Het Koetshuis

Grote Kerkstraat 24 7902 CJ Hoogeveen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Het Koetshuis

Dinsdag t/m Zaterdag 17:00 - 21:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Korte samenvatting: aardige wijnkaart, eten varieert van een 7,5 tot een dikke 9 en de bediening is goed.
Wij waren met z'n vieren en namen allen de proeverij. Een aanrader! De absolute topper van deze proeverij was de rauwe dun gesneden coquilles. Zo verfijnd. Ook de zalm was heerlijk, evenals de andere gerechten. De wijnen zijn goed toegankelijk. De bediening is gewoon leuk en gezellig en doen hun werk goed. Wij waren echt een avondje uit en komen terug.
Mark P.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Ik heb nogmaals een actie van het Koetshuis geprobeerd, de vorige keer was het eten echt te weinig en daarom heb ik dit keer van tevoren een extra frietje bijbesteld. Toen we bij het hoofdgerecht maar 1 puntzakje friet kregen met zijn 2-en heb ik direct aangegeven dat ik er een extra besteld had. Die moest nog gemaakt worden maar kwam halverwege het hoofdgerecht aan. Nog op tijd dus. Had ik dit niet gedaan dan was de hoeveelheid mager geweest. Ik las net in een andere recentie dat zij helemaal geen frietjes kregen. Wellicht hebben wij in dat geval wel 2 porties extra friet gehad. Ik heb niet op de bon gekeken.

ETEN (Niet genoeg)

Een 8 voor de kwaliteit maar een strafpunt omdat het originele menu te weinig was, 8 -1 = 7

Doordat ik extra friet besteld had vanwege mijn vorige ervaring in het koetshuis heb ik dit keer genoeg gehad. Het uitgebreide voorgerecht was een feest en het stoofvlees als hoofdgerecht was heerlijk. Het toetje bestond uit drie kleine dessertjes en dat vond ik persoonlijk niet zo erg. Mocht je een toetjes persoon zijn dan vind je dit wellicht ook te weinig.

Al met al eten van hoge kwaliteit maar (te) lage kwantiteit. Dat laatste is jammer want als men meer eten gaat serveren zou ik er ook heen gaan

SERVICE

De serveerster vergat een keer dat ik mijn bon al afgegeven had maar dat kwam weer goed, verder kwam er een extra frietje wat later aan tafel maar eigenlijk hebben ze het verder gewoon goed en netjes gedaan. Het serverende personeel krijgt een ruime voldoende.

DECOR

Het decor is erg goed. Fantastisch ingericht, prima tafels en stoelen, luxe servies. Goed voor elkaar. Ga achterin zitten, dan zit je in het sfeervolste gedeelte bij de open keuken.
Gerhard G.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Vanavond met mijn 89 jarige oma en haar 93 jarige partner heerlijk gegeten bij het Koetshuis. De service en gastvrijheid van Bert Jan en zijn collega's hebben voor een onvergetelijke avond gezorgd. We hebben alle vier enorm genoten. Onze dank is groot!
Srvd .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Een jaar of drie geleden van het Koetshuis by far het beste restaurant van Hoogeveen. Helaas is dat tegenwoordig anders. Gegeten met een actie van deleukstedeal. Ben geen grote eter, maar dit was echt weinig! Zelfs geen frietjes oid bij het hoofdgerecht. Ook geen optie gekregen dit te bestellen. Als ik had geweten dat ik zo'n minimalistisch hoofdgerecht zou krijgen dan had ik die frietjes er graag bij besteld. Nu begrijp ik dat dit een goedkope actie was, maar het is de bedoeling om jezelf op de kaart te zetten. Niet voor herhaling vatbaar.
May-Lynn V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Laatst hier eens een hapje gegeten. We begonnen met een broodplankje wat prima van smaak was en kwam van de plaatselijke bakker. Er was meer dan genoeg brood en het werd leuk opgediend op een grote tree/plank. Daarna het hoofdgerecht ossenhaas was ook simpel, maar goed op smaak en een prima portie. De bijgerechten sloegen echter nergens op, een klein bakje appelmoes en wat koolsla vind ik wat karig en daarnaast was het gewoon niet lekker bij het gerecht! Het nagerecht chocolademousse was ook simpel maar lekker. Het was wel jammer dat je dit opgediend kreeg in een plastic bakje, dit eet een beetje raar in een restaurant.

