Het Kookplein

Dinsdag t/m Vrijdag 10:00 - 17:00
Zaterdag en Zondag Gesloten

EJ T.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Heerlijk warm geluncht. De kok kwam persoonlijk het menu bespreken. Goed wijnadvies. Om twaalf uur binnen, volop plek. Half één zat het helemaal vol.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Vandaag geluncht bij het Kookplein, het is zeer prettig om hier zakelijk te lunchen gezien het restaurant ruim van opgezet is je rustig kan overleggen. De gerechten zijn prima verzorgd en hebben het juiste voormaat voor een lunch. Ik had gekozen voor de Thaise salade met ribeye (oorspronkelijk met beef), heerlijk mals en goed van smaak. Verder zijn de Chef en de bediening erg toegankelijk en vriendelijk. Het is dan ook zeer de moete waard en een aanrader om een keer te lunchen bij het Kookplein in Den Haag!
Lucy S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2014
Een hele andere beleving, het ziet er niet echt uit als restaurant, koeler. Groot voordeel is dat de tafels ruim uit elkaar staan waardoor je eens niet verplicht de gesprekken van de buren mee moet beluisteren. Een verademing, vooral doordat er nogal wat ambtenaren zitten.
Het eten is supervers, salades, broodjes. Je proeft alle smaken die op het bord liggen. Doordat alles zo vers is duurt het wel iets langer voor het op tafel staat maar dat heb ik er graag voor over. Biologisch verantwoord en ook volle aandacht voor vegetarische gerechten. Een aanrader voor degenen die lekker willen hebben en de tijd hebben om iets langer te wachten op een heerlijke maaltijd
Pieter S.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2013
Kortgeleden hebben mijn vader en ik hier geluncht na te hebben gereserveerd. Vooraf namen een de dagsoep (tomatensoep met pesto) en als hoofdgerecht aten we beiden een maaltijdsalade. Het eten smaakte prima, maar we moesten steeds erg lang wachten, zowel op de kaart als op het eten. Uiteindelijk hebben we er bijna 2 uur gezeten, wat ik veel te lang vind voor een lunch, er moet ook weer gewerkt worden.
Misschien nog eens een keer proberen, want het eten was wel de moeite waard om voor terug te komen.
Netty V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
We waren er met de bruiloft van onze dochter. Private dining dus! 's middags receptie en 's avonds 7 gangen diner. De kinderen konden spelen op de vide en liepen dus niet in de weg; ook buiten is het veilig voor ze. De 7 gangen waren heerlijk; onder leiding van de chef mede bereid door een aantal van de gasten, daartoe uitgerust met schorten van het Kookplein. Vooral de rogvleugel zal me bij blijven. En het bruidspaar straalde!
BastiaanK .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2013
Ik kom regelmatig in het kookplein. Ontvangst is altijd hartelijk, het eten is heerlijk, supervers en van t seizoen. Vooral de dagspecials zijn een aanrader en er word ook een complementaire wijn bij geschonken

Het is een van de heel weinige restaurants waar je nu eens echt goed vegetarisch kunt eten.

Een heerlijke flan met zalm gegeten met een fantastische witte wijn (ben even de naam kwijt). Daarna een vegetarisch pastaatje met een goede kop koffie met koekjes na.

Interieur en muziekkeuze spreekt mij persoonlijk ook aan, al snap ik dat het niet vergeleken kan worden met een bruin cafe.

Aanrader!
Aat .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2013
Afgelopen zaterdag kookles gehad en diner gegeten met een gezelschap van 17 personen. De kookles was zeer professioneel, goed voorbereid, maar tevens uiterst relaxed. Het eten was voortreffelijk, de bediening/begeleiding gezellig en vriendelijk. Kortom wij hadden een heerlijk middag en avond - van 16.00 tot 22.30 -, een absolute aanrader voor een gezellige middag en avond uit met een flinke groep vrienden.
Sander G.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2012
Ben hier in 2012 meerdere keren teruggekomen. Kookplein vind ik zelf de lekkerste lunchtent op het Muzeplein (maar misschien is het ook wel de duurste). Wisselende daggerechten (zowel broodjes als pasta) en duidelijk versie ingredienten maken dat het elke keer weer smullen is.Met name de pannini's zijn een aanrader met verrassende smaakcombinaties.

Enige nadeel is misschien de inrichting. Vrij industrieel en daarmee weinig knus.
Martin C.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2012
n oktober afscheid gevierd van een collega met een lunch bij Kookplein. Bij binnenkomst met een gezelschap van 20 man was de ontvangst niet echt vriendelijk toen we de tafels aan elkaar wilden zetten. Als voorgerechtje een lekker glaasje soep, maar het hoofdgerecht, 3 soorten pasta, werd gedurende een kwartier op koude diepe borden gelegd zodat bijna iedereen een koude warme maaltijd had. Daarbij kwam dat de vulling de pasta's zo zo was; kipdijenvlees en paddenstoelen. Een tweede keer opscheppen werd niet aangeboden want het was op! Erg jammer temeer Kookplein behoorlijk aan de prijs is. Koffie was lekker. In de begintijd van Kookplein werden de rijkgevulde schalen met eten op tafel gezet en was er voldoende voor iedereen. Toen een aanrader nu een afrader!