Het Koetshuis

Panoramaweg 23A 6721 MK Bennekom Nederland Kaart

Over het restaurant Het Koetshuis

Verscholen in het bos

Het is even zoeken, maar dan heb je ook wat. Het Koetshuis zit verscholen in het bos bij Bennekom aan de rand van de Veluwe. In de sfeervolle omgeving eet je de vernieuwende en duurzame gerechten van Saskia en Wicher Löhr. Soms experimenteert de keuken wat met de ingrediënten, maar het eindresultaat is altijd smullen.

Meer informatie over restaurant Het Koetshuis

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Zondag om 18.30 bij Koetshuis, fraai gelegen, ver van de bewoonde wereld. We zijn vast de eersten, denken we, gezien de tijd. Niets is minder waar: er zijn al ongeveer 8 tafels bezet en na ons zal daar nog maar 1 bijkomen. Vroege eters op zondag aan de Veluwezoom? De zaak is comfortabel-chique: wit, aarden kleuren, linnen, rustig.
De bediendende dame heeft (detail!) bij haar grijsachtige jurk matchende nike-schoenen. Grappig. De jongeman heeft elleboogstukken. Kortom: chique is hier niet stijf en afstandelijk!
We beginnen met een champagne en een prosecco die later op de rekening cava geworden is. Er komen enkele fijne amuses, waarvan de laatste een currysaus als basis heeft; gewaagd sterke smaak voor een voorafje. Ook komt er brood: brioche en tarwe, in orde zonder spannend te zijn. We kijken wat om ons heen: een gemeleerd publiek, gemiddeld boven de 60, soms iets jonger, vaak ouder. Sfeer is prettig maar ook wat gezapig.
Het 5-gangenverrassingsmenu komt van de a la carte-gerechten. We beginnen met een vrij koude en dikke zalmmoot, die verder lekker is door de paprikagazpacho en de zalige sorbet van geitenmelk. Echt jammer van de dikte en de temperatuur. Vervolgens dorade met een meer dan geweldige saus van kurkuma, absoluut zalig!
De gebraiseerde zwezerik met asperge en morieljes wordt wisselend ontvangen; afhankelijk van hoe je de textuur van zwezerik waardeert. Ik vind het heerlijk...
De anjouduif is het hoofdgerecht: fijn gegaard, gyoza met vlees van de boutjes, fijne saus van o.a. steranijs.
Het dessert van veel bereidingen van banaan is lekker, grappig en dik in orde maar heugt vooral door de gelei van sereh.

