Het Ketelhuis

6,8
Lang
Marc-de-wit .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Wij hebben hier heerlijk gegeten, ik kook zelf heel graag. Als ik uit ga eten heb ik regelmatig dat ik het zelf beter zou kunnen. Nou dit maal klopte alles. Dag verse producten, herkomst van het product is bekend. Hebben geen menukaart en lezen aan tafel het menu voor, dit betekend dat men weet wat ze voorschotelen. Leuke industriele omgeving, bediening is top vragen regelmatig of het in orde is, je voelt je hier gast. Ook drankjes zijn net weer iets anders, dan standaard. Als je niet van standaard houd maar net iets anders, probeer het. Ga zeker nog een kerr terug
Edjo-H ..
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
De losse industriele setting geeft een gemoedelijke sfeer, zowel binnen als buiten. Op deze avond was het weer nog net goed genoeg om buiten op het terras te eten. Bediening was wel vriendelijk maar we hadden nog niet echt het 'gast' gevoel. De wachttijd op het eten was te lang (er waren meerdere grote groepen was het excuus). Het eigen merk frisdank werd aan tafel niet erg gewaardeerd, jammer dat er geen bier uit de tap werd geserveerd. Daarmee de kritische punten.

Positief was dat er volop flessen met kraanwater met vruchten / munt op tafel stonden en werden aangevuld en als appetizer het smaakvol eigen gebakken mais en ui-brood werd geserveerd.

De voor- en hoofdgerechten waren prima: netjes opgediend, veel salade en bescheiden maar voldoende portie vlees of vis. Deze smaakte prima voor deze setting en prijs. De nagerechten waren eenvoudig maar eerlijk en erg goed van smaak.

