Het Koetshuis

Panoramaweg 23A 6721 MK Bennekom Nederland Kaart

Over restaurant Het Koetshuis

Verscholen in het bos

Het is even zoeken, maar dan heb je ook wat. Het Koetshuis zit verscholen in het bos bij Bennekom aan de rand van de Veluwe. In de sfeervolle omgeving eet je de vernieuwende en duurzame gerechten van Saskia en Wicher Löhr. Soms experimenteert de keuken wat met de ingrediënten, maar het eindresultaat is altijd smullen.

Meer informatie over restaurant Het Koetshuis

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Duur
Barto S.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Hanneke W.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Tja. Niet echt een plek om nogmaals te bezoeken voor ons. Prijs kwaliteit (in de breedste zin) - verhouding is ver te zoeken.
Bij binnenkomst vriendelijk ontvangen. Het ligt prachtig in een bosrijke omgeving, en buiten dineren in de zomer zal fantastisch zijn, maar binnen doet het weinig gezellig aan. De kleding van de bediening is vrij casual, jasjes voor de heren die geheel niet passen , een dame op gympen.
Op de sommelier na vrij onpersoonlijke bediening waarbij je wat ongemakkelijk voelt. Na een aantal amuses (waaronder een zeer zoet smakende, niet echt iets dat je wit hebben bij begin diner) gekozen voor a la carte diner met bijpassende wijnen. Als voorgerechten hadden we de ganzenlever die uitstekend was, de tartaar van kalf met kwartelei was niet echt spannend qua opmaak en smaak met augurken en uitjes mousse, en de geschroeide tonijn was voor de helft ijskoud van binnen en geheel smaakloos. De wijnen (bij alle gerechten) waren zeer lekker. Als tussengerecht de rog met ossenstaart: lekker maar had zeker voor dat geld een wat grotere portie mogen zijn. De gerechten kwamen zeer snel na elkaar, waarbij zelfs bij een tafelgenoot die even naar de wc was niet gewacht werd om het volgende gerecht vast neer te zetten op tafel. Dit doe ik zelfs thuis niet. Als hoofdgerecht hadden de tafelgenoten de patrijs, die redelijk was, en wij het hert dat echt uitmuntend was, zacht & smaakvol. Lekkere kazen als dessert.
Met nog een koffie voor 4 en 2 whisky was de rekening van 600 euro niet in verhouding staand met de maaltijden, bediening en entourage. Wij hebben voor dat geld op vele locaties in het land zónder Michelin ster veel lekkerder gegeten, jammer.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Hier met vrienden genoten van een 7 gangenlunch op het heerlijke terras. Alle gerechten waren even lekker, prima in balans en perfect van garing. De zwarte brigade is alert, attent en vriendelijk, de wijnkaart mag er zijn, kortom: een heerlijk restaurant!
WimIJkhout .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Iets te vieren.