Het eindoordeel, de totale beleving gevat in een conclusie, is lastig. Koetshuis is keurig, vriendelijk, mooi gelegen en kookt op niveau. Maar waar is het 'wow-moment', het stijl achterover slaan van de gerechten, het denken 'omg....dit wil ik nog een keer, nu meteen'? Dat het er wel in zit heeft de zaak in het verleden aan mij bewezen...graag weer die spanning!
Swanique W.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Afgelopen zondag de proeverij-lunch gedaan van 7 gangen, voorafgegaan door 2 gangen amuses en afgesloten met koffie. 10 gangen dus. Elke gang was een verrassing en gewoon een echt cadeautje! Te mooi om aan te breken.....toch maar wel gedaan ;-) Tongstrelend en bijzonder smakelijk allemaal! We waren er echt eens even uit! Het gaf een gouden randje aan onze, tóch al, mooie dag! Dankjullie wel voor de gastvrijheid en prachtige ambiance!
george52 .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Als cadeau van onze kinderen kregen we een diner in het koetshuis aangeboden. Het is een stukje rijden maar de sfeervolle verbouwde boerderij is prachtig gelegen in de bossen bij Bennekom. Gelukkig hadden de kinderen, heel verstandig gezien het wijnarrangement, ook taxivervoer geregeld. Verder was het voor ons een verrassing wat de avond zou brengen. 2 heerlijke amuses bij binnenkomst was de start van een avontuurlijke reis door de wereld van smaken. Ik kan daar kort over zijn we hebben geweldig genoten van de gerechten die door de professionele bediening, uiterst zorgvuldig toegelicht, werden geserveerd. We hadden het 7 gangen menu inclusief wijnarrangement. Ik kan hier alle gerechten opsommen maar proeven en genieten in deze sfeervolle omgeving is een beter idee. Een heerlijk cadeau en een adres om nog eens terug te komen.
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Met kerst gegeten bij het Koetshuis. Fraai gelegen, mooie verbouwde boerderij, romantische inrichting. Vanwege het vaste kerstmenu moesten we 18.30 aanwezig zijn. Daar trok zich verder niemand iets van aan: om 19.15 kwamen de laatsten aanzetten. Omdat alles van amuse tot koffie tegelijk werd geserveerd, betekent dit dat je als eersten dus 45 minuten zit te wachten op mensen die lak hebben aan afspraken. Vooral als je geen wijnarrangement neemt... Maar goed, het is kerst en de bediening is aardig en attent, dus wat maakt het uit.
Bij de champagne kwamen lekkere amuses zoals slakken, kerstballetje van gevolgelte en tutti frutti, een tomatenchorizo en een pasteitje met haringkuit en een helaas minimaal oestertje. Dat laatste kon echt veel beter.
Tegen 19.15 begon het diner. Eerst tartaar met koningskrab, lekker met de avocado en de frisse appel. Vervolgens perfecte zeebaars, prima tarbot waarbij de saus van eekhoorntjesbrood ietwat dissoneerde, een goede maar veilige fazant en heerlijk hert met ganzenlever.
De friandises werden ongevraagd op tafel gezet, waarna werd gevraagd of je koffie wenste (terwijl men al met de gevulde koffiekopjes aan je tafel stond). Wij dachten dat dit dan dus wel tot de menuprijs zou behoren, maar het stond achtéraf voor 7.75 euro pp op de rekening. Vraag dan tevoren wat men wil!
Het Koetshuis is al met al echt goed, maar wij gaan er liever heen op gewone dagen, wanneer niet alles vastligt en tegelijk moet.
Dan heb je ook grote kans op meer spektakel in de keuken; met kerst wordt er toch iets meer veilig gekookt...
Victor B.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Voor de tweede keer hier gegeten. Nogal een verschil met zomer 2013. Het eten was ok, maar niet van het niveau dat je mocht verwachten. De porties hadden hier en daar wel iets groter gemogen. Toen we koffie toe bestelden kregen we ongevraagd een arrangement met chocolades voor 7,75. Een wijnarrangement van 8,50 per glas is ook wel stevig. Prettige wijnen, daar niet van. De bediening was ok, maar gympen, al zijn ze zwart met glitter, kunnen echt niet. Een praatje van mw Maitre d'H of de chef kon er ook niet af.
henrivaneeghen .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Alweer een tijdje terug uitgenodigd op een zondag bij het Koetshuis te lunchen waarbij we ons op voorhand zorgen maakten over het aantal gangen. We zijn niet van die grote eters en al helemaal niet overdag, we hadden het bij het verkeerde eind gelukkig.

De zondag lunch blijkt erg aantrekkelijk voor hen die het Koetshuis eens echt willen proberen voor een goede prijs. voor iets meer dan 50,00 is er een 7 gangen menu van topkwaliteit. En qua hoeveelheid dus geen zorgen, allen kleine maar o zo lekkere gerechtjes van topkwaliteit.

Een lekkere amuse bij binnenkomst, een verfijnd soepje die uit een soort cilinder op tafel in je bord wordt uitgeserveerd, heerlijke zwezerik en kan nog wel even zo doorgaan. Goed wijn arrangement welke aan tafel wordt toegelicht met veel kennis.

Aanrader.
Oscar V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Het blijft een stukje rijden, maar echt meer dan waard.

Op deze zondag gaan lunchen bij 't Koetshuis, wat langzaam een favoriet van me aan het worden is. De zondag lunch is erg aantrekkelijk voor hen die het Koetshuis eens echt willen proberen voor een goede prijs. voor iets meer dan 50,00 is er een 7 gangen menu van topkwaliteit. Dat vind je niet in de Randstad. Dit keer een bijzonder treffen qua wijn, want bij het voorgerecht troffen wij een wijn die alleen te bestellen is via een italiaanse specialist in Linschoten. Dat zorgt voor gespreksstof. Leuk!

Aandachtspunt was dat met name in de laatste drie gangen er telkens voor gel/ opstijfbereidingen werd gekozen, en dat gaat wat tegenstaan. Zeker als je eindigt met een torentje van geitenkaasmassa.

