Het Ketelhuis Utrecht

Rotsoord 7b 3523 CL Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Het Ketelhuis Utrecht

Het restaurant bevind zich in het oude Ketelhuis (anno 1969) waar men vroeger de stroom opwekte voor de gehele Pastoefabriek. De ruimte hebben wij zo origineel mogelijk gehouden, de leidingen, takels en de stoomketel zijn allemaal nog aanwezig. Tot begin van dit jaar was de fabriek nog volop in gebruik. Door de ruim 8 meter hoge glazen voorgevel is er zicht op het mooie water de Vaartsche Rijn. Aan dit water gelegen bevind zich ons terras, waar natuurlijk ook gedineerd kan worden. We serveren een wisselend vast menu waarbij de keuze is tussen 4,5 of 6-gangen. Graag ontvangen wij dieetwensen, allergieën of andere zaken waar wij rekening mee mogen houden betreffende het menu van te voren zodat wij hierop in kunnen kopen. Naast het menu selecteren wij ook passende wijnen bij de gerechten, natuurlijk kan er ook gekozen worden van onze wijnkaart. Tot snel bij het Ketelhuis Utrecht!

Meer informatie over restaurant Het Ketelhuis Utrecht

Trein, Bus (station Vaartsche Rijn)

Dinsdag tot en met zaterdag van 18:00 uur tot 24:00 uur.

Uitmuntend
9,1
9,2

Jouw recensie over het restaurant Het Ketelhuis Utrecht

Iris H.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Heerlijk gegeten! Echt niets op aan te merken. De gerechten kloppen. Zeer veel zorg en aandacht aan besteed met lekkere bijpassende wijnen. Wij komen zeker nog eens terug vanuit Driebergen.
sjaak42 .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Wederom lekker gegeten in een goede atmosfeer.
Creatieve keuken met mooi gepresenteerde en lekkere gerechtjes.
Ik schrijf bewust gerechtjes, persoonlijk ben ik een beetje op mijn honger blijven zitten ... al zou de factuur dat niet zeggen.
Ik kom zeker terug ..
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Het stond al een tijdje op de planning en een verjaardag was de perfecte aanleiding om van het voornemen realiteit te maken. En het stelde absoluut niet teleur. Heerlijk eten in een prachtig pand. Verrassende en verzorgde gerechten met een uitstekende selectie van wijnen ernaast en attente bediening. We kunnen niet wachten om in de zomer terug te komen om langs de waterkant te dineren. Utrecht heeft er een heel mooie zaak bij.
Anne Marie R.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Prachtige aanwinst voor Utrecht op een spannende locatie.
Het viergangenmenu was al een lust voor het oog, smaak verrastte ons.
Bediening vriendelijk, ietwat gereserveerd maar prima.
Bijpassend wijnarrangement ( ook halve glazen werden geschonken!)
Kortom, aan de prijzige kant maar wel een mooi restautant erbij.
Inez S.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Heerlijk en verrassend gegeten, prima ontvangst, geweldige host, uitermate vriendelijk personeel. Wij hadden het 6 gangen menu maar de volgende keer ga ik zeker voor de 7 gangen omdat daar ook verrukkelijke wijnen bij geserveerd worden waar ik nu slechts een taster van kon nemen. Dit is een restaurant waar ze weten hoe ze de gasten moeten onderdompelen in één en al verwennerij. Van de amuses tot het nagerecht was het puur genieten. En wij zijn wel wat gewend. De tartaar van dorade, de wonton met ossenstaart en de gestoofde kalfsnek waren zo goed dat wij er niet over uitgepraat raakten. Een echte aanrader dit restaurant, zelfs als je (zoals ik) een aardig eind moet rijden om er te komen.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Prijs kwaliteit niet voldoende.
Porties bij 4 gangenmenu waren te klein.
De bediening was beleefd, maar bleef op afstand. Kan wat meer warmte en interactie aan toegevoegd worden.
Concept is goed. Maar moet nog wel wat meer doorleefd worden door medewerkers. De bedrijfsleider (volgens mij) deed dat wel.
hilberink A.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Heerlijke avond gehad bij Het Ketelhuis. Wij hadden gekozen voor het 5 gangen menu (+ een kaasplank gedeeld)met bijpassende wijnen. Het eten was echt heerlijk en de wijnen pasten ook perfect bij het eten. De service was ook super, heel aardig en behulpzaam personeel.
Margriet H.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Het eten was lekker maar de prijs/kwaliteit/hoeveelheid was echt niet in balans.