Het eten is prijs-kwaliteit zeker prima, de drankrekening was hoger dan verwacht.
Digastone .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Het eten erg wisselend van kwaliteit , van zwaar onvoldoende tot "douze points ". Voorgerecht een brandade. Klinkt aantrekkelijk maar was smakeloze , koude aardappelpuree met een vleugje vis. Daarentegen was het varkenskroketje zeer goed en ook de varkenstong als hoofdgerecht was een spannende keuze die een voldoende scoorde. Nagerechten (zoet) voldoende. Bediening; een goedwillende chaos , geen horecatalenten ; miscommunicatie, traag, geen samenwerking. Kok niet erg ontvankelijk voor feedback.
Suzzz .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij Het Ketelhuis. Verrassende smaken en leuke groentes. Sfeer is te gek. Heel los en ontspannen met aandacht voor lekkere wijnen, bieren en goed eten uiteraard. Meedenkend personeel. Die echter wel een cursus service mogen krijgen. Borden stapelen zoals thuis als je borden weghaalt...
Heel gezellige avond gehad.
Sanne R.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Gisteren hier met een grote groep (18 p) gegeten. Gestart met heerlijke grote verse sappige frisse oesters. Volgende keer mag de dressing in een apart bakje, ik heb ze liefst puur. Hoofdgerecht runderspek met octopus. Mooie producten, supermals stuk vlees, echt smullen. De octopus was denk ik iets te lang gegaard en dan worden ze taai. Toe een prima kaasplankje met een goede variatie aan smaken.
De setting en aankleding bevalt mij wel, een beetje bij elkaar geraapt uit tweedehands en vintage maar wel mooie spullen. Hergebruik thema zie je tegenwoordig heel vaak maar hou ik wel van. Personeel is erg aardig en informeel en soms een beetje het overzicht kwijt. Een prima tent, ik zou hier graag terugkomen, het terras ziet er ook prettig uit.
Casper V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Leuk concept, erg leuke locatie met veel potentie, vriendelijk personeel maar overall matige tot slechte uitvoering. Dagmenu is divers, dus voldoende keuzeruimte. Echter erg lange wachttijden tussen gangen. Dit ving de bediening op maar werd slecht op geanticipeerd. Rekening klopte tot twee maal toe niet. Kleine onnodige fouten door gebrekkige communicatie en een iets te relaxte houding van het personeel
Mfmgijsberts .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Met een groep wezen in het Ketelhuis. We werden naar de eerste verdieping verwezen. Erg origineel ingericht. Het personeel is erg losjes. Het eten was niet goed. Het werd als een soort buffet opgediend. Alles was lauw of koud. Behalve het brood. Dat was lekker warm en vers. Nee, een dikke tegenvaller.
CornelisMaria .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Hippe locatie en gezellig restaurant met jong publiek. Al een aantal keer gegeten. Het eten laat wel wat te wensen over. Het concept is leuk, maar de gerechten zijn matig bereid. Voor veel gerechten wordt een bijbetaling op het menu gevraagd, terwijl de setting dit volgens mij niet zou moeten vragen.
Arnold R.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Restaurant moet het hebben van de uitstraling en niet van de service of van het eten. Prijs-kwaliteit is scheef; er zijn geen aparten gerechten voor kinderen en kinderen krijgen minder op het bord maar moeten hetzelfde betalen als een volwassene. Je ziet wel eens een verdwaalde BN'er rondlopen en men probeert hip te zijn. Allemaal goed maar van een restaurant verwacht ik dat de core business het eten is en niet de uitstraling.
Chrismerkx .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Bijzonder restaurant op leuke locatie. Er is geen menukaart, maar enkel een drie gangen menu met keuze uit 4 gerechten per gang. Je kunt er aardig uit eten.
Desiree H.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Leuke ambiance, ongedwongen sfeer. Goede uitleg over het menu en ook de keuze om een gerecht los te bestellen. Ik nam een voorgerecht als hoofdgerecht en dat was een prima keuze. Portie was goed en heerlijke zalm. Het dessert (ijs met een glas sherry maar dan zonder de sherry) was al ver gesmolten toen het op tafel kwam, jammer. Bij het opnemen van het dessert, zonder sherry, werd gevraagd of we koffie of thee wilden. Ja graag. Deze stond vervolgens wel op de rekening. Minpuntje. Al met al toch lekker gegeten.
Christiaan J.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
1e kerstdag wederom gegeten bij dit restaurant, ik ben altijd gecharmeerd van het eten, de nonchalante stijl en inrichting van het restaurant. Dat was 1e kerstdag niet anders. Het vijf gangen was zeer behoorlijk; heerlijke griet, kreeft en hertenbiefstuk. De ganzenlever vooraf had van mij niet gehoeven, net als het te gare chocolade taartje. Het bijhorende wijn arrangement scoorde een 3 uit 5. 2 glazen niet op gedronken, niet lekker en niet passend bij het gerecht.

Tot slot altijd hulde voor restaurants/cafés voor een doppio normale prijzen vragen in plaats van de prijs van een enkele te vermenigvoudigen met 1,75.
Martine R.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Op een koude zondag kwamen wij, op advies van vrienden, terecht in Het Ketelhuis in Eindhoven. Een grote, informele zaak waar no-nonsens, 'eerlijk' voedsel wordt geserveerd. Je hebt de keuze uit 3, 4 of 5 gangen voor een zeer betaalbare prijs. De porties zijn bourgondisch en het lukte ons dan ook niet ook nog een dessert te nemen, maar de jongedame die ons hielp vond het geen enkel probleem als we het dessert vervingen door koffie. Het personeel is jong, servicebereid en allerschattigst.

Hoewel het eten goed was en de groenten mooi beetgaar, toch een paar minpuntjes. Het is mogelijk in de (wat krappe) keuken te kijken en vanuit onze positie hadden we direct zicht op een magnetron. Die werd (waarschijnlijk) gebruikt om de puree te verwarmen. Een magnetron is een smet op het blazoen van iedere zichzelf respecterende keuken. Als je er dan toch gebruik van maakt, zet hem uit het zicht, maar beter nog; flikker het ding de keuken uit. Het verpest eerlijk voedsel.