De service kwam wat amateuristisch en te enthousiast over.

Het decor zag er gezellig uit met een bar, een stukje waar je de keuken in kan kijken en een krijtbord met allerlei teksten.

Al met al een leuke plek om een simpel, maar lekker hapje te eten.
Mark P.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
ETEN: NIET GENOEG!
Wij hadden een kennismakingsmenu voor 16 euro pp met verschillende voorgerechten waaronder onder andere carpaccio en caesar-salade. Als hoofdgerecht werden er verschillende lekkere stukken vlees geserveerd waaronder biefstuk en een kipfillet uit de Josper, dat smaakt trouwens allebei fantastisch! Die Josper is niet voor niets een paradepaardje van het koetshuis. Erg lekker! Het toetje bestond uit verse aardbeien met vanille ijs, slagroom en een zoet koekje. Lekker!

De kwaliteit van het eten had zeker een 8 verdiend. Het was echter zoals hierboven aangegeven, niet genoeg! En kortingsactie of niet, sterrenrestaurant of keetje om de hoek - dit was gewoon veel te weinig eten voor vier personen. Met een hongerig gevoel vertrekken bij een restaurant na een menu en twee flessen wijn besteld te hebben is gewoon onvergeeflijk en daardoor ben ik ook met een ontevreden en zelfs boos gevoel vertrokken. Opvallend was dat er naast het hoofdmenu ook geen aardappeltjes of frietjes geserveerd zijn, twee simpele kommetje frites of gebakken aardappelen voor 4 personen hadden mijn honger gestild en u hier nu een 8 opgeleverd. Keuken, waarom is dat niet gebeurd? Ik had een hele fijne avond tot ik na de 3e gang besefte dat ik ging vertrekken met een hongerig gevoel ...

SERVICE
De bediening is netjes zoals dat hoort, toen wij vroegen naar het tekort aan eten stonden ze ons goed te woord en bood men aan achteraf nog een portie aardappelpartjes te serveren. Omdat het hoofdmenu dan al koud of opgegeten zou zijn was het geen oplossing maar het was wel het beste wat zij toen nog konden doen. Prima werk, geen bijzondere plus of minpunten, een nette 7.

DECOR
Het restaurant, en met name het achterste deel is sfeervol ingericht. De stoelen waarop wij zaten waren uiterst comfortabel en de ronde tafel was ook ruim. De verlichting is zacht en sfeervol en een dergelijke open keuken geeft altijd het vertrouwen dat je eten goed bereid wordt. Dit is na ongeveer 20 recensies volgens mij de 2e keer dat ik een 9 geef, chapeau!
Jokeyoga .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2015
Hoewel het eten goed was, was de service bijzonder slecht. We hadden gereserveerd voor 5 mensen: 'we komen om kwart over 6 en moeten uiterlijk om kwart over 7 weer weg, kan dat?' Er werd ons verzekerd dat dit kon. We waren er op tijd en vroegen nogmaals of we snel konden eten omdat we om half 8 ergens anders moesten zijn. Weer werd ons verzekerd dat het zou lukken. Ons eten werd pas om kwart over 7 gebracht. Een paar keer probeerden we te vragen wanneer ons eten zou worden gebracht en herinnerde we hen aan de afspraak. De bediening negeerde ons, keek langs ons heen of mompelde iets als 'het komt er zo aan'.

