Het Ketelhuis Utrecht

Rotsoord 7b 3523 CL Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Het Ketelhuis Utrecht

Het restaurant bevind zich in het oude Ketelhuis (anno 1969) waar men vroeger de stroom opwekte voor de gehele Pastoefabriek. De ruimte hebben wij zo origineel mogelijk gehouden, de leidingen, takels en de stoomketel zijn allemaal nog aanwezig. Tot begin van dit jaar was de fabriek nog volop in gebruik. Door de ruim 8 meter hoge glazen voorgevel is er zicht op het mooie water de Vaartsche Rijn. Aan dit water gelegen bevind zich ons terras, waar natuurlijk ook gedineerd kan worden. We serveren een wisselend vast menu waarbij de keuze is tussen 4,5 of 6-gangen. Graag ontvangen wij dieetwensen, allergieën of andere zaken waar wij rekening mee mogen houden betreffende het menu van te voren zodat wij hierop in kunnen kopen. Naast het menu selecteren wij ook passende wijnen bij de gerechten, natuurlijk kan er ook gekozen worden van onze wijnkaart. Tot snel bij het Ketelhuis Utrecht!

Meer informatie over restaurant Het Ketelhuis Utrecht

Trein, Bus (station Vaartsche Rijn)
  • : Parkeer mogelijkheid op eigen terrein

Dinsdag tot en met zaterdag van 18:00 uur tot 24:00 uur.

Uitmuntend
9,1
nelleke M.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
kroegtijger38 .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Heerlijk gegeten in een vriendelijke ambiance. Gerechten zijn mooi op elkaar afgestemd alsmede de wijnen. Goed en attent personeel. Gave locatie!
Onno L.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Goede aanrader voor Utrecht!
Zit in oude Pastoefabriek en is van eigenaar van Simpel.
Aan het water. Meubilair terras komt binnenkort dus dan is het nog beter vertoeven.
Mooie gerechten, bijzondere en krachrige smaken. Veel gefermenteerde groente. Wij hadden een 5 gangen arrangement met wijnarrangement, hetgeen ik zeker kan aanraden