Vrijdag op onze trouwdag naar Het Koetshuis in Bennekom geweest.
Gestart met een feestelijk glas champagne.
Hierbij kregen we mooie en lekkere amuse nl panna cotta van gebakken bloemkool, creme van gepekelde dadels, broccoli met biltong. Daarna als aperitief gerookte forel met granaatappel met schuim van vlierbloesem gevolgd door een koekje van Parmezaanse kaas, creme van artisjok, roomkaas, ansjovis en oregano. We zijn qua wijn begonnen met een heerlijk fles Chardonnay van Francis Coppola. Deze wijn past uitstekend bij de eerste 2 gerechten. We zijn gestart met geplette zeebaars met een creme van koriander, yoghurtpastilles, kakivrucht en groene appel. Heerlijk van smaak. Daarna mijn favoriete kreeft, dit keer mer opperdoezer, zoetzure sjalotjes, zeekraal, krokant zeewier en een jus van lamsoortjes. Helemaal top. Vervolgens nog zo'n lekker gerecht, gebraiseerde zwezerik met gnocchi, Parma ham en cantharellen. Inmiddels overgegaan naar rode wijn, een heerlijke Rioja Conde Valdemar reserva uit 2009. Als hoofdgerecht genoten van een gegrilde Ribeye met gegrilde groenten van de Green-egg en een heerlijke saus van witte puntpaprika. Het diner hebben we afgesloten met gemarineerde kersen met een siroop van verveine en sambucca en roomijs van anijszaad.
Bedankt voor een topavond waar we heerlijk van genoten hebben. Wij komen zeker terug.
Dominyka G.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Naar aanleiding van een Groupon actie hebben mijn vriendin en ik een 7 gangen diner gehad in het Koetshuis. Ten eerste wil ik even zeggen hoe fantastisch de locatie is van het restaurant, midden in het groen met daarbij hun eigen kruidentuin. Deze kruidentuin is niet alleen ter decoratie maar werd volop gebruikt. De 7 gangen waren stuk voor stuk bijzonder lekker. Hierbij is de smaakcombinatie subliem. De service was naar mening ook zeer goed. Omdat mijn vriendin alleen maar Engels spreekt en ik dat was vergeten door te geven, had ik hierbij problemen verwacht. Al het personeel dat bij ons aan tafel kwam sprak uitstekend Engels en de menukaart was eveneens in het Engels. Flexibiliteit ten top zou ik het willen noemen. Daarnaast werd ieder gerecht uitstekend (in het Engels) uitgelegd. Tot slot het decor was zeer mooi. Het landschap dat ik eerder heb genoemd in combinatie met het soort landhuis zorgde voor een gezellige en rustige sfeer. Binnen in het restaurant heerste er kalmte en kan er volop genoten worden van het eten en het drinken. Ik zou dit restaurant zeker aanraden voor iedereen die twijfels om hierheen te komen.
Els D.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Wij werden uitgenodigd door vrienden om in dit restaurant met hende lunch te gebruiken. Een uurtje rijden van hun huis adres, maar wat was het de moeite waard. Wij gingen voor vier gangen met bijpassende wijnen op BOB niveau. Wat een uitkomst, dit laatste, bij elk gerecht een bijpassende wijn en toch veilig de auto in kunnen stappen. Elk gerecht was een streling voor de tong, de uitleg bij elk van hen, en bij die van de wijnen waren zeer gedetailleerd. De bediening was perfect en bijzonder vriendelijk. Wij wonen in de randstad, maar wij hebben er zeker er een forse rit voor over om dit restaurant te blijven bezoeken. Het was een feestje, nu nog op zoek voor een leuk hotel in de buurt!
Oscar V.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Vandaag het Proeverij Menu ( Lunch) bij het Koetshuis geproefd.
Wat een plaatje is de ligging van dit restaurant! Aan de rand van het bos, met een mooie achtertuin ligt het rietgedekte restaurant. Het is ook van binnen mooi afgewerkt en ademt "oude boerderij". Rond de 4de gang begon het even kortstondig heel heftig te regenen en het bleek dat deze oude charme, ook wat oude gebreken heeft; op een aantal plekken moesten er even wat emmertjes aan te pas komen. Natuurlijk vervelend, maar zowel de bediening als de gasten leken hier snel in te berusten.

Lekkere gerechtjes; waarbij de tartaar van picanha en de zalm met een granite van verse kruiden onze favorieten van de zeven gangen waren. Persoonlijk had ik bij slechts 1 gang iets op te merken; de roodbaars, geserveerd met yuzu, gepofte quinoa en caramel was te zoet naar mijn smaak. Mijn tafelgenoten vonden dit niet, dus ook hier geldt: smaken verschillen, geen probleem.

Voor 52,50 voor 7 gangen van dit niveau vonden wij dit zeer redelijk. Punten van verbetering liggen op het vlak van service. Er was geen specifieke sommelier herkenbaar en de zwarte brigade zelf wist de wijn maar op de oppervlakte te beschrijven. Ook de presentatie van de zwarte brigade vond ik persoonlijk wat slordig. Kleding zat niet optimaal en het maakte een beetje een "deze kan nog wel" indruk. Qua bediening waren ze echter wel alert en bewust, dus mijn commentaar is puur op wijnbeleving en esthetiek.

Michelinzaken liggen onder de loep wanneer bezocht door het publiek;
Het Koetshuis laat met een lunch van deze kwaliteit en prijs zien dat je kan lunchen op sterniveau voor een faire prijs in schitterende omgeving.
Ik kom zeker terug.
Bernard01 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Leuke avond met vrienden. Eten was lekker echter voor prijs kwaliteit verhouding niet goed genoeg. Zijn restaurants in de buurt die meet kwaliteit leveren.
Henk R.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Entourage moet wel strakgetrokken worden , is wat gedateerd . De service is deskundig , hartelijk en oprecht . Het eten is zeker prima , maar niet meer top vinden wij , minder dan toen Wicher zelf aan het fornuis stond . Met name de prijs / kwaliteit is niet ok , 105 euro incl supplement voor 2 persoon 2 gangen.
Totaal met een fles wijn en een water plus koffie zonder zoet toe 175 euro voor twee.
Dat is pittig vgl. met andere collega's . Overall heus goed gegeten maar te duur en minder dan voorheen.
Kevin P.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Wij hebben al bij verschillende Michelin ster restaurants gegeven, maar deze komt daar absoluut niet bij in de buurt! Aantal redenen waarom niet:
- Service is matig, dan met name de vrouw in de bediening legt slecht uit wat de bedoeling is.
- Eten mist dat extra wat je absoluut verwacht bij een Michelin restaurant. De speciale smaak, de verrassende combinaties, dat hebben wij hier niet ervaren.
- Vragen om twee cappuccino en één espresso, vervolgens deze geserveerd krijgen met wat petit fours en vervolgens op de rekening zien dat hiervoor € 8 per kop koffie wordt gerekend. Lijkt me netjes dat je eerst aan je klanten vraagt of ze wel op deze petit fours zitten te wachten.
- Simpel kraanwater rekent men € 10 voor.