Verder weer perfect, zowel in wijn als spijs.
Meisje van de bediening had niet helemaal haar dag, drupje hier, drupje daar en bij het presenteren van de gerechten soms wat zoekend naar woorden.
Barto S.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Op een stormachtige herfstdag voor de 1e keer op invitatie bij Het Koetshuis mogen aanschuiven voor een lunch. Wij waren op voorhand enigszins bevreesd voor een te uitgebreid diner van maar liefst van 8 gangen maar niets bleek minder waar.

Zeer vriendelijke ontvangst door de gastvrouwe die ons direct een soort van thuiskomen gevoel gaf. We starten met een heerlijk glas champagne en vervolgens werden heel gedoseerd de gangen op tafel gezet. Veel lekkers en niet teveel dus, kleine amuse achtige hapjes en dit vergezeld door mooie bijpassende wijnen. Eigenlijk teveel om alle 8 gerechtjes te benoemen maar de coquille en de zwezerik sprongen er wat ons betreft bovenuit.

De sfeer is meer dan relaxt in het restaurant en we hadden een leuk uitzicht op de koks die ook rust uitstraalden. We gingen met een meer dan goed gevoel de zaak uit en komen zeker terug in de zomer.
hanneke W.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Tja. Niet echt een plek om nogmaals te bezoeken voor ons. Prijs kwaliteit (in de breedste zin) - verhouding is ver te zoeken.
Bij binnenkomst vriendelijk ontvangen. Het ligt prachtig in een bosrijke omgeving, en buiten dineren in de zomer zal fantastisch zijn, maar binnen doet het weinig gezellig aan. De kleding van de bediening is vrij casual, jasjes voor de heren die geheel niet passen , een dame op gympen.
Op de sommelier na vrij onpersoonlijke bediening waarbij je wat ongemakkelijk voelt. Na een aantal amuses (waaronder een zeer zoet smakende, niet echt iets dat je wit hebben bij begin diner) gekozen voor a la carte diner met bijpassende wijnen. Als voorgerechten hadden we de ganzenlever die uitstekend was, de tartaar van kalf met kwartelei was niet echt spannend qua opmaak en smaak met augurken en uitjes mousse, en de geschroeide tonijn was voor de helft ijskoud van binnen en geheel smaakloos. De wijnen (bij alle gerechten) waren zeer lekker. Als tussengerecht de rog met ossenstaart: lekker maar had zeker voor dat geld een wat grotere portie mogen zijn. De gerechten kwamen zeer snel na elkaar, waarbij zelfs bij een tafelgenoot die even naar de wc was niet gewacht werd om het volgende gerecht vast neer te zetten op tafel. Dit doe ik zelfs thuis niet. Als hoofdgerecht hadden de tafelgenoten de patrijs, die redelijk was, en wij het hert dat echt uitmuntend was, zacht & smaakvol. Lekkere kazen als dessert.
Met nog een koffie voor 4 en 2 whisky was de rekening van 600 euro niet in verhouding staand met de maaltijden, bediening en entourage. Wij hebben voor dat geld op vele locaties in het land zónder Michelin ster veel lekkerder gegeten, jammer.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Hier met vrienden genoten van een 7 gangenlunch op het heerlijke terras. Alle gerechten waren even lekker, prima in balans en perfect van garing. De zwarte brigade is alert, attent en vriendelijk, de wijnkaart mag er zijn, kortom: een heerlijk restaurant!
WimIJkhout .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Iets te vieren.