Mooie amuse gehad, heerlijke gerechten en leuke bediening
Caroline B.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Je kiest enkel het aantal gangen en vervolgens is het een verrassing wag je te eten krijgt. Er is zelfs geen wijnkaart. Het past goed bij de soberheid van het pand: hetboude ketelhuis van Pastoe. Het zijn moderne gerechten uit de internationale keuken. Zoals je verwacht bij een restaurant als deze is dat er veel wordt gewerkt met verschillende texturen. Alles smaakt lekker, als is de buik van de zalm geen allemansvriend vanwege het hoge vetgehalte. Wat jammer is, is dat de gerechten niet echt qua smaak verrassen. Het is lekker maar laat je niet verbluft achter. De bediening is kundig en soepel. Geen stijve toestanden wat fijn is.
jeannine F.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Super leuke locatie, goede bediening en heerlijk eten. Leuke plek.
Corien M.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Heerlijk gegeten. 5 gangen menu met bijpassend wijnarrangement. Het eten was bijzonder en zeer goed op smaak. De wijnen bijzonder en had voor de verandering bier bij het kaasplankje. De prijs van dit alles vond ik wat tegen vallen. Het toetje zat niet bij de 5 gangen in. En het eten was niet zo exclusief dat het de prijs helemaal waard was. Het restaurant ziet er mooi uit maar een beetje kaal en mist iets sfeer.
Jeannette D.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
We hebben heerlijk op het terras aan het water gezeten. Dat versterkte nog eens de ervaring van de goede keuken en de attente bediening
Jasper W.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Mooie bijzondere plek, vriendelijke bediening. Echter, helaas toch weer het zoveelste restaurant dat een hoge prijs combineert met net te kleine porties, met meer opsmuk en pretentie dan smaak. Het was best oke, maar niet zo bijzonder dat het de hoge prijs rechtvaardigt. Varkenswang was krachtig van smaak, maar te droog. De mooie inktvis lag helaas in saaie parelgort. Wel lekkere witte wijn gedronken, al blijf ik 7 euro per glas toch aan de straffe kant vinden.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Geen goede prijs/kwaliteitverhouding
Vindt een glas witte wijn voor 7 euro erg prijzig
Lotte V.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Locatie en inrichting prachtig, jonge bediening vriendelijk en oplettend maar eten viel wat tegen, zeker in verhouding tot de prijs (bijv ruim €170 met z'n tweeen). Uitschieters: gerecht met octopus, parelgort, koolrabi, geblakerde prei en creme fraiche met mierikswortel en varkenswang met kimchi. Amuse en dessert vond ik niet speciaal of indrukwekkend qua smaak. Misschien heeft het nog wat tijd nodig!
Joop K.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Heel lekker gegeten, lekkere smaken aparte gerechten. Goede en assertieve bediening. In weer een industriële omgeving. Maar ook dat hebben ze goed gedaan.
Enige commentaar, de porties mogen iets groter.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Perfecte voortzetting van voorgaande restaurant. Gerechten en wijnen goed op elkaar afgestemd. Sfeer informeel. Inrichting industrieel design. Sterwaardig
Cathelijne J.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Prachtige aankleding, van het restaurant zelf tot en met de obers en het servies. De kwaliteit van het eten is aardig maar niet in verhouding met de prijs naar mijn mening. We waren 77,50 p.p kwijt, een fles wijn kostte ons 42,50 en een fles mineraalwater is 5,50 (je kan overigens ook kraanwater bestellen, bleek achteraf). En het is zo weinig dat je met een half lege maag vertrekt. Achter het glas is het op een zonnige dag een sauna, er kan (nog) niets open. Leuk geprobeerd maar het voelt te veel als geldklopperij.
Linda B.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Heerlijk gegeten! Erg verrasende combinaties! Enige minputje was dat de bediening soms nog wat zoekende was (borden naar verkeerde tafels brengen, smaakcombinaties vergeten).
Marleen D.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Geweldig om te zien hoe deze jongens in een korte tijd dit voor elkäar hebben gekregen! Top!
bas S.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Lange tijd niet zo lekker gegeten. Zes gangen met verrassende combinaties van smaken uit de wereldkeuken. Het wijnarrangement was top, met diverse ontdekkingen. Een nieuw toprestaurant in Utrecht, met ook nog een geweldig decor.
Wijngaardem .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Leuk concept, maar enigzins overpriced. Gerechten net te simpel, bediening net te vlot, seating net niet helemaal ontspannen. Prijs 5 gangen dan 56€ en 7€ per glas wijn. Eten moet daarvoor echt beter, alleen 'hip' is dan niet meer genoeg.
Loes K.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
In Het Ketelhuis worden geweldig mooie gerechten geserveerd. Verrassende combinaties, maar altijd in harmonie.
Wij namen het 5 gangen menu, met (bij 3 gangen, meer verschillende wijnen verdragen wij niet) een bijzonder goed passende wijn erbij. Prettige ambiance, en personeel is attent, maar niet te formeel.
Lotte L.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Jammer dat je in de recensie moet kiezen voor welke gelegenheid je het Ketelhuis zou moeten bezoeken, want hoewel het "grown-up" food is zou ik bij elke gelegenheid die je aan kan grijpen een bezoek aan het Ketelhuis brengen. Het is een fantastisch mooie en mooi ingerichte plek. Het eten is inspirerend en heel erg lekker. Het is knap om zo kort open te zijn en alweer een hele eigen stijl te hebben staan. Het bedieningsteam is top. De wijnen zijn heel erg lekker. Ga hier naartoe en zie de zon ondergaan boven Utrecht en de bootjes voorbij varen terwijl je het lekkerste eten en drinken van Utrecht voorgeschoteld krijgt!
Wessel N.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
bediening, entourage, snelheid en natuurlijk de smaken: uitstekend; grootte porties: veel te klein en toch een zeer stevige rekening, daarin wordt 'modern' verward met karig