Het Landgoed

Lage Mierdseweg 3 5085 NC Esbeek Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Het Landgoed

Jan V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Vroeger, toen het hier nog Dalan heette, maar het eigenaarschap in dezelfde familie viel, mocht ik eens mee met mijn ouders. We gingen op sjiek. De uitstraling die de tent toen had, heeft het nog steeds. Het is eigenlijk geen streep verandert. Goed onderhouden, dat wel. Je zit heerlijk en het aangebodene is klassiek met klassieke tonen. Echt zoals je vroeger at. Weliswaar ligt het nu wat kekker op het bord maar de smaken blijven een schoolvoorbeeld van de klassieke keuken. Ik had het parelhoen voorgerechtje (poelepetaat op zijn brabants) en mijn vrouw de bouillabaisse. Ook stiekem van geproefd. Prima van smaak die soep. Mijn voorgerechtje was dik in orde alleen wat gecompliceerd (loempia van parelhoen). Samen nog een heerlijke zeetong gegeten. Waar vind je dat nog? Hier dus, al is de prijs (€31,50 p.p.) even slikken. Ach, thuis een weekje pindakaas en dan is de balans in de portemonnee er weer. De koffie na, was een feestje. Heerlijk. Geen minpunten? Als je echt verrast wilt worden, kan je beter elders gaan. Hier is het degelijk maar wel ontzettend goed degelijk.
Bob V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Bij toeval een keer gestopt bij het landgoed en waren blij verrast over het eten, bediening en interieur. Ook al moeten wij er telkens ruim 50 K.M. voor rijden, zijn wij er inmiddels al vele malen terug geweest en dat zal in de toekomt zeker weer gebeuren. Hulde aan Jop en zijn team.
Ilse I.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Rustig genieten hier in het landgoed,rustige ligging met groot terras.
Wel redelijke prijs van gerechten tenzij je het menu neemt. Dat hadden wij wel gekozen mist kleine aanpassing..wat ook geen probleem was!
Verrassend genoeg ook een kinderkaart !wel niet voor kleine kindjes ))
Gaan zeker met de kinderen nog is terug
Wil H.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
We waren met 2 personen en hebben het 6 gangen proevrij menu gehad.
Het was erg goed.
Alleen jammer dat er een groep golvers binnen was met toespraken en prijsuitrijkingen.
Verder was de bediening goed en correct.
Zeker de moeite om een keer terug te gaan.
De prijs was aan de hogere kant.
D Z.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Op een druilerige zondagmiddag met 4 personen genoten van de 'proeverij' - 6 (kleine) gangen.
Alle gerechten vielen zeer in de smaak, op geen enkel gerecht was iets aan te merken. Porties prima, werden steeds iets groter - kalfsvlees had zelfs als apart hoofdgerecht geserveerd kunnen worden.

Eerst mooi klein sushi-gerecht, daarna mooi varkensfilet met heerlijke dragon-emulsie. Vervolgens zeer fraaie kerriesoep met kokosroom, gevolgd door doradefilet met heerlijk frisse ratatouille.
De kalfslende met portjus was zoals gezegd een hoofdgerecht waardig!
Tenslotte nog een mooi nagerecht, en dit alles voor een zeer schappelijke prijs.

Bediening correct en vriendelijk; tempo prima, niet te snel en niet te langzaam.
Aanrader als je van smakelijke en verzorgde gerechten houdt en een paar uur de tijd hebt !
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Wat een super restaurant, de hond is welkom, het personeel super vriendelijk en alert (alleen de extra frietjes vergeten:-) water gratis, speciaal kruidenboter voor ons gemaakt, verse warme broodjes en water gratis, geweldig sfeervol restaurant, meteen een bak water voor mijn liefste viervoeter, kortom toppie en voor herhaling vatbaar
Dorisperiolavrijsen .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Wij hadden met een grote groep walking diner. 7 gangen overheerlijk eten. De soepen waar het mee begon waren vooral lekker. Alleen de frietjes die we een ronde kregen hadden voor mij niet gehoeven.
Jefvan .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Op zaterdag 30 augustus met drie personen gegeten bij het Landgoed. Het voorgerecht was een proeverij van diverse kleine gerechten: een lekker kerriesoepje, een stukje makreel en een groentenamuse. Als hoofdgerecht bood de kok de keus tussen rib-eye en roodbaars met een groentengarnering. De groenten smaakten voortreffelijk, zelden zo'n lekker stronkje prei gegeten en ook de Roodbaars was vers en smaakvol. Bij het dessert toonde de kok wederom zijn creativiteit: kleine gerechtjes zoals een druivenmousse met een bolletje ijs en stukje creme brulee. De (jonge) bediening is vriendelijk en attent en het restaurant heeft zowel binnen als buiten gezellige hoekjes om met een klein of groter gezelschap te tafelen. Een aanrader om te gaan eten met meer stijl dan een eetcafé zonder de stijfheid van een a la carte restaurant.
Herman M. K.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
met 8 personen de avond doorgebracht bij het Landgoed. En natuurlijk nam iedereen wat anders te eten. Hoewel sommige voorgerechten door de tafelaars wat flauw werden genoemd, maakte het hoofdgerecht en het dessert voor iedereen alles weer goed. Buitengewoon lekker. Ook de wijnkaart, niet overdadig maar een redelijke keuze, past erbij en de bediening is attent, vriendelijk, en to the point. Hier kom je graag weer terug.
Henk O.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Genoten van een heerlijke lunch. Een prachtige mooie grote tong. Precies goed gebakken en de smaak was voortreffelijk. De lekkere chablis paste precies bij dit mooie gerecht. De bediening was bijzonder vriendelijk en correct.
Françoise S.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Afgelopen zaterdag hier gegeten met mijn ouders. Vanwege het weer konden we zelfs buiten eten, een pluspunt.

Hoewel het menu ons zeer aansprak (3 dagen voor 30 euro, uit te bouwen naar 4 of 5 gangen) toch à la carte gegeten.
Gepelde gamba's in een kruiden-look-saus, en als hoofdgerecht een halve kreeft met zeevruchten en lekkere risotto. Het hoofdgerecht vond ik een grote portie, maar wel lekker.

Buitengewoon attente en vriendelijke bediening (elders schort het daar nog wel eens aan), die alert reageert, zonder opdringerig te zijn. Dat geldt niet alleen voor de gastvrouw, maar ook voor de andere mensen aan tafel.

Kortom, een geslaagde avond.

Ook eerdere keren op Het Landgoed waren prima. Ook overdag een prima plek om te lunchen, zowel voor een broodje als een royale lunch. Bovendien voldoende parkeergelegenheid.
Loesa .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2013
Het landgoed is al jaren vaak ons verjaardag/jubileum/ speciale gelegenheid restaurant. De kaart is heel seizoensgebonden. Geweldige asperges binnen het seizoen op traditionele wijze, top wild in het najaar. Alles is vers en heerlijk!! Het is echt een feestje om daarheen te gaan. Ik heb er waarschijnlijk al 12-15 keer gegeten en geen enkele klacht. Mijn moeder is heel ziek en kan niet lang tafelen, daar houden ze ook echt goed rekening mee. Decor is prachtig, een landhuis met een mooi groot terras en veel groen. Prijs is wat aan de hoge kant maar dat is het echt waard.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2012
Dit restaurant biedt een prima prijs-kwaliteitsverhouding. De kaart is ruim, de wijnkaart meer dan fatsoenlijk. Wild en vis (mooie verse vissalade). Op een rustige locatie, open haard en een vlotte bediening. Aanbevolen!