Vrijdag op onze trouwdag naar Het Koetshuis in Bennekom geweest.
Gestart met een feestelijk glas champagne.
Hierbij kregen we mooie en lekkere amuse nl panna cotta van gebakken bloemkool, creme van gepekelde dadels, broccoli met biltong. Daarna als aperitief gerookte forel met granaatappel met schuim van vlierbloesem gevolgd door een koekje van Parmezaanse kaas, creme van artisjok, roomkaas, ansjovis en oregano. We zijn qua wijn begonnen met een heerlijk fles Chardonnay van Francis Coppola. Deze wijn past uitstekend bij de eerste 2 gerechten. We zijn gestart met geplette zeebaars met een creme van koriander, yoghurtpastilles, kakivrucht en groene appel. Heerlijk van smaak. Daarna mijn favoriete kreeft, dit keer mer opperdoezer, zoetzure sjalotjes, zeekraal, krokant zeewier en een jus van lamsoortjes. Helemaal top. Vervolgens nog zo'n lekker gerecht, gebraiseerde zwezerik met gnocchi, Parma ham en cantharellen. Inmiddels overgegaan naar rode wijn, een heerlijke Rioja Conde Valdemar reserva uit 2009. Als hoofdgerecht genoten van een gegrilde Ribeye met gegrilde groenten van de Green-egg en een heerlijke saus van witte puntpaprika. Het diner hebben we afgesloten met gemarineerde kersen met een siroop van verveine en sambucca en roomijs van anijszaad.
Bedankt voor een topavond waar we heerlijk van genoten hebben. Wij komen zeker terug.
Dominyka G.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Naar aanleiding van een Groupon actie hebben mijn vriendin en ik een 7 gangen diner gehad in het Koetshuis. Ten eerste wil ik even zeggen hoe fantastisch de locatie is van het restaurant, midden in het groen met daarbij hun eigen kruidentuin. Deze kruidentuin is niet alleen ter decoratie maar werd volop gebruikt. De 7 gangen waren stuk voor stuk bijzonder lekker. Hierbij is de smaakcombinatie subliem. De service was naar mening ook zeer goed. Omdat mijn vriendin alleen maar Engels spreekt en ik dat was vergeten door te geven, had ik hierbij problemen verwacht. Al het personeel dat bij ons aan tafel kwam sprak uitstekend Engels en de menukaart was eveneens in het Engels. Flexibiliteit ten top zou ik het willen noemen. Daarnaast werd ieder gerecht uitstekend (in het Engels) uitgelegd. Tot slot het decor was zeer mooi. Het landschap dat ik eerder heb genoemd in combinatie met het soort landhuis zorgde voor een gezellige en rustige sfeer. Binnen in het restaurant heerste er kalmte en kan er volop genoten worden van het eten en het drinken. Ik zou dit restaurant zeker aanraden voor iedereen die twijfels om hierheen te komen.
Els D.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Wij werden uitgenodigd door vrienden om in dit restaurant met hende lunch te gebruiken. Een uurtje rijden van hun huis adres, maar wat was het de moeite waard. Wij gingen voor vier gangen met bijpassende wijnen op BOB niveau. Wat een uitkomst, dit laatste, bij elk gerecht een bijpassende wijn en toch veilig de auto in kunnen stappen. Elk gerecht was een streling voor de tong, de uitleg bij elk van hen, en bij die van de wijnen waren zeer gedetailleerd. De bediening was perfect en bijzonder vriendelijk. Wij wonen in de randstad, maar wij hebben er zeker er een forse rit voor over om dit restaurant te blijven bezoeken. Het was een feestje, nu nog op zoek voor een leuk hotel in de buurt!
Oscar V.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Vandaag het Proeverij Menu ( Lunch) bij het Koetshuis geproefd.
Wat een plaatje is de ligging van dit restaurant! Aan de rand van het bos, met een mooie achtertuin ligt het rietgedekte restaurant. Het is ook van binnen mooi afgewerkt en ademt "oude boerderij". Rond de 4de gang begon het even kortstondig heel heftig te regenen en het bleek dat deze oude charme, ook wat oude gebreken heeft; op een aantal plekken moesten er even wat emmertjes aan te pas komen. Natuurlijk vervelend, maar zowel de bediening als de gasten leken hier snel in te berusten.

Lekkere gerechtjes; waarbij de tartaar van picanha en de zalm met een granite van verse kruiden onze favorieten van de zeven gangen waren. Persoonlijk had ik bij slechts 1 gang iets op te merken; de roodbaars, geserveerd met yuzu, gepofte quinoa en caramel was te zoet naar mijn smaak. Mijn tafelgenoten vonden dit niet, dus ook hier geldt: smaken verschillen, geen probleem.

Voor 52,50 voor 7 gangen van dit niveau vonden wij dit zeer redelijk. Punten van verbetering liggen op het vlak van service. Er was geen specifieke sommelier herkenbaar en de zwarte brigade zelf wist de wijn maar op de oppervlakte te beschrijven. Ook de presentatie van de zwarte brigade vond ik persoonlijk wat slordig. Kleding zat niet optimaal en het maakte een beetje een "deze kan nog wel" indruk. Qua bediening waren ze echter wel alert en bewust, dus mijn commentaar is puur op wijnbeleving en esthetiek.

