Het Ketelhuis

6,5
6,8
Mike B.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Cool interieur, vers eten alleen de akoestiek is zeer slecht. Het is moeilijk communiceren met elkaar. Hopelijk gaat men hier in de toekomst nog iets aan doen?
SuzanneO .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Afgelopen zaterdag hier gegeten. Leuke setting, industriële look en lekker nonchalante bediening.
Bij het bekijken van de menukaart schrokken wij wel een beetje: er stonden ons inziens rare combinaties op, maar kom op! wij vinden het leuk om een uitdagende kaart te proberen!
Eerst werd er een lekker broodje geserveerd met olijfolie en een plak, tja, crème fraîche? Wat moet je daarmee?
Als voorgerecht kreeg ik witlof, broccoli en 'vintage cheddar' (is dat cheddar dat je op dat leuke brocantemarktje in Frankrijk koopt?), wel aardig, al lag er wel een rare witte substantie onder de groente.
Ik ha als hoofdgerecht witvis, kokkels met kokossaus. Tja. Witvis met kokossaus gaat nog wel, maar met kókkels? Mijn tafelgenote had witvis, rundvlees met pittige saus. Dat bleek dus een stuk witvis en een hoopje runderstoof te zijn, op één bord. Op zich niets mis mee met de smaken, maar op één bord? Ook op het bord bevond zich een hoopje dat wij in eerste instantie definieerden als aardappelpuree. Bij proeven leek het toch meer een soort zoete saus te zijn. Wij zijn erop uit gekomen dat het waarschijnlijk een pureesaus van zoete aardappel is geweest.
Als toetje had ik 'banaan, chocola en ijs'. Het bleek een chocolade-bananentaart te zijn, best oké. Het was het ijs dat de aandacht trok. Wat was het toch? Het was niet zoet, niet zuur, beetje zout... Bij navragen bleek het wortelijs te zijn (kent u die mop van dat konijn dat bij de bakker kwam? Het konijn had dit keer gelijk.).

De mensen aan het tafeltje naast ons hebben geweigerd te betalen - daar hadden zij m.i. het volste recht toe.

Een fantasievolle chef kan ik waarderen, maar niet alle fantasie hoef je uit te leven. Geen aanrader.
Appels E.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Alles klopte eigenlijk bij ons bezoek aan dit restaurant. De entourage is mooi, industrieel maar toch intiem, niet overdreven hip maar ook niet oubollig. Het was heel rustig op deze maandagavond maar toch hangt er een gezellige sfeer. De bediening was heel vriendelijk en attent, waar krijg je nog spontaan een karaf kraanwater met muntblaadjes erin? Er is geen vast menu en ook geen menukaart, er staat ook niks op het bord geschreven dus het is goed opletten bij de opsomming van alle gerechten. Het eten is voortreffelijk, is erg mooi opgemaakt en smaakvol. Wel moet je van boter houden want de kok kookt op zijn klassiek Frans dus met veel gebruik van roomboter. Bier komt uit de omgeving uit kleine lokale brouwerijen, de witte huiswijn was Sloveens, ook niet alledaags maar uitstekend te drinken. Enige minpuntje maar niet onbelangrijk: er is geen bier uit de tap. Dat moet toch beter kunnen, zeker als je je zo richt op ambachtelijk bier. Verder niks dan lof, hele fijne avond gehad.
Loes K.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Leuke ambiance in het Ketelhuis, maar omdat we niet gereserveerd hadden mochten we maar uit een paar tafeltjes kiezen. Omdat we niet vlakbij de ingang wilden zitten (koud) namen wij achterin plaats, bij wat later bleek een sterk piepende deur, die veel gebruikt werd. Later bleek dat er veel tafeltjes niet bezet waren, beetje vreemd dat we verwezen werden naar de slechtste plekken.
Portugese huiswijn was prima. maar het eten was niet best. Tonijn vooraf was smakeloos, en de verse truffel in het hoofdgerecht (ravioli) werd volkomen overheerst door het bitter van de kool waar de truffel op lag. Erg jammer, want ik vind het wel leuk dat ze zoveel groenten gebruiken. Maar doe er dan iets moois mee.
marc-de-wit .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Wij hebben hier heerlijk gegeten, ik kook zelf heel graag. Als ik uit ga eten heb ik regelmatig dat ik het zelf beter zou kunnen. Nou dit maal klopte alles. Dag verse producten, herkomst van het product is bekend. Hebben geen menukaart en lezen aan tafel het menu voor, dit betekend dat men weet wat ze voorschotelen. Leuke industriele omgeving, bediening is top vragen regelmatig of het in orde is, je voelt je hier gast. Ook drankjes zijn net weer iets anders, dan standaard. Als je niet van standaard houd maar net iets anders, probeer het. Ga zeker nog een kerr terug
Edjo-H ..
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
De losse industriele setting geeft een gemoedelijke sfeer, zowel binnen als buiten. Op deze avond was het weer nog net goed genoeg om buiten op het terras te eten. Bediening was wel vriendelijk maar we hadden nog niet echt het 'gast' gevoel. De wachttijd op het eten was te lang (er waren meerdere grote groepen was het excuus). Het eigen merk frisdank werd aan tafel niet erg gewaardeerd, jammer dat er geen bier uit de tap werd geserveerd. Daarmee de kritische punten.