De goede punten:
- Mooie ligging in het bos, hebben buiten kunnen genieten van een kopje koffie(met petit fours ;) haha)
- Bestelden 3 kopjes koffie, werd voor 4 personen petit fours geserveerd.
- Jonge ober heeft ons prima ontvangen!

Helaas dus niet de ervaring waarop we gehoopt hebben en we zullen hier ook zeker niet terugkeren. In onze optiek duidelijk te duur voor wat je krijgt, zijn vergelijkbare Michelin restaurants in de omgeving met duidelijk betere kwaliteit.
J S.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Met 6 personen (3 vrienden/echtparen) hier jl. zaterdag voortreffelijk gegeten.
Verrassende amuses en mooi gepresenteerde gerechten. Rustige mooie ambiance. De juiste plaats in het rest. aangewezen gekregen (in een hoek ).
Aanlokkelijk deze zomer hier ook eens buiten te eten.
Manon F.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Vandaag heerlijk genoten van de 7 gangen paaslunch. Echt verrassende gerechten, bijzondere smaakcombinaties en heel mooi gepresenteerd. Ook de amuses van hoge kwaliteit en smaak!
De wijn (een witte Rioja) die wij bij de lunch dronken was erg fijn en ook niet onbelangrijk; goede en hete koffie als afsluiter.

Wij kwamen wat later dan misschien handig is voor een 7 gangen lunch maar dat was geen probleem, het personeel was erg gastvrij en we werden totaal niet opgejaagd oid.

Prachtige locatie, gastvrije bediening en erg goede koks die koken met mooie producten, een aanrader dus!
Bedankt voor een hele gezellige en smaakvolle middag!

Cremebruleetje .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Zijn wij de enige die minder enthousiast zijn gezien de andere recensies? Mooie omgeving, mooi pand, alles aanwezig voor de perfecte avond. Wat kan er mis gaan? Misschien heel belangrijk....smaak en gastvrijheid! Stuk voor stuk zagen de gerechten er prima uit, uitleg zonder emotie/passie. Eerste 3 gangen te snel achter elkaar waarvan er 2 veel te koud waren. Smaken waren redelijk behalve de eendenborst met bloedsinaasappel, het had iets weg van een fruitcocktail. De wijnen waren wel zeer lekker, geldt ook voor de kazen. Jammer dat ondanks het knapperend haardvuur het binnen vrij koud was. Niet voor herhaling vatbaar.
Margreet B.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Je hebt restaurants die 'Groupon-gasten' toelaten om de zaak te vullen. Je hebt ook restaurants die in deze gasten potentiële nieuwe klanten zien, of die gewoon zijn alle klanten met de nodige egards te behandelen. 't Koetshuis valt in die laatste categorie. In zeven gangen hap na hap en slok na slok worden verleid met spijs en drank is een ongekend genot dat smaakt naar meer!
Dat alles in een ongedwongen setting waarbij de onderkoelde, Britse humor van de gastheer de kers op de taart vormt. Goed voor een onvergetelijke avond!
Slotjes .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Uitstekende lunch genoten. Opvallend waren de verschillende amuses. prima smaak sensaties. Beter dan voorgaande jaren. Goede adviezen voor de bijpassende wijnen. Heer Lohr jr. en de stagiaire zorgen voor een prettige en attente bediening. Hopelijk kunnen wij in het voorjaar weer snel eens op het mooie terras gaan lunchen. Bedankt, Elly en Bert Slot
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
We kwamen een leuke Groupon aanbieding tegen. Omdat we toch wel eens in deze buurt komen vonden we het leuk om eens het gerenommeerde Koetshuis te bezoeken, dat al weer bijna 30 jaar bestaat.

