Het Ketelhuis Utrecht

Rotsoord 7b 3523 CL Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Het Ketelhuis Utrecht

Het restaurant bevind zich in het oude Ketelhuis (anno 1969) waar men vroeger de stroom opwekte voor de gehele Pastoefabriek. De ruimte hebben wij zo origineel mogelijk gehouden, de leidingen, takels en de stoomketel zijn allemaal nog aanwezig. Tot begin van dit jaar was de fabriek nog volop in gebruik. Door de ruim 8 meter hoge glazen voorgevel is er zicht op het mooie water de Vaartsche Rijn. Aan dit water gelegen bevind zich ons terras, waar natuurlijk ook gedineerd kan worden. We serveren een wisselend vast menu waarbij de keuze is tussen 4,5 of 6-gangen. Graag ontvangen wij dieetwensen, allergieën of andere zaken waar wij rekening mee mogen houden betreffende het menu van te voren zodat wij hierop in kunnen kopen. Naast het menu selecteren wij ook passende wijnen bij de gerechten, natuurlijk kan er ook gekozen worden van onze wijnkaart. Tot snel bij het Ketelhuis Utrecht!

Meer informatie over restaurant Het Ketelhuis Utrecht

Trein, Bus (station Vaartsche Rijn)

Dinsdag tot en met zaterdag van 18:00 uur tot 24:00 uur.