Positief was dat er volop flessen met kraanwater met vruchten / munt op tafel stonden en werden aangevuld en als appetizer het smaakvol eigen gebakken mais en ui-brood werd geserveerd.

De voor- en hoofdgerechten waren prima: netjes opgediend, veel salade en bescheiden maar voldoende portie vlees of vis. Deze smaakte prima voor deze setting en prijs. De nagerechten waren eenvoudig maar eerlijk en erg goed van smaak.

Het eten is prijs-kwaliteit zeker prima, de drankrekening was hoger dan verwacht.
digastone .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Het eten erg wisselend van kwaliteit , van zwaar onvoldoende tot "douze points ". Voorgerecht een brandade. Klinkt aantrekkelijk maar was smakeloze , koude aardappelpuree met een vleugje vis. Daarentegen was het varkenskroketje zeer goed en ook de varkenstong als hoofdgerecht was een spannende keuze die een voldoende scoorde. Nagerechten (zoet) voldoende. Bediening; een goedwillende chaos , geen horecatalenten ; miscommunicatie, traag, geen samenwerking. Kok niet erg ontvankelijk voor feedback.
Suzzz .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij Het Ketelhuis. Verrassende smaken en leuke groentes. Sfeer is te gek. Heel los en ontspannen met aandacht voor lekkere wijnen, bieren en goed eten uiteraard. Meedenkend personeel. Die echter wel een cursus service mogen krijgen. Borden stapelen zoals thuis als je borden weghaalt...
Heel gezellige avond gehad.
Sanne R.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Gisteren hier met een grote groep (18 p) gegeten. Gestart met heerlijke grote verse sappige frisse oesters. Volgende keer mag de dressing in een apart bakje, ik heb ze liefst puur. Hoofdgerecht runderspek met octopus. Mooie producten, supermals stuk vlees, echt smullen. De octopus was denk ik iets te lang gegaard en dan worden ze taai. Toe een prima kaasplankje met een goede variatie aan smaken.
De setting en aankleding bevalt mij wel, een beetje bij elkaar geraapt uit tweedehands en vintage maar wel mooie spullen. Hergebruik thema zie je tegenwoordig heel vaak maar hou ik wel van. Personeel is erg aardig en informeel en soms een beetje het overzicht kwijt. Een prima tent, ik zou hier graag terugkomen, het terras ziet er ook prettig uit.
Casper V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Leuk concept, erg leuke locatie met veel potentie, vriendelijk personeel maar overall matige tot slechte uitvoering. Dagmenu is divers, dus voldoende keuzeruimte. Echter erg lange wachttijden tussen gangen. Dit ving de bediening op maar werd slecht op geanticipeerd. Rekening klopte tot twee maal toe niet. Kleine onnodige fouten door gebrekkige communicatie en een iets te relaxte houding van het personeel
Mfmgijsberts .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Met een groep wezen in het Ketelhuis. We werden naar de eerste verdieping verwezen. Erg origineel ingericht. Het personeel is erg losjes. Het eten was niet goed. Het werd als een soort buffet opgediend. Alles was lauw of koud. Behalve het brood. Dat was lekker warm en vers. Nee, een dikke tegenvaller.
CornelisMaria .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Hippe locatie en gezellig restaurant met jong publiek. Al een aantal keer gegeten. Het eten laat wel wat te wensen over. Het concept is leuk, maar de gerechten zijn matig bereid. Voor veel gerechten wordt een bijbetaling op het menu gevraagd, terwijl de setting dit volgens mij niet zou moeten vragen.
Arnold R.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Restaurant moet het hebben van de uitstraling en niet van de service of van het eten. Prijs-kwaliteit is scheef; er zijn geen aparten gerechten voor kinderen en kinderen krijgen minder op het bord maar moeten hetzelfde betalen als een volwassene. Je ziet wel eens een verdwaalde BN'er rondlopen en men probeert hip te zijn. Allemaal goed maar van een restaurant verwacht ik dat de core business het eten is en niet de uitstraling.
Chrismerkx .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Bijzonder restaurant op leuke locatie. Er is geen menukaart, maar enkel een drie gangen menu met keuze uit 4 gerechten per gang. Je kunt er aardig uit eten.
Desiree H.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Leuke ambiance, ongedwongen sfeer. Goede uitleg over het menu en ook de keuze om een gerecht los te bestellen. Ik nam een voorgerecht als hoofdgerecht en dat was een prima keuze. Portie was goed en heerlijke zalm. Het dessert (ijs met een glas sherry maar dan zonder de sherry) was al ver gesmolten toen het op tafel kwam, jammer. Bij het opnemen van het dessert, zonder sherry, werd gevraagd of we koffie of thee wilden. Ja graag. Deze stond vervolgens wel op de rekening. Minpuntje. Al met al toch lekker gegeten.
Christiaan J.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
1e kerstdag wederom gegeten bij dit restaurant, ik ben altijd gecharmeerd van het eten, de nonchalante stijl en inrichting van het restaurant. Dat was 1e kerstdag niet anders. Het vijf gangen was zeer behoorlijk; heerlijke griet, kreeft en hertenbiefstuk. De ganzenlever vooraf had van mij niet gehoeven, net als het te gare chocolade taartje. Het bijhorende wijn arrangement scoorde een 3 uit 5. 2 glazen niet op gedronken, niet lekker en niet passend bij het gerecht.