We hadden wat pech omdat pa terugkwam van vakantie waardoor we minder tijd hadden dan normaal. Dit was voor het restaurant gelukkig geen enkel probleem. Uptempo dus.

De ligging is uitstekend, aan de rand van de Veluwe midden in de bossen. Het pand heeft iets van een oude boerderij met rieten kap dat door enkele verbouwingen een wat luxere uitstraling heeft gekregen. Binnen is het sfeervol met veel houten constructiedelen, de open haard brand, fijn. De tafels zijn keurig ingedekt met fijn linnen en zilveren couverts, de houten armstoelen zitten goed. We kregen een tafel aan t raam met uitzicht op de deels open keuken, top.

Als aperitief een witte Rioja 2014 van Baron de Ley, die goed bevalt. Het eerste hapje werd gepresenteerd in een glaasje, een fris soepje met zoetzure bloemkool roosjes en krokantjes van parmezaan, lekker. Op een schaaltje nog een tweetal hapjes. Een zoete makaron met een hartige crème van paling, mooi. En een cakeje met crème van kippenlever en een stukje Amsterdamse ui, aardig, voor mijn ietsje teveel cake.

De amuse was een ceviche van heilbot met avocado, gedroogde goji besjes en gepofte wilde rijst, uitgeserveerd in een blikje. Erg lekker, met mooie zuren.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd door Edger Groeneveld (sommelier). Een Friulano 2014 van het huis Livio Felluga, complex met redelijk stevige body en een klein bittertje in de afdronk. Op een zwarte bord, een cilinder rillettes van skrei, erop stukjes gerookte spekbokking, stukjes zoet zure bleekselderij en wat haringkuit. De rillettes smaakte subtiel, de spekbokking was de smaakmaker. Het gerecht kreeg door de zoetzure bleekselderij een aangename bite. De wijn vond ik niet helemaal in balans, deze kreeg een wat metalige toets, jammer.

Weer terug naar een witte Rioja 2014, ditmaal een van Muga die gefermenteerd was op hout. Aangenaam fris, ietsje rijker als de eerste met subtiele vanilletoets. Op een donker bruin bord een stukje rogvleugel met zoetzure groentjes, kokkels in de schelp en geroosterde cashewnoten, aan tafel afgewerkt met een heerlijke saus van kokos serreh en gember. Een hele mooie smakencombinatie en mijn persoonlijke favoriet van de middag. De wijn paste wel maar deze mocht van mij, naast deze kruidigheid, ietsje ronder.

Uit de Soave een Motto Pianne 2013 van het huis Fattori, gemaakt van zongedroogde Garganega, hierdoor wat voller en rijker met tonen van perzik. Op een blauw bord langzaam gegaarde paling op wilde spinaziebladen, erop krokante chorizo, witte bonen en zoetzure tomaatjes, aan tafel afgewerkt met een aangezuurde tomaten bouillon. Je verwacht uitbundige smaken maar het gerecht is verrassend licht. De paling is delicaat, de chorizo mild waardoor de bonen ietsje meer op de voorgrond komen. Een verrassend gerecht waarnaast de wijn keurig aansluit.

Over op rood met Dao Rótulo 2013 van het porthuis Niepoort geproduceerd in een elegante, sappige stijl met mooie kruidigheid, heerlijk. In een zwart schaaltje een hele geconcentreerde dashi van Shi-take met hierin zoetzure bundelzwammen. Op de deksel krokant van zeewier met zaden en een gelei van eekhoorntjesbrood in de vorm van een paddenstoel. De bouillon had een hele mooie umami toets, de wijn was een schot in de roos, deze vulde het gerecht aan met zijn zuren en kruidigheid, heerlijk!

Weer terug naar wit met een Marsanne 2014 van Louis Cheze, mooie goud gele kleur, heerlijk aroma en aangenaam vol in de mond. Op een wit bord drie stukken langzaam gegaard en gerookt konijn op een bedje van parelgort, deels zacht en deels krokant. Verder gewelde rozijnen en stukjes kweepeer, aan tafel afgewerkt met een eigen saus, die op smaak was gemaakt met ras el hanout, heerlijk. Een gerecht met een duidelijk noord Afrikaanse invloeden, keurig in balans met de wijn en geweldig smaakvol. De favoriet van partner van deze middag.