Uitmuntend
9,2
9,2
Laura01234 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Van begin tot eind een culinair feestje! Fantastische creatieve gerechten en kundig personeel aan tafel!
debby K.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Fantastisch gegeten, heel bijzonder, een absolute aanrader. Niet goedkoop, maar zeker het geld waard. Ik hoop dat het op dit niveau blijft. Complimenten voor zowel eten als de wijnen.
frederique V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Heerlijk gegeten in uitstekende ambiance!
Eva V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Geweldig restaurant. Zeer bijzondere smaakcombinaties. Goede wijnen erbij en behulpzaam personeel met kennis van zaken. Aanrader!
Arjen G.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Prachtige locatie, afgezien van schoonmaken lijkt het of de ruimte nog in originele staat is. (ongetwijfeld is er buiten het zicht toch van alles aangepast). Bijzondere sfeer.
Genoten van de 'full pull', een 7-gangendiner inclusief wijn, water en koffie. Mooie variatie. Sommige gerechten hebben duidelijk Aziatische invloeden, andere weer niet. Dat lijkt misschien storend, maar wij vonden van niet. Goed passende wijnen (en een speciaalbier bij de kaas). Correcte, maar niet té formele bediening. Prima!
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Een fantastische avond met culinaire smaak explosies in combinatie met brilliante wijnen.
michelle V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Geweldige plek in utrecht, alles klopt het eten word mooi opgedient en de smaken zijn heerlijk. de sfeer is erg gemoedelijk en een mooi uitzicht. de bedienning is erg attent. het was een top avond.we komen terug
Joyce P.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Het was een superavond! Alleen al vanwege de locatie zou je hier een keer moeten gaan eten. De sfeer was erg goed. De bediening was kundig, aardig en opmerkzaam en wist ons te vertellen over het bijzondere pand. En natuurlijk ook over de heerlijke gerechten! Het 5-gangen diner met bijpassend wijnarrangement was ook echt een succes. Voor het eerst een heerlijke witte Rioja geproefd (met het risico dat ik nu als een wijn-barbaar wordt bestempeld ;)), ook de andere wijnen waren goed afgestemd op de gerechten. Een tip: als je reserveert, vraag dan of de ronde tafel achterin bij het raam nog beschikbaar is, de beste plek!
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Alles klopte. Wat een feestje.
Jan-Willem B.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Zeer goed gegeten, een aanrader.
Han O.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Wat een feest om bij Het Ketelhuis te eten. Alles klopt- de sfeer, de bediening, de gerechten en de bijbehorende wijnen.
We zitten in een mooi verzorgde ruimte- een soort machinekamer waarin sinds kort een restaurant in is gevestigd. De leidingen, takels en de stoomketel zijn allemaal nog zichtbaar. Het verleden is er nog zichtbaar en voelbaar. Door slimme ingrepen voelt het er toch prettig en is er een prima akoestiek. Het overwegend jonge personeel is gekleed in lange stofjassen. De wat industriële soundtrack op achtergrond bevestigt de sfeer nog eens.
Dor de hoge ramen heb je een mooi zicht op de Vaartsche Rijn. Het restaurant heeft ook een mooi terras, maar het weer viel deze avond helaas wat tegen.
We kiezen vanavond voor het zes gangen diner en vallen van de ene in de andere verbazing- zoveel creativiteit op een bord kom je niet vaak tegen. Het ene moment trekt de subtiele combinatie van garnaal met pinda en iets pittigs de aandacht, het volgende moment geniet je van de dun gesneden groene tomaten die een gang iets bijzonders geven. We waren bijna sprakeloos van de haring in een saus van karnemelk. Door de combinatie wordt de smaak van de haring super geconcentreerd. Iets dat je nog wel even bijblijft.
Bij zoveel bijzonders op het boord kan het wel eens gebeuren dat een gang wat vlak overkomt, zoals het rundvlees van de barbecue dat als hoofdgerecht wordt geserveerd.
Bij de gerechten worden prima bijpassende wijnen geserveerd. De stijl van het personeel is losjes, maar super prettig. En ze zijn stuk voor stuk goed op de hoogte van de wijnen en gerechten. Niet onbelangrijk, lijkt me.
Een avondje Het Ketelhuis met zes gangen is niet goedkoop. Maar dan heb je wel een onvergetelijke avond.
Wim M.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
De bediening is perfect. De gerechten zijn al plaatjes, de ingrediënten zijn in balans met de wijn prachtige wijn/spijs.
Ella D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Wat een verfijnde smaken! Superkok. Ook de wijnen voortreffelijk.
Ruud B.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Net als de vorige keer weer een feestje! Het eten, de wijn, de sfeer gecombineerd met het enthousiasme van de medewerkers maakt het tot een fantastische ervaring! Tot snel, Ditmar, Nick en team!
Dirkjan B.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Doordat het bedienend personeel gekleed is in blauwe stofjassen vermoed je een ‘concept’ achter het restaurant. Dat valt allemaal wel mee, gelukkig. Iedereen hier doet gewoon hard hun best iets goeds neer te zetten dat voor zichzelf kan spreken.
Niet al het bedienend personeel gaat dat even goed af. Twee ervan zijn ronduit zenuwachtig en prevelen geforceerd en wat gehaast alle details van de gerechten. Gelukkig worden wij het grootste gedeelte van de avond door een meer ervaren jongen bediend die zich meer thuisvoelt in zijn vak en ook laat zien dat hij weet welk soort gasten hij voor zich heeft - gaandeweg de avond wordt de toon losser en persoonlijker. Prettig.
Het eten is allemaal goed, enduidelijk met aandacht gemaakt, maar door de positieve uitschieters herken je wat je mist in de overige gangen. Het mag allemaal wat meer nadrukkelijk smaak hebben - is mij persoonlijk nét wat te vlak en te licht.
De prijs (flink) maakt dat je kritisch bent en wat mij betreft wordt dat niveau nog zeker niet gehaald. De vraag is altijd: zou ik nog eens gaan, of zou ik het aan mijn vrienden aanraden? Dat is nog geen volmondig ja - maar ik twijfel wel.
fred W.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Voor ons de eerste keer, dus we waren een beetje huiverig toen we de industriële gevel zagen...
Direct om de hoek begint de gezelligheid en hartelijkheid alle twijfel weg te nemen!
6 gangen , alle zes perfect en verrassend . Bediening zeer attent en kundig.
Wij gaan hier zeker vaker naar toe! Een ( voor ons) nieuw pareltje in Utrecht!
Klaas C.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Prachtige industriële inrichting met heerlijk verrassend gerechten en super attente bediening! Aanrader!
Elly T.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Fantastische avond gehad met heerlijke en mooie gerechten. Elk gerecht is een plaatje. Als je een bijzonder etentje wilt is het Ketelhuis een aanrader.
Iru R.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
heerlijk gegeten, locatie leuk aan het water, goed bereikbaar, heel vriendelijk personeel