Over dat laatste waren en zijn we nog steeds verbijsterd. Nog nooit heb ik zo'n slechte service meegemaakt. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het dit restaurant te goed gaat.
Herkorf .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2015
Onvoorstelbare tegenvaller. Telefonisch gereserveerd en aangegeven dat we weinig tijd hebben. Bij binnenkomst dit nogmaals bevestigd en door de bediening werd aangegeven dat ze dit goed begrepen had. Na ruim een half uur wederom aangegeven dat we serieus krap in de tijd zaten. Kwartier later komt het eten op tafel: op dat moment hadden we nog precies een kwartier om te eten. Op onze feedback komt geen enkele reactie van de bediening. Nauwelijks een blik van oh er is hier iets grondig fout gegaan oid. Geloof dat het restaurant wel goed is maar je moet een lege agenda hebben. No go dus voor ons
Simone W.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Zojuist terug van een volle avond Koetshuis. Om 7 uur aangekomen en om kwart over elf werd de koffie als 4e gang geserveerd. Schandalig lang moeten wachten op alles! We moesten zelf om drinken vragen en of ze de borden van het hoofdgerecht konden komen weghalen. De serveersters waren goed in gasten negeren en op een gegeven moment dachten we dat onze vaste serveerster al naar huis was.
Over het eten ben ik niet wild enthousiast. Weinig smaak en de ossenhaas was rood. Aangezien er niet was gevraagd hoe ik hem wilde hebben nam ik aan dat hij op zijn minst rosé zou zijn.
Aan het eind van de avond hebben we ons beklag gedaan over de gang van zaken en de serveerster zei er blij mee te zijn en er iets mee te doen.
M.H D.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Gisteren weer heerlijk gegeten in het Koetshuis, nog steeds één van onze favoriete restaurants, weer wild op de kaart, lekkere wijn en vriendelijke bediening. Voor herhaling vatbaar!
Yvonne1988 .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Komen regelmatig in Het Koetshuis. Het eten wordt met passie en vol smaak bereid, wat goed zichtbaar is in de mooie open keuken. Met de vlotte bediening en de gezellige entourage maakt het tot een zeer leuke avond uit.
BroodjeBal .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
Hier laatst met z'n tweeën op het terras gegeten. Mijn vriendin had “Linguine” Pasta met gemarineerde groenten voor € 15,50 besteld. Dit heeft ze mij laten proeven. Het had smaak nog kraak. Het gerecht was kostprijs nog geen € 3,50 schandalig!!! Verder was er weinig te beleven.
RWN86 .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
Jarenlang was het Koetshuis in Hoogeveen een van de betere restaurants. In het voorjaar van 2014 hebben ze het één en ander aangepast en willen ze laagdrempeliger worden. De prijzen zijn echter gelijk gebleven en voor garnituur moet er apart betaald worden. Dus als je in ons geval een mixed grill (€19,50) besteld krijg je alleen vlees zonder iets erbij. Friet met mayo kost €2,- Daarnaast was de kip roze van binnen. Bij de bediening aangegeven en in overleg gegaan met de kok. Ze kwam terug met de mededeling dat het rosé is gebakken. Na lang aandringen kwam ze met een nieuw stukje kip. Nee voor ons geen koetshuis meer.
Wortelknaagster .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2014
Na een aantal jaren terug weer eens gegeten in het koetshuis.
Wat een tegenvaller is het geworden €9,50 voor enkele stukjes makreel waar geen smaak aanzat (met zout en peper was het net te doen).
Het hoofdgerecht was al even flauw (wel genoeg en goed gaar).
We eten zeker 2 keer per maand buiten de deur maar nog nooit is het eten ons zo tegengevallen, terwijl we enkele jaren terug hier heerlijk hebben gegeten.
De bediening was prima.
JMWie .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2013
Met vier personen hebben we hier gezellig en lekker gegeten (vooraf en hoofdgerecht, muntthee met bonbon toe). Het is een groot restaurant en het is ruim ingericht. De bediening is vriendelijk en niet opdringerig. Het eten was prima, en origineel opgemaakt. De groente kwam hoofdzakelijk als puree en schuim, dat ziet er aardig uit, maar ik vind het jammer dat je dan de oorspronkelijke textuur mist. En de bijgerechten waren inderdaad wat krap bemeten, zoals ik in een andere recensie al las.
Al met al hebben we er prima gegeten en zou ik dit restaurant zo aanbevelen als je in Hoogeveen wilt gaan eten.

Levenssgenieter .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
Gegeten bij het Koetshuis. Vriendelijke bediening.Het eten was lekker, maar zeker niet overdadig veel . Eigenlijk te weinig voor de prijs die gevraagd wordt. De opgemaakte borden zien er mooi uit. De prijs/kwaliteit verhouding ligt naar mijn gevoel wat scheef. Het is logisch dat je betaalt voor wat je bestelt, maar op een rekening van € 245,- is 50 cent voor mayonaise bij de frieten wel een wat krenterig aandoende toevoeging......
Guinevere15 .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2013
Wij gingen altijd graag eten bij het Koetshuis, goed eten voor een goede prijs.
Maar dit viel erg tegen. Weinig eten voor veel geld. We hadden zo weinig eten dat ik maar wat extra friet heb genomen om mijn maag wat te vullen. En de Gnocchi die ik had besteld was puree, toen ik dit na vroeg bij het personeel gaf men aan dat dit zo hoorde. Erg jammer....