Het Ketelhuis Utrecht

Rotsoord 7b 3523 CL Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Het Ketelhuis Utrecht

Het restaurant bevind zich in het oude Ketelhuis (anno 1969) waar men vroeger de stroom opwekte voor de gehele Pastoefabriek. De ruimte hebben wij zo origineel mogelijk gehouden, de leidingen, takels en de stoomketel zijn allemaal nog aanwezig. Tot begin van dit jaar was de fabriek nog volop in gebruik. Door de ruim 8 meter hoge glazen voorgevel is er zicht op het mooie water de Vaartsche Rijn. Aan dit water gelegen bevind zich ons terras, waar natuurlijk ook gedineerd kan worden. We serveren een wisselend vast menu waarbij de keuze is tussen 4,5 of 6-gangen. Graag ontvangen wij dieetwensen, allergieën of andere zaken waar wij rekening mee mogen houden betreffende het menu van te voren zodat wij hierop in kunnen kopen. Naast het menu selecteren wij ook passende wijnen bij de gerechten, natuurlijk kan er ook gekozen worden van onze wijnkaart. Tot snel bij het Ketelhuis Utrecht!

Meer informatie over restaurant Het Ketelhuis Utrecht

Trein, Bus (station Vaartsche Rijn)

Dinsdag tot en met zaterdag van 18:00 uur tot 24:00 uur.

Uitmuntend
9,2
9,1

Jouw recensie over het restaurant Het Ketelhuis Utrecht

kiki K.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2017
prachtig op elkaar afgestemde gangen met verrassende smaakcombinaties . zeer prettige kundige obers die terecht ook trots zijn op hun restaurant . op naar de michelin ster
kiki
Roel D.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2017
Mooi verfijnd eten maar kreeg het wel te snel achter elkaar voorgeschoteld. Unieke industriële ambiance in een oude meubelfabriek. Alleen de ontvangst kon beter en de service was erg formeel en koud. Maar dit hangt erg af van wie je de bediening krijgt.
Marissa V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Voor mijn verjaardag een tafel geboekt bij het ketelhuis. Erg goede persoonlijke service. De bediening was kundig en had veel kennis van de wijnen en het eten. Ze wisten alles ook met veel enthousiasme te brengen. Het eten was heel lekker. Aanrader!
Ruud V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2017
Wij hebben met zijn tweeën een 4-gangenmenu, uitgebreid met kaas, gegeten met bijpassend wijnarrangement (halve glazen). Alle gerechten waren van hoog niveau. Goed op smaak en mooi opgemaakt. Leuke omgeving met prominent de ketel op de bovenverdieping en de bediening in keteljasjes. Wij houden van iets lossere bediening. We rekenden EUR 180 af.
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Heerlijk gegeten, zeer attente en kundige bediening. Hooguit beetje fris binnen, met vriesweer buiten is zo'n ruimte wat lastig warm te krijgen.
Angelique G.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Heerlijk gegeten, goed en deskundig personeel. Ik vond het alleen een beetje fris in het restaurant.
van D.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Leuke sfeer en een mooie locatie. Gerechten zijn mooi van smaak en de wijnen passen goed. Soms verassende wijnkeuze. Dus niet uitmuntend maar gewoon goed
Jonathan M.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Eten was fantastisch, echt culinair. We aten o.m. spannende minibroodjes baopau met/van kurkuma met een palingsoepje (echt een smaaksensatie), makreel met biet, tongfilet in beurre blanc, hoofdgerecht was eendenborst, en daarna een heerlijk kaasplankje en nagerecht was chocoladebolletje op karnemelk cake en bedje van gekarameliseerd iets - niet meer helemaal na te produceren door mij maar het was fantastisch :)
Wijnarrangement was top met veel wijnen uit de Jura en Nick die ons bediende was kundig, vriendelijk en leuk - net als de overige bediening trouwens. We voelden ons echt in de watten gelegd en de locatie is fantastisch: industrial chic, warm en sfeervol aan het water. Absolute aanrader en we komen hier zeker nog eens terug!
Onno V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Een van de beste eetervaringen van de laatste jaren. Gerechten waren met zeer veel aandacht gemaakt, volkomen in balans. Ze hebben een verrassing menu dus er valt niet veel te kiezen. Alleen uit hoeveel gangen. Uiteraard rekening houdend met allergieën of wat je echt niet lust. Wijnarrangement was top. Bediening top en de inrichting ook.
Kan niets negatiefs verzinnen. Dit is een hotspot in spe. Gauw gaan want nu kan het nog zonder maandenlange wachttijd.
Nol V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
Uitstekend gegeten. Gekozen voor 6-gangenmenu. Inderdaad kleine porties maar over het geheel voldoende. Prettige, vlotte bediening. Pittige prijzen. Zeker nog een keer gaan eten.
Loek D.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2017
Het Ketelhuis was een prima ervaring: in een verrassende omgeving met uitstekende gerechten en heerlijke wijnen lekker gegeten. top bediening.
Rik en Marjan A.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Het restaurant zit in een voormalig fabriekspand. Mooi industrieel erfgoed. We hebben heerlijk gegeten, maar vonden de prijsstelling wel erg stevig.
Evert L.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Nu al een van de betere restaurants in Utrecht. Was echt heel erg lekker ons vier gangen diner. Leuke en vernieuwende gerechten met mooie smaken. Elk gerecht was een vol treffer. Mooie wijnen op glas combineerde goed bij de afzonderlijke gerechten.
Spontane bediening in stofjas paste in de mooie, warme, industrieel setting.
Dit alles met redelijke prijzen, maakte het een zeer geslaagde avond. Hier komen we zeker terug.
Alexandra S.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Niet op aan te merken. O ja, toch iets. Een van de wijnen van het arrangement (een witte) vonden we niet heel bijzonder. Maar dat is ook echt alles...
sanne_wal .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Hele leuke avond gehad. Bijzondere locatie, lekker minimalistisch aangekleed, waardoor de sfeer van de oude fabriek goed voelbaar is. De bediening was vriendelijk, leuk detail dat ze jassen droegen zoals de medewerkers van het échte ketelhuis vroeger hadden. Eten was goed, bijzondere combinaties. Niet alles was perfect, de eend was middenin goed mals, maar uiteinden iets te taai. Overall zeker een aanrader!
Chila V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Geweldig en bijzonder eten in een industriele atmosfeer. Niet goedkoop.
Jeroen K.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Geweldig gegeten bij het Ketelhuis. Heerlijke gerechten met verrassende smaken. De bediening is heel losjes maar zeer correct. Bij de gerechten werden heerlijke wijnen geschonken en de uitleg aan tafel was leuk en interessant. Al met al een geweldige avond. Klein minpuntje was dat ons tafeltje recht onder een felle spot stond, dat past in de industriële look maar is ook wat minder gezellig
Lidia S.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Fijne avond gehad met heerlijk eten inclusief bijzondere wijnen. De passie voor eten en drinken spat van iedereen af. Top!
Dirk S.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
fijne ambiance, heerlijk eten. Eten is menu uit keuken en alle 6 gangen waren weer anders en verrassend dan de vorige keer. Toelichting op de gangen was wat slecht verstaanbaar en routineus. Maar het mocht de pret niet drukken. Heerlijke avond
Wim W.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Heerlijk verrassend gegeten icm goede bijpassende wijnen. Echte aanrader dus om een keer heen te gaan in Utrecht. Bediening was ook top en waren goed op de hoogte van onze wensen!