Tot slot altijd hulde voor restaurants/cafés voor een doppio normale prijzen vragen in plaats van de prijs van een enkele te vermenigvoudigen met 1,75.
Martine R.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Op een koude zondag kwamen wij, op advies van vrienden, terecht in Het Ketelhuis in Eindhoven. Een grote, informele zaak waar no-nonsens, 'eerlijk' voedsel wordt geserveerd. Je hebt de keuze uit 3, 4 of 5 gangen voor een zeer betaalbare prijs. De porties zijn bourgondisch en het lukte ons dan ook niet ook nog een dessert te nemen, maar de jongedame die ons hielp vond het geen enkel probleem als we het dessert vervingen door koffie. Het personeel is jong, servicebereid en allerschattigst.

Hoewel het eten goed was en de groenten mooi beetgaar, toch een paar minpuntjes. Het is mogelijk in de (wat krappe) keuken te kijken en vanuit onze positie hadden we direct zicht op een magnetron. Die werd (waarschijnlijk) gebruikt om de puree te verwarmen. Een magnetron is een smet op het blazoen van iedere zichzelf respecterende keuken. Als je er dan toch gebruik van maakt, zet hem uit het zicht, maar beter nog; flikker het ding de keuken uit. Het verpest eerlijk voedsel.

Ook het feit dat er royaal eendenlever wordt geserveerd (een variant op de ganzenlever) is een groot minpunt. Het moge inmiddels bekend zijn dat de vogels d.m.v. dwangvoeder dermate mishandeld worden dat het ethisch onverantwoord is een dergelijk product te serveren en past derhalve niet in het concept 'eerlijk voedsel'. Deze laatste punten laten mijn cijfer een punt lager uitvallen, dan eigenlijk verdiend, want op de smaak en de bereiding van het eten valt niets af te dingen. Goede zaak, goede bediening, betaalbaar en lekker eten.
Lisanne B.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Samen met vriendinnen gaan eten in dit mooie restaurant. Het restaurant is heel leuk ingericht en de bediening is toegankelijk. We hebben de bediening een aantal keer moeten roepen, maar dat was niet echt heel storend. Wel een groot minpunt: de porties zijn ons inziens veel te klein. Ik ben geen grote eter, maar mijn hoofdgerecht ravioli bestond uit een paar stukjes groenten en (letterlijk) 3 ravioli's. Het nagerecht was heel lekker, maar we zijn alle drie met 'honger' weer naar huis gegaan. Wij vonden helaas zowel de prijs-kwaliteit als prijs-hoeveelheid niet in verhouding; 30 euro is echt te veel. Verder een heel gezellig restaurant.

Andrea W.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Gisteren hebben we heerlijk gegeten bij het Ketelhuis tijdens de Dutch Design Week. Ondanks dat het druk was, was het personeel alert en werden we snel geholpen. Het eten was bijzonder goed en de smaakcombinaties waren verrassend. We hadden octopus met ansjovis als voorgerecht, kalfssteak als hoofdgerecht en als dessert een kaasplankje. De prijs-kwaliteit verhouding was prima. We komen hier zeker terug binnenkort.
Jbonnie .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Het eten bij Het Ketelhuis is rauw en puur, no nonsense en seizoensgebonden. Er is beperkt aantal keus wat voor mij prima is. Altijd lekker gegeten, zo ook de laatste keer. Personeel is chaotisch en vaak iets te druk met zichzelf. Sfeer van de zaak is fantastisch, typisch strijp-s!