Het Karbeel

1012 JD 1012 JD Amsterdam Nederland Kaart
31-206274995

Over het restaurant Het Karbeel

Alle kaasliefhebbers opgelet! Het Karbeel in Amsterdam is gespecialiseerd in kaasfondue, en hoe! Ze hebben maar liefst 7 verschillende soorten op de menukaart staan. Van traditioneel met gruyère en emmentaler tot superspeciaal met Hertog-Jan-bier en tijm!

Als je de altijd levendige Warmoesstraat inloopt dat komt de geur van gesmolten kaas je al bijna tegemoet. Het Karbeel is niet te missen als je verslaafd bent aan kaas. Het restaurant is gevestigd in een monumentaal pand uit 1534 en is al sinds 1977 een officieel kaasfonduerestaurant! Wat een geweldige sfeer hangt hier en wat een verslavende plek om keer op keer naar terug te keren.

Kan je niet wachten op je volgende kaasfestijn? Reserveer dan nu voor een avond kaasfondue bij Het Karbeel in Amsterdam. En ja, ook niet kaasliefhebbers kunnen mee voor een salade of kipsaté!

Meer informatie over restaurant Het Karbeel

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Donderdag 09:00 - 23:00
Vrijdag en Zaterdag 09:00 - 23:30

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Wi-Fi
Janneke W.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2015
4 verschillende soorte kaasfondue gegeten en ik moet zeggen heerlijk.
De groente die erbij werd geserveerd had even geblancheerd kunnen worden, de wortels waren nu wel erg hard om te eten.
Met z'n vijfen hebben we ook een extra medium grote entrecot erbij besteld in dunnen plakjes gesneden. Dat is echt heerlijk om door de kaasfondue te halen.
Helaas hebben de dames van de bediening geen enkel idee welke wijnen er goed bij passen, dat kan beter!
Al met al was de kaasfondue zo lekker dat we zeker weer terug komen.
Richard K.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
hier gegeten met een groepje van 6
Fijne bediening, nette service, goede prijs/kwaliteit verhouding. Drie verschillende kaasfondues, met verse groenten en brood. drankjes en koffie, klaar voor 27€ de man. Was netjes verzorgd!
Lieneke B.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2014
Cijfer v eten gemiddeld genomen gezien merendeel van de mensen kaasfondue at en daar heel tevreden over was en het is tenslotte wel een kaasfondue restaurant. Het overige o.a. (vegetarisch) was een zeer middelmatige pasta. Bediening heel correct, duurde wel wat lang af en toe terwijl het niet druk was. Grootste minpunt en daarbij ergernis is dat er geen kraanwater geserveerd mag. Later bleek dat het wel mag bij het bestellen van een fles wijn maar dan komt er een halve liter, voor een groep! Hierover een feed back naar de site van het restaurant gestuurd, antwoord was
"het zal intern besproken worden om te zien wat wij kunnen veranderen mochten er meer gasten zijn die daar moeite mee hebben" persoonlijk vind ik 1 groep ontevreden gasten al genoeg om veranderingen aan te brengen desnoods vraag je watergeld voor gebruik glaswerk/afwas oid. Voor deze groep een reden om niet meer daar te eten. Er zijn genoeg restaurants waar het geen enkel probleem is.
Jan W.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2014
Gisteren dan eindelijk de langverwachte kaasfondue bij Karbeel gegeten. Met m'n vriendin aangeschoven in het sfeervolle zaakje. Opvallend werd dat het pas later op de (zondag)avond drukker werd. Soep vooraf, en twee verschillende soorten kaasfondue als hoofdgerecht. Gerechten waren prima, zeker met het meegeleverde groente. Op de vraag of er wat aioli op tafel gezet kon worden bij het brood van het voorgerecht sloeg het antwoord van de bedienende dame ("dat hoort niet bij dit voorgerecht") de plank een beetje mis. De bedienende jongen was heel vriendelijk en correct. Een leuk, typisch uitziend Hollands zaakje in een roerige toeristisch Amsterdamse straat.
Cita K.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2014
Gister avond onverwachts gegeten met een groep van 9 man. We hadden verschillende kaas fondue op tafel, een paar salades en doopgroenten. Het was allemaal heerlijk. Ik zal deze zaak zeker onthouden.
Yoeri S.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Jaren geleden ons adres om te kaasfonduen. Recentelijk twee keer gegeten.
Eerste keer napolitaanse kaasfondue voor twee personen. Onze dochter had uiensoep. Ruim voldoende kaas en stokbrood. Doopgroenten zijn lekker.
Vandaag weer gegeten. Deze keer karbeel en kaasfondue. Onze dochter mocht nog van de middagkaart kiezen. Een lekkere hamburger op een mooi broodje.

