeten. De proeverijen van de kok; heerlijke smaken. Gekozen voor vis en vlees. Een aanrader. Prima bediening. Leuk terras.
Iris1103 .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Het Leven is een grote horecagelegenheid met een mooi interieur. Er is veel aandacht besteed aan de details op tafel: de menukaarten zijn leuk opgemaakt met o.a. illustraties. Bovendien zijn de (menu)kaartjes heel leuk en origineel ingebonden.
Het eten was erg lekker, het dessert voor twee achteraf was iets te veel voor ons maar wel lekker.
De bediening is vriendelijk en attent. We hebben hier echt een leuke avond gehad.
Daan10 .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Ontzettend leuk, gezellig eetcafe. Heel vriendelijke bediening. Kindvriendelijk en leuke ontspannen sfeer. Goede prijs-kwaliteit verhouding. Goede porties. Fantastisch gegeten ! Heerlijke ossehaaspuntjes, superwijn. Wat een top-avond!
Pascha1912 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
zaterdagse lunch. eindelijk een service met snelheid (gesteund door de keuken),juistheid en professionaliteit in een juiste dosering. Decor nonchalant maar ouders met jonge kindjes hier moet je wezen. Salade met cantharellen en salade pompoen beide voldoende origineel en in goede evenredige hoeveelheden. op een lunch kan je de keuken niet beoordelen maar ik zou er vertrouwen in hebben
Knarf E.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Met een grote groep op zaterdagavond wezen eten bij Het Leven. Ik was hier zelf al een aantal jaren niet meer geweest. Het eetcafe is erg leuk ingericht en de soms wat jonge bediening is erg vriendelijk. Ondanks dat we met een grote groep inclusief kinderen waren konden we gewoon à la carte bestellen. Helaas duurde het nogal lang voordat de voorgerechten op tafel kwamen en met kinderen die erg veel honger hadden is dit niet zo handig (we hadden speciaal voor de kinderen brood besteld). De voorgerechten waren prima evenals de hoofdgerechten. In de kinderhoek kunnen de kinderen zich prima vermaken. Deze zit echter wel dicht bij een aantal tafels dus wanneer je hier een plaats toegewezen krijgt zou ik hier rekening mee houden wanneer je geen kinderen hebt en toch even rustig wilt eten.
ElisaSopa .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Het restaurant ziet er leuk en gezellig uit en het supervriendelijke personeel is altijd in voor een praatje. Ik had hier eerder al 's wat gedronken en een jaar geleden ook een keer gedineerd en nu ging ik er met vriendinnen voor het eerst lunchen.
We hadden allemaal een lekkere, originele (vegetarische) salade en we kregen er ook heerlijk brood bij. Prima portie (we zaten echt vol), voor een prima prijs. Zeker een aanrader voor een gezellig etentje of drankje!
Jeroen G.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Met een groep van het werk gegeten 5 sept jl. we hadden allemaal een 3 gangen menu , het eten kwam vanaf 1e en voor de laatste aan tafel het eten had was precies 15 min , omdat we opelkaar wachten en een toost wilden uit brengen was het 1e opgediende al koud, aardappelen waren semier, en de groentes waren te weinig ,,, dus moesten we bij bestellen ,,,kregen een excuus omdat het druk was ,,,, dit was de 1e en de laatste keer
Trudy&Jan V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Gekozen voor roerbakzalm-noodles-kerrie, mijn tafelgenoot kreeg de saltimbocca van kalkoenfilet met risotto van salie. Met een beetje friet, een kleine salade en te zachte broccoli.
De roerbakzalm viel zeer in de smaak, en ik moest thuis ook maar eens die salie doen!
Nog een extra bakje gloeiend hete friet met mayo. De bediening is attent en heeft tijd voor een klein college over Italiaans ijs. Als nou ook nog het toilethanddoekje wordt vervangen door papieren handdoekjes en de klink wordt vastgezet, dan is het helemaal toppie voor een eetcafe.
Herman G.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Hoofdreden om met vrienden bij Het Leven te gaan eten was Gegrilde polenta met gemarineerde portobello’s en ricotta. Op internetmenu stond dit gerecht vermeld. Jammer genoeg niet op de kaart die we in het restaurant kregen! Voorgerecht, gefrituurde brie, was er wel. Begonnen met broodplankje. Lekker! Hoofdgerecht voor mij de kaasfondue. Heerlijk en voldoende. Ook de anderen hebben heerlijk gegeten. Leuk sfeertje. Storend was wel dat een aantal kleine kinderen zeer nadrukkelijk aanwezig waren. Moeilijk soms om met conversatie boven het gegil en gespring uit te komen. Onbegrijpelijk dat ouders, die verderop zaten dan niet ingrijpen en hun - kennelijk heilige - spruiten tot de orde roepen. Toch een restaurant dat een bezoek meer dan waard is. Prijs-kwaliteitverhouding redelijk. We hebben de uitbaters er wel op gewezen dat er geen verschil moet zijn tussen de kaart op internet en die in het restaurant. Toegezegd dat men daar op zou letten.
Snetje27 .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Wat een leuke verrassing was het eten bij dit restaurant. In het echt nog veel leuker dan op hun website. Heel vriendelijk ontvangen, leuke dames in de bediening. Vlot geholpen. Heerlijk gegeten, mooie gerechten, ook veel vegetarische keus. Koffie met koffie lekkers was een heerlijk dessert.
Hebben heerlijk genoten deze avond, en komen zeker weer terug mochten wij weer eens in de buurt zijn! Helaas zitten jullie niet bij ons om de hoek
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Met een groep gegeten bij Het Leven. Vriendelijke, vlotte en amicale bediening. Mooie aankleding qua inrichting, goed rekening gehouden met vegetarische mensen, oplettend wanneer bijgerechten of drankjes (bijna) op waren. Persoonlijk heb ik genoten van de tomaten pestosoep en de overheerlijke hertenbiefstuk!

