het Lachende Varken

Zondag Gesloten

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras
Hettonzo .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Als niet vegetarier is het altijd de vraag, of een bezoek aan een vegetarisch restaurant de moeite waard is. Nou, het Lachende Varken is een prima plek met heerlijk biologisch en lokaal eten waar we met veel plezier hebben gegeten. Het menu is gevarieerd en wisselt elke week. Er is een keuze uit een 2- en 3-gangenmenu voor een zeer schappelijke prijs, het bestond toen wij er waren uit humus met brood, soep, hoofdgerecht en een heerlijk toetje. Gaan we er nog eens terug? Zeker wel want door de hoge kwaliteit van het eten, de uitstekende bereiding en het vriendelijke personeel is dit restaurant zeer de moeite waard.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Heerlijk gegeten bij het Lachende varken. De soep van linzen met geitenkaas en koriander was favoriet! Heerlijk eten van biologische en veelal streekproducten. Aanrader!
Renée R.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Eindelijk weer eens gegeten bij het lachende varken! Zoals altijd was het seizoenseten allemaal huisgemaakt, vers, en lekker. Let op: er is 1 menu, dus check van tevoren even op de website of op fb wat er wordt gekookt. Leuk ingerichte, knusse, gezellige setting en super vriendelijke bediening: voelt als een buurtcafé. 1 puntje van kritiek: de porties zouden wat groter mogen. Verder zeker een aanrader voor gezellig, goedkoop en lekker vegetarisch eten.
VegaVogel .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Eten bij Het Lachende Varken stond al een tijdje op mijn wensenlijstje. Afgelopen periode heb ik er 2x gegeten en beide keren met veel plezier. In een ongedwongen setting krijg je door de vriendelijke bediening heerlijke maaltijden voorgeschoteld. De gerechten worden duidelijk met liefde bereid en met aandacht opgemaakt. Ondanks dat het 'eten wat de pot schaft' is, krijg je een variatie aan smaken en ingrediënten. Gisteren een heerlijk pittig soepje van pastinaak met raapsteeltjes, humus met gebakken kliswortel en taart van biet, geitenkaas en noten. Toetje (chocolade 'brownie-achtig' cakeje met ingemaakte abrikozen) was ook overheerlijk! Bovendien is de prijs-kwaliteitverhouding meer dan voldoende. Een super aanrader voor vegetariërs, flexetariers of gewoon smulpapen.
R&M. .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2014
Puur vers eten . Het menu staat vast.Hartelijke bediening. Gerund door vrijwilligers. Lekkere wijn. Gratis kraanwater.
Een aanrader.
Ananta G.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Gisteravond gegeten bij Het Lachende Varken, ondanks het laatste gedeelte van een stevige griep. We werden aangetrokken door het menu van dit weekeinde waarin bittere smaken niet werden geschuwd. Dat is een teken van hoe de koks met groente willen omgaan: alle smaken aan bod laten komen.
Het is er een prettige ambiance. Bij elkaar gezochte chic, zou men kunnen zeggen. Attent en service gericht personeel en een fijn ritme in het op tafel brengen van het menu fixe (er is keuze uit 2 gangen of 3 gangen, voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht) Fijn vind ik dat het hoofdgerecht uit verschillende componenten bestaat. Altijd prettig om meerdere dingen op het bord te kunnen scheppen.
Ze koken goed en competent bij het HLV. Het enige dat we in de toekomst graag zouden willen zien is iets meer aandacht voor texturen en voor smaak contrasten. De soep miste iets zouts/krokants, in het hoofdgerecht zaten de smaken erg in het bittere/zure kwadrant, zonder veel tegenspel van zoute, zoete en vooral umami smaken. De kikkererwtenpuree smaakte ongezouten. Die had voor het contrast kunnen zorgen, maar was daar nu niet toe in staat.

Heerlijk nagerecht: patisserie kunnen ze erg goed en heerlijke koffie van de Evermore familie.
Disclaimer: met Bakkerij De Ondergrondse zorgen wij geregeld voor het brood dat in HLV wordt geserveerd, maar we waren er op persoonlijke titel.
Lucyinthesky .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2014
Setting lijkt op Italiaanse trattoria, lekker eenvoudig, met grote tafels en banken. Je eet wat de kok je voorzet. Gevarieerd vegetarisch en alles supervers en biologisch, van leveranciers uit de streek. Verrassend menu.
Pim V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Afgelopen vrijdag hier voor het eerst gegeten en op alle vlakken meer dan onder de indruk. Een fijne plek met leuke enthousiaste bediening en koks en met fantastisch eten. Een concept dat helemaal en waar duidelijk gewerkt wordt door mensen met het hart op de goede plek.

Vooraf kregen we een heerlijke bietensoep met brood en pompoenhumus. Beide prima op smaak.
Hoofd bestond uit een taartje van shitakes, een aardappel draniki, ingelegde rode kool en een salade van veldsla, raapsteel, wortel en pastinaak. Allemaal top, met de ingelegde rode kool en het taartje als prijswinnaars.
Toe stond er stoofpeer met hangop op de kaart. Ook erg lekker.

Kortom: een dikke aanrader! Gaat dat zien en proeven!

Cvredenbregt .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Uitstekend gegeten! Een leuke eigentijdse inrichting en een erg leuke sfeer door de open keuken midden in de ruimte waardoor je goed ziet hoe hard er gewerkt wordt. Het eten is een aanrader, heerlijke en oprechte producten met veel bezieling bereid. Tot snel!
Jan1549 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2014
Heerlijk gegeten van met zorg bereide, smakelijke gerechten in een prettige en aangename ambiance. Goede combinatie van spijs/drank en prijs/kwaliteit. Complimenten voor het team!
Yvonne L.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2013
Net heerlijk gegeten en genoten van de ongedwongen sfeer. Mijn vleesverslindende zoontjes aten met smaak hun vegetarische bordjes leeg. Met mijn allergie werd probleemloos rekening gehouden. Smaakvolle gerechten en menu goed in balans. Wij komen zeker terug!
Malou W.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
heel blij ben ik dat het lachende varken weer open is
heerlijk vegetarisch eten
in een ongedwongen sfeer
eindelijk eens aardpeer gegeten
en paarse wortel ook het hoofdgerecht
was heel lekker
Katelyn .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2013
Geweldig restaurant, lang niet zo verrast. Het eten was echt heerlijk, geheel vegetarisch maar met explosief veel smaak en creatieve combinaties. Ook het dessert was ongelofelijk lekker. Het lijkt wel alsof je in een vijfsterren restaurant eet. En dat, gekookt door ware liefhebbers met passie voor eten en het restaurant. Fijne setting, een absolute aanrader