Michelinzaken liggen onder de loep wanneer bezocht door het publiek;
Het Koetshuis laat met een lunch van deze kwaliteit en prijs zien dat je kan lunchen op sterniveau voor een faire prijs in schitterende omgeving.
Ik kom zeker terug.
bernard01 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Leuke avond met vrienden. Eten was lekker echter voor prijs kwaliteit verhouding niet goed genoeg. Zijn restaurants in de buurt die meet kwaliteit leveren.
henk R.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Entourage moet wel strakgetrokken worden , is wat gedateerd . De service is deskundig , hartelijk en oprecht . Het eten is zeker prima , maar niet meer top vinden wij , minder dan toen Wicher zelf aan het fornuis stond . Met name de prijs / kwaliteit is niet ok , 105 euro incl supplement voor 2 persoon 2 gangen.
Totaal met een fles wijn en een water plus koffie zonder zoet toe 175 euro voor twee.
Dat is pittig vgl. met andere collega's . Overall heus goed gegeten maar te duur en minder dan voorheen.
Kevin P.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Wij hebben al bij verschillende Michelin ster restaurants gegeven, maar deze komt daar absoluut niet bij in de buurt! Aantal redenen waarom niet:
- Service is matig, dan met name de vrouw in de bediening legt slecht uit wat de bedoeling is.
- Eten mist dat extra wat je absoluut verwacht bij een Michelin restaurant. De speciale smaak, de verrassende combinaties, dat hebben wij hier niet ervaren.
- Vragen om twee cappuccino en één espresso, vervolgens deze geserveerd krijgen met wat petit fours en vervolgens op de rekening zien dat hiervoor € 8 per kop koffie wordt gerekend. Lijkt me netjes dat je eerst aan je klanten vraagt of ze wel op deze petit fours zitten te wachten.
- Simpel kraanwater rekent men € 10 voor.

De goede punten:
- Mooie ligging in het bos, hebben buiten kunnen genieten van een kopje koffie(met petit fours ;) haha)
- Bestelden 3 kopjes koffie, werd voor 4 personen petit fours geserveerd.
- Jonge ober heeft ons prima ontvangen!

Helaas dus niet de ervaring waarop we gehoopt hebben en we zullen hier ook zeker niet terugkeren. In onze optiek duidelijk te duur voor wat je krijgt, zijn vergelijkbare Michelin restaurants in de omgeving met duidelijk betere kwaliteit.
J S.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Met 6 personen (3 vrienden/echtparen) hier jl. zaterdag voortreffelijk gegeten.
Verrassende amuses en mooi gepresenteerde gerechten. Rustige mooie ambiance. De juiste plaats in het rest. aangewezen gekregen (in een hoek ).
Aanlokkelijk deze zomer hier ook eens buiten te eten.
Manon F.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Vandaag heerlijk genoten van de 7 gangen paaslunch. Echt verrassende gerechten, bijzondere smaakcombinaties en heel mooi gepresenteerd. Ook de amuses van hoge kwaliteit en smaak!
De wijn (een witte Rioja) die wij bij de lunch dronken was erg fijn en ook niet onbelangrijk; goede en hete koffie als afsluiter.

Wij kwamen wat later dan misschien handig is voor een 7 gangen lunch maar dat was geen probleem, het personeel was erg gastvrij en we werden totaal niet opgejaagd oid.

Prachtige locatie, gastvrije bediening en erg goede koks die koken met mooie producten, een aanrader dus!
Bedankt voor een hele gezellige en smaakvolle middag!

cremebruleetje .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Zijn wij de enige die minder enthousiast zijn gezien de andere recensies? Mooie omgeving, mooi pand, alles aanwezig voor de perfecte avond. Wat kan er mis gaan? Misschien heel belangrijk....smaak en gastvrijheid! Stuk voor stuk zagen de gerechten er prima uit, uitleg zonder emotie/passie. Eerste 3 gangen te snel achter elkaar waarvan er 2 veel te koud waren. Smaken waren redelijk behalve de eendenborst met bloedsinaasappel, het had iets weg van een fruitcocktail. De wijnen waren wel zeer lekker, geldt ook voor de kazen. Jammer dat ondanks het knapperend haardvuur het binnen vrij koud was. Niet voor herhaling vatbaar.