Het Huys van Frederik Hendrik

Meer informatie over restaurant Het Huys van Frederik Hendrik

• Terras
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
We hebben daar een paar keer gegeten en het is altijd goed bevallen. De service is goed, het personeel vriendelijk. Houden altijd rekening mee dat mijn vrouw in een rolstoel zit, en passen eea aan. Het eten smaakt altijd goed, en gaan steeds met een volle buik naar huis. De kwaliteit van het eten is ook goed. De organisatie past ook vaak het menu aan, dus daar wordt ook het nodige aandacht aan besteedt. De temperatuur binnen is vaak wel iets aan de warme kant. Het restaurant opzich is ook gezellig ingericht, wel zouden de tafels wellicht iets verder uit elkaar kunnen staan.
Rob W.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Kleine gerechten en eten zoveel je wilt is het concept.
Per keer twee gerechten te bestellen naar keuze.
Alle gerechten goed verzorgd lekker van smaak , en prima vlotte bediening.
Leuke concept met prima prijs kwaliteit verhouding.
DoctorHo .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Samenvatting: wel aardig, maar wel te duur voor wat het is.

Bij binnenkomst in het veel te hete pand onze jassen in de te volle garderobe gepropt. Nadat we onze tafel toegewezen hadden gekregen vroeg de serveerster meteen wat we wilden drinken. Kraanwater mochten ze niet schenken, zelfs niet als je met zijn tienen voor dik 400 euro opeet, kan het er niet vanaf. Beetje jammer, helemaal omdat het wettelijk verplicht is.

Het eten was wel ok, alleen behoorlijk inspiratieloos. Vooral heel veel stukken gestoofd vlees met wat garnering. Als je niet van vlees houdt, blijft er buiten de soep en de toetjes al helemaal niks over. De porties zijn heel erg klein, zelfs voor tapas. Soms zit er maar 1 eetlepel in een gerechtje. Op zich geen probleem, behalve dat het eeuwen duurt voordat ze voor de volgende ronde langs komen. Na drie rondes van twee gerechtjes stond er eigenlijk niks meer op de kaart waar ik wel zin in had, maar ik had nog wel flinke trek. Maar goed, als je van wat zwaardere kost houdt, is het menu wel prima.

De bediening was gewoon slecht. Alleen maar zestienjarigen in een restaurant dat toch niet zo heel goedkoop is. Wijn gewoon openschroeven en de fles lomp op tafel zetten, jammer gewoon. De wat oudere vrouw die de eigenaresse leek, had het prima begrepen, maar ja, zij was maar in haar eentje.

Al met al een teleurstelling, zeker omdat ik er zulke goede verhalen over had gehoord. Het concept is leuk, de invulling viel toch wat tegen.
Antonchristiaan .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Leuk concept!
Super gezellig om met een groep heen te gaan, ook het eten was ruim voldoende.
Ze wisselen per seizoen van kaart, de ene kaart zal dit je meer aanstaan dan de andere keer.
Een aanrader!
Eekhof .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Genoten van een heerlijke avond in het Huys van Frederik Hendrik! Lekker gegeten en volop keuze, vlotte en vriendelijke bediening in een sfeervol restaurant. Leuk concept, omdat je veel verschillende dingen kunt eten. De bediening ging vlot. Wij komen beslist nog eens terug. Om de 3 maanden een nieuwe kaart, allemaal erg lekker! Wij zullen dit restaurant zeker aanbevelen bij onze vrienden en kennissen! Complimenten voor de vriendelijke gastvrouw!
Madeleine V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2015
Prachtig pand. We zijn er heen gegaan omdat we er een paar jaar geleden met kerst een fantastische avond hebben gehad. Helaas nu niet.
Keuze in eten beperkt voor t concept, kwaliteit van t eten viel erg tegen en de bediening heeft er al helemaal geen brood van gegeten.
Spijt van de beslissing om hier uit eten te gaan en zal ook niet terug gaan.
Chantalmv2 .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Op eerste kerstdag hier gegeten. Zeer prettig ontvangst en de eigenaresse/gastvrouw kwam meerdere malen vragen of alles naar wens was. Eten was echt heerlijk...leuke keuzes em gerechtjes mooi opgemaakt en goede smaak. Kinderprijs en kaart ook super! Wij zouden dit restaurant zeker aanraden en zullen zeker terugkomen! Heerlijke avond gehad (3,5 uur gezeten)
Smuljet .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
De FH proeverij gegeten. Een leuk concept voor een warme zomeravond op het terras.
Niet alle gerechtjes waren onze smaak ,maar door de kleine porties kan je prima uitproberen wat je lekker vindt.Heerlijke soep o.a en verrassende toetjes. Er was voldoende keus maar gelukkig niet te uitgebreid wat vaak ten koste van de kwaliteit gaat. Prettige bediening.
Saskia V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2014
Gisteren avond heerlijk gegeten van de hapjes van FH. Bijzonder concept voor €27,50 kan je allerlei hapjes bestelen die in een rap tempo op tafel staan.
Prachtig gebouw en inrichting en een perfecte ligging maken het geheel compleet. De eigenaresse en haar personeel doen hun best om u een fijne avond te bezorgen. Bedankt.
FotoRein .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Een stralende zaterdag in Groenlo. Ja dat was wel heel bijzonder om als gast in 'Het Huys van' te mogen aanschuiven. Modern interieur in klassiek gebouw van de grote architect Cuypers, wat jarenlang als postkantoor heeft gediend. Samen met een groter, zeer geanimeerd gezelschap, in een ideale ambiance dus.