Zeker een aanrader voor een ieder die van kaasfondue houdt.
Marian J.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Voor de tweede keer hier gegeten. Nu met een groep van 22 mensen waaronder twee mensen in een rolstoel. We zaten boven! Oeps, dat betekende eerst enkele treden nemen om de zaak in te kunnen en daarna nog een trapje op. Voor het personeel geen enkel probleem. Ze sjouwen je gewoon samen met wat sterke mannen naar boven. Een zeer moeilijk lopende persoon wilde naar het toilet beneden en direct stonden er weer twee personeelsleden klaar om te helpen.
Wat een service!! Geweldig.
Ze hadden een driegangen keuzemenu samengesteld voor onze groep. Keuze voorgerecht: tomatensoep, uiensoep of een salade. Hoofdgerecht: biefstuk, zalm of kaasfondue (keuze uit 2 soorten) en als dessert koffie, thee of ijs.
Iedereen vond het een top tent!
Marian J.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2014
Voor het eerst hier gegeten op aanraden van een vriend. Keuze uit 6 verschillende kaasfondues.
Wij kozen voor 'Karbeel' fondue met drie soorten kazen: Gruyère, Emmentaler en Blue d’Auvergne met een Tapenade van gedroogde tomaten, olijf en knoflook. Erbij namen we nog een schaaltje 'doopgroenten'. Heerlijk gegeten. Een aanrader en we komen hier zeker nog eens terug.
Yvonne L.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2013
leuk restaurant wat past bij de toeristische sferen van de warmoesstraat. Bediening is op zich vriendelijk alleen werden we geholpen door een dame die slecht nederlands sprak en verstond. Zij adviseerde ook dat een pan kaasfondu genoeg was voor twee personen. Echter is dit verre van waar. Wel is het genoeg als je een kaasfondu voor twee personen bestelt. Wij hebben gekozen voor de authentieke Suisse. Deze is romig van smaak, mag iets pittiger, maar ondanks dat erg lekker. Daarnaast hebben we gekozen voor de Limbourg, een kaasfondu met Hertog Jan bier en tijm. Deze is zeker een aanrader. Ook de extra groente naast het geleverde brood is uitstekend van smaak. Het brood wordt ook zonder extra betalen aangevuld.
De omgeving past precies bij de sfeer van kaasfondu, bruine tafels met zwarte metaalwerken, erg warm. Past mooi bij een koude winterdag.
deppie .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2013
wat een gezellig restaurant: geen culinaire hoogstandjes maar wel lekkere kaasfondue. Ik was met mijn dochter, en de ongelofelijk aardige, chramante heren van de bediening deden alles om het ons naar de zin te maken. Kaasfondue zonder alcohol voor haar, gekke grapjes en een lolly en een lekkere muntthee van het huis: echt lief, hoe vaak ze je dat nu in Amsterdam? Wij komen terug!
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2013
Gisteravond hier met zijn viertjes gegeten. Vriendelijke bediening die ons direct een tafel gaven ondanks dat het zeer druk was...De Carpaccio was zeer matig, de smaak was laf en het vlees was taai. Daarna bestelde wij 4x kaasfondue Karbeel..daar was opzich niets mis mee. Wij kregen 2 kaaspannen die zeer rijkelijk gevuld waren waardoor wij 1 pan hebben moeten laten staan. Het was zeer op zijn plaats geweest als de bediening niet achteraf maar juist vooraf ons had geadviseerd om te starten met kaasfondue voor bijvoorbeeld 2 personen en daarna eventueel bij bestellen. Hierdoor voelen wij ons belazerd en komen hier niet meer.
Franca Z.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2013
Zaak zit er gezellig uit, met houten inrichting. Ik heb de kaasfondue karbeel gegeten met tomaat en knoflook. De fondue was prima. Rest van het eten was ook niets mis mee. Wel een beetje een toeristen zaakje. Wij vonden de prijzen wel iets aan de hoge kant.
eten1744 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2013
Niet verwacht nog ergens in het centrum van amsterdam zo goed te kunnen eten. Het is eten is goed en de prijs is redelijk. Zeker de moeite waard als je in amsterdam bent hier naar toe te gaan om te eten.
ellisd .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2013
Leuk restaurant, op loopafstand van Amsterdam CS wat het gemakkelijk bereikbaar maakt. Aardige kaart met o.a. diverse soorten kaasfondue die, tegen extra betaling, met een schaal gesneden groente om te dippen wordt geserveerd. Heerlijk. Jammer, jammer dat dit restaurant, waar het eten behoorlijk zout is, weer zeurt over het serveren van een glas water terwijl we ook wijn besteld hadden.
Marjolein K.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2013
Leuk Hollands tentje in de Warmoesstraat. Wij hebben er ontbeten (wij gingen voor het royale Engelse ontbijt met heerlijke worstjes en de omelet Amsterdam). Ze hebben er ook pannekoeken en fondue. Voor wie wil is er koffie-to-go, erg handig. Wij werden snel geholpen, maar de bediening was wel een beetje stilletjes
Biancie .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2012
Een heerlijk, gezellig restaurant aan de Warmoesstraat. Gezellige sfeer en leuke hoekjes waar je kunt zitten (aanrader: tafeltje bij het raam). Je kunt hier uitstekende kaasfondue krijgen, in diverse smaken en eigenlijk zijn ze allemaal het proberen waard. Maar ook voor andere gerechten of een lekkere lunch kun je hier terecht. Goed eten voor een eerlijke prijs. Er heerst een relaxte, ongedwongen sfeer. De huiskat ligt vaak bovenop een plank de gasten in de gaten te houden.
Richelle B.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2012
Wij hadden trek in kaasfondue en al snel vonden we het Karbeel voor de beste kaasfondue van Amsterdam. Ze hebben daar maar liefst 7 verschillende smaken kaasfondue om uit te kiezen. Wij kozen voor Karbeel met 3 soorten kazen en tappenade van gedroogde tomaten en Limbourg met Hertog Jan bier en tijm. Beide erg lekker. We bestelden er een portie groenten bij. Dit was meer dan genoeg voor twee personen. De bediening was vriendelijk maar daarmee is alles ook gezegd. Ik heb 1 wijntje gedronken, dat was meer omdat de bediening niet langs kwam om te vragen of ik er misschien nog eentje zou willen. Gemiste kans. Verder is de sfeer laagdrempelig en gemoedelijk met veel donker hout en een mooie muurschildering van Bols.