De smaken waren goed alleen de porties heel erg klein. We gaan vaak uit eten en moeten eerlijk bekennen dat we achteraf teleurgesteld waren. Zeker omdat het een behoorlijke rekening was.

De sfeer was goed en de bediening was leuk maar we kunnen het op basis van deze ervaring helaas niet overtuigd aanraden.
andre -.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Uitstekend gegeten in mooie omgeving. Dus zeker aanwinst voor Utrecht. Maar stevig aan de prijs, zeker de wijnen. Goedkoopste wijn 42,5 euro. En geen a la carte.
peter S.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Heerlijke gegeten met zeer vriendelijke bediening en veel uitleg gerechten en wijn. mooie strakke inrichting en verlichting
Judy L.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Eindelijk een hoogstaand culinair restaurant in Utrecht zonder pretenties. En dat op een bijzondere locatie wat Berlijns aandoet. De opgemaakte borden zijn plaatjes, de begeleide wijnen meer dan prima en het heeft een leuk en fris en hip personeel in hun labjassen. Ik kom hier zeker terug.
M R.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Voortreffelijk gegeten! Geen keuzes, gewoon overvallen door prachtige gerechten en mooie wijnen.
5 gangen met 5x wijn en mousserende wijn vooraf voor 250 euro voor 2 personen is wel pittig.
Miriam V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
We gingen hier eten vanwege onze trouwdag. Dan mogen eens wat meer uitpakken dan normaal vinden we. Eerder al een paar keer bij de Zagerij geweest; erg gezellig en goede prijs/kwaliteit. Nu dus bij de buren het Ketelhuis, waarbij de menu's prijzen hebben van sterrenrestaurants. Dus onze verwachting was hoog. En kon het Ketelhuis die hooggespannen verwachtingen waarmaken? Voor ons helaas niet. Het was zeker niet slecht, maar prijs/kwaliteit vonden we niet in verhouding. Sommige gerechten waren echt helemaal top, maar van andere gerechten werden we niet heel warm. Wijn en andere dranken waren ook behoorlijk aan de prijs. Behalve de koffie en de thee, dit was dan weer vrij goedkoop. En dat was betreft de thee te proeven. Het was gruisthee. Beste eigenaar, ook al vonden we je praatje heel leuk over hoe je aan deze thee kwam, de thee was voor theeliefhebbers als ik niet te drinken. Met liefde en plezier kom ik je advies geven over goede thee. Bediening en decor was helemaal in hippe Amsterdamse stijl: in een ketelhuis van een fabriek, de bediening had stofjassen aan. Grappige touch al vroegen we ons wel af of dat ze ook stofjassen in het ketelhuis zelf hadden gedragen. We vonden het interieur heel mooi, maar er hing niet echt een gezellige sfeer.
We kregen in een vrij rap tempo de gerechten geserveerd. Soms had er wel wat meer stil gestaan mogen worden bij de wijnen.
Komen we terug? Misschien. Als ze wat doen aan een betere prijs/kwaliteitverhouding en de thee moet toch echt van een ander merk worden!
Wijvanbedvisie .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2017
smaakvol gegeten, toffe sfeer, Ditmar attente ober, past zich goed aan, houdt rekening met oudere mensen,
opbouwend kritiek puntje...we willen wel tafellinnen !
Maaike W.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Genoten van een heerlijk 5-gangen menu. Een explosie van smaken.

