Het Ketelhuis Utrecht

Rotsoord 7b 3523 CL Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Het Ketelhuis Utrecht

Het restaurant bevind zich in het oude Ketelhuis (anno 1969) waar men vroeger de stroom opwekte voor de gehele Pastoefabriek. De ruimte hebben wij zo origineel mogelijk gehouden, de leidingen, takels en de stoomketel zijn allemaal nog aanwezig. Tot begin van dit jaar was de fabriek nog volop in gebruik. Door de ruim 8 meter hoge glazen voorgevel is er zicht op het mooie water de Vaartsche Rijn. Aan dit water gelegen bevind zich ons terras, waar natuurlijk ook gedineerd kan worden. We serveren een wisselend vast menu waarbij de keuze is tussen 4,5 of 6-gangen. Graag ontvangen wij dieetwensen, allergieën of andere zaken waar wij rekening mee mogen houden betreffende het menu van te voren zodat wij hierop in kunnen kopen. Naast het menu selecteren wij ook passende wijnen bij de gerechten, natuurlijk kan er ook gekozen worden van onze wijnkaart. Tot snel bij het Ketelhuis Utrecht!

Meer informatie over restaurant Het Ketelhuis Utrecht

Trein, Bus (station Vaartsche Rijn)

Dinsdag tot en met zaterdag van 18:00 uur tot 24:00 uur.

Uitmuntend
9,2

Jouw recensie over het restaurant Het Ketelhuis Utrecht

Ate V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Uitstekend gegeten! Prettige bediening. Mooie gelegenheid; prijzen zijn aan de hoge kant.
Bas D.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Erg lekker gegeten. Kleine gerechten met zo veel ingrediënten dat ze niet te onthouden waren. Mooie setting. Wel aan de prijs, vooral de vloeibare ingrediënten ;-).
Arjan K.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Super gegeten, attente en vriendelijke bediening, heerlijke wijnen. Wel wat aan de prijs.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Het is aan de prijs, en je hebt zeker 5 gangen nodig om niet met honger de deur uit te gaan, maar het eten is prima in orde. Tijdens een regenbuitje kregen we wel een paar druppels kado.
Taco Z.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Leuk enthousiast team in de bediening, maar soms wel erg snel in het weghalen van je bord en opvolging van het volgende gerecht. Verrassende smaken en goeie wijnkeuzes (ook een beetje buiten de gebaande paden).
Pascal R.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Gerechten in het menu zijn bijzonder en goed op elkaar afgestemd. Concept zonder kaart vind ik heel prettig.
Bas S.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Voor de tweede keer gegeten. Eerste keer was top, continue kwaliteit in ieder gerecht en wijnarrangement. Deze keer enkele top gerechten zoals de umuses, aardappelpuree en wontons. De overige gerechten waren lekker, maar niet top, de presentatie en smaak van het dessert was erg rommelig. Het wijnarrangement had enkele highlight, maar ook enkele missers naar onze smaak. Gezien prijsniveau, wat teleurgesteld.
Frits M.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
Prima restaurant, heel erg lekker eten. Kleine hapjes Frans / Internationaal. Authentieke inrichting. Prijs vond ik alleen aan hoge kant.
Gerry G.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
Een heerlijke avond uit. Verrast door mooie en zeer smakelijke gerechten. Een feest om daar te dineren.
Jitske C.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2018
Echt een top avond gehad! Eerdere reviews hadden het over dat bediening wat stijfjes was. Was bij ons geen sprake van, vlotte en leuke bediening die de sfeer verhoogde. Goede kennis over de wijnen en gerechten zonder dat ze ellenlange verhalen hadden. Het enige puntje van kritiek op de hele avond was dat de wijn (ik dacht een chardonnay) die we bij de kaas kregen naar mijn mening niet geschikt was voor bij kaas. De wijn viel volledig weg terwijl deze zonder kaas wel heel lekker was.
Ga zo door!
Gita G.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2018
mooie locatie, bediening ok, eten was te " complex" en beetje winters. Toch klein beetje tegenvaller, gezien de prijs.
Coen H.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Heerlijk gegeten, zeer professionele bediening en fijne ambiance. Zeker voor herhaling vatbaar als je luxe en uitgebreid uit eten wilt.
Nathan S.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Erg lekker en zeer goede bediening! Je raakt er niet vol van, maar het is wel genieten.
Bert A.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Op 4 juli 2018 gegeten. Vooraf via de site gereserveerd hetgeen mis ging bij de dieetwensen. Dan gewoon een mailtje eroverheen. Ging goed. Bij aankomst kon men mij niet “vinden” op de reserveringslijst. In plaats van het intern op te lossen en ons alvast een drankje aan te bieden werd er druk overlegd en rimpelig gekeken en werden wij geheel en al in hun consternatie meegenomen. Uiteindelijk toch een tafeltje op het terras. Leuke plek hoor aan het water. De parasols zijn te klein om laaghangende zon tegen te houden dus om beurten tegen de zon in knijpen. Wij werden bediend door zo’n vier a vijf meisjes en jongens of ouderwets jongedames en -heren van net in de 30. Die deden hun stinkende best....voor mensen die het vak nog moeten leren. Het ging best ok hoor maar formeel de ingrediënten 6 keer opdreunen is iets anders dan contact maken met je gasten. Afstemmen heet dat. Gelukkig is het eten heerlijk, maar als je afwijkt van het standaard wijnarrangement ontdek je het gemis aan vakkennis. Wel goed opgelost door een bijgeroepen collega die er meer verstand van had. Heerlijke wijn overigens en gelukkig een hele fles in plaats van al die moderne slokjes maar dat is persoonlijk. Lekker gegeten, maar mensen, word wat losser in de omgang door de materie beter te beheersen zodat het krampachtige eraf gaat en maak ècht contact zodat je weet wat de noden van je gasten zijn
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2018
Zeer veel diverse smaken, goed op elkaar afgestemd, goede bediening, wijnen passend bij gerechten. Industriële omgeving is fraai in restaurant omgezet
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2018
Op een woensdag een avond lang heerlijk op het terras gegeten. Ontvangst was meer dan uitstekend. Na een verkeerde 'bubbel' keus werd deze direct vervangen door een prachtig ander glas. We hadden 4 gangen met allerlei verrassende en vernieuwende gerechtjes met frisse en mooie smaken. Vooral een heerlijke houtgelegen witte zuid-afrikaan verraste ons bij het hoofdgerecht - top!