Ook het feit dat er royaal eendenlever wordt geserveerd (een variant op de ganzenlever) is een groot minpunt. Het moge inmiddels bekend zijn dat de vogels d.m.v. dwangvoeder dermate mishandeld worden dat het ethisch onverantwoord is een dergelijk product te serveren en past derhalve niet in het concept 'eerlijk voedsel'. Deze laatste punten laten mijn cijfer een punt lager uitvallen, dan eigenlijk verdiend, want op de smaak en de bereiding van het eten valt niets af te dingen. Goede zaak, goede bediening, betaalbaar en lekker eten.
Panxx .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Samen met vriendinnen gaan eten in dit mooie restaurant. Het restaurant is heel leuk ingericht en de bediening is toegankelijk. We hebben de bediening een aantal keer moeten roepen, maar dat was niet echt heel storend. Wel een groot minpunt: de porties zijn ons inziens veel te klein. Ik ben geen grote eter, maar mijn hoofdgerecht ravioli bestond uit een paar stukjes groenten en (letterlijk) 3 ravioli's. Het nagerecht was heel lekker, maar we zijn alle drie met 'honger' weer naar huis gegaan. Wij vonden helaas zowel de prijs-kwaliteit als prijs-hoeveelheid niet in verhouding; 30 euro is echt te veel. Verder een heel gezellig restaurant.

Andrea W.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Gisteren hebben we heerlijk gegeten bij het Ketelhuis tijdens de Dutch Design Week. Ondanks dat het druk was, was het personeel alert en werden we snel geholpen. Het eten was bijzonder goed en de smaakcombinaties waren verrassend. We hadden octopus met ansjovis als voorgerecht, kalfssteak als hoofdgerecht en als dessert een kaasplankje. De prijs-kwaliteit verhouding was prima. We komen hier zeker terug binnenkort.
Jbonnie .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Het eten bij Het Ketelhuis is rauw en puur, no nonsense en seizoensgebonden. Er is beperkt aantal keus wat voor mij prima is. Altijd lekker gegeten, zo ook de laatste keer. Personeel is chaotisch en vaak iets te druk met zichzelf. Sfeer van de zaak is fantastisch, typisch strijp-s!
Gerardq .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Het oude Ketelhuis op Strijp-S. Prachtige lokatie, leuke huiselijke sfeer.

Het eten is iedere keer weer heerlijk, altijd anders (altijd dagmenu's). De veelal buitenlandse bediening zorgt soms voor hilarische situaties, vooral als er wat typisch Nederlands op het menu staat.
En ook voor een biertje in het weekend een toplocatie, niet te druk en bijna altijd zon op het Ketelhuisplein.
Enige verbetering zou de service kunnen zijn... op 1 avond drie keer dubbel de bestelling op komen nemen is wel wat overdreven, al is het altijd nog beter dan niet de bestelling op komen nemen :).

Kortom, een heerlijke aanvulling door Amaro op de bestaande Eindhovense restaurants.
J1805 .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Lekker driegangenmenu gegeten. De eerste twee gangen keuze uit vlees, vis en vegetarisch. De bediening is attent, de aankleding industrieel maar niet ongezellig. Sommige tafels zijn ongewoon breed, waardoor het lastig is om gemakkelijk en gezellig met je tafelpartner te kletsen. Kies een smalle tafel!
Annet G.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Het Ketelhuis werkt standaard met een driegangenmenu voor €25.-. Het is er gezellig en druk, de bediening vlot en weinig pretentieus, en het eten is prima kwaliteit. Het terras is erg leuk, met meestal wel een brandend vuurtje en in de zomer een geimproviseerd zwembadje. Enige echte nadeel is de akoestiek binnen, waardoor het soms een oorverdovende herrie is op zaterdagavond.
Geert Z.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2015
In een oud fabrieksgebouw is een modern industrieel restaurant ingericht. Ze serveren een dagmenu met drie keuzes voor voor hoofd en nagerecht. We kregen verse salade vooraf met voor de een vis en de ander geroosterd varken met zult,beide lekker en vers.ook de hoofdgerechten waren vers en goed bereid. Nagerechten simpel en lekker.