Goede bediening met kennis van zaken. Zien er ook mooi uit. Ze letten op alle details: continue water bij schenken, servet op leuning van de stoel leggen als de persoon even van zijn plek is, dat soort dingen. Per gang vertelden ze waarom die wijn goed bij het eten past.

Helemaal top!

Als ik echt iets als minpunt moet noemen, dan is het dat het ons na die avond vol service tegenviel dat we zelf onze jassen van de kapstok moesten pakken :-).
lisanne M.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Bijzonder eten en vriendelijke bediening . Mooie verhalen over wijn icm eten die je niet elke dag proeft. Aanrader voor bijzonder avondje uit .
PaulaenMaarten .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Het eerste gerecht (een 9) was veel belovend. Daarna werd het met de gang minder goed met als dieptepunt het hoofdgerecht (een 3). Wij kregen als vegetariërs steeds de indruk dat bij ons de vis of het vlees was weggelaten en daar weinig of niets voor in de plaats kregen.
Dit hebben wij ook benoemd toen wij na het hoofdgerecht er echt klaar mee waren. Het 4de gerecht liet echt lang op zich wachten. Hoe drukker het werd des te meer kwam de keuken blijkbaar in de problemen. de bediening was ook niet optimaal. het bier werd uitgeschonken in een wijn glas. Regelmatig werd voorlangs geserveerd. Na de 3de gang bleven de lege glazen wijn op tafel staan terwijl er nieuwe lege glazen werden neergezet. Deze bleven ook lang leeg. Nadat wij er een opmerking over gemaakt hadden werden de glazen weggehaald en de wijn in geschonken.
Ik denk dat zij beter een bord op de deur kunnen plakken met: vegetariërs liever niet.
Zeker het hoofd gerecht was te simpel en gewoon niet lekker. Een dikke kwak vette mayonaise met 3 zilveruitjes en 2 kleine champignons. En als vervanger voor het vlees/vis kregen wij dan een plakje gegrilde courgette van pakweg 4 cm groot met daarover wat couscous gestrooid. Hoe durf je. Simpel ja. Maar zo heette het vorige restaurant van deze eigenaar dan ook.
Komen wij terug? Ik dacht het niet.
Met vriendelijke groeten,
Paula en Maarten
Marcel G.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Eindelijk weer eens een beter restaurant in Utrecht nabij het centrum. Vijfgangen menu genomen met mooie evenwichtige gerechten. Uitstekende service met goede kennis van de wijnen en de gerechten. Min punt: ik had vooraf aangegeven dat een persoon geen rood vlees wilde, maar kreeg toch rood vlees.
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Het Ketelhuis is een nieuwe aanwinst voor Utrecht. Gevestigd in een mooi verbouwd industrieel gebouw. Pesoneel zeer servicegericht en plezierig in de benadering. Dinerconcept is dat ze een "verrassingsmenu" hebben en je kiest hoeveel gangen je wil (4, 5 of 6 + evt kaas ). Portionering van de gangen wordt aangepast aan het aantal dat je kiest. Vooraf was ik nog gebeld voor evt allergieën iof dieetwensen. Uitstekend!
Gekozen voor 4 gangen en iedere gang was zowel een lust voor het oog als voor de smaakpapillen. Mooie composities van enkele ingredienten die in balans zijn. Geen zware sauzen maar een moderne keuken. Wat mij betreft qua niveau in dezelfde categorie als Vaartsche Rijn, maar dan is de entourage hier een mooier/ leuker.
Wijnkaart niet bekeken , maar zag wel dat ze een champagne hebben van Legars & Haas. Geen standaard champagnehuis, wat bij mij punten scoort omdat de kwaliteit meestal beter is dan b.v. Moët, net als de prijs.
Claire .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Heerlijke gerechten. Goed rekening gehouden met allergieen, wat het nog bijzonderder maakt dat het echt heerlijk was. Het wijnarrangement was ook goed. De gerechten waren echter niet erg groot, 4 gangen + amuses was te weinig voor mijn man die helemaal geen grote eter is. En de rekening was wel behoorlijk stevig.