Over het restaurant Het Lelijke Eendje

Gezellig genieten in Etten-Leur

Bij Het Lelijke Eendje voel je je meteen op je gemak. Er hangt een gezellig drukke en informele bistrosfeer en het bedienend personeel ontvangt je met open armen. Hier eet je een smakelijke entrecote, een verrukkelijk stuk vis of een lekker kippetje met dikke frieten. Hier serveren ze eten zonder poeha. Er komen geen toeters en bellen bij kijken, wel heel veel smaak. Kom gezellig genieten in dit restaurant met eten uit dezelfde keuken als sterrenrestaurant De Zwaan!

Meer informatie over restaurant Het Lelijke Eendje

• : Parkeerplaats

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag

eefsteen .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Geboekt met AH actie. Keuze is dus zoals meestal beperkt, maar niet verkeerd in dit geval. Gerechten worden met zorg en vakmanschap bereid. Prijs en kwaliteit van de (huis)wijnen is heel acceptabel Bediening is correct. Prima ervaring. Beter dan gemiddeld bij AH acties bij andere restaurants
anneke.dsameijer M.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Vriendelijke ontvangst en bediening. Goede voorlichting bij menukeuze.
Een gezellige eetzaal met gezellig meubilair. Je voelt je een beetje thuis. Heerlijk eten!
Rene C.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten! Werden vriendelijk ontvangen en ook de rolstoel van mijn partner was geen probleem. Wij waren vooral aangenaam verrast door het dessert met sorbetijs van krieklambik.
calo2 C.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Op zondag 2 juli met 4 personen wezen eten bij Het Lelijke Eendje in het kader van de AH/Iens actie. Zoals we gewend zijn in dit restaurant - met dezelfde keuken als sterren restaurant de Zwaan- was het allemaal weer helemaal naar wens. Goede kwaliteit van de gerechten; mooie ambiance en goede sfeer. Voor de verandering de huiswijnen maar eens geprobeerd; zowel wit als rood van Italiaanse herkomst en voor mij onbekend, maar ze zijn gewoon goed. Kortom fijne avond gehad en altijd voor herhaling vatbaar.
Ben S.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Het is altijd een feestje om hier te eten. De bediening is hartelijk, de kwaliteit van het eten ontstijgt de gemiddelde Bistro ruimschoots en de prijs is absoluut redelijk!
We komen hier zeker terug!
Jet M.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
De gerechten van het 3 gangen diner waren mooi opgemaakt en lekker. Wel heel erg weinig groente, jammer. Geen amuse. Goede huiswijn gedronken.
Ad S.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Goede sfeer. Gezellige, correcte bediening. Kwaliteit eten/prijs in juiste verhouding. Aanrader als je gezellig wilt eten.
H V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Heerlijk gegeten, voor herhaling vatbaar. Iets minder zout bij de frites.
Een aanrader voor de A H restaurant aktie.
Ik vind 120 tekens te veel voor een korting recentie! Niet verplichten.
Arnold C.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
De kwaliteit van het diner was goed, zoals vanouds.
Zonder frites zou het totale cijfer een 9 geweest zijn.
Rumoerig heeft betrekking op de binnenkomst van een gezelschap, dat zich in de ingang bleef verzamelen, alvorens een gereserveerde zaal binnen te gaan.
De gelegenheid is geschikt voor alle categorieën.
In het fraai gerestaureerde toilet ontbreken helaas schaamschotten in de urinoirs.
Toos V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Heerlijk gegeten!
Mooie ambiance, vriendelijk personeel!
Menuutje van €37,50 is wel heel simpel, maar goed.
Extra's moet je apart betalen, zoals amuses bij het aperitief, jambon bij het voorgerecht, extra asperges bij het gerecht, frites!
Ronny V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Echt een aanrader als je lekker wil eten in een mooie omgeving en goede bediening. Je merkt dat dit een bistro is die bij een zaak hoort met een michelinster. Vlotte vriendelijke bediening en lekker eten met verse en lekkere ingrediënten.
Mireille A.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening en een zeer gezellige avond gehad. We gaan zeker nog eens!! Het is altijd zalig in het eendje!!
Marianne S.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Wij hebben er heerlijk gegeten. De gerechten waren heel goed van kwaliteit en verrassend van smaak. De wijn was ook erg lekker. Een perfecte combinatie.
Een echte aanrader. De bediening was ook erg goed en vriendelijk.
debbievanelewout .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Die amuse tosti is een aanrader voor erbij! Een sensatie in de mond. Personeel vriendelijk en rustig kende geen stress.