Op naar de kaart. Voorafgaand een schaal met stevig vers brood, home made mayonaise, kruidenboter, een klein flesje olijfolie en zeezout. Een aparte formule bleek alras. Koude gerechtjes, soepen, warme gerechtjes en desserts. Meerdere keuzes door het aankruisen op een formulier. Romige eiersalade, tompouce met bieslook crème, Iberico ham met verse ananas gevolgd door de hoofdgerechtjes roerbak gamba's, black angus steak, Kemper hoenderspies en als begeleiding een emmertje krulfriet. Nog net een plekje open gebleven voor twee kleine deserts als carpacio van ananas en een trifle van vanillesaus met Amarena kersen, cake en zelf toe te voegen crème sherry.

Het geheel voorbeeldig besproeid met - hoe kan het hier ook anders - het lokale merk Grolsch. De glazen Premium Weizen werden met regelmaat aangevuld zonder er om te hoeven vragen. Alle gerechten oogstrelend opgemaakt en vlot geserveerd door charmant personeel en gastvrouw.
Conclusie: Groenlo verlaten met honger of dorst is absoluut onmogelijk!
Ramona H.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2013
Heel leuk soort onbeperkt eten/tapas concept voor 27,50 per persoon. Waarbij je 2 gerechtjes per persoon per keer kunt bestellen. De gerechtjes zijn mini uitvoeringen van de a la carte kaart. Wel opvallend dat sommige gerechtjes in verhouding 1-happers zijn, en andere behoorlijke grootte hebben. Er is veel keus tussen koude en warme gerechtjes en een aantal desserts. Voldoende personeel die op en af liep met de gerechtjes. Restaurant is wel behoorlijk rumoerig door hoge plafonds, maar zeer chiq qua inrichting/lampen en gezellig paars licht.
Marijn M.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2013
Locatie is in een prachtig pand wat in het verleden dienst heeft gedaan als postkantoor. Stijlvolle moderne inrichting. We hebben gekozen om fhtjes te gaan eten. Zeer betaalbaar concept met kleine gerechtjes als variatie op onbeperkt sushi eten. Bediening was erg vriendelijk en behulpzaam, zelfs in een volledig volle zaak werd iedereen vlot geholpen. Met 2 personen kun je elke gang 4 gerechtjes bestellen. De kaart is niet heel uitgebreid wat betekent dat je als grote eter bijna alle kunt uitproberen. Helaas is de menukaart op de site niet actueel. De koude voorgerechtjes waren erg lekker, carpaccio is erg goed en de salades zijn smakelijk en werden in hoog tempo uitgeserveerd. Deze lijken net als tapas en sushi al te worden voorbereid. De soepjes kwamen wel heel snel op tafel, de mosterdsoep was iets zout. Bij de warme "hoofdgerechtjes” is nog een punt te behalen, biefstukje beetje droog, de herten saucijzen werden idem opgemaakt met puree en saus als de sukade. Lekkere friet. De hapjes na waren weer heerlijk, warm appeltaartje uit de oven, lekkere ijskoffie en bavaroise. Vers fruit viel beetje buiten de boot. Een prima locatie om een betaalbaar hapje te eten en als de kaart weer is vernieuwt best leuk om nog een keer te gaan.
Thedoor .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2012
Leuk concept met vele lekkere kleine gerechte, waarmee je een avond kunt vullen. Eigenlijk een grote proeverij, waarbij soms iets wat minder smaakt en dat laat je dan staan. Er blijven dan nog voldoende alternatieven over om te ontdekken. Nadeel is de accusatief: het is erg lawaaierig. Achterterras is mooi, voorterras wordt vaak gehinderd door het verkeer.
Edwin M.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2012
Erg leuk concept met de FH'tjes. Vlotte en aardige bediening. Eten is in het algemeen lekker maar kwalitatief niet hoogstaand (uitzonderingen als de bouillabaisse en de div. salades die wel van dat niveau zijn). Bestek mag wel vaker gewisseld worden, zelfs de nagerechten eet je met het bestek wat je sinds het begin al gebruikt hebt (!). Daarnaast is het pand mooi maar galmt het qua geluid behoorlijk als het druk is (en dat is het vaak, gezien het succes van het concept!) en hoor je daardoor ook niet de achtergrond muziek. Al met al komen we zeker nog een keer terug!