Locatie is waanzinnig: industrieel, high-end, sfeervol. Bediening was vriendelijk, attent en kende hun menu. In alertheid en details valt nog wat te leren voor deze jonge crew, maar dat komt vast helemaal goed. Aanrader dus.
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2018
Toplocatie,heel bijzonder eten,service geweldig....heerlijk buiten kunnen zitten met uitzicht over de Vaartsche Rijn,niet goedkoop maar de moeite waard!
Yves M.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
We hebben de full-pull 7 gangen inclusief bijpassende wijnen genomen en dat is ons goed bevallen. Uitstekende bijzondere gerechtjes, die zeker in het begin redelijk snel uitgeserveerd werden. Het hoofdgerecht liet alleen wel erg lang op zich wachten en was ook een klein hapje. Ondertussen wordt je wijn overigens keurig bijgevuld, dus het is het zeker waard. Tip voor de grotere eters is wel om voldoende van het knapperige brood bij te bestellen of vooraf al iets te eten. De service is uitstekend ze vertellen er van alles bij en ze gaan heel flexibel om met je wensen. Klein minpuntje het is erg warm doordat de zon op de glazen wand staat, daardoor werd de rode wijn ook te warm geserveerd.
Johanna N.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2018
een unieke lokatie, warm ontvangst, authentieke ambiance door het ketelhuis in de oorspronkelijke staat te behouden. Mooie amuses, prachtig en zeer smaakvol 5- gangen menu. De ene smaakexplosie na de ander en tevens een waar feest voor het oog! Prachtige bijpassende wijnen. En tenslotte het kaasplankje maakte het feest compleet! De bediening en service meer dan uitmuntend! Een plek waar je zou willen wonen!
Gerda K.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2018
Voor het eerst genoten van de heerlijke gerechten van chef kok Robin van Groenestijn.
Zo verfijnd en verrassend hij kookt....een waar feest....verrukkelijk!!
Ook de bijpassende wijnen bij elk gerecht van ons 5-gangen diner TOP.
Stoere lokatie in daadwerkelijk een oud ketelhuis met terras aan het water.
Al het personeel ook enorm vriendelijk en attent
Absoluut een aanrader!