Het Kreitenhuys

Woensdag t/m Zondag 12:00 - 21:00

Jouw recensie over het restaurant Het Kreitenhuys

Wammes4 V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Vanaf de opening, enkele jaren geleden, kun je ons een regelmatige klant noemen van dit restaurant. In het begin hebben we aan iedereen die het wilde horen verteld hoe goed het ons bevallen was. Na de laatste ervaringen adviseren we om eens verder te kijken.
Gisteren nog een poging gewaagd en dat bevestigde weer dat de kwaliteit van het eten echt beneden de maat was. Het traditionele Udenhoutse rondje was prima, op de aardappelsoep met brokjes aardappel na. Goed begin! Maar daarna de vangst van de dag besteld: tong! Altijd een vis waar je heerlijk van kunt genieten, als je tenminste tong geserveerd krijgt. Dat was nu duidelijk niet het geval. We hebben tegen de bediening daarover een opmerking gemaakt die daarna bij de kok navraag ging doen. Even later werd ons verteld dat het ging om Atlantische tong, die met twee filtets op elkaar was gebakken. Tja, het was geen tong en we vermoeden dat we ordinaire pangasiusfilet op ons bord hadden liggen, die ook nog eens veel te lang in de pan had gelegen en erg droog was. Wat een afknapper was dat. Nee, voor ons was het toch echt de laatste keer dat we hier gegeten hebben. Echt jammer.
Iety J.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
De bediening is super vriendelijk. Maar het eten is echt helemaal niks.
Op de kaart ziet het er leuk uit, op je bord al minder, maar de kok heeft echt helemaal geen smaak. Ik zou het thuis niemand zo voor durven zetten. De carpaccio was van die gelijmde vleesresten die je dan in worstvorm koopt, met dik geraspte belegen kaas en een paar likken pesto en een gedroogd tomaatje.maar ik kon het wel wegkrijgen Het hoofdgerecht echter de varkenshaas met brie en champignons heb ik na een hapje laten staan. Gewoon heel foute smaak en taaie brie slierten erin. De aardappelblokjes die bij de friet zaten waren niet gaar.
Ferry-mi B.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
prima gegeten met social deal, met gezelschap v 8. iedereen was tevereden. grote porties, carpacio was heerlijk. vlees ook prima. lekker verse friet. supergrote dame blanch
josephina13 .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Geluncht met social deal bon bij het kreitenhuys. Erg lekker en flinke porties. Beginnend met drie kopjes soep, tomaat, vis en mosterd, met garnituur. Lunchplank met gerookte zalm, kaas, ham en hors d'oeuvre en, broodjes. Als toetje ijskoffie met slagroom. Goed verzorgd, vriendelijke correcte bediening. Erg leuk voor een middag!
Cor N.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Wij hebben op 1 maart 2015 een heerlijk 5gangendiner gebruikt. De zaak zat tot op de laatste plaats bezet, men moest "binnenlopers" teleurstellen. De bediening was continu in beweging om het de gasten naar de zin te maken, en zijn daarin uitstekend geslaagd. Hier zouden wij er zeker nog eens terug kunnen komen, het is ons uitstekend bevallen. Cijferwaardering over all een 9
jort31 .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Afgelopen zaterdag gaan eten met een sweetdeal aanbieding, daags van te voren gereserveerd en daarbij werd vermeld dat we in de serre zaten. Nog gevraagd of dat het daar frisser was maar dat was volgens degene die de reservering aannam niet zo. De fleece dekentjes die direct bij binnenkomst opvielen deden anders vermoeden en inderdaad dicht bij de deur en toch wel wat fris.

Voorgerechten carpaccio en salade Forel waren kwalitatief niet onaardig. Alhoewel het niet leek alsof er veel "vers" bereid was. Bij de soepen werd dat nogmaals bevestigd, smaakte beide naar instant en was als tussengerecht een veel te royale portie.
De hoofdgerechten daarin tegen waren vertassend veel beter dan we verwacht hadden, de kogelbiefstuk was erg goed, dik,mals, mooi rood maar helaas niet warm genoeg. De Pasta met gamba's was wederom een enorme portie, paste werkelijk niet in een 4 gangen menu. Frites perfect, lekkere mayonaise, de salade was niet lekker. Desserts waren erg simpele ijsjes en weinig creatief.

beoedje .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2013
Op aanraden van een zeer vriendelijke medewerker de specialiteit van de chef genomen,
Wat een teleurstelling een bedje van slecht gegaarde bleekselderie en een frietzak die
op de hoek van de straat beter gebakken is. ( noemt de chef dit een specialiteit?)
Als je de specialiteit van de chef besteld verwacht geen gerecht wat een doorsnee huisvrouw beter en verrassender kan presenteren.
Groet van een zeer teleur gestelde bezoeker uit Udenhout van restaurant het Kreitenhuys
Corne B.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2013
Met vaderdag samen met mijn schoonouders hier gegeten. Als voorgerecht hadden we het 'Udenhouts Rondje' een samenstelling van diverse hapjes Erg leuk en lekker!
Als hoofdgerecht had ik asperges met lamsfilet en groene pestosaus. In eerste instantie moest ik wennen aan de combinatie maar het was me toch lekker! De pestosaus overheerste qua smaak helemaal niet! Ook het lamsvlees was lekker mooi rosé en boterzacht.
Echt een compliment!
Therese V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2012
Wij hebben hier genoten van de high tea via Sweetdeal, vooral het warme gedeelte was bijzonder, huisgemaakte saté en gefrituurde garnalen met een dip, erg lekker, de sandwiches ( aparte broodjes en gelukkig een keer bruin! ) ook erg smaakvol al met al een prima high tea, en wat afwijkend van een standaard high tea, ga zo door!
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2012
Met 8 personen hier gegeten met de Kerst. Helaas waren er te weinig menukaarten waardoor de opstart relatief traag was en we lang moesten wachten.

Gelukkig werd dit uiteindelijk helemaal goed gemaakt. Het extra mandje brood van het huis is aardig, maar was echt niet nodig. De voorgerechten waren erg ruim geportioneerd en uitstekend op smaak! Ik deelde een voorgerecht met mijn partner en we hebben erg genoten van het voorgerecht dat op een draaischijf werd geserveerd. Een mix van salades en carpaccios, die erg geslaagd was.

Het restaurant ziet er erg sfeervol uit en is onlangs gerenoveerd. De bediening is erg vriendelijk en heeft ook tijd voor een leuk praatje. Met name de eigenaar leek er zin in te hebben die avond en was erg vriendelijk.

De hoofdgerechten vielen ook bij iedereen enorm in de smaak. Zowel het vlees als de vis waren erg lekker en goed op smaak. Ze waren erg sappig en ook dit was weer ruim geportioneerd. Ook de bijgerechten waren prima in orde.

Tenslotte nog een lekker nagerecht op in de vorm van drie winterse likeuren. Erg leuk gepresenteerd en dat geldt ook voor het ijs dat mijn overige tafelgenoten op hadden.

Kortom; een restaurant waar je je erg thuis kunt voelen door de hartelijkheid van het personeel en waarbij je goed kunt eten.
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2012
We hebben zondagmiddag bij jullie High wine gedaan van .sweet deal. Het was fantastisch.De wijn en de hapjes paste mooi bij elkaar en de uitleg erbij was uitstekend. We komen zeker nog eens terug.