Het eten staat erom bekend dat dit goed is en je wordt niet teleurgesteld. Een erbijchte verwennerij
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Het menu van AH restaurantactie gegeten, voor de status van het restaurant erg eenvoudig en dus een beetje teleurstellend. Een salade (zonder dressing)vooraf (voor de smaakmaker van het geheel, een rauwe ham, moest €2,50 bijbetaald worden), hoofdgerecht barette eveneens erg eenvoudig, ook qua opmaak van het bord. Een stukje vlees met wat gekookte boontjes en een stukje aardappelgratin. Toetje van meloen met rabarber was erg lekker maar voor het bedrag wat we moesten betalen (€ 80,00 incl wijn en water) hadden we meer verwacht.
Leny V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Wederom heerlijk gegeten!!
antoonlambregts .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Hoewel er bij elke gang een keuze was uit maar 2 verschillende gerechten was er voor elk van ons beiden een geschikte keuze mogelijkheid. Wij hebben heerlijk gegeten, de bediening was correct en prettig en er is sprake van een goede prijs kwaliteitsverhouding. Eten bij het lelijk eendje in verband met deze AH aktie is wat ons betreft dus een aanrader.
Arnaud D.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
We besloten deze keer met de AH actie bij Het lelijke eendje te gaan eten. Het is het kleine broertje van de Zwaan (welke een ster heeft) waar we ook al eens gegeten hebben. Het eendje zelf heeft een Bib Gourmand.
Eerlijk gezegd had ik er meer van verwacht. Eerst even de negatieve punten:

* Het is raar dat als je bij de reservering aangeeft geen schaal en schelpdieren te willen, ze iets met gamba proberen aan te prijzen
* Veel van de tafels wiebelden en waren veel te klein. Je zat of tegen de benen van je tafelgast aan, of tegen de poot van de tafel.
* Bij de kalfspastrami stond op de menukaart voor de AH gasten niet dat er tonijncrème over zat.
* De frietjes zou een cafetaria zich nog voor schamen
* Toen we wel heel lang op ons dessert moesten wachten, bleek onze bon kwijt te zijn in de keuken
* De zaak zat nu half vol en het was nu al rumoerig, druk aan de oren.

Zo... Dan nu de rest ;-)
Als eerste hebben we als voor-voorgerecht een worstenbrood van eend met truffel genomen. Deze was erg lekker. Sowieso complimenten aan degene die verantwoordelijk was voor het brood/worstenbrood & broodje bij de kazen: Dit was allemaal geweldig.
Als voorgerecht had ik kalfspastrami genomen en mijn vrouw een lente salade met Etten-Leurse asperges & als optie Spaanse ham. Nadat ik een hap had genomen van de pastrami keek mijn vrouw me aan toen ik nogal vies keek. Er bleek tonijncrème over heen te zitten welke niet op het menu stond vermeld. Gelukkig had mijn vrouw daar geen moeite mee en hebben we de borden omgewisseld en beide lekker gegeten. We bleken overigens niet de eerste met deze klacht.
Als hoofdgerecht kregen we een bavette welke heerlijk was bereid. De boontjes (haricots verts?) die er bij zaten waren wat flauw. De aardappelgratin was wel OK. We hadden er ook frietjes bij besteld maar dat hadden we beter kunnen laten. Ze waren wel erg heet (van onder de warmhoudlamp?), maar verder niet krokant en wat melig van binnen. Wel een grote portie, maar ik zou ze aanraden de frietjes 1 euro duurder te maken, te halveren qua portie en ze gewoon zelf vers te maken.
Het kaasplankje was OK. De brie & het blauwschimmelkaasje waren erg lekker. De andere 2 wat flauw. Misschien een beetje honing/confiture er bij serveren? Het broodje er bij was dan weer heerlijk. Mijn vrouw had er nog een lekkere port bij besteld, waarbij we wat uitleg over verschillende port soorten kregen en een scheutje van een ander type om te kunnen vergelijken. Erg leuk!
Na meer dan een half uur op de desserts gewacht te hebben er toch maar eens naar gevraagd. Blijkbaar was onze bon kwijt, dus deze werd nog allerijl geregeld. Een amandeltaartje en een meloentoetje met kwarkijs. Beiden erg lekker.
Uiteindelijk maar geen koffie meer genomen omdat de stoelen (en tafels) wel erg oncomfortabel zaten. Niet slecht gegeten, maar ik had er meer van verwacht. Verder te veel slordigheidjes..
Sylvia K.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Waren er met zegels van AH. ze hebben hier een speciaal menu voor. Deze x was het eten minder dan de vorige keren. kan zijn door het speciale menu of door de keukenbezetting is niet geheel duidelijk. De kwaliteit van het eten is goed.
Jolanda I.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Hartelijke ontvangst, vrolijke en correcte bediening. We konden zelf ons tempo aangeven. We zijn met de AH actie komen eten en we hadden een ruim keuzemenu en werden gelijkwaardig als andere gasten behandeld. Dat maken we bij andere horeca gelegenheden wel eens anders mee. Petje af en graag tot een volgende keer, waarschijnlijk weer zonder bon :)