Goed adres voor een gezellig, relaxed, ongecompliceerd avondje uit eten!
Marshaa .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2015
Altijd een superrelaxt sfeertje en fijne bediening. Eten is niet heel bijzonder maar wel smaakvol. Erg kindvriendelijk met een uitgebreide speelhoek. We blijven fan!
Advanwinden V.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Huiselijke, hippe zaak. Eenvoudige kaart met leuke gerechten. Attente bediening. Lekker gegeten. Ingrediënten zijn goed en supervers. De sfeer is prettig en ongedwongen. Bij een volgend bezoek aan Leeuwarden komen we hier zeker terug.
BolusdePauskabouter V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Met groep bij het leven gegeten. Uitstekende en attente bediening. Hoofdgerechten ossehaaspuntjes, (vegetarische) risotto, skrei en spareribs waren uitstekend. Goed van smaak, goeie kwaliteit, lekkere frieten en bijgerechten. Eenvoudig, maar goed bereid. Goede porties en bij te bestellen wat we wilden. Beperkte wijnkeus, maar prima wijntjes. Kraanwater in fles op tafel! Panna cotta en koffie het leven aanraders als dessert. Gewoon goed eten voor een goede prijs in een ongedwongen omgeving.
Mark H.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2014
Met een paar vrienden bij Het Leven gegeten. Wat een leuk eetcafe!

De kaart is uitgebreid met veel verschillende gerechten die net weer even anders zijn dan normaal. Na een broodplankje en de heerlijke tomaten soep had ik de kruidvarken uit de oven. Heerlijk stukje vlees, lekker mals en goed gekruid, al was de krokante korst bij mij niet erg krokant, maar was het wat soppig geworden door vocht van de appelcompote. Lekkere garnituur erbij (bloemkool met kaassaus en een rauwkost salade), en ook goede porties. In plaats van een dessert de "koffie het leven" gekozen.. eigenlijk is dat ook gewoon een volledig dessert, zoveel lekkers krijg je daarbij! Bonbons, bananencake, chocolade truffels en een bakje yoghurt met crumb en kersen.

De bediening was heel vriendelijk en had het zichtbaar naar hun zin. Ze knoopten ook gesprekjes aan - maar niet te overdreven dat het vervelend wordt, precies goed. De inrichting is leuk - beetje modern en industrieel tegelijk.

Echt een aanrader, en zeker voor herhaling vatbaar!
Jaap F.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2014
Daghap gegeten en prima kwaliteit/prijsverhouding. Voor 12,50 euro eet je niet op veel plekken zoveel en goed. Een bijna perfecte tomatensoep, een prima pasta met gehaktballen en een niet al te groot toetje, meer kon ook er niet meer in. De locatie is geweldig, mooie inrichting en het terras is knus. Bediening is attent, maar misschien wel te, kwamen wel erg vaak vragen of het lekker was en probeerde bijna met iedereen een persoonlijk gesprekje te starten. Aardig, maar iets bescheidener mag best. Maar zeker een aanrader.
F1986 V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2014
De entourage is heel leuk en gezellig. Leuke gekleurde Eames stoelen, huiselijke sfeer. De bediening is zeer vriendelijk en joviaal, wat té joviaal naar onze mening.Het eten van mijn vriend was prima, ossehaaspuntjes. Mijn eten was echter zo bizar slecht, ik had de daghap en dan mag je iets simpels , maar vers en smakelijks verwachten. Ik had echter een bord vlinderpasta met een groente eroverheen. De groente was in mijn ogen voorgesneden kant-en-klaar en proefde daarnaast niet gaar. De gehaktballetjes die proefden alsof ze uit een blik kwamen. Deze ballen leken in mijn ogen niet vers, en ik vermoed opgewarmd in de magnetron.. Erg slecht, en dat vinden we heel jammer want ondanks de leuke sfeer komen we hier niet snel weer. Wel een leuk terras en een mooi 'kroeg'gedeelte naast het restaurant gedeelte.
Itsmee .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Gezellige avond gehad. Eten wat de pot schaft was prima. Bediening is hier altijd erg goed! En heerlijke rose. Decor is leuk, terras heel gezellig met de verschillende stoelen, tafels en bloemen.
Ess83 .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Super leuk eetcafe, aparte sfeer en inrichting. Heel losjes en fijn welkom. Wij hadden gereserveerd voor een groepje van 7 personen. De kaart wordt leuk gepresenteerd, als papier op een houtje bordje. Er staan aparte dingen op de kaart, net anders dan anders, en voor ieder wel wat wils.
Heel erg gaaf. De tomaten-pesto soep is echt onwijs lekker!!!!! Het hoofdgerecht ook heel goed en mooi gepresenteerd. Tussen alle gangen duurde het wel lang voordat het op tafel kwam, dat vond ik een beetje een nadeel. Verder prima. Goede bediening en leuke sfeer op het terras. Bedankt! We gaan dit plekje onthouden.....................