Voor het pièce een Duitse rode cuvée 2013 van Knewitz, sappig, vol met fruit en subtiele kruidigheid. Op het bord getrancheerde tamme eendenborst en stukjes ovengedroogde eendenstoof met structuren van gele paprika en bloedsinaasappel, aan tafel afgewerkt met een eigen saus aangezuurd met calamansi. De cuisson was niet helemaal perfect maar de smaak was prima. Wel lekkerder met jasje uit. De zuren combineerde mooi, vooral de gekonfijte bloedsinaasappel. De wijn sloot naadloos aan, een hele mooie ronde weer.

Een originele dessertwijn was geselecteerd, de Urezti van Itsas Mendi gemaakt van overrijpe druiven, fonkelend goud geel, prima zoetzuur balans en tonen van grapefruit marmelade. In een cocktailglas hangop met structuren van Campari en rode grapefruit, afgewerkt met lavendel. Een verrassend mooie smakencombinatie waarbij je met de lavendel wat moest oppassen dat je niet teveel op de lepel deed vanwege de geparfumeerde (zepige) toets. De wijn sloot naadloos aan, keurig. Een hele mooie, originele afsluiter.

Bediening was zeer goed verzorgd. Keurige presentaties van de wijnen en gerechten door Edger Groeneveld ondersteund door een jong dame.

Prijs-kwaliteitsverhouding was zeer goed tot uitstekend. Zevengangenmenu €60,- (Groupon aanbieding), halve glazen begeleidende wijnen €4,25 en huiswijn €5,75. Tip, ook zonder bon kun je op zondagmiddag gebruikmaken van een zevengangenmenu voor slechts €52,50

Kortom aangenaam verrast door de keuken die zeker met de tijd mee gaat. Goede opbouw van het menu met verteerbare gerechten, mooie (zoet)-zuren soms gecombineerd met specerijen. Een aanrader voor een dagdeel vullend programma met culinair genot. Bedankt!
Jenny-2 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Onze vierde keer bij Het Koetshuis en het was weer één groot smaakfeest. We hadden een 7-gangen Groupon-menu. Eén van ons eet vegetarisch en ook dat was prima verzorgd, origineel en bijzonder lekker.
Bij het wijnarrangement hadden we graag wat meer informatie ontvangen, zoals waarom de wijn goed zou passen bij het gerecht en wat de wijn onderscheidt van andere wijnen.

We hebben vaker bij gegeten in restaurants met een Michelin-ster en wat ons betreft staat Het Koetshuis samen met Cordial (Oss) en AvantGarde (Eindhoven) in de top 3. Een aanrader dus.
Willie J.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Natuurlijk allemaal tienen! Na een dag werken (inderdaad geen vijfdaagse werkweek) is het fijn om hier door een servicegericht team te worden ontvangen. Vernuftig mondvermaakje in de sfeer van een knapperend haarvuur en..lekker! Juiste timing tussen de gangen en passende drankjes.
Richard84 .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Afgelopen zaterdagavond met mijn vrouw bij het Koetshuis gegeten via een groupon deal (€120,-). Het restaurant is schitterend gelegen middenin de bossen, voor ons 's-avonds trouwens te donker om op onze huurfietsen van het hotel heen te gaan, en hebben dus een taxi genomen. Alle 'Goupon mensen' worden bij elkaar gezet aan de rechterzijde van het restaurant, de a la carte mensen aan de linkerzijde. Tijdens het begin van de avond vond ik de gangen ( totaal 7 ) te snel achter elkaar komen en was bang dat het geen avondvullend programma zou worden. Gelukkig nam het tempo naarmate het later werd wel af. De gerechten zagen er allemaal schitterend uit, voor ons waren de toppers een gerecht met rog en een gerecht met fazant. Wij zijn allebei vrij grote eters en hebben de 7 gangen nog wel aangevuld met een kaasplank ( à € 12,50 p.p. ). Ook hebben wij gekozen voor een wijnarrangement, hier zaten heerlijke wijnen tussen maar ik moet zeggen dat ik wel eens betere combinaties op heb. Wij hebben een hele fijne avond gehad maar gezien de totale kosten zou ik de volgende keer in het a la carte gedeelte gaan eten wat dan maar een klein beetje extra kost, maar misschien toch net allemaal wat meer af is en wat meer wordt aangekleed.
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
De entourage is prachtig. Stijlvol en sfeervol. De gerechten en amuses zien en mooi uit en smaken goed. Goed, zonder dat er sprake is van een smaakexplosie. Wat mij betreft iets te behoudend. De wijnen in het wijnarrangement zijn zeer goed gekozen. Wel prijzig (Euro 8,50 per glas) en er wordt niet tussentijds bijgeschonken. Jammer en redelijk ongebruikelijk bij een wijnarrangement. Toch een zeer goede ervaring.